سرخط آخرین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده مخاطبان و کارشناسان آمده است.

گروه بین‌الملل مشرق – ادامه بازتاب اجرای توافق ژنو و بزرگ‌نمایی بازگشت 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران، سفر منطقه‌ای وزیر خارجه ایران به ویژه به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله از جمله اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی بوده است.

همچنین تلاش‌ها برای الغای شکاف داخلی بر سر توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد و رسانه‌های اسرائیل، مخالفان و منتقدان به توافق را تندرو خوانده است که از آن تعبیر به "جام زهر" می‌کنند.

سرخط آخرین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده مخاطبان و کارشناسان آمده است: 

یدیعوت آحارونوت: ادامه مذاکرات هسته‌ای با هدف کاهش تنش‌ها

روزنامه اسرائیلی یدیعوت به نقل از رویترز هدف از مذاکرات ایران و 1+5 را از بین بردن خطر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه خوانده و می‌نویسد: دور تازه گفت وگوهای ایران و قدرت‌های جهانی بر سر منازعه یک دهه‌ای برنامه هسته‌ای ایران در ماه فوریه دنبال خواهد شد. هدف از انجام این مذاکرات از بین بردن خطر افزایش تنش‌های ناشی از بی‌اعتمادی موجود درباره برنامه هسته‌ای ایران در خاورمیانه است."

هاآرتص: بازگشت پول‌های ایران همزمان با مذاکرات هسته‌ای

"تهران اولین بخش از درآمدهای نفتی بلوکه شده‌اش به ارزش 550 میلیون دلار را اول فوریه دریافت خواهد کرد. در یک دوره شش ماهه 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران به این کشور منتقل خواهد شد. توافق موقت برای یک دوره شش ماهه تنظیم شده است که در خلال آن مذاکرات جامع برای رسیدن به توافق نهایی انجام خواهد شد. به گفته عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران، این مذاکرات طی دو یا سه هفته آینده آغاز خواهد شد و هنوز درباره مکان مذاکرات تصمیم‌گیری نشده است."

کانال 7 اسرائیل: توافق هسته‌ای دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را تسریع می کند

کانال 7 اسرائیل در تحلیلی از توافق ژنو، آن را تسهیل دستیابی امن ایران به توانمندی تولید سلاح هسته‌ای می‌داند و اقدام اوباما در توافق با ایران را با اشتباهی که در زمان هیتلر صورت گرفت و موجب بازیابی توان هیتلر و آغاز جنگ‌ دوم جهانی شد، مقایسه می‌کند که 70 میلیون نفر در آن کشته شده‌اند.

"اوباما در توافق ژنو تصور می‌کند صلح جهانی را حفظ کرده است، اما او با اشتباهی فاجعه‌آمیز چتری امن برای حرکت ایران به سمت کسب توانمندی هسته‌ای نظامی ایجاد کرده است. جنگ جهانی سوم در صورت وقوع 100 میلیون قربانی خواهد گرفت."

"سه ایراد موجود در توافق ژنو این اطمینان را می‌دهد که ایران برنامه‌ هسته‌ایش را تسریع کرده و – مجهز به سلاح - هسته‌ای خواهد شد:

اولین ایراد حقوقی موجود در متن توافق این است که ما بین 24 نوامبر تا اجرایی شدن توافق شش ماهه و توافق‌هایی که به بعد از آن موکول شده است، زمانی وجود دارد که در آن ایران فرصت خواهد داشت برنامه خود را پیش ببرد.

ایراد دوم این است که ایران متعهد به توقف کامل برنامه‌ هسته‌ایش نشده است و طبق متن توافق " ایران در گام اول هیچ پیشرفتی در فعالیت‌های هسته‌ای در نطنز، فردو و اراک نخواهد داشت. بنابراین در گام اول ایران تنها برنامه هسته‌ایش را توسعه نمی‌دهد و پیشرفت‌های قبلی را حفظ خواهد کرد و برنامه خود را ادامه خواهد داد. اما چه کسی تعیین خواهد کرد که پیشرفت به چه معناست و آیا ایران تمام پیشرفت‌هایش را اعلام کرده است؟ مسلما خیر.

ایراد سوم نیز عبارت "هیچ چیز مورد توافق قرار نمی‌گیرد تا در مورد همه چیز توافق شود". بنابراین تا در مورد تمام موارد توافق حاصل نشود، ایران تعهدی برای اجرای بندهای دیگر توافق نخواهد داشت."

یدیعوت آحارونوت: دیدار وزیر خارجه ایران و سید حسن نصرالله

"محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با سید حسن نصرالله در بیروت دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. ظریف و نصرالله در این دیدار تأکید کردند به همکاری‌ها برای مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی گری در منطقه مبارزه خواهند کرد."

"به گزارش شبکه المنار، ظریف با حضور در محل دفن عماد مغنیه، تاج گل به مقبره وی اهدا کرد و همچنین از محل انفجار مقابل سفارت ایران بازدید کرد؛ اقدامی که با اعتراض آمریکا مواجه شده است."

تایمز اسرائیل: نگرانی آمریکا از قرار داد سوآپ نفتی ایران و روسیه

"کاخ سفید از قرار داد سوآپ نفتی بین ایران و روسیه به ارزش ماهانه یک و نیم میلیارد دلار که براساس گزارش‌ها قرار است به زودی امضا شود، ابراز نگرانی کرده است. به گفته سخنگوی کاخ سفید، چنین قراردادی صادرات نفت ایران را که با تحریم‌های اروپا و آمریکا به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش یافته، به شدت افزایش می‌دهد."

"مایکل هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است اگر گزارش‌های منتشر شده صحت داشته باشد، نگرانی‌های بسیاری را برمی‌انگیزد و با مفاد توافق ایران و 1+5 در مغایرت است و می‌تواند تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران را تشدید کند."

یدیعوت آحارونوت: بایدن درباره پابرجا بودن تحریم‌های ایران به اسرائیل اطمینان داد

«"جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اطمینان داد ایالات متحده متعهد است "معماری تحریم‌ها" بر ضد ایران را با وجود تعدیل برخی تحریم‌ها، حفظ کند.»

تایمز اسرائیل: ادامه بحث بر سر تحریم‌ ایران با وجود توافق هسته‌ای

"قانون‌گذاران آمریکایی در نظر دارند با وجود پیشرفت‌های اخیر در مساله هسته‌ای ایران، محدودیت‌های جدید اقتصادی بر ضد این کشور اعمال کنند. گرچه ایران قصد دارد با اجرای توافق ژنو برنامه‌ هسته‌ایش را در قبال تعدیل برخی تحریم‌ها به عقب بازگرداند. اما این مساله باعث نشده است نظر قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به تشدید تحریم‌ها بر ضد ایران تغییر کند."

"هم اکنون 59 سناتور آمریکایی از بسته تحریمی پیشنهادی آمریکا حمایت می‌کنند و معتقدند این تحریم‌ها با افزایش فشارها بر ایران باعث می‌شود این کشور برای برچیدن کل برنامه هسته‌ایش توافق کند. اما سناتورهای دموکرات رابرت منندز و چاک شامر در عین حال گفته‌اند که رأی‌گیری برای تحریم‌های جدید فعلا در دستور کار نیست."

"از سوی دیگر، سناتور جمهوری‌خواه مارک کِرک که از جمله تنظیم‌کنندگان پیش‌نویس تحریم جدید علیه ایران بوده است می‌گوید تحریم‌های جدید برای اطمینان از برچیده‌شدن صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ضروری است."

"اما اوباما و همچنین جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تأکید کرده‌اند اکنون زمان تشدید تحریم‌ها نیست و باید به ایران فرصت داد تا اراده‌اش برای حل مساله هسته‌ای را ثابت کند."

تایمز اسرائیل: تندروهای ایران مخالف جام زهر هسته‌ای

تایمز اسرائیل در ادامه اختلاف‌افکنی و شکاف داخلی بر سر توافق هسته‌ای در کشور که طی هفته‌های اخیر در رسانه‌های این رژیم پیگیری می شود در تحلیلی از برخورد جناح‌های داخل کشور با این توافق نوشته است: "اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل داخل ایران از توافق برای اجرای برنامه اقدام مشترک استقبال کرده و می‌گویند اجرای این توافق اقتصاد تحریم‌زده ایران را بهبود بخشد. این در حالیست که تندورهای ایران همچنان با این توافق مخالف هستند."

"تندورهای داخل ایران از این توافق تعبیر به "جام زهر" کرده‌اند و رئیس‌جمهور روحانی و وزیر خارجه‌اش ظریف را برای اثبات اینکه آن‌ها بر سر مسائل کلیدی مرتبط با حاکمیت ملی سازش نمی‌کنند، با چالش مواجه کرده‌اند. ظریف در لبنان گفته است که این مساله در داخل ایران بیش از اینکه مرتبط با برنامه هسته‌ای باشد، بدلیل عدم وجود اعتماد داخلی است."

"صادق زیباکلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی ایران نیز معتقد است که اجرای این توافق موضع جمهوری اسلامی در منطقه را تقویت می‌کند. ما نباید از تلاش جناح‌های تندرو داخل ایران و آمریکا غافل باشیم. این‌ها کسانی هستند که از بحران و افزایش فشار بر دولت نفع می‌برند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام این ها هم می دونند زیباکلام رو چطوری بازی بدند تا جو بگیرش و نظر بده ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس