کد خبر 281887
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: طبق بررسی های انجام شده کمتر از دو درصد ازدواج های دانشجویی در کشور منجر به طلاق می شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمد طاهری شنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: بررسی ها نشان داده است که آمار طلاق هایی که به دنبال ازدواج هایی که در دوران تحصیل انجام می شود، کمتر از ازدواج ها در سایر مقاطع سنی می باشد.

وی اظهار کرد: افزایش بینش زوجین، شرکت در کلاس های آموزشی و مهارتی و رعایت سن مناسب در انجام ازدواج از جمله عوامل تاثیرگذار در پایداری ازدواج های دانشجویی می باشد.

وی گفت: همین بررسی های حاکی از آن است که مهم ترین علت اکثر ازدواج های دانشجویی که منجر به طلاق شده به خاطر تجملات و هزنیه های سنگین مراسم ازدواج بوده است.

طاهری خاطر نشان کرد: تاخیر در ازدواج باعث انحرافات مختلف فکری، ذهنی و جنسی در فرد می شود و در این راستا باید باورهای باطل جامعه که ازدواج دانشجویی را معارض و مانع تحصیل می دانند، اصلاح گردد.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور افزود: در حالی که در بسیاری از ازدواج های دانشجویی انگیزه برای ادامه تحصیلات افزایش یافته استٰ، لذا ازدواج در این دوران نه تنها مانع نیست بلکه عامل پیشرفت نیز می باشد.

وی سخت گیری در ازدواج و همچنین ترس دانشجویان از این که ازدواج شان منجر به طلاق می شود، از دیگر آسیب های جدی و مانعی بر ازدواج های دانشجویی ذکر کرد که باید فرهنگ سازی شود.

وی با بیان این که برنامه ازدواج دانشجویی در دانشگاهها با سه هدف دنبال می شود، افزود: اهمیت دادن و توجه به ازدواج در دوران دانشجویی، ترویج ازدواج به هنگام ، آسان و حمایت از دانشجویان و دلگرمی آنان اهدافی است که دنبال می شود.

طاهری گفت: ازدواج اگر به هنگام نباشد، آسیب های فراوانی را بدنبال دارد و باعث تاخیر در فرزند آوری شده و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.

وی در پایان افزود: طرح ملی همسفر تا بهشت یکی از برنامه های ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در راستای تسهیل ازدواج دانشجویی است که امسال با تشرف 30 هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس در حال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس