مرجع تقلید با واکنش به سخنان اخیر جان کری تاکید کرد: دولت لازم است در مسائل سیاست خارجی شفاف عمل کند. وزیر خارجه آمریکا حرف‌هایی می‌زند که می‌خواهد نظام ما را تضعیف کند ولی باید بداند این حرف‌ها به جایی نمی‌رسد و هیچ اثری نیز ندارد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور پنجشنبه هفته گذشته در قم حضور یافت تا علاوه بر بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های قم، با مراجع عظام تقلید نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. وی در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی از مبارزه با ویژه‌خواری در مسائل مختلف به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم که از سوی وی در دست بررسی است.

اسحاق جهانگیری سپس به زیارت حرم حضرت معصومه(س) رفت و از صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س) بازدید کرد.

دولت از غرض‌ورزی پرهیز کند

معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به قم با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در این دیدار گفت: دولت از غرض‌ورزی در امور پرهیز کند زیرا در این صورت امور پیش نمی‌رود. مرجع تقلید جهان تشیع افزود: اقدامات اخیر دولت مثبت است و شاهد کارهای خوبی از این مجموعه هستیم که امیدواریم ادامه پیدا کند. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: دولت باید در تقویت دینداری مردم و جامعه بکوشد و به سمت جامعه دینی حرکت کند. در این دیدار معاون اول رئیس‌جمهور به موضوع توافقنامه ژنو اشاره و خاطرنشان کرد: این توافقنامه منشأ خیرات و برکات برای کشور می‌شود.

توصیه‌های مهم مراجع قم به معاون اول روحانی/ چرا دولت پاسخ توهین‌های مقامات آمریکا را نمی‌دهد؟

واکنش آیت الله مکارم به سخنان اخیر جان کری/ دولت در سیاست‌خارجی شفاف عمل کند

اسحاق جهانگیری سپس به دیدار آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی رفت و با حضور در دفتر وی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار، نسبت به تحرکات قوم‌گرایانه برخی عناصر منتسب به دولت یازدهم هشدار داده است. آیت‌الله مکارم در پاسخ به برخی توجیهات مبنی بر برنامه‌ریزی برای جذب عناصر افراطی مذهبی عنوان  کرده‌اند: "اگر می‌خواهید برای نظام مدافع درست کنید به جذب و آموزش بسیجیان کشور بپردازید. بهترین مدافعان نظام، بسیجیان ولایی و دلاور هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اینکه مردم در انتخابات به یک روحانی رأی داده‌اند، نشان می‌دهد که همچنان به اسلام و دین علاقه‌مند هستند و این دولت با اقداماتی که صورت داده در مردم امید ایجاد کرده است.

این مرجع تقلید با واکنش به سخنان اخیر جان کری تاکید کرد: دولت لازم است در مسائل سیاست خارجی شفاف عمل کند. وزیر خارجه آمریکا حرف‌هایی می‌زند که می‌خواهد نظام ما را تضعیف کند ولی باید بداند این حرف‌ها به جایی نمی‌رسد و هیچ اثری نیز ندارد.

توصیه‌های مهم مراجع قم به معاون اول روحانی/ چرا دولت پاسخ توهین‌های مقامات آمریکا را نمی‌دهد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موضوع پرداخت یارانه‌ها گفت: تدبیری اتخاذ شود که یارانه به اشخاص نیازمند برسد تا مشکلات آنها حل شود. مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: در زمینه اصلاح قیمت‌ها، به‌شکلی عمل شود که افزایش احتمالی قیمت‌ها با شیبی ملایم اتفاق بیفتد تا به مردم فشار کمتری وارد شود. معاون اول رئیس‌جمهور نیز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: مرجعیت شیعه در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و اکنون پایگاه مستحکم نظام جمهوری اسلامی است؛ دولت به شنیدن راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید افتخار می‌کند.

دیدار با آیت‌الله وحید بدون خبرنگاران

معاون اول رئیس‌جمهور سپس به دیدار آیت‌الله وحید خراسانی رفت و با حضور در دفتر وی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله موضوعات روز کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. این دیدار بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

توصیه‌های مهم مراجع قم به معاون اول روحانی/ چرا دولت پاسخ توهین‌های مقامات آمریکا را نمی‌دهد؟

دولت پاسخ اظهارات مقامات آمریکایی را بدهد

اسحاق جهانگیری سپس با حضور در بیت آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با این مرجع عالیقدر دیدار و گفت‌وگو کرد. مرجع تقلید شیعیان جهان با ابلاغ سلام ویژه به رئیس‌جمهور تصریح کرد: سلام ویژه من را به رئیس‌جمهور عزیزمان آقای روحانی ابلاغ بفرمایید. سخنان وی در اجلاس داووس بسیار خوب بود، رئیس‌جمهور ریشه بحران‌ها و مشکلات منطقه را به خوبی بیان کرد؛ در دنیای امروز ریشه‌یابی مسائل بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در ادامه سخنانش به سخنان اخیر جان کری و اوباما واکنش نشان داد و افزود: خوی استعمارگری و خودبزرگ‌بینی در صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه وی حاکم است. اخیرا آقای جان کری گفته بود سخنان رئیس‌جمهور ایران مصرف داخلی دارد و اوباما نیز گفته بود تحریم‌ها و فشار‌های ما سبب شد تا ایرانی‌ها سر میز مذاکره بنشینند که بنده از این سخنان ابراز تاسف می‌کنم.

قیمت‌های بالا سریع‌تر پایین بیاید

وی اضافه کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات مردم اصلاح و برطرف شود و گرانی‌ها و قیمت‌های بالا سریع‌تر پایین بیاید و فراوانی نعمت دوباره حاکم شود. مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: همانطور که حماسه سیاسی خلق شد حماسه اقتصادی نیز باید خلق شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت، دولت تدبیر و امید است و می‌خواهد با همه جهان ارتباط برقرار کند اما در مقابل تحقیر ملت ایران و اینگونه سخن گفتن آنان، باید برخورد کند تا اینها فکر نکنند که هر چه می‌گویند، بدون جواب است. آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: صحبت رئیس‌جمهور در اجلاس داووس بسیار خوب بود اما جان‌کری می‌گوید که این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد که تحقیر‌آمیز است، از سویی جایزه مجمع داووس را به شیمون پرز می‌دهند، اینها همان‌هایی هستند که برای مردن شارون، شال عزا انداختند، از این رو تاثر ما را به خدمت آقای روحانی عرض کنید، این کلمات غربی‌ها برای ما سنگین است.

توصیه‌های مهم مراجع قم به معاون اول روحانی/ چرا دولت پاسخ توهین‌های مقامات آمریکا را نمی‌دهد؟

مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: از وقتی آقای روحانی زمام امور را به دست گرفته، همه مردم راضی‌اند و می‌دانند که دولت به فکرشان است و وحدت و اتحاد و همدلی بین دولت و مجلس و مردم برقرار است. اسحاق جهانگیری در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد:‌ نقطه نظرات مرجعیت در دولت مطرح می‌شود و برای دولت قطعا مفید بوده و مورد استفاده ما قرار می‌گیرد.جهانگیری با اشاره به موضوع هسته‌ای تصریح کرد: انرژی هسته‌ای هم حق ملت ایران است و هم دولت روی آن اصرار دارد و برای رسیدن به توافق راه درازی در پیش داریم زیرا قدرت‌های مقابل ما بسیار پیچیده عمل می‌کنند و باید از کید قدرت‌های غربی پرهیز کرده و در عین حال تحریم‌های مقابلمان را نیز برطرف کنیم.

گزینه نظامی روی میز آمریکا هیچ معنایی ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور پس از آن با حضور در دفتر آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به عنایات الهی به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با سلسله علل غیبی پیروز شده است.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار خاطرنشان کرد: باید همه دنیا و قدرتمندان بفهمند که شما نفوذ‌ناپذیر هستید، در غیر میدان جنگ نیز قابلیت شکست‌دادن شما را ندارند و اینکه هر روز می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، بی‌معنی است. به آمریکایی‌ها باید بگوییم که کل کشور در دست شما بود ولی بیرونتان کردند.

استاد عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مسائل داخلی، افزود: گفتن و دیدن نقاط ضعف دیگران مصلحت نیست و گذشته، گذشته است، فقط باید با تلاش و کوشش، نیازها را ببینیم و کار و فعالیت خودمان را افزایش دهیم تا پیشرفت کنیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به ضعف ما در رژیم گذشته، خاطرنشان کرد: در همین اطراف قم، چاه نفت البرز بود که نتوانستند آن را استخراج کنند؛ یک روز دود زیادی آسمان را گرفته بود و ما در راه قم بودیم که گفته شد این چاه آتش گرفته و تمام جاده قم را قیر گرفت، برای خاموش‌کردن همین چاه، از خارج متخصص آوردند اما بعد از انقلاب، چاه‌های نفت زیر آبی را که صدام هدف قرار داده بود و چاه‌های نفت کویت را فرزندان ایران اسلامی، تعمیر و مرمت کردند، این نشان‌دهنده قدرت و هوش این مردم است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کشور مدیریت است و عرضه مدیریت باید وجود داشته باشد تا علوفه تامین شود و گوشت و لبنیات نیز به میزان کافی موجود باشد. آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ما جهانی فکر می‌کنیم و حاضر به قهر‌کردن نیستیم ولی ناز کسی را نمی‌کشیم که مرتب بگویند تحریم، تحریم. قدرت و درایت این ملت، نیاز به مدیریت صحیح دارد.‬

یارانه‌ها باید به نیازمندان واقعی برسد

اسحاق جهانگیری نیز در این دیدار گفت: به‌رغم مشکلات عدیده پیش‌روی دولت در ابتدای شروع به فعالیت، دولت فعالیت‌های بسیار خوبی را صورت داده است. وی افزود: تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه سبب شده بود تا محدودیت‌هایی پیش‌روی دولت قرار گیرد و از سوی دیگر گرانی سنگین و تورم نیز وجود داشت که الحمدلله اکنون شرایط بهتر شده است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: این شیوه پرداخت یارانه که به همه یک مبلغ یکسان پرداخت شود، صحیح نیست. یارانه باید به نیازمندان واقعی برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    بیشتر در خصوص گرانی بوده و ناامنی های سیاسی امنیتی
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    شنیدم برخی تذکرها جدی بوده و ....
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    عكس آيت الله جوادي و صافي گلپايگاني در متن جابجا درج شده است
  • رحمن ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    بهترین جواب مانور نظامی در خلیج فارس است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس