ریاست هیئت پنج نفره سوریه را ولید معلم وزیر خارجه این کشور بر عهده دارد و وزیر اطلاع‌رسانی سوریه عدنان محمود نیز از جمله اعضای هیئت سوری است.

گروه بین‌الملل مشرق – کنفرانس صلح سوریه موسوم به نشست ژنو از فردا در شهر «مونترو» سوئیس آغاز می‌شود و نمایندگانی از 30 کشور به همراه گروه‌های معارض و سازمان‌های بین‌المللی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

نظر به اهمیت کنفرانس صلح سوریه، خبرنگار اعزامی پایگاه خبری مشرق به شهر مونترو سوئیس، بصورت لحظه به لحظه آخرین اخبار و تحولات این نشست را به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به مونترو، اجلاس ژنو 2 سوئیس با حضور هیئتی پنج نفره به نمایندگی از دولت سوریه برگزار می‌شود که ریاست آن را ولید معلم وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه بر عهده دارد و وزیر اطلاع‌رسانی سوریه عدنان محمود نیز از جمله اعضای هیئت سوری است.

هتل «مونترو پالاس» محل برگزاری کنفرانس صلح سوریه از فردا کانون توجه تمام رسانه‌های جهان خواهد بود

احساس خطر سوئیس از حضور نمایندگان تکفیری‌ها و معارضان

کنفرانس صلح سوریه در هتل «مونترو پالاس» در ساحل دریاچه «لمان» برگزار می‌شود و در شهر کوچک مونترو تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است. تدابیر امنیتی در شهر مونترو در مقایسه با مذاکرات هسته‌ای ژنو بسیار تشدید شده است و بالگردهای پلیس سوئیس بطور منظم در آسمان این شهر مشغول گشت‌زنی هستند. به نظر می‌رسد حضور نمایندگان گروه‌های تروریستی تکفیری و معارضان سوری در مونترو، دولت سوئیس را به شدت به وحشت انداخته است.

حدود 1000 خبرنگار برای پوشش این نشست تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند که در میان آن‌ها خبرنگارانی از کشورهای آفریقایی نیز به چشم می‌خورد که از برنامه وسیع غربی‌ها برای پوشش رسانه‌ای این نشست و داشتن دست برتر در دیپلماسی رسانه‌ای حکایت دارد.

گفتنی‌ است در مذاکرات حساس هسته‌ای ایران در ژنو، 300 خبرنگار که بیش از 30 نفر آنان ایرانی بودند کار پوشش خبری مذاکرات را بر عهده داشتند. اما خالی بودن دست آمریکا و معارضان در این مذاکرات باعث شده است تا لشکری از خبرنگاران را برای کمک به پیش‌برد هدف مورد نظر به این نشست دعوت کنند؛ نشستی که امید چندانی به موفقیت آن نیست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پرهام ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    جای خالی ایران تازه داره احساس میشه!
  • شفق ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    یعنی اگه این احمق ها یه بمب بذارن من یکی تعجب میکنم. مگه خودشون نمیدونند که تکفیری ها عمله های غرب هستند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس