پس از افزایش فشارها بر سازمان ملل مبنی بر دعوت ایران در کنفرانس ژنو 2 بان‌کی‌مون مجبور شد این دعوت را پس بگیرد؛ حال سوال این است آیا سابقه داشته بان‌کی‌مون در موضوعی که ماهها در مجامع عمومی درباره آن بحث و تبادل نظر شده، بدون هماهنگی با مقامات آمریکایی تصمیم گیری کند؟

گروه بین‌الملل مشرق - بعد از دعوت دیروز بانکی مون از ایران برای شرکت در کنفرانس حل بحران سوریه، آمریکا عربستان و مخالفان سوری از این عمل انتقاد کردند و فشار های به قدری به سازمان ملل افزایش یافت که بان کی مون مجبور شد دعوتش از ایران را پس بگیرد.

بان کی مون در نشست خبری خود تصریح کرد همانطور که بارها گفته ام، باور من این است که ایران باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشد.

اعلام  دعوت رسمی از ایران برای شرکت در نشست ژنو 2 به سرعت به خبر اول شبکه های خبری جهان تبدیل شد .


در همین حال آمریکا با گذاشتن پیش‌شرط‌‌ هایی برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ به اعلام دبیرکل سازمان ملل واکنش نشان داده است.

جی پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که تصمیم به دعوت ایران باید تغییر کند مگر آن که تهران به طور عمومی از توافق سال ۲۰۱۲ میلادی برای ایجاد دولت انتقالی حمایت کند.


پس از دعوت رسمی سازمان ملل، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بر اساس دعوت رسمی صورت گرفته، ایران بدون پیش شرط در ژنو 2 شرکت می‌کند.

پس از این اقدام مقامات آمریکایی با ایجاد فشار بر بان کی مون و تکیه بر این موضوع که ایران توافقات ژنو 1 را نپذیرفته به دنبال حضور نیافتن ایران در این کنفرانس برآمدند.

رویترز نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن انتظار دارد دعوت از ایران به کنفرانس ژنو 2 برای حل و فصل بحران سوریه پس گرفته شود.

این فشارها بالاخره موثر واقع شد و به قول واشنگتن پست لابی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با بان کی مون جواب داد.

سخنگوی بان کی مون در بیانیه ای اعلام کرد: "با توجه به اینکه تصمیم گرفته اند که توافق پایه را قبول نکنند، [بان] تصمیم گرفت اجلاس یک روزه مونترو بدون حضور ایران باشد."

پس از این اقدام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن استقبال از اقدام دبیرکل سازمان ملل در باز پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس «ژنو۲» اعلام کرد که هم‌اکنون تمامی طرفین می‌توانند در این کنفرانس شرکت کنند.

همچنین وزیر خارجه انگلیس شب گذشته بلافاصله بعد از بیانیه دبیر کل سازمان ملل در مورد لغو دعوت از ایران به نشست صلح سوریه، از این تصمیم استقبال کرد.

این در حالی است که "لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس گرفتن دعوت از ایران را اشتباه توصیف کرد و گفت: عدم حضور ایران در ژنو 2سوال برانگیز است و پس گرفتن دعوت از ایران کمکی به تقویت اعتبار سازمان ملل نخواهد کرد.



همچنین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از مخالفان سوری برای قرار دادن پیش شرط برای شرکت در کنفرانس ژنو2 تاکید کرد که عدم دعوت از ایران در این کنفرانس یک اشتباه غیرقابل بخشش است.

"ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام بان کی مون گفت: آقای بان‌کی مون در هفته گذشته چندین بار با من تماس گرفت و من صریحا به ایشان اعلام کردم که برای حضور در این نشست هیچگونه پیش شرطی را نمی‌پذیریم.
 
وزیر خارجه گفت که متاسفیم آقای بان‌کی‌مون بر اثر فشار وارده پیشنهاد خود را پس گرفت و این رفتار را در شان دبیر کل نمی‌دانم.


بازتاب رسانه‌ای پس گرفتن دعوت از ایران


پس از اینکه بان کی مون دعوتش را از ایران پس گرفت، این خبر به تیتر یک بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری های انگلیسی زبان تبدیل شد.
خبرگزاری رویترز در تیتر یک خود به این موضوع پرداخت و نوشت: بعد از اینکه ایران به کنفرانس بین المللی حل بحران سوریه دعوت شد، مخالفان سوریه تهدید کردند که در این کنفرانس شکرت نخواهند کرد و بانکی مون مجبور شد دعوتش را از ایران پس بگیرد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: آمریکا دعوت سازمان ملل از ایران را فسخ کرد.

روزنامه واشنگتن پست در تیتر یک خود نوشت: کنفرانس حل بحران سوریه بدون ایران برگزار خواهد شد. مخالفت شدید آمریکا و مخالفان سوریه، سازمان ملل را مجبور ساخت تا دعوتش از ایران را پس بگیرد.


روزنامه واشنگتن تایمز در مقاله ای با عنوان دو روی آمریکا در قبال ایران نوشت: سیاست چماق و هویج دولت اوباما در مورد ایران در روز دوشنبه به طور کامل نمایان شد، از طرفی کاخ سفید از تهران به خاطر تعلیق بخشی از برنامه هسته ای تشکر و تمجید کرد و از طرف دیگر کاخ سفید با موفقیت پشت صحنه باز پس گیری دعوت بان کی مون از ایران برای شرکت در کنفرانس سوریه را بازی کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت: سازمان ملل دعوتش از ایران را پس گرفت و کنفرانس صلح سوریه بدون ایران برگزار خواهد شد.
یدیعوت آحارنوت نیز با برسی اوضاع سوریه نیز نوشت: بان کی مون دعوتش را از ایران پس گرفته است.

مجله تایم نوشت: ابتدا سازمان ملل دستش را به سوی ایران دراز کرد و سپس با فشار ها پشیمان شد.

بی بی سی انگلیسی و دیگر شبکه های خبری نیز این موضوع را محور اصلی اخبار خود انتخاب کردند.


ابهامی که کسی جواب نداد/ آیا دعوت دیروز بان‌کی‌مون با تعلیق برنامه هسته‌ای ایران رابطه داشت؟

سوالی که در اذهان عمومی مطرح می‌شود این است که آیا سابقه داشته بان‌کی‌مون بدون هماهنگی با مقامات آمریکایی تصمیم گیری کند آن هم در مسئله‌ای که ماه‌ها در مجامع عمومی درباره آن بحث و تبادل نظر شده است!

بان‌کی مون که از معاونان آمریکایی برخوردار است چطور امکان دارد قبل از هماهنگی چنین اقدامی انجام دهد؟

این درحالی است که برخی از صاحب نظران دعوت رسمی دیروز بان‌کی‌مون را با برنامه تعلیق غنی سازی 20 درصد ایران مرتبط دانسته و اینگونه اظهار نظرها را بازی غرب و آمریکا می‌دانند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ابراهیم ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بانکی مون هم اختیاری نداره دعوت به ژنو 2 همش فیلم بود ...
  • لبیک یا حسین ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    سنگــــــــر ِ بابا پلمپ شــد! دل ِ آرمیتـــــــا شکست…
  • نوید ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    این رفتارها نشانه هرج و مرج مدیریتی در سازمان های بین المللی ست
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    مگه برنامه هسته ای ما تعلیق شده مشرقی ها برید دروغ دونتونو بدید جراحی کنن وردارن
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    احسنت به این دیپلماسی فعال و موثر... تبدیل شدیم به یک قدرت جهانی... برید روزنامه های دیروز اصلاح طلب ها رو ببینید که چه ذوقی کرده بودن از اینکه دعوت شده بودن به اجلاس ژنو
  • علی رحمانی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    منتظر نظر آقای وزیر خارجه در فیسبوک هستیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    همش توهم! عرب ها پشت این قضیه سوریه هستند و فشار میارن که ایران نیاد قاطی بازی.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    این دعوت کردن و بعدش اون پس گرفتن دعوت بدون شک با هماهنگی قبلی بوده و هدف هم فقط به خیال خودشون تحقیر ایران
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    احسنت به این دیپلماسی فعال و موثر... تبدیل شدیم به یک قدرت جهانی... برید روزنامه های دیروز اصلاح طلب ها رو ببینید که چه ذوقی کرده بودن از اینکه دعوت شده بودن به اجلاس ژنو
  • emad ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    از این به بعد باید بنویسیم : بانکی مون بخوانیم یانکی میمون
  • یدی ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    باید دولت جواب قاطع بده به این بازی با حیثیت ایران
  • فراموش شده ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    عربستان و قطر دعوت بشوند این دو کشور بخدا از صهیونیست ها بدتر هستند ما نمی دانیم این چه زست سیاسی است که دولت ایران دارد قبول کنید از سال 65 به این طرف دست ال سعود در خون بوده مانند صهیونیست ها هستند صهیونیست ها آشگارا جنایت می کنند این ها پشت صحنه هستند فرقی ندارند باید این دو کشور ال سول و قطر در ردیف تروریستها باشند علتش نه پولشان است بلکه زیرکی آنهاست مانند دولت 9 و 10 ایران نیست کشورشان با حرف نابود کنند
  • yaser ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    والا دیروز که دعوت کردن،شوکه شدم که یعنی اینقدر دیپلماسی ایران قویه؟! ولی بعد که پس گرفتن دیدم نه انگار بخاری از این اصلاح طلبا بلند نمیشه :)
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    آمریکایی ها همیشه نوکرانشان را تحقیر میکنند
  • محمد نادری ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بان کی مون امریکایی !!! شما چه بخواهید و چه نخواهید ما همیشه در سوریه حضور داریم و نقش اساسی اجرا خواهیم کرد. سوریه توسط حاج قاسم سلیمانی و نیروهایش از تروریست پاک خواهد شد! شما هم الکی برای خودتون ژنو تشکیل بدید و الکی دور هم بشینید ببینیم چه کار میکنید
  • ناشناس ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ظریف با این حرفت به یانکی واقعا ظریف صحبت کردی
  • داودی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    آقای ظریف در تماس با سوریه تأکید کرد یک قدم عقب نیائید ما با شما هستیم و مخالفان عملاً دارند شکست می خورند ترکیه از حمایت دست برداشته و قطر کاملاً مردد است عربستان و اسرائیل تنها مانده اند و مصری ها درگیر مسائل داخلی اند بنابراین مقاومت کنید همه مجبورند به شما امتیاز بدهند و از طرفی غربی ها و حتی اسرائیل هم از سلفی ها و القاعده سوریه دل خوشی ندارند
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    20% تعلیق شده اول مطمئن بشین بعد نظر بذارین
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    اسرائیل و آمریکام رییس سعودیه
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    پس گرفتن دعوت ژنو 2 کار خـــــــــــــدا بود؛ وگرنه با دیپلماسی لبخند، شوخی شوخی، در ژنوچای2 سوریه رو هم تحویل میدادیم ... همون دولت سـوریه خودشون تنهایی و بدون دخالت دولت جدید ما بهتر در راستای منافع ما عمل خواهد کرد ... البته اینجا آمریکاییها شدیدا ضرر کردند ...
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    باز هم تحقیر
  • جواد ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    والا من که نفهمیدم منظور این تیتر چیه! حداقل یه خط توضیح میدادی که چه ربطی به برنامه هسته ای ما داشت! از طرفی معلومه که نمیخان گل به سر سوریه بزنن،بلکه میخان سوریه رو له کنن. حالا اگر ایران باشه کارشون نمیشه. دنیا دنیای زور و ظلمه!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ها؟ کشور با حرف نابود شده؟ اونچه که ما میبینیم کشور اکثر زمینه ها پیشرفت کرد غیر از مسائل اقتصادی اونم آخرای دولت شاید یه ایران دیگم رو کره زمین باشه که شما اهل اونجایین
  • مهدی90085 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    قشنگ نگاه کنید : آدم یاد پدر اوشین می افته وقتی ساکی خورده بود
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    عمو یادگار خوابی یابیدار ؟ رفت برباد که اگه از فردا هم شروع به غنی سازی 20 درصدی کنیم 4 سال طول میکشه تا 200 کیلو اورانیوم با غنای 20% بسازیم . این است سیاست آمریکا و این است " تحقیر و فریب " به جای تدبییر و ......
  • هادی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    این دولت حقشه. با اینکه دولت خیلی دوست داره و به نظر میرسه صریح و یا تلویحی به طرف های غربی نیز این مسأله را تأکید کرده و خواهد کرد که برای جلوگیری از به قدرت رسیدن به اصطلاح تندروها در ایران به ما کمک کنید و جک استراو ملعون نیز همین مسأله را پس از بازدید از ایران به طرف های غربی گوشزد کرد ولی آنها هرگز نمی توانند روحیه استکباری خود را مخفی کنند و به جمهوری اسلامی کمک کنند. حتی اگر دولتی که متمایل به غرب است بر سر کار باشد.
  • علی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ای اهل ایمان ، از غیر همدینان خود دوست صمیمی همراز نگیرید ، چه آنکه آنها از خلل و فساد در کار شما ذرّه ای کوتاهی نکنند ، آنها مایلند شما همیشه در رنج باشید ، دشمنی شما را بر زبان هم آشکار سازند و محققا آنچه در دل دارند بیش از آن است. ما به خوبی برای شما بیان آیات کردیم اگر عقل را به کار بندید. ( آیه شریفه 118 از سوره مبارکه آل عمران)
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تعیین تکلیف بنیانگذار داووس برای حسن روحانی؛ آقای شواب در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس: هنوز زود است در داووس راجع به سرمایه گذاری در ایران حرف بزنید فعلا باید اعتماد جامعه جهانی را جلب کنید ! حسن روحانی، قرار است، شخصا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، شرکت ‌کرده و در این گردهمایی سخنرانی نیز بکند
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    وقتی هدف این کنفرانس انتقال قدرت از دولت سوریه به دولت انتقالی است برای چی باید هیئتی از دولت سوریه در این کنفرانس حاضر بشن؟! روسیه ،چین و سوریه هم باید حضور خودشون در این کنفرانس رو لغو میکردن تا فاقد اعتبار و صرفا نمایشی غربی باشه! _ اما وقتی در آن حضور داشته باشن یعنی این کنفرانس با اهدافی هماهنگ با خواسته های غرب کاملا معتبر جریان پیدا میکنه!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ان شاءالله دولت تدبیر و امید جواب قاطع و دندان شکن به امریکا و اذنابش میدهد و با همان بلدوزری که وزارت علوم و سایر مدیریت های کشور را پاکسازی نمود و تحویل فتنه گران داد ، حساب امریکا و عربستان و انگلیس و صهیونیزم را با لبخند اعتدالی بدهند.و .... الحمدلله جای هیچ نگرانی نیست.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    نکته اصلی در انتخاب دیروز و مخالفت آمریکا و لغو آن اینه که آمریکا هم زمان با تعلیق هسته ای اولا فضای همکاری ایران را تحت الشعاع قرار داد و افکار عمومی را منحرف کرد ثانیا به افکار عمومی جهان القا کرد که همه چیز به خواست ماست
  • سادات ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    جناب روحانی توسازمان ملل تونطق انقلابیت مثل شهیدرجایی جواب دندون شکنی بهش بده
  • پسر ریسعلی دلواری ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    روحانی در جمع مردم خوزستان: «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» حالا سیاست سازش معلوم کرد که زانوزدن قدرت بزرگ چجوریه! فقط مقاومت
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    حق ظریف بود تا اینقدر برای عربستان...
  • محمدی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    آقایانی که دائم در سفر ژنو هستند حالا اندازه خودشان را در نزد غرب بررسی کنند و بسنجند که چقدر برای غربی ها ارزش دارند.
  • شناس ناشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    همون بهتر که دعوتشون رو پس گرفتن ... می رفتن اونجا و مثل قضیه هسته ایی بند رو آب می دادن می رفت...اینها نیاز نی رو سوریه تمرکز کنن همون رو برد برد خودشون و به زانو در آوردن ابر قدرت ها فکر کنند بهتره و این که اگه فردا توافقشون رو هوا رفت نگن آمریکاو اسراییل داشتن به ایران حمله می کردن ما با این توافق نگذاشتیم .. جالب می شد با یه هچین ادبیاتی می رفتن ژنو 2 چه می شد ....آقای اسد این آمریکا ابر قدرت نمی شه در برابر مقاومت و پایداری کرد پس بفرما بیرون تکفیری ها بفرماین حکومت مال شما
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    روحانی در جمع مردم خوزستان: «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» حالا سیاست سازش معلوم کرد که زانوزدن قدرت بزرگ چجوریه! فقط مقاومت
  • مهدی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    از یه ربات بی روح بیش ازاین انتظار دارید؟یکی از اینارو گذاشتن توی سازمان ملل یکی دیگشون توی آژانس هسته ایه.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    آقایان حقوقدان راستگوی با تدبیر! مبینم که سوسکتون کردن و منزویتر شدین. قرار بوذ با شفاف ستزی و امضای نفهم نامه از انزوا در بیاین!
  • علی ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    اگر این قضیه در زمان احمدی نژاد اتفاق می افتاد.بعضی ها... آنرا ضعف وزارت خارجه یا غیر مردمی بودن دولت و کلی چیزهای دیگر می دونستند.ولی ما همیشه در مقابل دشمنان و بدخواهان کشورمان ،مدافع دولتمردان بوده و هستیم و پشت آنها را خالی نمی کنیم .چون ما انقلابی هستیم.نه سیاستمدار
  • ppppppppp ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    دسته بیل کاربردش از سازمان ملل بیشتره
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    حرفت درسته بجز قسمت اخر
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    از بانک کی مو بپرسید
  • رضا ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ببخشیدا! ولی گندت بزنه مشرق با این تیترت که فریبنده بود و تو متن خبر راجع به اصل ماجرا فقط 2 خط نوشته بود!!!!!!!!!!!!!!!1
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    جمع کن دل آرمیتا شکست چیه دل خواهر من چطور؟ دل نیست. ضمن اینکه حرف شما فرافکنی و عوام فریبه . مملکت رهبر داره مگه ما تو شرایط خیبر نبودیم؟ پس جمع کنید این بساط وراجی سیاسی رو
  • سهراب ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بان کی مون مزدور آمریکاست .
  • کویری ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    حالا باز اقایان با اباما تماس تلفنی بگیرند شاید اعتدال جواب بده !!!!!
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    نکته خنده دار اینجاست دلار امروز گرانتر شد!!!
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    باشد تا صبح دولتت بدمه کین همه از نتایج سحر است دوستی و رفاقت با سگ هار نتیجه اش همین است سگ را باید سنگ زد
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    این آل نحوس که ازشون دم میزنی یه سری رفیق فابریک دارن تو ایران اسم نبرم. همونها که تو خونشون از شاهشون پذیرایی کردند یادتون هست که. اعتدال یعنی یه باج به عربستان بده یه باج به اروپا یکی به غرب یکی به...
  • برهانی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    هیچی از اقتدار و عزت ومصلحت ایران کم نشده بلکه اعتبار سازمان ملل کم شد و ثابت شد که اینها از خود اختیاری ندارند بلکه مهره هستند
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    خاک توسرت خوابالو دستاوردملی رااببرد تو هنوزخوابی
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    حسن روحانی ۱۳۹۲/۳/۹ در جمع امرای بازنشسته ارتش: والله العظیم ! اگر مشکلات کشور راه حلی نداشت، کاندیدا نمی‌شدم شعار من نجات اقتصاد ایران است هرکس وعده دهد و عمل نکند، گناه بزرگی کرده است ای امان، ای امان از شعارهای بی‌محتوا؛ یک عده فکر می‌کنند در برابر فشارها باید تسلیم شویم و سجده کنیم و برخی‌ها هم فکر می‌کنند که باید حمله کنیم و چاقو بزنیم امروز، روز تعامل با دنیا تعامل بر قدرت، ایستادگی و منطق است سیاست خارجی شناخت دنیا را می‌خواهد سیاست خارجی شناخت قدرت‌های خارجی را می‌طلبد ما دنبال تعامل سازنده با جهان در دولت تدبیر و امید خواهیم بود http://www.tasnimnews.com/Home/Single/66582 http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=540428
  • حسین ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    تقریبا مطمئن هستم اگر احمدی نژاد و جلیلی راس کارها بودند الان انها ذلیلانه مجبور بودند ما را دعوت کنند که گره ای که در سوریه وجود اورده اند را با کمک ایران باز کنند. ولی با وجود اقایان ...
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    دوستانی که ناراحت تعلیق 20 درصد هستید من تعجب می کنم چرا ناراحت هستید اولا طبق گفته دکتر صالحی به اندازه 4 سال سوخت هسته ای برای راکتور تهران داریم دوما الان وقت ساخت راکتور برای تولید برق هست نه غنی سازی. غنی سازی زمانی ارزش داره که راکتور هم داشته باشیم.
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    دستاورد خون شهدا با این دیپلماسی ازبین رفت
  • علی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    اولا عرب ها صحیح نیست و بگو سازشکاران عرب. ثانیا تا ارباب هست این نوکرای سازشکار کیلویی چند؟!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    ناشناس بهتر است سکوت کند و بمیرد نگفتم ... شود چون نمیخوام فحش بدم
  • حامد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا خون شهدا پایمال نمی شود
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    احسنت
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    این عمار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!1 اُف بر خواص بی بصیرت!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس