شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان سعودی که از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه است، یک روز مانده به آغاز نشست خبررسانی و فضاسازی از مذاکرات ژنو2 را آغاز کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق، خبرنگار اعزامی به مونترو - عربستان شاید جزو معدود کشورهایی است که رغبتی به برگزاری کنفرانس ژنو 2 نشان نمی‌داد و تمام توان خود را بر اجماع‌سازی علیه سوریه با هدف اقدام نظامی و ترغیب آمریکا و کشورهای غربی برای عملی کردن حمله نظامی به این کشور متمرکز ساخته بود.

از سوی دیگر عربستان تا کنون 200 میلیارد دلار برای سقوط نظام بشار اسد در سوریه هزینه کرده است و برگزاری کنفرانس صلح و رضایت دادن آمریکا به نشستن بر سر میز مذاکره با نمایندگان دولت سوریه بیش از هرچیز رؤیای سعودی‌ها برای سقوط اسد را به کابوس تبدیل کرده است.

از یک روز مانده به آغاز کنفرانس صلح سوریه، نمایندگان رسانه‌های سعودی نیز حضوری فعال در خیل خبرنگاران حاضر در مونترو دارند. شبکه العربیه، یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های حامی جریان معارض و گروه‌های تروریستی، از هم‌اکنون ارسال گزارش و احتمالا پیگیری فضاسازی برای پررنگ کردن احتمال برکناری اسد و تشکیل دولت انتقالی را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آشنا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    خوب شدکه ایران دعوت نشدچونکه اگرشرکت می کردمی بایست به شیوه حکومت انتقالی رای می داد چون اساس این کنفراس حکومت انتقالی بدون رموزحکومت بعث می باشد.
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    نه خیر! دلیل عدم شرکت ایران این بود که هنوز دولت، ملت و ارتش سوریه خط قرمز ایران و جبهه مقاومت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس