به گزارش مشرق، « non-paperقابل انتشار نیست.» این اظهار نظر سید عباس عراقچی بود وقتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با این سئوال مواجه شد که آیا سندی وجود دارد که آمریکا زیر توافقات خود (درباره اجرای توافقنامه ژنو) نزند؟

عراقچی در پاسخ به این سئوال گفت که اگر چه توافقان بر روی کاغذ آمده اما non-paper است و Non-paper قابل انتشار نیست. منظور از non-paper  توافق نوشته شده و البته غیر رسمی است که طرفین تمایلی به انتشار و رسمیت بخشی به آن ندارند. حال 4 روز پس از اظهارات عراقچی، کاخ سفید بندهای non-paper رامنتشر کرده است، تا مشخص شود که امریکا علاقه ای به اجرای حتی کوچکترین توافقات صورت گرفته با ایران ندارد.

جزئیات اجرایی توافق ژنو که نسخه ای از آن روز پنجشنبه  روی وبسایت موسسه صلح کنگره آمریکا و همچنین صفحه وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفته، نشان می‌دهد که ایران از 30 دی تاسیاست مربوط به غنی سازی اورانیوم 20 درصد را غنی می کند و حق ندارد دیگر سانترفیوژ جدید بسازد.

ایران هنوز به جزئیات منتشر شده از سوی کاخ سفید واکنشی نشان نداده اما پس از پایان دور اخیر مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای ۱+۵ در هفته گذشته (۲۰ دی)، دو طرف از نتایج آن ابراز رضایت کرده‌اند و گفتند در این باره به توافقی رسیده‌اند که باید در پایتخت این کشورها هم تایید شود.

همچنین بنابر این متن، ایران متعهد می شود تا ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته نسل جدید را متوقف کند و تلاشی برای جایگزین کردن سانتریفیوژهای نسل جدید با آنها که از کار افتاده اند نکند.

در ادامه این متن هم ایران باید متعهد شود که برای شفاف سازی هر چه بیشتر و اثبات اجرایی شد تعهدات اقدام کند و راهکارهای در نظر گرفته شده برای عملی شدن گام به گام این توافق‌نامه را به اجرا گذارد.

در برابر اعضای گروه ۵+۱ متعهد شده اند: تحریم ها علیه صادرات محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مربوط به صنعت خودروسازی ایران را معلق کنند؛ تحریم‌ها علیه خریدو فروش طلا و فلزات گرانبها توسط ایران در بازار جهانی را با شرایطی لغو کنند؛ لغو محدودیت ها برای تامین و واردات قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری؛ توقف تلاش‌ها برای کاهش خرید نفت ایران در بازارهای جهانی؛ تسهیل مجاری بانکی و مالی برای انتقال ارز به خارج از ایران و برای مواردی چون ارزهای دانشجویی یا خرید دارو؛ اصلاح ساز و کارهای اتحادیه اروپا در ارتباط با مجوز پرداخت‌ها و گردش مالی؛ و همچنین پرداخت حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده ایران در طی شش ماه زمان اجرایی توافق نامه ژنو.

در ادامه گام های اجرایی ایران و 1+5 در قالب توافقنامه ژنو و بر اساس متنی که توسط کاخ سفید منتشر شده است، می آید:

 

 

تعهدات ایران

 

 

تعهدات 1+5

 

- توقف تولید اورانیوم تقریباَ ۲۰ درصد غنی شده و غیرفعال کردن تنظیمات ساختارآبشار سانتریفیوژهایی که ایران برای تولید آن(اورانیوم تقریبا ۲۰ درصد غنی شده) استفاده می کند.

 

 

- پس از تایید آژانس درباره اقدامات ایران در روز نخست (30دی)،تعلیق اجرای تحریم ها بر روی صادرات محصولات پتروشیمی ایران و واردات بخش خودرو سازی صورت خواهد گرفت.

 

 

- آغاز به رقیق کردن نیمی از ذخیره اورانیوم تقریبا ۲۰ درصد غنی شده ای که به شکل هگزافلوراید است و ادامه تبدیل مابقی به شکل اکسید که برای غنی سازی بیشتر مناسب نباشد.

 

 

- پس از تایید آژانس درباره اقدامات ایران در روز نخست (30 دی)،تعلیق تحریم های اعمال شده بر صادرات و واردات طلا و سایر فلزات گرانبها، با محدودیت های عمده ای که مانع دسترسی یران به دارایی های مسدود شده که برای خرید این کالاها شود.

 

 

- آژانس تایید می کند تا 20 ژانویه (30 دی) در حدود نیمی از سانتریفیوژهای نصب شده در نطنز و سه چهارم سانتریفیوژهای نصب شده درتاسیسات فردو - ازجمله سانتریفیوژهای نسل جدید- به غنی سازی اورانیوم  نمی پردازد.

 

 

- پس از تایید آژانس درباره اقدامات ایران در روز نخست (30 دی)،صدور سریع جواز برای قطعات یدکی و خدمات از جمله بازرسی ایمنی برای پروازهای مسافربری ایران

 

 

- تولید سانتریفیوژهای جدید را محدود به تولید برای جایگزینی دستگاههای معیوب می کند تا نتواند از این فرصت شش ماهه برای انباشتن سانتریفیوژهایش استفاده کند.

 

 

- پس از تایید آژانس درباره اقدامات ایران در روز نخست (30 دی)،توقف تلاش ها برای کاهش بیشتر خرید نفت خام از ایران توسط چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان؛ شش اقتصادی که هنوز از ایران نفت می خرند.

 

 

- تاسیسات غنی سازی جدیدی نمی سازد.

 

 

- تسهیل روند تاسیس یک شبکه مالی به منظور حمایت از تجارت انساندوستانه که در حال حاظر با ایران مجاز می باشد و تسهیل پرداختها برای تعهدات سازمان ملل و شهریه دانشجویان خارج از کشور.

 

 

- از برنامه های تحقیق و توسعه ای غنی سازی کنونی اش به گونه ای که در گزارش 14 نوامبر ۲۰۱۳ آژانس بین المللی  انرژی اتمی توصیف شده فراتر نمی رود.

 

 

- تغییرحدودِ رویه های داخلی اتحادیه اروپا برای صدور مجوز معاملات مالی.

 

- رآکتور اراک را سوخت رسانی یا راه اندازی نمی کند.

 

 

گروه١+۵ و اتحادیه اروپا همچنین متعهد شده اند که با انجام برخی اقدامات خاص دسترسی ایران به ۲/۴ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده اش را طبق برنامه ای معین در فواصل مرتب در طول شش ماه تسهیل سازند . دسترسی به مقدار محدودی ازاین دارایی ها به پیشرفت ایران در انجام رقیق سازی اورانیوم غنی شده بیست درصدی ارتباط خواهد داشت. آخرین قسط از این مبلغ ۲/۴ میلیارد دلاری در روز آخرمدت شش ماهه در دسترس ایران قرار خواهد گرفت.

اقساط طبق برنامه زیر پرداخت خواهند شد و مشروط به تایید آژانس بین المللی مبنی بر اجرا و تکمیل تعهدات ایران خواهند بود.

۱ فوریه – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۱)

۱ مارس – ۴۵۰ میلیون دلار (مشروط به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند که ایران رقیق کردن نیمی از ذخیره اورانیوم تقریبا ۲۰ درصد غنی شده خود که متعهد به رقیق سازی آن بوده است را تکمیل کرده است.)

۷ مارس – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۲)

۱۰ آوریل – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۳)

۱۵ آوریل – ۴۵۰ میلیون دلار (مشروط به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند که ایران رقیق سازی تمام  ذخیره اورانیوم تقریبا ۲۰ درصد غنی شده خود که متعهد به رقیق سازی آن بوده است را تکمیل کرده است.)

۱۴ مه – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۴)

۱۷ ژوئن – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۵)

۲۰ ژوئیه – ۵۵۰ میلیون دلار (قسط شماره ۶ در روز صد و هشتادم)(مشروط به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند که ایران کلیه تعهداتش را انجام داده است.)

 

 

- تولید و آزمایشهای جدید برای سوخت رآکتور هسته ای اراک را متوقف می کند.

 

 

 

- هیچ بخش جدیدی در رآکتور هسته ای اراک نصب نمی کند.

 

 

 

- سوخت یا آب سنگین به رآکتور هسته ای اراک منتقل نمی کند.

 

 

 

- تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشند را تولید نمی کند. بدون قابلیت بازفرآوری ایران نمی تواند از سوخت خرج شده، پلتونیوم جدا کند.

 

 

 

- تکمیل رقیق سازی نیمی از ذخیره اورانیوم هگزافلوراید نزدیک بیست درصدی اش در مدت سه ماه و تکمیل تبدیل باقیمانده این مواد به اکسید در شش ماه.

 

 

 

- محدود کردن  حجم مجاز ذخیره اورانیوم پنج درصد غنی شده ایران در پایان مدت شش ماه.

 

 

 

به منظورکسب اطمینان ازپایبندی ایران به تعهداتش، آژانس بین المللی انرژی اتمی هماهنگ با نقش بازرسی اش در ایران،  منحصراً مسول تصدیق و تایید کلیه اقدامات هسته ای می باشد.

 

 

 

بعلاوه (آژانس) گروه ۱+۵ و ایران کمیسیون مشترکی جهت همکاری با آژانس انرژی اتمی برای نظارت بر اجرای برنامه اقدام مشترک تشکیل می دهند.

 

 

کمیسیون مشترک که متشکل از کارشناسانی از کشورهای ۱+۵و ایران است،ماهانه حداقل یک بار گردهم آمده تا نحوه اجرای برنامه اقدام مشترک را مرور و هر موضوع جدیدی که مطرح شود را بررسی کنند.

 

 

ایران در برنامه اقدام مشترک متعهد شده است تا شفافیتی مضاعف و بی سابقه را در خصوص برنامه اتمی اش ارائه دهد. این، شامل بازدیدهای مکرر و غیر منتظره بازرسان و ارائه اطلاعات بیشتر و داده های مورد نظر به آژانس بین المللی انرژی اتمی می باشد.

 

 

 

تاسیسات غنی سازی نطنز و فردو مطابق آنچه در برنامه اقدام مشترک تبیین شده است از هم اکنون در فهرست مکانهای قابل بازدید روزانه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار میگیرند(برخلاف بازدیدهای هرچند هفته ای.)

 

 

 

سازمان انرژی اتمی  و ایران مشغول اصلاح روشهایی هستند که به بازرسان آژانس اجازه دهد تا اطلاعات ثبت شده را درقالبی روزانه بررسی نمایند تا از زمان کشف هرگونه عدم تطابق فعالیتهای هسته ای ایران با تعهداتش بکاهند.

 

 

 

علاوه برآنچه ذکر شد، این تاسیسات همچنان مشمول انواع بازرسی های حضوری از جمله بازرسی های هماهنگ شده و سرزده خواهند بود.

 

 

 

رآکتور اراک و تاسیسات وابسته نیز مشمول بازرسی های حداقل ماهیانه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهند بود. این رقم در مقایسه با بازرسی های پیشین که به بازرسان آژانس اجازه بازدید تقریبا هر سه  ماه یکبار یا بیشتر را می داد، رشد فزاینده ای را نشان می دهد.

 

 

 

- ایران نخستین بار ، اطلاعات درباره طراحی رآکتور اراک که مدتهای مدیدی است درخواست شده است؛ در اختیار می گذارد

 

 

 

- ایران برای نخستین بارآماری که تایید نماید تولید سانتریفیوژها تنها مختص به جایگزینی ماشینهای معیوب است؛ را در اختیار می گذارد

 

 

 

- ایران برای نخستین اطلاعاتی که دسترسی منضبط به کارگاههای تولید سانتریفیوژ ، کارگاههای تولید روتر سانتریفیوژها و تاسیسات نگهداری و معادن و کارخانه های آسیاب اورانیوم را قادر سازد را در اختیار می گذارد

 

 

 همچنین در بیانیه کاخ سفید درباره سند اجرایی توافقنامه ژنو  در توضیح پرداخت پول های بلوکه شده ایران آمده است:

به عنوان بخشی از گام نخست، گروه ١+۵ و اتحادیه اروپا تسهیلاتی محدود، موقت و هدفمند را برای ایران فراهم خواهند کرد. مبلغ کل این تسهیلات مابین شش و هفت میلیارد دلار است – بخش اندکی از مبلغ صد میلیون دلار از موجودی مبادلات ارزی ایران همچنان مسدود یا محدود خواهد ماند. بیشتر این مبلغ به طور اقساط در طول شش ماه پرداخت خواهند شد.

این تسهیلات به گونه ای تنظیم شده است که مقدار زیادی از نظام تحریم ها، از جمله تحریم های اعمال شده بر روی بخش های نفت، بانک و ساختار تحریم های مالی بر جای خود باقی خواهند ماند – و تحریم ها همچنان در طول شش ماه به شدت اجرا خواهند شد.

*رجانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 319
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • معتدل ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    ما از اقدامات روحانی (منتخب ملت) و تیمش تا زمانی که مورد تایید رهبر باشد، حمایت میکنیم.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    روحاني مچكريم
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    کثیری از مردم با این توافقنامه رضایت دارند گرچه سایت مشرق این اظهار نظرات را سانسور کند .
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    یعنی کلا تعطیل دیگه.
  • ابراهیم ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    یعنی التماس غربیهارو می کردن از این معاهده کمتر خفت داشت
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    ترکمنچای2
  • مهدی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    ژنوچای !
  • سعید ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    به به چه توافقنامه پرسود و پر دستاوردی..!!
  • محمد ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    تن عهدنامه ترکمن چای لرزیدوبه خودش امیدوارشد
  • بنده خدا ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    یعنی می خواستم نظر بدم دیدم همه چیز کاملا گویا هستش. فقط یه نکته باقی می مونه که اون هم: روحانی مممممچچچچچچچچچککککککککککرررررررررررریم
  • سروش ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    معامل با کدخدا یعنی همین؟ این بود چیزهایی که تو بوق و کرنا کردید؟ عزت ملت با شکم ملت عوض شد؟ ای کاش لااقل عرب می بودیم.
  • منصور ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی ناعادلانه
  • منصور ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی ناعادلانه
  • حمیدشیراز ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کاکو دیگه امتیازی مونده که داده باشن...
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    انا لله وانا الیه راجعون
  • علی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    امتیاز دیگه نبود که بدیم؟!؟! اونوقت بعد از شش ماه با این همه امتیازاتی که دادیم سر چی میخوایم مذاکره کنیم؟! تمام ادعا همین بود!!! "بلدم بلدم" همین بود؟!؟!
  • حسن ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    الفاتحههه
  • سحر ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آیا صلح امام حسن با معاویه به نفع اسلام نبود؟ این توافق نامه هم به نفع ایرانه اگه بعضی ها مغرض نباشن!!!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این کارها که دیگه به توافق نیاز نداشت...هر چی خواستن دادیم و تحریم های نفتی و بانکی سر جایشان هستند.
  • علیرضا ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مثل دفعات قبل. استفاده از واژه های صریح برای تعهدات ایران و واژه های مبهم و قابل تفسیر برای طرف مقابل.
  • مصطفی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    باید اعتماد سازی کنیم، اونم اعتماد سازی یکطرفه!! حرف نزنید که میشید افراطی و تنش زا... خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه
  • محمد ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ترکمانچای دو نوشته شد تبریک میگم
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینم از شاهکارهای ... . . بخدا الان خیالم راحته که به روحانی رای ندادم
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    با این توافقتون!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    زنده بآد دکتر محمود احمدی‌ نژاد
  • محمد ولی زاده ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا رو شکر پولهای که از ما گرفته بودن دارن زره زره به ما پس میدن تازه همه تلاشمون که بابتش خون دادیم راحت از ما گرفتن بازم عجب اقتداری عجب بردی!!!!! کلا من و مثل من که هیچ ... جواب آرمیتا و علیرضا رو چی میدین؟
  • آرش ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    غیر از ترکمنچای هیچ اسم دیگری نمی شود روی این به اصطلاح توافق گذاشت.
  • محمد ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بااین توافق بدبخت شدیم رفت ائمه اطهاربه دادمملکت برسند انشاالله
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    احسنت...شاهکار بزرگیست واقعا
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اگر آدم بصیرت نداشته باشه و یه اشتباه رو دو بار تکرار کنه وبه کسایی رأی بده که همون دوم خردادی هان در لباسی دیگر و اگر مردم اصول گرایی رو با احمدی نژادی تجربه کرده باشن که به اسم اصولگرایی هر کاری دلش خواست کرد باید بگم اصلا چنین توافقنامه ای جای تعجب و ناراحتی نداره ، خیلی هم خوبه ، خدا رو شکر که تو سرمون نزدن ، حقمونه دیگه
  • حامد ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی زمینو میخوام گاز بگیرم از این همه ضعف و ننگ
  • یه نفر ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خاک تو سر هر کی اینو ....
  • عرفان ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چه سود کلانی نسیب ملت ما شد؟ درست زمانی که درخت داشت میوه میداد از ریشه قطع کردند.
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این توافق قرن هستش. چون مسئولان سازمان انرژی اتمی گفتند که سوخت برای 5 ساله آینده تولید شده و نیازی به غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد ندارند. در واقع بیشتر تعهدات ایران مربوط به بخشهایی هست که نیازی به انجام آن ندارد.
  • زادهوش ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    گدایی شاخ و دم داره! ...فروشی شاخ و دم داره!! بی غیرتی شاخ و دم داره!!!
  • مصطفی ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بدبخت تر از الان شدیم میگی؟ دیدت رو گسترده کن آینده بهتری در انتظار نسل بعدی هست.
  • chrik ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جالب اینجاست جان کری توسخنرانیش چند وقت پیش گفته بود تحریمها خودبخود داشت شکسته میشد!!ومثل خرخوشحال بود که تودقیقه نود ازتحریمها نتیجه گرفته. امان ازدل رهبر،ماکه سوختیم.
  • سامان سام ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این بود هی توافقات کردیم واز حقوق ملت دفاع میکنیم این بود غنی سازی را متوقف نمیکنیم - ما به شما رای ندادیم که مارا ذلیل کنید - دلخوشی مردم به رای این بود که وضعیت مملکت درست بشه -بدتر هم شد - این توافق ژنو نیست معاهده ترکمنچایه
  • chrik ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ایران پایدار ترین منابع نفت روداره،بیشترین منابع روی جهان روداره،منابع مس وآهن داره،صنایع دستی وگردشگریش منحصر به فرده،پتانسیل اقتصادی بالایی داره.همه اینهارو بصورت بالقوه رهاکردیم منابعمون رو خام فروشی میکنیم بعد براپر کردن خزانه باید به گدایی بیفتیم وبراحل بیکاری نیروی کار بفرستیم خارج.25 سال ازجنگ میگذره بجای ایجاد اقتصاد قوی که کشورها به تولیدات ایران وابسته باشن ونتونن راحت تحریم کنن آقایون یادنبال حزب وباند بازین یا افتادن به چاپلوسی وتعامل با وحشی ترین وپست ترین قوم تاریخ. شادی روح شهدای هسته ای صلوات. دلم میخواد زمین
  • ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    قالیباف کجایی که مردم تاز. فهمیدن که به کی رای دادن و ....؟!!!! انتخابات بعدی چند ماه دیگ؟!! ....
  • امریکا ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بعداز اجرایی شدن توافق ....لطف کنید شعار ضد امریکایی ندید بعد میگن چرا ..شعارجدید میسازید ....یه بنده دیگه به تعهدات ایران اضافه میکنن.......ازما گفتن بود...............
  • بنده خدا ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پس چرا این موضوع رو از مردم پنهان میکنن؟ خوب شد این برادران آمریکایی گندشو درآوردن....
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    از اون اول ایران نباید وارد این پروسه می شد چون غرب به هیچ عنوان به ایران اجازه این کار رانمی داد و اگر ایران باز هم لجاجت به خرج میداد هتما با ایران وارد جنگ میشدند واین همان چیزی بود که اسراییل میخواست پس بهترین کار این است که یک قدم به عقب بردارد تازمینه قدمهای رو به جلو فراهم شود
  • تبريزي ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عجب دستآوردهاي بزرگي با اين توافق نصيب ايران شده است؟! آقاي روحاني سه روز پيش در اهواز گفت:«مي دانيد توافقنامه ژنو يعني چه؟ توافقنامه ژنو يعني زانو زدن قدرتهاي بزرگ در برابر ملت ايران!!» مفهوم سخن ايشان با انتشار متن توافقنامه مشخص شد.
  • علی ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خوبه دیگه!!! شاعرمیگه: همچی ارومه.... من چقد خوشحالم!!!!!!
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی تعطیل دیگه. این چه کاری بود از اول تعطیل میکردین و جونمون خلاص.
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ای که همو سعدآباده...
  • دکترحاتمی ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    انرژی هسته ای برای ایران اقتصادی نیست؟به دردسرش نمی ارزد.
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این اقایون در واقع دارن قطره قطره پولهای دولت قبل رو وصول میکنن و ازش مثل یه لقمه راحت و بی زحمت اعتبار برای خودشون برای حل مشکلات اقتصادی اسم میبرن. این پولها وال دولت قبله که اینا پزش رو میدن. باید دید مازاد بر این جه درآمدی عاید ملت میکنن؟؟؟
  • جواد ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط میشه گفت صد رحمت به ترکمانچای.
  • جواد ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی دولت قبلی برای 5 سال آینده نیز زحمت کشیده؟ حقارت تا چ حد.
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ازاولش هم معلوم بودبااجاق این راحت طلبها ابی برای مملکت گرم نمیشه.
  • احسان ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ذلت و ننگ از این بالاتر.... خدایا تو خودت کمک کن....
  • سعید ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    باسلام این اشتباه اقای ... درزمان ذولت خاتمی نیزتکرارشده که بااعتراض رهبری مواجه شد حال بازهم تکرارشد.....
  • پرهام ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید با آنچه واقعا بدست آورده اید، عرش تا هسته زمین فرق می کند! آقایون چه کار دارن میکنن؟!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پس بگو چرا دیپلماتهای عزیز و زبده چیزی منتشر نمی کردن!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    قوه قضائیه باید برخورد قاطع کند و مجلس نیز توافق را ملغا اعلام کند!
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چه بازی در اورد کنگره!!!!!!!!!
  • ایرانی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خون دانشمندامون به هدر رفت،غرور ملی مون شکست،اسرائیل هم دانشمندامونو شهید کرد هم برنامه ی هسته ای مارو فلج کرد.ما پولو میخوایم چیکار؟اون پول هم که به مردم نمیرسه .مثل همیشه یکی هاپولیش میکنه.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    زنده باد قاجاریه
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اي جونم!!! حسن شيخ مچكريم!!! چه ميكنه تدبير و اميد!!!
  • سبحان ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اگر دستبند تجمل نمیبست دست کمانگیر مارا/کسی تا قیامت نمیکرد پیدا از ان گوشه کهکشان تیر ما را ولی خسته بودیم و یاران همدل به نانی گرفتند شمشیر ما را/ولی خسته بودیم و میبرد طوفان تمام شکوه اساطیر مارا...
  • علی 120 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است نمی دونم این مذاکرات ژنو و این توافقات چه سودی برا ما ملت داشت که دولتمردانمون اینطوری بهش می نازند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناستر ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چه نظرات احساسی وقابل احترامی . ولی یک نفر هم توی این نظرات نگفته چه جوری وازکجا باید اقتصاد آسیب دیده ایران رو با این تحریم ها ترمیم کرد. صنعت هوایی را چگونه بازسازی کنیم؟ پول های بلوکه شده مان را باچه ترفندی پس بگیریم؟ راهکارتان حتما برسر دوستان جاخواهدداشت.
  • سید یاسر ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    وای خدای من چه توافق بزرگیه این توافق ژنو واقعا مسخره است خون شهدای هسته ای پایمال شد.
  • ناشناس ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا گل كاشتند كار هر كسي نيست نام اين هم عهــــــــدنامه ژنـــــــــوستان چاي
  • حسن ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دوستان مذاکرات هسته ای زیر نظر مقام رهبری هستش،زود قضاوت نکنید.چرا دوستان تو این مورد هسته ای حرفهای آمریکاییها رو قبول میکنن و حرفهای مسئولین مملکت را قبول نمیکنند؟
  • ناصر ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    فهمیدم چرا عراقچی میگفت non paper تنها نفعی ایران میبره دسترسی قسطی به پول بلاک شده البته برا همینم کلی شرط گذاشتن
  • پوریا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ما در زمینه هایی که تخصص واطلاع کامل نداریم حرف نمیزنیم.
  • احمدخواجوند ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آقاي ظ از فردا سيگارهم بكش .
  • افشین ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینجوری جناب آقای ظریف و دولت تدبیر و امید گره سی ساله رو باز کردن دیگه . آقای ظریف دی÷لمات به قول دوستانتون کارکشته ما اگر نخواهیم تا کمر جلوی دشمنان خم نشیم چه کار باید بکنین ؟ کیو باید ببینیم ؟
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اطلاعات مربوط به کارگاه های سانتریفیوژ؟ اتاق خواب مردم رو نخواستن بازرسی کنن؟ تعارف نکنیدا
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آیندگان در مورد ما چه خواهند گفت و نوشت؟؟ ما در مورد مذاکره امثال ترکمنچای چه می گویییم... هیهات منا الذله...
  • میثم ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به این میگی ترفند؟؟!!!!
  • احمد ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه اینطوره چرا آقا در سخنرانیشون اظهار بی اطلاعی از جزئیات قرار داد کردند؟ در سال 42 هم امام ناراحتیشون از این بود که چرا توافق ایران و آمریکا دارای نقاط کوری است که حتی نمایندگان مجلس هم از اون اطلاع ندارند؟ این وزارت خارجه دارای اختیارات فرا قانونی شده و این به مملکت ضرر میزنه. شما اصول ابتدایی قانون اساسی رو مطالعه بفرمایید. همونطور که جناب لاریجانی فرمودند این توافقنامه (اگه بشه بهش توافقنامه گفت) خلاف اصول قانون اساسیه. هر توافقی که باعث از بین رفتن عزّت و کیان و استقلال مملکت باشه خود بخود ملغاست... اینکه در هر لحظه از شبانه روز که خواستن بیان تمام سوراخ سمبه های صنایع هسته ای و معادن استراتژیک ما رو بازرسی کنن و ما ملزم به ارائه گزارش از تمام ریزه کاریهایی باشیم که ده ها سال خودمون به اونها رسیدیم، خلاف این اصل نیست؟ استقلال و عزت ما لگد مال نمیشه؟
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    انا لله وانا الیه راجعون.بعد از شش ماه باید کلا متوقف کنیم
  • احمد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این منطق دولت به اصطلاح اعتداله... درک زیر پا رفتن و لگد مال شدن استقلال و عزت چیزی نیست که تخصص بخواد.. یه ذره عقل سلیم میخواد... اون مسئولی که میگفت: راننده تاکسی یا یک لبوفروش دانشی درباره مسائل کشور ندارد! اطلاعی از منطق امام خمینی که همان منطق اسلام است نداشت. انقلاب ما انقلاب همین راننده تاکسی ها و لبو فروشهاست. همینها انقلاب کردند و هشت سال جنگیدند و سالهاست فشار مالی رو تحمل میکنند. مسئولین باید دنبال اینها بیفتند تا جا نمانند.
  • افشین ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی چی زیر نظر مقام رهبری هستش . آقا کی گفت برید تا کمر خم بشید جلو دشمنا آقا مگه بارها نگفت من به اینها اعتماد ندارم واسه همین چیزا بود دیگه چرا به اسم ایشون تموم می کنید این ننگ بزرگو . زمانی که تو دولت خاتمی تمام فعالیت هسته ای ما تعلیق بود اقا شخصا وارد عمل شدن تا کشور رو از اون فاجعه بیرون بیارن این به این معنی نیست که همه چی رو به اسم ایشون بنویسیم
  • حسين جبارزاده ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    {- آژانس تایید می کند تا 20 ژانویه (30 دی) در حدود نیمی از سانتریفیوژهای نصب شده در نطنز و سه چهارم سانتریفیوژهای نصب شده درتاسیسات فردو - ازجمله سانتریفیوژهای نسل جدید- به غنی سازی اورانیوم نمی پردازد.} يعني چه؟ در گامهاي بعدي مي خواهيم چه چيزي را با آمريكائيهامبادله كنيم؟ بنظر مي رسد در گام اول امتيازات طرفين متوازن نيست و در گامهاي آخر براي لغو تمام تحريمها ، به غير از مسائل هسته اي يكسري خواسته هاي غير هسته اي (مانند مسائل حقوق بشري ، تروريسم ، به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و ... ) نيز از ما مطالبه نمايند.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    نتیجه گیری ت درسته البته نه 6ماهه اول!!!!
  • احمد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا که اومدی نظر بدی... فعل امام معصوم رو با فعل یه دیپلمات که دو روز دیگه خودشم از کردارش پشیمون میشه مقایسه میکنی؟ چرا با قیام امام حسین مقایسه نکردی؟
  • سید یاسر ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کسی هم از شما نظر نخواست
  • سرد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    راست میگی اخوی! حالم از جهالت وخفت بعضی دوستان ...میخوره
  • احمد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینو که مقام معظم رهبری چندین ساله دارن فریاد میزنند: اقتصاد مقاومتی، تکیه به نیروهای داخلی، برنامه ریزی برای بهبود تولید، اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه ها ...
  • جواتی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    من که هیچی سر در نمیارم دوزاریم افتاد که بد رفته تو پاچه همه
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دکترجون!مدرکت رو با روحانی از یه جا گرفتین؟
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پس امضا هاش کو
  • محسن ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    روحانی ما هم مچکریم فقط یه چیزی بگم دیگه چیزی برامون مونده که بخوایم معامله کنیم؟؟؟؟؟؟؟
  • مجید اردبیلی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    با پول خودمان حاصل زحمات و حاصل مقاومت و رنج مردم ما را میخرند؟! اگه قرار بود برگردیم عقب، پس چرا 10 سال تاوان دادیم؟ برای این حقارت ،خون گریه کنیم باز هم کمه.
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خداوكيلي بازهم احساس ننگ مي كنم!
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پروفسور سوخت های غنی شده رو هم باید اکسید کنیم...
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    رهبر عزیزمان با شمای کم بین چه کند...حمایت ایشان از دولت چه ربطی به عدم نقد و بررسی مسائل کشور دارد ....خودت را اصلاح کن البته اگر مدعی اصلاحات نیستی!
  • عبداله ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    .... در دیدار با علمای استان خوزستان: آن کسی که می گفت ما هسته ای شدیم نمی فهمید چه می گوید.
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پسر محقق تاریخ دون این کجا و اون کجا است!
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به کوری چشم کاسبان تحریم!!
  • جان کری ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خب هسته ای که تعطیل شد بریم سراغ حقوق بشر و حزب الله و موشکا!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چه تعظیمی کردن این ابر قدرتها در مقابل ما ...!!! چه سرهائی فرود آوردن قدرتهای جهانی در مقابل اینهمه اقتدار و عزت دولت تدبیر و امید....!!!!
  • alishokri ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شهیدان ایران دیگر آرام نخوابید که کشورتان به سوی استعمار پیش رفت خون و خاطراتتان را شعار کردند آری از این روز شما به صفحه ای گمشده در تاریخ پیوستید
  • معترض ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    نصف مردم به دکتر روحانی رای دادن و اگر هم موافقتی با این ... نامه باشه برای نصف مردمه.نصف مردم رو کثیری از مردم تلقی نکنید.. برنامه ی بعدی کاهش توان موشکی ایرانه..تا کی عقب نشینی و تحمل زورگویی؟
  • مجید اردبیلی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا این چاههای نفتی را پلمپ کنید تا پول خودمان را گدایی نکنیم. چرا باید برای مصرف کنندگان غربی مفت و مجانی نوکری کنیم؟ چرا باید از 100میلیارد دلار فقط 2/4میلیارد آن آزاد میشه و اینقدر خوشحالیم وای بر ما وای برما وای برما مرگ بر نفت مرگ بر نفت
  • محمد ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینهمه تعریف وتمجید از عملکرد اقایان وتبلیغات کر کننده دیدار با مراجع عظام مارا بر ان داشت تا تصور کنیم غرب بااین عمل بمرور در صدد القاء این موضوع که ای ایرانیان اگر میخوهید با دنیا تعامل داشته باشید.بای درانتخات خود دقت کنید.وهرکسی رادر راس تصمیم گیری کشورتان قار ندهید.اما خدا را شکر مردم ما فهمیدند.چه گرفتیم وچه ازدست دادیم انهم با اینهمه دیپلمات برجسته وکار کشته.به نظرم اگر از همین قهوه خانه های خودمان چند نفررا انتخاب میکردیم.موفقتر عمل مکردند.ایهمه هجمه کردند.بر سرتیم مذاکره کننده قبلی تازه معلم شد.حق با انها بود.ملت شریف ایران باید بداند که بحمدا... میداند.نباید فریب تبلیغات راخورد.زیرا باید به عملکرد ها توجه کرد.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    از جمله اقدامات منتخب بعضی ها: برخی از دوستان توانمند شهید احمدی‎روشن از سازمان اخراج شده‎اند." "امکانات و محافظت از برخی از دانشمندان هسته‎ای موثر نیز برداشته شده یا اساسا به آن‎ها بی‎توجهی می‎شود" تا جایی که "بعضا این عزیزان امروز بی‎محافظ و با وسایل عمومی در سطح شهر رفت‎و‎آمد نموده و به وظیفه خویش عمل می‎کنند". به نقل از نمایندگان مجلس
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کلاغ پر نطنز پر آب سنگین پر آمریکا پر آمریکا که پر نداره ظریف خبر نداره :||
  • افشین ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    همونجوری که هشت سال خون دادیم که خاک کشورمونو ندیم به دشمن بازهم خون خواهیم داد که عزت و شرفمونو ندیم به دشمن . مارو از جنگ و خون نترسون آقای محترم .
  • افشین ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    احمد جان ممنون از این ÷اسخی که دادی . ولی مطمئنا این سازشکارا و طرفداراشون این چیزارو نمی فهمن
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    هنوز که رهبری تأیید نکرده اند،سخن های قبلی ایشان ربطی به این پیشنهاد ها و شرایط نداره
  • حسین از تبریز ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ....در زمان خاتمی آزموده شده بودند حال با شناخت اینها در ان زمان و شناخت خط هاشمی و دوستانش در سال 88 و ایجاد اشکال در بازار ارزو اقتصاد چطور باز گول اینها را خوردیم و ساختن ایران را با این تیم باور کردیم...
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    برادر من ایران نمیتونه سوخت حتی یک نیروگاه در اندازه نیروگاه بوشهر را تامین کنه اونی که تامین شد برای راکتور تحقیقاتی (آزمایشگاهی) کوچک دانشگاه تهرانه به گفته نمایندگان مجلس و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیروگاه بوشهر سالانه 30 تن سوخت نیاز داره که ظرفیت فعلی غنی سازی ایران در بهترین شرایط فقط 4 تن هست! یعنی باید هفت سال غنی سازی کرد تا سوخت یکسال یک نیروگاه را تامین کرد! که عملا صرفه اقتصادی نداره و به معنی تعطیلی کامل مجموعه هست! طبق توافق زنو هم ما نمیتوانیم ظرفیت غنی سازی را گسترش دهیم! اگر در اندازه آمریکا (100 نیروگاه) و کره (21 نیروگاه) نیروگاه داشتیم باید با این وضعیت هفت قرن غنی سازی برای تامین یک سال سوخت نیروگاه های آمریکا نیاز داریم!!!!!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ایران نمیتونه سوخت حتی یک نیروگاه در اندازه نیروگاه بوشهر را تامین کنه اونی که تامین شد برای راکتور تحقیقاتی (آزمایشگاهی) کوچک دانشگاه تهرانه به گفته نمایندگان مجلس و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیروگاه بوشهر سالانه 30 تن سوخت نیاز داره که ظرفیت فعلی غنی سازی ایران در بهترین شرایط فقط 4 تن هست! یعنی باید هفت سال غنی سازی کرد تا سوخت یکسال یک نیروگاه را تامین کرد! که عملا صرفه اقتصادی نداره و به معنی تعطیلی کامل مجموعه هست! طبق توافق زنو هم ما نمیتوانیم ظرفیت غنی سازی را گسترش دهیم! اگر در اندازه آمریکا (100 نیروگاه) و کره (21 نیروگاه) نیروگاه داشتیم باید با این وضعیت هفت قرن غنی سازی برای تامین یک سال سوخت نیروگاه های آمریکا نیاز داریم!!!!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کور شمایید که حاضرید مثل خر بارکش برای اربابای امریکاییتون حمالی کنید.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عجب مذاکرات ظریفی بود.ظریف!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ... انرژي هسته اي پر، تحريم ها نپر!!
  • بیسیمچی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آخر عاقبت لوکوموتیورانی که ترمز قطار رو بندازه دور همینه دیگه. تقصیر روحانی نیست. مقصر اصلی اون بی کله ایه که مملکت رو در آستانه بحرانی قرار داد که برای گریز از اون باید همچین امتیازاتی داد. این وسط همیشه سرنشینای این قطار ضرر می کنن. کاش یه آدم عاقل! پشت فرمون می شست!
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به این میگن فروختن آش با جاش.
  • ناشناس ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به قرار داد ترکمنچای گفته زکی.
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بی کله تو و امثال تو هستید که از این قرارداد ننگین و ذلیل شدن ایران دفاع میکنید.
  • علی ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی نیمی از مردم در دادن رای درست به ریاست جمهوری غفلت میکنند نتیجه بهتر از این خفت نمیشه
  • دلسوخته ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    لطفا از حضرت اقا مایه نذارید مگه ایشان نفرمودند مردم در جریان قرار بگیرند اون وقت دولتی ها میگویند محرمانه است بعد امریکاییها منتشر میکنند این یعنی چی؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا که تاریخ تکرار میشه هنوزم کوفیان فراوانن و پشت رهبرشونو خالی میکنن و در گرفتن حقشون کوتاهی میکنن و به اون ایمان ندارن و دشمنانم با این که راهشون باطه به اون ایمان کامل دارن عجب دنیایی مشرق منتشر کن.
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    افسوس آن مرد که به یانکی ها باج نمی داد رفته است.
  • خدابخش ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی این نظریات هوشیارانه مردم عزیز مان را می خوانم احساس غرور میکنم ولی چه فایده که دولتمردان مان....
  • نا شناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    كورخوندي تكفيري
  • کوروش شاه ایران ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    با این قرارداد به زودی ایران بر همه جهان سیطره پیدا میکند... به جان داریوش.. نه این داریوش..اون داریوش
  • مهدی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینا به جای چماق نقدی که تو سر مملکت و صنعت ما کوبیدن وعده یه هویج گندیده دادند! خوب شد معنی بازی برد-برد رو هم فهمیدیم! صد رحمت به باخت!
  • Ali ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ... آنچه مرقوم داشته اید با آنچا توافق کردید فکر کنم یه مقدار فرق داره....که اونم مسئله ای نیست .... در ضمن به گفته برخی ها ما اصلا قبول نداریم امتیاز دادیم !!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    الان دقیقا سیاست آقای سیاستمدار خارج درس خوانده ما چیست؟! از توی خیابان هم یک نفر را برمی داشتید و می بردید برای مذاکرات فکر نکنم کمتر از این عایدمان می شد...! ولی تا زمانی که رهبری عزیز از این اقدامات حمایت می کنند ما نیز پیرو هستیم.
  • دکترحاتمی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    نه مدرکموازدانشگاه محمودگرفتم
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی من اگه بودم استعفا میدادم ...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شرایط برد برد یعنی همین آنها امتیاز بگیرند و شما امتیاز بدهید خدا را شکر که من به این جماعت رای ندادم.
  • عمار ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ...ترین معاهده ای بود که دیده بودم آقای جلیلی ؤ دکتر احمدی نژادکجایی که یادت بخیر ...
  • نادر شاه ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ایران با این قرار داد تا هندوستان را فتح کرد.... به جان مادرم
  • شیرازی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شنیده ها حاکی از آن است که : قیمت اورانیم 113 دلار به ازاي هر پوند می باشد.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شمااصول گرایان خیلیییییییییییییییی بی ادب هستید توکه سردرنمی یاری چرانظرمیدی
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تلخ است اما چاره ای نیست فعلا حفظ تمامیت ارضی کشور مهمتر است
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق مثل محموددروغ گویی کی گفته ظریف تازانوخم شده
  • محمد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    داشتیم کم کم احساس عزت میکردیم.داشتیم احساس انتقام از بلاهایی که سر مردم کشورم از قاجار تا پهلوی اورده بودند.فکر میکردیم به انتقام خون شهدا نزدیک شدیم....همش دود شد رفت هوا...خدایا بازم همون احساس ضعف.. مشرق تو دیگه این رو سانسور نکن که کاملا حس خفگی پیدا کنم..
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به خدای احد و واحد قسم اگر نبود اجازه رهبری و خواسته رهبری از ما ، ... یعنی برخی خودشون رو خوب نشون دادند امام خامنه ای خیلی قبلتر از اینا تو دولت اون دو خردادی هم گفت حواس تون باشه با امریکا نمیشه از اعتماد حرف زد و اگر خرابکاری کنید خودم میام وسط ماجرا باذن الله ، به قول امام خامنه ای اتفاقی نمی افته زیاد به ضرر ما ولی فوایدی من جمله شناخت جنس ..... امریکا داره مرگ بر امریکا
  • ناصرالدین شاه ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا پدرتون رو بیامرزه. آبروی رفته خاندان ما رو برگردوندید.
  • مهرداد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    باسلام به ملت بزرگوار و عزت مند مردم ایران با این تفاسیر مراقب انتخابات مجلس و صحبتهای دولتیها باشید
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دوباره یاد پروتکل الحاقی واطلاعات انسانی داده شده درموردنیروهای نخبه به آژانس وازدست دادن عزیزانی مانندشهید شهریاری وعلیمحمدی واحمدی روشن درخاطرم زنده شد.امیدوارم خداوند سرنوشت این صنعت را که مرهون خون چنین عزیزانی است را به تدبیردولت اعتدالو تدبیر واگذار نکند. الهم عجل لولیک الفرج
  • نسیم ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دیروز خانم افخم اظهارات آمریکاییها رو رد کرد.ما که 34 ساله میگیم آمریکاییها دروغ میگن حالا چطور اینجا آمریکاییها صداقت و حرفشون سند شده است؟ تازه اینم بگم که در انتخابات به آقای روحانی رای ندادم.
  • رضا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    زمینه قدم های رو به جلو!!!! زهی خیال باطل. حضرت امام می فرمود حالا که انقلاب کردید و غرب و شرق را کنار زدید یک قدم عقب نشینی نکنید و با قدرت بایستید که این بار استخوان های شما را خورد خواهند کرد.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب متعدل تا امثال شما هستند کسی قرآن زده شده بر نیزه را نخواهد دید حضرت امام خامنه ای فرمودند که از سیاست های کلی مربوط به این مذاکرات حمایت می کنند و در جزییات وارد نمی شوند. بیایید تا چشمانمان را باز کنیم تا دوباره عاشورایی دیگر در تاریخ رخ ندهد
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    برد ، برد که میگن یعنی همین
  • رضا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ترکمنچای کیلویی چند؟؟!!
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینایی که میان ... میزنن قرارداد ننگینه و قلب به درد آمد تو ده سال گذشته چرا لال بودن که 70 میلیون به درد آمده بود اگه روند محمودی ادامه داشت 2 سال بعد مجبوری میشدن بد تر از اینا رو هم امضا کنن نکنه باورت شده که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه تمام مدیریت جهانی ما خلاصه شده تو پول نفت که اونم نمیخریدن. چرا حرف مفت میزنین مگه شرایط ما برابره که حقوق برابر میخواین. یه چیزی هم بگم نظر خودمه" اگه از من میپرسی ما به دنبال بمب بودیم"
  • رضا ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    درود بر قهرمان دیپلماسی!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بابا اول تینکه قیاس مع الفارق نکنید امام حسن اگر صلح کرد چون لشگر او توسط معاویه خریده شده بود یعنی ... دوم اگر امام حسن صلح کرد به خاطر این بود که مردم فکر می کردن معویه مسلمان است و بی بصیرتان می گفتند که این جنگ جنگ اسلام با اسلام است همانطور که در جنگ صفین گفته می شد یعنی ... (آنها از ما مسلمان ترند یا این اقدامات سرآغاز زیاده خواهی های بزرگتر است.) پس با بصیرت بیشتر بیایید تا نگذاریم تاریخ تکرار شود.
  • حمید ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شما؟
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این همان مذاکرات برد برد است
  • حمید ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    از طرف یک آمریکایی بود ، به دل نگیرید!
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق دنياي ديگري هم هست از خدا بترس در سر پل صراط جلويت را ميگيرم مثبت ها را رها كن
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق حد اكثر 5 ميليون نفر طرفدار داري دست از دروغ پردازي فرافكني و تشويش اذهان بردار دنياي ديگري هم وجود دارد
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بله محسن آقا. یک فقره لباس زیر این حقیر باقی مانده..
  • شیرازی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اسمش رو قطعنامه 598 دوم بزاریم بهتره.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خونه رو برای پذیرایی از کدخدا آماده کنیم.
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    زنده باد . راه حل اصلی اینه
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آره عزیز من کاش اینقدر تحریم و گرونی لا اقل بارمون نشده بود.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    صد رحمت به سعد آباد. اونوقت که هنوز اینقده سرمایه و نیرو خرجش نشده بود.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ای بابا غیرت ایرانی کجا رفته ؟ پس خون شهدا چی میشه ؟ پس .... ؟؟؟!!!
  • هفسوس ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شما كه نميفهميد بذاي بقاي حكومت همه چيز بايد فدا شود
  • افشین ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    8 سال اون بی کله زحمت کشید و ما هم حمایت کردیم که فردا قیامت شرمنده خون شهدا و بخصوص شهدای هسته ای نشیم ولی افسوس ...
  • افشین تهران ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بابت چی متشکری.خودت رو زدی به خواب؟برو امامزاده صالح یک فاتحه برلی شهدائ هسته ای بخوان چون من از روح وخانواده این بزرگواران خجالت میکشم.
  • احسان ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عزیزان این بنده خدا از افعال معکوس استفاده کرده
  • احسان ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به قول یکی از دوستان ژنوچای
  • افشین تهران ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کسیکه خودش رو بخواب زده به هیچ وجه از خواب نمیشه بیدارش کرد.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    در توافقی که خود این اقایان داخل ایران منتشر کرده اند نوشته شده در گام اخر یک برنامه غنی سازی با نظر مشترک!!!! غربیها که نظرشان را 1000 باره گفته اند . این چه توافقی است . حتما رهبری باید حرفی بزنه . دلش به مردم اگاه و شجاع گرمه . چرا ساکتید و سرتان را مثل ...
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    به نظرم بهترین کاری بود که میشود کرد تا مریضها وبدبختهایی که از دست داروها ولوازم غلابی وچینی جانشان را از دست می دن رو نجات داد و همچنین ما که نیازی به اورانیوم غنی شده با درصد بالا نداریم تا همین حد هم کافیه
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    روحاني مچكريم !!!!!!!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اتفاقا کاملا دقیق رای دادن!
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    رای و نظر اصلی رای 75000000 ایرانیه که همه در کل موافقن، حالا 150 نفر تندرو که این 8 سال لیاقت کشور داریشونو دیدیم مخالف باشن اهمیت خاصی نداره...
  • م ص ی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    نمیدونم چرا از یه جا به بعد ستون تعهدات ۶تا کشور خالی بود و ستون تهدات ما پر!؟! تیتر خیلی باحال بود! ۵۰٪ ۷۰٪ ۱۰۰٪ یاد نتانیابو افتادم تو سازمان خلل! مشرق محافظه کار شدی ها! خبر ۴۹/۵٪ ترکان رو با اون همه نظر(که جز خبرهای پربحث بود) پاک کردی رفت ها! ترسیدی بلای همت نیوز رو سرت بیارن؟
  • م ص ی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تعارف میکنی؟ اصلا همین حد رو هم نمی‌خوایم!
  • م ص ی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ما میتونستیم به جای ۳۵تا، ۷۰تا گل بخوریم!
  • م ص ی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ۳۵ بیشتره یا ۱؟ ما می‌تونستیم ۷۰تا گل خورده باشیم!
  • هادی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کاسبان تحریم کسانی هستند که بر اثر تحریم به قدرت رسیدند!!!! گرفتی مطلب رو یا بیشتر واست توضیح بدم؟
  • مهدی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دختر بدو آشپزخونه غذات سوخت!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پس پربازدیدترین سایت دنیاس
  • ایرانی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعاکه: سرتان را در مقابل شهدای پر پر شده بالا بگیرید شکم پرستان دنیا طلب
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شکم ملت؟ شکم آقایان و آقا زادگان.
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    صلح امام حسن مجتبی علیه السلام را با صلح امام حسن روحانی مقایسه نکن
  • سروش ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ما بنده خدا بودیم و به سوی او باز می گشتیم حالا که بنده غیر خدا شدیم در تعامل با کد خدا، سوی خدا را گم کردیم با این انتخابمان.خدایا درگذر از این اشتباه ما را رها نکن هنوز هم نور سید علی هست امید داریم به خداییت قسم ببخشای .خدایا تو بنده می خواستی نه برده ما انتخاب به بردگی کردیم ، سر بردگی ما را به سوی بندگیت هدایت کن.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اسمش روبذاریدقطعنامه 599 آخه برای خودش قراردادیه ناسلامتی
  • حسین ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اندر حکایت اعتماد اهالی بیشه زاری در شرق به روباهی از غرب آورده اند در روزگاری نه چندان دور ، اهالی بیشه زاری در وادی شرق مبتلا به روباهی شدند که از غرب آمده بود. پس از چند مورد کشتار و غارت از او خواستند که بیشه زار آنها را ترک گوید و به زادگاه خود مراجعت نماید. روباه که آروزهای دور و دراز خود را در تصرف تمامی جهان در خطر یافته بود ، جواب گفت که راه علاج این مشکل آن بود که اهالی آن بیشه زار "اعتماد" وی را جلب نمایند تا او هم بتواند به آنها "اعتماد" کند. اهالی که از این جواب مهمان ناخوانده خود ، سخت در تعجب شده بودند ، پرسیدند که چرا باید آنها به او "اعتماد" کنند. جواب روباه بسی پر حکمت بود: "بخاطر آنکه او روباهی است که از غرب می آید و تمامی جهانیان به وی "اعتماد" دارند."
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    سخنگوي وزارت خارجه گفت كه متن انتشار يافته از سوي آمريكا جانبدارانه و اشتباه است. به نظرم تيم مذاكره كننده ... نيستند.
  • روح اله ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یاد قراردادهای ترکمن چای وگلستان و... افتادم
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اين برد برد است يابرد باخت بزودي جاسوسها كل نيروكاه رو منفجر ميكنند
  • abi ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    استقلال و پرسپولیس چرا اینجوری بازی کردن ؟ بی خیال سیاست . شکم گرسنه رو باید یه جوری سرگرم کرد صداش در نیاد
  • آزاده ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کاش دنیا این قدر جذاب نبود که به خاطرش حقارت کشیدوچوب حراج به غیرت گذاشت. کاش هنگام تصمیم گیری به جای یک ملت حضور خدا را بر تصمیم خودپرنگ می کردیم تا به غلط نگوییم چشم. کاش تاریخ برایمان عبرت بود.کاش معنای آزادگی را فراموش نمی کردیم.کاش می دانستیم تصمیم ما در تاریخ ثبت خواهد شد. کاش می دانستیم تصمیم ماسرمشق نوجوانان و جوانان خواهد بود. کاش..............
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط احمدی نژاااااااااااااااااااااااااااااااااد از پس این غربیای زبون نفهم برمییاد
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    با سلام قهر مان قهرمانان ديپلماسي چي كار كرده!!!!!؟؟؟؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اقایون چشمانمان را بازکنیم کشور درچه شرایطی قرار گرفته که مجبور به پزیرش این قرارداد خفت بار شدیم ربطی به این دولت واون دولتم نداره ماشرایطمون طوریه که مجبوریم این مسایلو تحمل کنیم قدرت دست امریکاست ویهود مگر چه پیش اید
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب اردبیلی ما بیشتراز این نیستیم اونا به مانیاز ندارند تبلیغات داخل کلاه گذاری سرمردم ما جهان سومیم
  • mohsen ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    روحانی مچکریم
  • رضا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    احسنت برادر. یاد نطق های پرحرارت حاج سعید قاسمی افتادم.دمت گرم.
  • م ص ی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی ممنونم که اون بخش از نظرم که در مورد عراقچی بود رو فیلتر کردید! الآن بیشتر به بخش آخر نظرم اطمینان پیدا کردم!
  • میترا1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق نظرم کوووووووو؟؟؟ مگه ابرو واسمون گذاشته که تو سعی میکنی ابروشو بخری ؟؟؟!!!
  • سروش ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ناشناس جان برد برد یعنی این که دشمن همه چیز رو برد برد برنده و بازنده ای وجود نداره دشمن همه چیز رو برد برد .
  • محمد ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عمر دستگاه سانتریفوژ 2 سال است چون تعهد عدم جایگزینی داده اند تا دو سال دیگر تمام فعالیتها تعطیل بدون بازگشت ابدی خواهد شد ننگ ننگ و بالاتر از هر ننگ
  • م ص ی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    همه‌ی امتیازاتی که دادیم یه طرف این یه طرف ایران نخستین بار ، اطلاعات درباره طراحی رآکتور اراک که مدتهای مدیدی است درخواست شده است؛ در اختیار می گذارد. گل به خودی که شاخ و دم نداره! من دیگه حرفی ندارم!
  • علی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مردی که عزت مندانه مذاکره می کرد رفت! شادی روح فتح علی شاه صلوات.....
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جالبه بعد از همه اینها پول خودمونو به خودمون صدقه میدن. عجب !!!!!
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بقول مولانا خر برفت و خر برفت و خر برفت ....
  • عادل ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اجازه دارم سرموبکوبم به سقف!!!
  • محمد ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تا دیدین تحریم ها داره برداشته میشه و نونتون آجر همتون به صدا درمیاین. بابک زنجانی ها هم مخالف برداشتن تحریم بودن. چون نون داره. میدونم که انتشار پیدا نمیکنه.
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    درست صحبت کن بچه
  • شاهنشاه آریامررررررررررررررررررر ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بابا اگه میخواستین خاک وانرژی فسیلی و انرژی هسته ای و... به باد بدین اگه میخواستین فاصله طبقاتی و بیکاری جوانان و بدبختی ملت و ...رو زیاد کنین اگه میخواستین این همه بلا سر این مملکت ومردمش بیارین خوب!!! به خود من میگفتین !!!!!!!!
  • سینا ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بیسیمچی در دوران کی این همه پیشرفت توی صنعت هسته ای و فضایی داشتیم؟ عزت مندی جبهه مقاومت در دنیا در دوره کی بوده؟ رژیم صهیونیستی در کدام دوره 2 بار در حد بین المللی ذلیل شد؟(جنگ 33 و 22 روزه) و... در ضمن آقای روحانی از همه قضایای پیش آمده از سمت آقای احمدی نژاد با خبر بوده که اومده پای کار و آگاهانه وارد عمل شده اند که نتیجه کار رو هم میبینید
  • سینا ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    حضرت آقا گفته اند که در مساله هسته ای حتی یک قدم هم عقب نیشینی نمیکنن " از آن طرف اصرار دارم بر تثبيت حقوق ملّت ايران، از جمله مسئله‌ى حقوق هسته‌اى؛ اصرار داريم بر اينكه از حقوق ملّت ايران يك قدم عقب‌نشينى نبايد بشود. ما البتّه در جزئيّات اين مذاكرات مداخله نميكنيم؛ يك خطوط قرمزى وجود دارد، يك حدودى وجود دارد، اين حدود بايد رعايت بشود؛ اين را گفتيم به مسئولين و موظّفند كه اين حدود را رعايت كنند؛ از هارت‌وهورت دشمنان و مخالفان هم واهمه‌اى نداشته باشند و ترسى به خودشان راه ندهند." 1392.08.29 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24552 پاراگراف 17 خط 6
  • مجید ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عملا صد قدم به عقب برمی داریم و انونا تازه به مواضع دو سال پیششون برمی گردن. شکست کامل توی سیاست خارجه اس، البته اگه روابطمون با دنیا درست شه، شاید اون موقع بیرزه
  • سینا ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مقاومت در برابر دشمنی ها ایستادگی در برابر تححریم ها اعتماد به نیروی داخلی برای پیشرفت همه جانبه
  • سینا ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب دکتر شما رو چه حسابی این نظر رو دادید لطفا منطقی باشید و با آمار دقیق مطلب رو بیان کنید تا به نتیجه برسیم
  • عاشق شهدا ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بعضیا فراموش کردن که ما ملتی هستیم که مرگ با عزت رو به زندگی ذلت بار هزاران بار ترجیح میدیم!
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    جای مناسبی پیدا نکردم تا بشینم به مظلومیت اسلام گریه کنم.شرمنده ایم خدا هی تو عزت بده ما هم.......... انشا الله ......... کاش ادم نبودم میخواستم بگم کاش مسلمون نبودم دیدم اینجور خفت ها رو هیچ ادمی تحمل نمیکنه.احتمالا اگه دوستی از نظر بنده خوشش نیومد محبت و بزرگواری کنه توافق نامه رو با دقت بخونه.به خودش این محبت رو بکنه
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اشتباهی + دادم
  • سینا ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یکی به من بگه حضرت آقا در مورد امام حسن (ع) بیشتر میدونه یا بعضی از حضرات؟ حضرت آقا در دیدارشون با 50.000 فرمانده بسیجی در 29 آبان 92 گفتن که یک قدم از حقوق ملت ایران در زمینه هسته ای عقب نشینی نخواهند کرد این یعنی صلح با معاویه؟
  • سینا ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مچکر باش تا مچکردونت تَرَک برداره
  • علی پور ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    فتحعلی شاه آسوده بخواب ...
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    زنده وپاینده روحانی کبیر
  • عاشورا ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    نظر دادم ثبت نشد دوباره میدم به امید ثبت.مذاکرات اونا صفین ماست.لغو تحریم ها قرآن روی نیزه هاست.بوی بی بصیرتی میاید هوشیار باشید...
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    شرایط جامعه امام حسن رو با الان مقایسه نکن یاران ایشون همون کسایی بودن که در کربلا شهید شدن نه بیشتر اما الان ...
  • نا شناس ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بی ربط:جانم فدای رهبر!!!
  • سهیلاسادات ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    دکتر توی دانشگاه محمود جهشی خوندی ؟
  • هانیه ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مشاهده و مطالعه متن این قرارداد من را یاد سریال تبریز در مه کرد زمانی که داشتند قرار داد ترکمن ژنو...معذرت میخواهم ترکمن چای را می‌نوشتند،یادش بخیر با آن تیتراژ زیبایش.کشور روزهای دشوار-زخمی سربلند بحران ها.
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    هموطن عزیز:یک سوال آیا امام حسین علیه السلام با اهل وعیال واصحاب با وفایش درآن صحرای سوزان درمقابل با دههاهزار لشکردشمن زیر بارذلت رفت ؟؟؟؟
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عاشق شهدا ما الان ملتی هستیم عاشق دلار سکه هستیم البته بعضی ازاین ملت
  • افشین تهران ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اخه کدوم یکی از نوشته های بالا مطعلق به کسانی هست که از تحریم نون میبرن .ادم حسابی از این نور چشمیها در همه دولتها وجود داره نمونهاش در گزارش اقای دکتر توکلی که همین چند روز پیش به رییس مجلس داد را میشود دید البته اگه نخواهی خودت را بخواب بزنی سرچ گن تو همین مشرق میتونی پیداش کنی .
  • ضد استعمار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    کودکان می دانند چرا مرگ بر امریکا و می توانند تفسیر کنند اما انان که دم از روشن فکری می زنند چه!؟
  • اسمال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مخفیانه غنی سازی کنید طوری که هیچ کس بو نبره
  • افشین تهران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ارمیتا جان وعلیرضای عزیز ببخشید که بعضیها امانت دار خوبی نیستندوخون شهدای مارا درست پاسداری نمیکننداما ناامید نباشید چرا که ما دارای رهبری فرزانه وباهوش والبته صبوریم وفصل الخطاب رهنمودهای معظم اله است که همه با جان ودل پذیرای انیم ومنتظر میمانیم تا باگوش ودل به ان عمل نماییم .
  • یه نفر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    رهبر که نمیتونه واضح به شما بگه پس فکر میکنی چرا رهبر عزیز ما بر بصیرت تاکید دارند
  • مهدی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اینه پیروزی ملت بزرگ ایران !!!!!!!!!!!!!! و تبریک ریس جمهور به رهبر معظم انقلاب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ali ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اولش کجاست عزیزم ...همون اولش مال قبل انقلابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چه توافق برد بردی از آب در امده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احمد ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام.نطرشخصی.شنیدید میگن قوره نشده شرابشده.عزیزان تازمانی که مهتاج خارج هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم به ضاهر دوست باشیم .ماچیداریم که ازغرب وشرق کپی نکرده باشیم .درصورتی که تمام مقزهای متفکر خارجیها ریشهایشان ایرانی هستن ولی متسفانه ایران رانمیشناسند.تاریخ شاهد استعداد ایران وایرانی بوده واست.پس .زمینه راباید فراهم کرد .این نمیشه هم محتاج باشیم وهم قوی.
  • محمد ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    حتما. خوشحالمون میکنی
  • سروش ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    همیشه این طور بوده یا مردم هوشیار بودند دولتمداران خواب یا مردم خواب بودند دولتمداران را در حمام استعمار رگ می زدند و یا در حزب جمهوری بمب گذاری می کردند.
  • امین ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    این همه شهید دادیم که اجنبی بمون دستور نده بجنگیم کشته شویم بهتر از تن به ذلت وخواری
  • ايران ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ماازاقدامات دولت جديد حمايت ميكنيم امنيت وآرامش خواسته همه مردم است .البته اگرآقايون اصولگراوجنگ طلب اجازه بدهنددولت كارش روانجام بده
  • غمخوار ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    هیچی نگیم بهتره ! بالاخره کلید کارخودشو کرد...
  • لیلا ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    لابد الان آماده پرش هستند البته مواظب زیر پاشون باشن
  • لیلا ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    این شرایطی رو که برای پس دادن پولهای ما گذاشتن احتمالا عمر ما قد نمیده که ببینیم کامل دریافت شده
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اي ناشناس همه روداري به دولت بدبين ميكني ها.. خودت وروكن شايدازاصولگراهاي تندرووجنگ پرست باشي
  • حقجو ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    به اون گاگولی که گفته 75000000 ایرانی موافقن بگید حتما قرصاشو نشسته خورده
  • رضا ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خدا از اونایی در مناظره درست لحظه حساس و جلوی چشم مردم به راهبرد مقاومت و ایستادگی ضربه زدن و نقش جاده صاف کن رو برای روحانی ایفا کردن نگذره....
  • لیلی ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    فقط می تونم بگم وای .............
  • علی ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اونایی که از اینجور رویه ها و تعهدها حمایت می کنن از دو حالت خارج نیستن؛ یا بی خبرن و عمق داستان رو نمی دونن یا اینکه خائنن. اینم بدونید که اکثریت مطلق مردم فارغ از اینکه به کی رای دادن با رویه ضعیفانه و کاسه به دستانه مخالفن ...
  • علی ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    آقا محمد مملکی که ولی فقیه داره بدبختی در کارش نیست، مگر خودمون برای بدبخت شدن اصرار داشته باشیم! هنوز قدر نعمت امام خامنه ای رو نمی دونیم و هنوز شکرگزار نیستیم ...
  • علی ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب حاتمی اولا انرژش هسته ای کاربردهای بسیار وسیعی داره که روی اقتصاد هم مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذاره؛ البته اگه بذارن ... حتی اگر هیچ تاثیری روی اقتصاد هم نداشت اون قدر مزایا داره که لحظه ای در داشتنش نباید شک کرد.
  • علی ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مــــن دیــــــگــه حــــــــرفــی نـــــــدارم!!!
  • ناشناس ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مشرق جان دستت درد نکنه که نظر مارو درج نکردی!!! به نظرتون کجای نظر من اشکال داشت؟؟؟؟ نه توهینی بود توش نه حرفای تفرقه افکن!!!!! فقط به خیانتی که این آقایون به اصطلاح دیپلمات و روشنفکر ما دارن در حق این شهدا و مردمی که برا حفظ عزتشون این همه سختی کشیدن یه اشاره کوچولو کرده بودم!!!! هرچند میدونم که همینم درج نمیکنی.
  • ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    کلا نباید انقلاب می کردیم چون اسراییل می خواست!
  • منتظر313 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چه جوری می خوان تو چشم مادر شهیدانی نگاه کنن که پسرشون رو تو جنگ با همینا داد تا ما امروز راحتیم. واقعا برای یک شخص روحانی متشخص متاسفم.
  • محسن شمس الدینی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خدایا مارو ببخش من واقعا نمیدونم دیگه جای حرف هست.خوب فکر کنم راحت تر بود کلا تعطیل میکردن دیگه این کارها چیه ؟این یعنی پایمال شدن خون شهدا.
  • محمد ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چیز دیگه هم مونده که تعطیل کنید .مقاومت شکست.عزت زیرسوال رفت.این توافق مانند قطعنامه 598.راستی 90فروند فالکون اف16همون چی شد غرامت 300سال استعمارانگلستان.غرامت منفجرکردن ارباش ایران برفراز خلیج فارس.غرامت هشت سال جنگ.شیمیایی سردشت و هزاران جنایت دیگه این تسلیت داره نه تبریک
  • سهراب ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    نمیدونم آیا آیندگان به این توافق نامه افتخار میکنن یا شرم!؟لابد در زمان قدیم هم دولتمردان از ترکمنچای دفاع میکردن و اونرو مایه سعادت و خوشبختی مردم میشمردن!ولی الان چی؟هرچند به نظر من در اوضاع کنونی حفظ نظام ارجه به همه اینا.بالاخره باید هزینه داد.اما برای اونایی متاسفم که یه روز دم از پیشرفت و توسعه غرب میزنن و تاسف میخورن که چرا ما نیستیم و یه یه روز دیگه میگن اصلا انرژی هسته و فناوری اش رو میخواییم چیکار!!!!!!!!!!!/
  • محمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر محمود احمدی نژاد
  • محمد ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چیز دیگه هم مونده که تعطیل کنید .مقاومت شکست.عزت زیرسوال رفت.این توافق مانند قطعنامه 598.راستی 90فروند فالکون اف16همون چی شد غرامت 300سال استعمارانگلستان.غرامت منفجرکردن ارباش ایران برفراز خلیج فارس.غرامت هشت سال جنگ.شیمیایی سردشت و هزاران جنایت دیگه این تسلیت داره نه تبریک
  • رهگذر ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    پس داشتن انبار هزاران بمب اتمی برای آمریکا اقتصادیه؟!
  • سرد ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خدای من!اگه دین نداری لااقل آزاده باش برای شکمت شرفت رو به فروش نذار
  • سردار منوجان ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    گل گفتی . مرد روزهای سخت دکتر جون درود بر شما
  • سرد ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    نه جانم همان برد بردی که دوستان میفرمایند درست است:آمریکاهم عزتمان را برد وهم هسته ای مان رابرد بهترازین نمیشه
  • سردار منوجان ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    آن مرد که تو دهن این اروپایی ها و آمریکا می زد دوباره خواهد آمد .(درود بر رئیس جمهور مردمی ایران دکتر محمود احمدی نژاد)
  • همرزم ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    کلا هدفتون ازین کارا چیه....حداقل روشنگری کنید تا سایت شما معنی دار بشه
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ایول
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    شوخی می کنی دیگه، نه؟
  • موسی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    حتما عمدی در کار بوده در انتشار این ننگ نامه، لابد می خواستن ملت رو به جون هم بندازن. از کامنتهای افراد هم معلومه که تا حدی در هدفشون موفق بودن تشخیص این که وقتی دولت اشتباه میکنه، منتقدین باید چه رفتاری داشته باشن، کار سختیه که فقط از یه عده خواص باتقوا بر میاد . احتمالا این جور مشکلات هم از ابتلائات آخر الزمانه
  • سید ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    توان موشکی رو هم باید تعطیل کرد چون هم موتور موشکها باید بچرخه هم معیشت مردم!
  • حمیدبابایی ازقم ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    عشق منی هاشمی روحانی مچکریم
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا نظر رهبر در این باره درست است ما باید از داخل خود کفا باشیم امریکا غیر قابل اعتماد است.
  • خادم ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چرابه جون هم افتادیداگرواقعاوجدان داریدهرکدوممان کارمون رادرست انجام بدیم تادشمن ازاختلافات ماخوشحال نشه ماایرانی هااگه فکرامون روهم بریزیم وباهم وحدت داشته باشیم حتماراهی پیدامی کنیم خودتون رودشمن شادنکنیدآقای خامنه ای گفتن مردم خودشون تصمیم بگیرن پس هرکدام ازمادرشکست یاپیروزی سهیم هستیم انسان اونچه که دروجودخودش است به زبان می آوردپس به گفته هاتون دقت کنیدوببینیددرافکارتون چیست
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مامیگیم سانتریفیوژ بچرخه شکم مردمم بچرخه!!! ولی اینجوری فک کنم هیچکدومش نچرخه ها... بیشترازاینم ازتون انتظاری نبود...
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا باید مارادونا رو ول کرد غضنفرو چسبید...!!!
  • اميد ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر روحاني و تيم مذاكره كننده هسته اي . دويت يازدهم بداند ملت ايران پشتش ايستاده و هميشه در عبادتمان به شما دعا ميكنيم . هميشه موفق و پيروز باشيد چنان چه هستيد .
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    صد رحمت به احمدی نژاد.
  • علی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    حتما این کارو بکن
  • ناشناس ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بااین توافق شرمندهشدم همه چیزدادیم چه گرفتیم با این توافق ازغرورمان کاسته شدفقط رهبری خوب میشناسه این استعمارگران زورگو رایاد شهدای هسته ی احمدی روشن ها
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بهتره فعل جمع به کار نبرید به دست اهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر مردم ما استقلال را با به اسانی به دست نیاورند که به اسانی از دست بدهند
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بدنیست
  • میلاد حدیدی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مادرای شهید : شرمنده ایم (عقد قرار داد ترکمن چای 2 نوش جان اقایون...........)
  • میلاد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    منظور دوستمون 75 نفره نه 75000000نفر از خواب پاشید................
  • میلاد حدیدی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    برادر من نگو (مرگ بر امریکا) دولتی ها ناراحت می شن........
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    قالیباف هم همین طرز تفکر رو داره!! (همین روش روحانی رو میره)
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مموتی راه پس پیش نذاشت، یه کاری کرد که حسابی تسلیم شیم
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    منظورت 90% دیگه، اونایی که به جلیلی رای ندادن...(کی میگه قالیباف و رضایی مخالف مذاکره بودن؟)
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    حاله جان رفت....
  • ssssssssss ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    100 میلیارد خودمون کجا 4میلیارد که دو قرون دو قرون با هزار فیس قسطی مخوان بهمون بدن کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عرفان ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام/ هیچ کسی با استفاده از منابعی که فرمودین مخالف نیست. اما/ ولی!!! چریک گرامی منابع هسته ای و انرژی هسته ای تمام شدنی نیستند از طرفی اینکه ما نفت داریم به انرژی های دیگه نیاز نداریم درست نیست چون با هر نوع انرژی و منابعی میتوان محصولات مختلفی رو به دست آورد مطالعه بفرمایید حتما مثالهای فراوانی داره. از طرفی همین کشورهایی که توان بهرا برداری از این نوع انرژی(هسته ای) رو دارند بهره مالی فراوانی از اون به دست میبرند که کمترین مثال میتوان به قرارداد روسیه برای ساخت اون در ایران و ترکیه و عراق و سوریه زد.دارو سازی و محصولات دیگر هم ....والسلام
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بابک جانت به دست دولت سازندگی گنده شد . همه چیز رو قاطی نکن. کاملا روشنه که پیشرفتها و استقلال کشور داره زیر سوال میره .
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    آنچه به جان خریدیم به قرص نان "فروختند"...
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    لیاقتتون نوکری آمریکا و اسرائیل خونوار و جنایتکاره. شما رو چه به عزت و انسانیت. دنیا پرستان....
  • منو چهر راستی بروجنی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ما که گفته بودیم کو گوش شنوا .با با گندش د رآمد .با با گندش درآمد .
  • moman ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    به نظر میرسه سیکلتو از راهنمایی کنار دانشگاه محمود گرفتی؟ تا محمود بود کسی جرات نمیکرد به اسم ایران چپ چپ نگاه کنه حالا که دم درآوردن و دیپلماتمونو میکشنو و ...
  • moman ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    خوب تا مچ پا خم شده چه فرقی میکنه؟در اصل مطلب که تاثیری نداره
  • مجتبی قلاوند ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    مریکا دروغ گو است
  • محمد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    منم خب بر خلاف ميلم دوست ندارم اي توافق رو. اصلا از حمله نميترسم و صبرم زياده ولي اقايان و خانم ها بهتره ببينيد كشور در چه وضعيه و داره به كجا ميره درسته شايد بعضي ها بگن اين چه توافقيه ولي نميشه براي مسائل هسته اي كشور رو ورشكست و نابود كرد. كشوري كه اقتصادش به نفت وابستست.هيچ صنعتي هم نداريم..رهبر كشور كه راضيه..روحاني هم منتخب ملت..مسلما من از رهبري دلسوز تر براي كشور نيستم.
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    ژنو قهوه
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    کثيری از مردم کمترين اطلاعی از اين قرارداد ندارند
  • مهدی ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    عجب توافق ظریفی!!!!!!!
  • میلاد ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چی شد پس پیام من؟
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    به جان مادرم قسم,احمدی نژاد هرچیش بد بود تو قضیه ی هسته ای حرف نداشت وجدانا غربی ها جرات نداشتند بگن تو! حالا چپو راست امتیاز میدیم.20%رو به قیمت شهادت عزیزانمون گرفتیم الان پول خودمون رو که قراره بره تو جیب رانت خواران و ویژه خواران با منت میدن میگی نه نگاه کن!!!!
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    معلوم ميشه دوستان شكمشون سيره كه اين حرفارو ميزنند، يه نگاهى به اطرافتون بندازيد مردم گرسنه رو ببينيد... خيلى از كشورهاى پيشرفته تر از ايران انرژى اتمى ندارن و هر روز هم صنعتشون پيشرفته تر ميشه... يعنى ما واقعا گيره انرژى اتمى هستيم و اين همه بدبختى و گرسنگى مردم هم بوق...!!!
  • محسن ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    انشاا... خدا کمک میکنه ازین مرحله کشور عبور میکنه،خیلی هم ضرر نمیکنیم ،بالاخره باید تمام جوانب دیده میشد،امروز اقتصاد بازنده و برنده جنگ رو مشخص میکند نه لشگرکشی
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    پاچه تون رو تکون بدین ، بیاد بیرون !!!!
  • افشین تهران ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اولا گرسنه ای نمیبینم اونم من که در جنوبی ترین نقطه شهر زندکی میکنم.البته بدبختهایی هستند که در عین داشتن همیشه غر میزنندو حاضرند که شرف و عزتشون و استقلالشون را با شکمشون معامله کنندبله ما شکممون سیره به اندازه نیاز البته واینقدر بی غیرت هم نیبستیم گه ارزشهایمان را با هر چیزی عوض کنیم .با اینگه من بخشی از اجاره خونمو با یارانه پرداخت میکنم اما حاضر هستم ازش بگذرم وبیشتر کار کنم اما شاهد اینجور ذلتی نباشم.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    فکر کنم الان از خواب پاشذی...
  • محمود ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    ناشناس عزیز تورا بخدا ساده نباش همانطریکه رهبر گفت اینا هدفشون دین ماست شرف ماست امروز به هسته ای بند کردن فردا نوبت چیزای دیگه ست مگه ندیدی جان کری مزمزه میکنه ایران باید اسرائیلو برسمیت بشناسه خبرنگار غربی اولین سوالش از روحانی راجع به هولوکاست بود اینا همش بهانست همونطوریکه برای فتنه گرا تقلب بقول ابطحی رمز بود اونا هدفشون براندازی بود که انشاالله این آرزو رو بگور میبرند
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اونایی که منفی دادن دشمن رهبری هستند چون از راه تحریم نون میخوردن...
  • آشنا ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    آقا محسن اونا که اقتصادمونو دادن رفت
  • ایران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    غیرت سیر و گرسنه نمی شناسه اونم از نوع ملیش
  • ........... ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    احساساتی نشو برات خوب نیست
  • مرتضی ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام به همه دوستان .اقا من یه سوال دارم لطفا یکی جواب بده.اگه به فرض محال منافع طولانی مدت این توافق به نفع ایران اسلامی باشه چه جوری و با چه نیرویی میشه مخالفانش را راضی به سکوت کرد .به گونه ای که طرف مقابل به اصل نیت توافق پی نبره؟مثلا رمز شب بگذاریم خوبه؟
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    خاک بر سرتون .میلیاردها دلار هزینه چه میشود این همه رنج مردم در طی این سالها مو بوده
  • الناز ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    ما بعد از شهدا چه کرده ایم هیات .....
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    درود بر احمدی نژاد که باج به هیچ کس حتی وزیر خود هم نمی داد
  • مجتبی قلاوند ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    توافقی تاریخی بود
  • مهران ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    اونايي كه مخالفند خوب اوضاع عراق را ببينند اگر كوچكترين درگيري در كشور پيش ايد گروه هاي افراطي كارشان شروع ميشه . پس حداقل به خاطر زن و بچه هامون بايد هرچي ك سران مملكت تصميم ميگيرند ، ما هم متحد باشيم تا هيچ اجنبي حتي فكر ايران به ذهنش نرسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس