کد خبر 27587
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي استيضاح وزير راه را در راستاي صيانت از ارزش هاي انقلاب اسلامي و دفاع از دولت خدمتگزار دانست.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در ادامه جلسه علني امروز سه شنبه که به بررسي استيضاح حميد بهبهاني وزير راه و ترابري اختصاص داشت علي رضا زاکاني نماينده مردم تهران در موافقت با استيضاح و با اشاره به مخالفتش در زمان راي اعتماد به بهبهاني گفت: من ان زمان دغدغه هاي جدي خود را درباره عملکرد و برنامه هاي وي اعلام کردم ، اما به لحاظ کمک به دولت، شما به بهبهاني راي مثبت داديد تا کارهاي مملکت روي زمين نماند و او بايد اين فرصت را مغتنم مي شمرد و در جهت اصلاح امور به کار مي برد.

وي ادامه داد: در آن زمان من اعلام کردم مخالفت من با بهبهاني قبل از مباحث فني و تخصصي در راستاي صيانت از انقلاب اسلامي، امام راحل خون پاک شهيدان ودفاع از دولت خدمتگزار است اما او هيچ پاسخي به اين دغدغه ها ندادند.

عضو کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: امروز بايد نسبت به عملکرد تخصصي و فني وزير راه غصه خورد و تصميم اساسي براي رفع اين معضل از کشور اتخاذ کرد.

زاکاني در ادامه اظهارات خود با به نمايش درآوردن اسلايدهايي که مربوط به تصاويري از افتتاح پروژه تهران- پرديس بود گفت: اين اسلايدها حاوي واقعيت هاي تلخ افتتاح زودهنگام و آسيب هاي ناشي از آن به بنيان هاي کشور است و در اينجا شما شاهد افتتاح پروژه اي در هفته گذشته هستيد که يکبار سال گذشته قبل از راي اعتماد نيز افتتاح شده بود.

وي در ادامه اسلايد هايي را مربوط به 15 تا 30 دي ماه 89 درخصوص اين آزاد راه پخش کرد که در اين اسلايدها بر عدم تراکم لازم لايحه ها،‌ درصد رطوبت بالاي مصالح، دماي پايين محيط،‌ عدم پوشش کامل پريکت، عدم قيرپاشي پريکت تاکيد شده بود.

نماينده تهران در ارائه شرايط فني در مجموعه هاي عمراني را يک اصل اساسي عنوان کرد و گفت:‌گرچه بهبهاني اين آزاد راه را قبل از راي اعتماد در سال گذشته يک بار افتتاح کرده بود و در همان جلسه راي اعتماد هم من گفتم اين آزادراه نقص اساسي دارد اما توجهي به حرف هاي من نشد و هفته گذشته بار ديگر اين آزادراه افتتاح شد.
زاکاني با اشاره به تصويري در اسلايد ادامه داد:‌ در کنار اين پل بدون هيچ گونه درخواست آزمايش خاک مقدمات آسفالت انجام شده است، از سوي ديگر طبق استاندارد زير دماي 10 درجه سانتيگراد نبايد عمليات آسفالت ريزي انجام شود اما آسفالت در دماي 20 درجه زير صفر انجام شده است و اين باعث شده که مدت کوتاهي بعد از افتتاح آسفالت ها بالا بيايد.
وي با مخاطب قراردادن نمايندگان گفت: ببينيد که چه فاجعه اي بغل گوش ما در تهران اتفاق افتاده است.
عضو کميسيون اصل نود با تاکيد بر اينکه دغدغه هاي گذشته ما دغدغه هاي ارزشي بود اما امروز دغدغه هاي فني داريم، اظهار داشت: متاسفانه امروز حداقل هاي فني در افتتاح هاي زودرس در کشور رعايت نمي شود مثلاٌ در کمربند چالوس- نوشهر 11 کيلومتر را آسفالت کردند و بعد از 2 ماه آسفالت را جمع کردند و ميلياردها تومان به کشور خسارت زدند.
اين نماينده اصولگرا با بيان اينکه به عملکرد فني وزارت راه شديداً معترضيم افزود: اين عملکرد فني در رابطه با ناوگان حمل و نقل ريلي و هواپيمايي کشور هم مصداق پيدا مي کند.
زاکاني در ادامه يکي از محورهاي استيضاح را بي توجهي به ايثارگران اعلام کرد و گفت: در اثبات اين ادعا اسناد زيادي وجود دارد هرچند براي سرپوش گذاشتن براين بي مهري در روزهاي اخير بالاجبار و بابهانه اي ديگر طوماري به امضاي ايثارگران رسيد و امروز از آن استفاده ابزاري شد اما به هرحال بايد سئوال کرد که چرا به يک دفعه ده نفر جانباز خانواده شهدا از مسئولان، متصديان و عناصر وزارت راه اخراج مي شوند و حراست طي حکمي اعلام مي کند آنها حق ورود به وزارت راه را ندارند.
وي ادامه داد:‌با کمي دقت متوجه خواهيم شد که اعتراض اين عزيزان به زد و بند در وزارتخانه مواردي است که به عنوان اتهامات و جرايم آنها براي عدم ورود به وزارتخانه مطرح مي شود.
نماينده مردم تهران با اشاره به يکي از موارد تخلفات وزير راه در اين وزارتخانه که منجر به اعتراض ايثارگران فعال در وزارتخانه و اخراج آنها شد اعلام کرد: در زمينه قيمت فروش سازمان توسعه راههاي کشور بر اساس اصل 44 و واگذاري آن است که تخلفاتي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اين تخلفات به گونه اي است که در سال 83 قيمت گذاري اين سازمان در بورس 100 ميليارد تومان بوده است و در سال 86 قميت تعيين شده 4/79 ميليارد تومان و در سال 88 در يک نوبت قيمت 4/79 ميليارد تومان و در يک نوبت 7/57 ميليارد تومان تعيين شده بود و در نهايت اين سازمان با قيمت 9 ميليارد تومان نقدي و 12 قسط 4 ميليارد توماني و جمع اينها 5/57 ميليارد تومان مي شود.
زاکاني تصريح کرد : درباره ارزش واقعي اين مجموعه که مورد اعتراض ايثارگران قرار گرفت با يک حساب سر انگشتي سر انسان درد مي گيرد چرا که حدود 76 ميليارد تومان ارزش اوراق بهادار اين سازمان در پروژه آزاد راه تهران پرديس که سود قطعي آن تا انتهاي سال 89 حدود 76 ميليارد تومان مي شود.
وي مطالبات اين سازمان از وزارت راه را 16 ميليارد تومان به صورت قطعي عنوان کرد و اضافه کرد: پنج ميليارد تومان هم بدون صورت وضعيت است که در مجموع مي شود 21 ميليارد تومان مطالبات سازمان توسعه راههاي کشور از وزارت راه.
نماينده مردم تهران گفت: حدود 23 ميليارد تومان ماشين آلات ارزش ماشين الات اين سازمان است و 13 تا 14قلم ملک متعلق به اين سازمان است که دهها ميليارد تومان ارزش اين املاک است.
عضو کميسيون اصل 90 مجلس در ادامه به چند مورد ديگر از متعلقات اين سازمان اشاره کرد که با تمام شدن وقتش در پايان گفت: اگر قبلاً دغدغه ارزشي و صيانت از ارزش هاي انقلاب اسلامي را داشتيم و وزيري را در اين حد نمي ديديم امروز در حوزه فني و تخصصي نيز اعتراضات جدي داريم و در حوزه اخلاقي نيز اين بي اعتنايي به مجلس را بر نمي تابيم و از دوستان مي خواهم به وظيفه قانوني خود عمل کنند و به استيضاح راي مثبت دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس