کد خبر 274611
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

جواد خیابانی در حالی دیدار پرسپولیس و نفت تهران را گزارش کرد که در غم از دست دادن مادرش عزادار بود.

به گزارش مشرق، خبر کوتاه بود و ناراحت کننده؛ «اسکوربورد ورزشگاه آزادی در جریان دیدار پرسپولیس و نفت تهران از فوت مادر جواد خیابانی خبر داد و درگذشت مادر گزارشگر مسابقه را به خیابانی تسلیت گفت.»

همین موضوع کافی بود تا خیابانی که خود دقایقی قبل از آغاز مسابقه از فوت مادرش باخبر شده بود بغض کرده و تا چند دقیقه با صدایی لرزان بازی را گزارش کند. به همین بهانه فارس دست نوشته ای منتشر کرده که در زیر می خوانید:

خیابانی در اواسط دهه 70 به همراه چند گزارشگر دیگر در این عرصه ظهور کرده و باعث شد تا رقبای جدیدی برای گزارشگران قدیمی که همواره خود را بدون رقیب می‌پنداشتند به وجود بیاید.

خیابانی در آن سال‌ها بهترین گزارش‌ها را می‌کرد و همواره از وی به عنوان یک پدیده در عرصه گزارشگری نام برده می‌شد تا جایی که او چند بازی از جمله دیدار ایران - استرالیا و ایران - آمریکا که همواره با خاطرات خوش فوتبالی‌ها گره خورده است را به نحوی زیبا و خاطره‌انگیز گزارش کرد و هنوز لقب غزال تیزپای ایران که برای خداداد عزیزی پس از گل وی به استرالیا به کار برد در اذهان فوتبالدوستان به خوبی باقی مانده است.

در چند سال اخیر اگر چه خیابانی از سوی اهالی رسانه و علاقمندان به فوتبال مورد نقد قرار گرفت و خیلی ها او را به ورطه نقد و تحلیل ‌کشانده‌اند، اما رفتار امروزش به رسالت خبری و تعهد کاری‌اش واقعا ستودنی بود و باید از چنین تفکراتی دفاع کرد.

همین جواد خیابانی که به دفعات مورد انتقاد قرار گرفته و بعضاً امروز تعهد بالای کاری خود را به نمایش گذاشت و در حالی که حتی با مزدک میرزایی نیز هماهنگی به عمل آمده بود تا از استودیو بازی را گزارش کند، به هیچ وجه تقاضای مسئولان شبکه سوم برای بازگشت از استادیوم را نپذیرفت و به هر سختی که بود دیدار پرسپولیس و نفت را گزارش کرد.

جواد خیابانی در روزی که عزیزترین شخص زندگی‌اش را از دست داده بود حس مسئولیت‌پذیری و تعهد بالای خود به شغلش را نشان داد تا حال و هوای گزارش مستقیم از ورزشگاه برای انتقال احساس یک بازی زنده برای هواداران فوتبال به بهترین شکل به نمایش در بیاید و اینجا بود که این گزارشگر نشان داد همچنان با حرفه و شغلی که دارد زندگی می‌کند. او همچون همه انسان ها در لحظاتی که می توانست جسم بی جان مادر را در آغوش بگیرد و برای آخرین بار با او وداع کند، ترجیح داد در هوای سرد ورزشگاه آزادی بماند و به صورت زنده فوتبال را برای علاقمندان گزارش کند.

سایت مشرق، این ضایعه بزرگ را به جواد خیابانی و خانواده محترمش تسلیت می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    تسلیت
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    حماقت که شاخ و دم نداره. مادرت فوت کرده و اون وقت تو اومدی گزارش لنگ هوا کردن عده ای اوباش را در استادیوم گزارش کنی ؟؟؟؟
  • شهاب افشار ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    به نظر من میرفتند پیش مادرشون بهتر بود ، خداوندبیامرزد .. تسلیت عرض میکنم به این مجری محبوب
  • سلام ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    نشان از بی عاطفگی ایشان است یعنی مفهوم مادر را با این سال وسی درک نکرده است - شما را به خدا این فرهنگ نحس را رایج نکنید - مگر کار ایشان کنترل دستگاههای هسته ای یا جراحی قلب در اطاق عمل یا سنگر بانی جنگ در منطقه نبرد و... بوده است که دیگری نتواند انجام بدهد - پناه بر خدا از اشاعه بی عاطفه بودن فرزندان نسبت به مادران - هرچه ایشان مدمت شوند کم است اگر الگوی جوانان هم شوند وای به حال معنویت و روابط مادر و فرزندی امان از گناه عقوق والدین - حالا هرچه بوده رسانه ها این سنت ناپسند را اشاعه ندهید - شمارا به خدا منتشر کنید.
  • کاوه ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اینه دنیایی که داریم برای خودمون درست می کنیم.جایی که تفسیر فوتبال ارجح می شه به کنار مادر بودن، حتی اگر جان نداشته باشه، حتی اگر یه مقدار هنوز گرما داشته باشه، به فشارش دادن از روی محبت، حتی اگر نتونه بگه آخ یواش تر. به قربونش رفتن حتی اگر نتونه بگه خدا نکنه. بقول شکسپیر: brave new world
  • مهدی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    منم تسلیت میگم ولی مشرق تو این یه هفته می دونی چند تا خبر از مرگ مادران آدم های معروف کار کردی یا نه چون فکر کنم از دستت در رفته ها..!!
  • قاسم ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتش کنه لحظه ای که اسکوربورد این خبرو درج کرد و جواد خیابانی با صدای لرزان صحبت میکرد خیلی متاثر شدم
  • mor ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اشک در چشمانم حلقه زد وقتی این موضوع رو دیدیم ، منم بهش تسلیت می گم و آمرزش مادر گرامیشان را از خداوند خواستارم ! از طرف یک استقلالی دو آتیشه !!
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    متاسفانه درست برخلاف نظر سطحی وسوزناک شما،کار وحرکت امروز خیابانی بیشتر شبیه یک فرصت طلبی و کلاهبرداری محض است.مصاحبه خیابانی وحالات وحرکات وشوروشوق وچاپلوسی اوبین دونیمه بازی راببینید تاکمی خجالت بکشید و خودراحرام نسازید!؟
  • حامد رنجبر خنج قیر سکه روانی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    خیلی مردی جواد بازم تسلیت عرض میکنم از طرف طرفداران و هواداران پرسپولیس به یک استقلالی دوست داشتنی
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    جوادجان تسلیت میگم امیدوارم صدای دلنشینت همیشه درگزارشها بخصوص بازی های ملی جاودانه شود
  • رضا ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    عجب دنیایی شرم آور است مادری که جان شیرینش را دوسال بدهد به فرزند آن وقت این ناسپاسی ها از طرف فرزندان امسال ایشان خدا یا مهر مادری و عواطف پدری را همه را از ینگه دنیا(شیطان یزرگ) در نزد فرزندانمان نیست و نابود کرده به چه کاری مشغولشان کرده و روح احساس را به هیچ تبدیل کرده
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    ضمن عرض تسلیت به جواد خیابانی ،بنده هم اعتقاد دارم کار جواد خیابانی اصلأ درست نبود ! بیخودی هم این کار او را با عناوین برای مردم و به خاطر مردم و ....دل مردم و اینجور حرفها ....بزک دوزک نکنید !!! در مقابل تکلیف به وظیفه ......احترام به خانواده وبستگان در آن شرایط ویژه و ارزشهای مادر ..... گزارش این مسابقه پشیزی ارزش نداشت !! چرا از یک عمل و حرکت نامعقول ..... میخواهید حماسه درست کنید ؟!!
  • علیرضا ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    به این میگن تعهد کاری - مسئولیت پذیر بودن ... مسلمون که باشی این حرکت رو با ارزش میدونی ...
  • علیرضا ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    با اشتیاق و اراده کامل منفی دادم ... با تشکر
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    تسلیت عرض میکنم به این مجری محبوب و خوب ولی بهتر بود گزارش گری را به دیگری در پخش واگذار می کردند و می رفتند .مثلا اگر این گزارش پخش نمی شد چی می شد!!!!!
  • پدر ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اقای بامسولیت ازاین گزارش ها بازهم خواهیداد ولی دیگر مادررا نه صدایش ونه خودش را خواهی دیداگرکمی عاطفه داشته باشی تازمانی که زنده هستی ازاین برخوردبامادر عذاب وجدان خواهی کشید
  • یوسف ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آقا جواد تسلیت ولی ایکاش ...
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آقا جواد، ببین چه چیزی رو از دست دادی، تا چیز دیگری را بدست بیاری؟ خودت قضاوت کن! پناه بر خدا از ارزش شدن چیزهای پوچ و زود گذر
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    موافقم حماقت شاخ و دم نداره!!! یه نفرم تو این مملکت بخواد کارشو درست انجام بده یا احمق خطاب میشه یا خائن یا ...
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    چرا این حرف ها را درج میکنید که احساس مسولیت را احمقی میدانند با این تفکر بود که 8 سال مملکت تعطیل شد تحمت زدن به دیگران را مد کردن
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    در اینکه هوادارن لنگ اوباش هستند شکی نیست ولی بهتر بود مراعات جواد خیابانی را می کردید
  • سهی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    خیابانی شاید گزارشگر حرفه ای در سطح نیاز امروز نباشه.اما حتما انسان خوبیه.چراکه با وجود همه بد رفتاری ها و توهین و مسخره شدنها همیشه صبر پیشه کرده و جوابی نداده.دیروزم معلوم بود خیلی ناراحته اما بقول خودش مرگ حقه و همه میمیریم و دیگه کاری از دیگران بر نمیاد
  • محمد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    سن بالایی دارم.انوقت ها که میگفتند جهان دهکده ی کوچکی است. باورش سخت بود ولی متاسفانه الان متوجه میشویم.واقعیتی انکارناپذیراست.زیرافرهنگ غرب کم کم بر باورهای متعالی ما دارد. مسلط میشود.وباتاسف باید شاهد باشیم که موردتقدیر هم قرار میگیرد.اگر مسئولین کشور به توصیه رهبری سالهای دور بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند توجه میشد.شاید امروز بااین پدیده زشت مواجه نمی شدیم.اقای خیابانی تسلیت عرض مکنم.والله اگر تمام باشگاههای دنیا را به شما میدادند.نباید درمحل حاضر میشدید.بخصوص ان قرعه کشی مسخره را انجام میدادید.با این کارتون نشان دادید.چقدر برای خانواده تان ارزش قائلید.شما ذهن خوبی دارید.یاتتان است اقای دایی در مسابقات ملی درکشور خارج بودند.به محض شنیدن مرگ پدرمرحومشان باتوجه به اینکه فیکس تیم بودند.اما بااولین پرواز به اردبیل امدند تا در مراسم تدفین پدر شرکت کنند.درود برشرف دایی.اماشما حاضر نشدیدبا ماشین از دور برگردان فقط چند کلیو متر به عقب برگردید.ویکنفردیگر این مسابقه را از طریق تصویر گزارش کند.واز همه بدتر تشویق شما توسط یک عده ادم بدبخت است.که درروزمه کاریتان کلمه تعهدرا قربانی مکنند. ازشما گذشت امیدوارم دیگران ازاین عمل تان عبرت بگیرند.امین .
  • محمد ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    دوستان چرا ما عادت داریم اینقدر زود قضاوت کنیم....مساله سبک سنگین کردن اهمیت گزارشگری و بر بالین مادر رفتن نیست .مساله احساس مسئولیت نسبت به امور محوله هست حالا هر کار میخواهد باشد.چرا اینطور نگاه نمیکنید که همان مادر به فرزندش احساس مسئولیت اموزش داده و تعهد به ان را در هر شرایطی خواسته است.از طرف دیگر دعا میکنم عزیزی را از دست ندهید که انقدر سنگین است که ذهن از پذیرفتن ان فرار میکند.دوستی که به شوخی های خیابانی بین نیمه اشاره کرد به طور حتم این حس را تجربه نکرده است که گاهی هفته ها بعد ذهن باور میکند و ناگهان بغض سرباز میکند.گاهی اوقات انسان برای فرار از پذیرفتن حتی برعکس عمل کرده و گاهی شادی میکند.همانطور که دیدید بعد از دیدن پیام تسلیت انگار به یادشان میاید و بغض میکند.و این مساله اتفاقا به دلیل علاقه و وابستگی خیلی زیاد به عزیز از دست رفته اتفاق میافتد.تجربه ای که بنده هم داشته ام و دعا میکنم کسی نداشته باشد.منصف باشیم
  • حق گو ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    واقعا برای واژه تعهد در فرهنگ لغات باید تعریف دیگری نوشت این آقای بی تعهد میتونس زنگ بزنه یکی از همکاراش بیان گزارش کنن هیچ اتفاقی هم نمی افتاد از رسانه شماهم انتقاد دارم که چرا برای این کار هنجارشکن تیتر گزارشگر متعهد زدید
  • عبدالمهدی121 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    این قساوت ها نتیجه لقمه هاست... شمادرکدام تصاویرترحیم چشمان اشکباروچهره محزون می بینید...؟
  • ممل ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    با نظرت موافقم اصلا کار مهمی نبود بعدشم خیلیا وقتی خیابانی گزارش میکنه صداشو قطع میکنن بدم اومد از بی عاطفگیش انگار با گزارشش جون هزاران نفرو نجات داد
  • سما ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    کاش میشد اخباری را پسندید ...
  • پرسپوشیش ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آره.مهم بود.می دونی چرا؟چون 40 میلیون بیننده منتظر دیدن بازی بودن!نمی تونه تو لحظه ی آخر جا بزنه؟! می تونه؟از احترامی که به بیننده ها گذاشت واقعا سپاس گذاریم از طرف هواداران و باشگاه پرسپولیس و از این که اول وظیفه ی کاری و تعهد خودش رو انجام داد واقعا ممنونیم.ولی ای کاش صدا و سیما تو این شرایط چون قبل بازی اتفاق افتاد یک گذارشگر می فرستاد تا بره ورزشگاه و بین 2 نیمه عوض شون می کردند که این بنده خدا بره دنبال گرفتاریش.یک نفر هم که به نظر 40 میلیون بیننده احترام گذاشت و از خود گذشتگی کرده همه ازش انتقاد می کردند.حالا اگه این می رفت و نمی یومد واسه گذارش همه می گفتند اجب آدم خود خواه و مغرور و ... هستش!یعنی چی آخه!جم کنید این مسخره بازی هاتونو!یکم به نظر هم احترام بگذاریم!خدا رحمت اش کنه هم پدر و هم مادرش رو.جات تو قلب هواداران پرسپوشیشه
  • پرسپوشیش ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آره تو راست می گی تو دقیقه ی 90 با هلیکوپتر شخصی تو لابد گزارشگر می فرستادن به ورزشگاه نه؟!
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    مزدک تو استدیو بوده اما خیابانی گفته از ورزشگاه گزارش میکنم
  • مسعود ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آقای خیابانی قبل از مصاحبه با بازیکن فنی و بازیکن اخلاق گفتند که من بی احساس نیستم ، ما یه زندگی خصوصی داریم یه زندگی شغلی ، اینارو نباید قاطی کنیم. خداوند تمام پدران و مادران را ببخشد و بیامرزد.
  • بهمئی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اهای تویی که بی ادبی میکنی و این کار اقای خیابانی رو حماقت فرض میکنی ی کم به ارزش کار این ایرانی با غیرت و مودب فکر کن..اگه بازی رو نیمه تمام به پایان میبرد گزارشگر و ول میکرد میرفت اونوقت بی احترامی به کل بیننده ها بود..اگه درک نمیکنی یا نمیفهمی حالا بفهم..پس خواهشا توهین نکن به خیابانی عزیز.
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    این اس دق لال و طرفداراشن که اوباشن
  • محمد فواد ناصری ناو ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    آقای جواد خیابانی عزیز تسلیت میگم چون خودم تازه مادرم رو از دست دادم واقعا سخته درود به شرف شما
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    تهمت درسته عزیزم تازه اینها که گفتی چه ربطی به هم داشت؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    بی عاطفه سنگ و بی احساس که حتی نخواستی رخ مادر رو برای آخرین بار ببینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس