کد خبر 271857
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر نقش موثر ایران در سوریه به اعتراف غرب به حضور بشار اسد در مسند قدرت در سوریه اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سرگئی لاوروف تاکید کرد: غرب به این باور رسیده است که باقی ماندن بشار اسد در راس قدرت در سوریه خطرناکتر از تسلط تروریست ها نیست.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: این فقط در جلسه های خصوصی مطرح نمی شود بلکه در اظهار نظرهای علنی برخی شرکای غربی مشاهده می شود که اگر گروه های تکفیری در سوریه بر روی کار آیند شریعت را اجرا می کنند،اقلیت را ذبح می کنند و مردم را به جرم اینکه اعتقاد دیگری دارند می سوزانند.

وی افزود: در چنین شرایطی بقای بشار اسد کم خطرتر از تسلط تروریست ها بر قدرت در سوریه است.

سرگئی لاوروف هر گونه درخواست بشار اسد از روسیه برای تضمین های امنیتی در صورت کنار رفتن از مسند ریاست جمهوری را تکذیب کرد و افزود: چنین درخواستی از سوی احدی از دمشق مطرح نشده است.

وی تاکید کرد: همه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در نشست بین المللی ژنو2 که قرار است در 22 ژانویه سال 2014 برگزار شود بر اهمیت حضور ایران در این نشست متفق القول هستند.

لاوروف بیان کرد: همه شواهد به تاثیری که ایران در ایجاد راهکار سیاسی درباره سوریه می تواند ایفا کند،اشاره دارد.در دیدارهای خصوصی و در اظهار نظرها برخی عدم حضور ایران غیرقابل قبول می دانند.

وی افزود: کسانی که مخالف مشارکت ایران در نشست ژنو2 هستند دلایل مخالفت آنها ایدئولوژیکی است و به خاطر علاقه و اهمیت دادن به موضوع نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    لاوروف یا لاف روف -روسها که فقط از قبل کشورهای گوگولی مگولی مثل ما به نون و آبی می رسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس