کد خبر 271734
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹

وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با گروه تروریستی جبهه اسلامی که از جمله تندورترین گروه‌های درگیر با دولت بشار اسد است، ابراز تمایل کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته واشنگتن تمایل دارد با اعضای گروه «جبهه اسلامی» که از گروههای تندرو معارض دولت سوریه است دیدار کند.

جبهه اسلامی که متشکل از 7 گروه سلفی تندرو هستند، با هدایت عربستان سعودی تشکیل شده‌اند. این گروه، اخیراً در اقدامی غیرمنتظره به یکی از مقرهای اصلی ارتش آزاد سوریه در منطقه باب‌الهوی در سوریه حمله و آن را به تصر ف  خود درآورد.

جان کری در حالی این اظهارت را در یک کنفرانس مطبوعاتی در فیلیپین مطرح کرده که واشنگتن و لندن ادعا کرده‌اند ارسال کمک به معارضان سوری را قطع کرده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آمریکا هنوز با نمایندگان گروه جبهه اسلامی در سوریه ملاقات نکرده است. اما ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد.»

وی افزود:«کشورهای حامی مخالفان معتدل سوری تلاش می‌کنند تا مخالفان میانه‌روی سوری تقویت شوند و مردم سوریه پایگاه قوی‌تری در روند مذاکرات ژنو 2 داشته باشند.»

در همین حال، شبکه خبری الشرق الاوسط از قول منابع خبری نزدیک به معارضان سوری گزارش داده که مقامات آمریکا علی‌رغم تلاشهایی که برای دیدار با نماینده جبهه اسلامی داشته‌اند، موفق به این کار نشده‌اند.

به گفته این منبع آگاه که نامش فاش نشده، تماس‌های غیرمستقیم و مستقیم واشنگتن به این دلیل به موفقیت ختم نشده که جبهه اسلامی نگران است با اتهام همکاری با غرب روبرو شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    این جمله رو داشته باش: "جبهه اسلامی نگران است با اتهام همکاری با غرب روبرو شود." خخخخخخخخخخخ چقد مردم دنیا رو ... فرض کردند این ارهابیها و آمریکاییها... نگاه کن تو رو خدا... این که از روز روشن تره که شما از کی سلاح گرفتین نامردای وهابی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس