کد خبر 271231
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از لایحه بودجه 1393 گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری، هیچ نشانه ای از اقتصاد مقاومتی در این لایحه مشاهده نمی شود.

به گزارش مشرق، ابراهیم رزاقی  در گفتگو با اقتصادپرس گفت:متاسفانه این دولت نیز همچون دولت های گذشته و 20 سال اخیر بودجه را بر اساس راهبرد سیاست تعدیل اقتصادی نوشته است.

رزاقی با طرح این سوال که اگر سیاست تعدیل برای کشور موثر بوده پس چرا چند دهه است که با مشکلات عدیده­ی اقتصادی از جمله تورم، بیکاری، فقر مواجهیم، خاطر نشان کرد: جریان های فکری نئولیبرالی در بدنه اقتصاد کشور رسوخ و دولت ها را همواره با خود همراه کرده اند.

وی گفت: دولت در لایحه برای حمایت از تولید، تسهیلات را افزایش داده ولی سوال اینجاست که مگر در سال های گذشته تسهیلات اعطا نمی شد؟

رزاقی با بیان اینکه دقیقا مشخص نیست که دولت برای کاهش تورم چه برنامه ای دارد، گفت: به نظر می رسد دولت قرار است با افزایش واردات، عرضه  را افزایش دهد تا تورم کاهش پیدا کند در صورتی که این همان اتخاذ سیاست تعدیل است.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران در ادامه افزود: تکیه بر درآمدهای نفتی و حجم وسیع واردات سیاست اصلی جریان نئولیبرال است که قربانی اصلی در این میان فقط تولید داخل است.

وی گفت: دولت به جای افزایش واردات به فکر کنترل تقاضاهای سوداگرانه از طریق وضع مالیات در اقتصاد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس