نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از متن توافقنامه هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی،‌ راضی است و ابراز مخالفت‌های وی در راستای استراتژی دیپلماسی عمومی در مواجهه با ایران است.

گروه جنگ نرم مشرق- دیوید منشاری بنیانگذار انجمن مطالعات ایران در دانشگاه تل آویو معتقد است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از متن توافقنامه هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی،‌ راضی است و ابراز مخالفت‌های وی در راستای استراتژی دیپلماسی عمومی در مواجهه با ایران است.

منشاری از برجسته‌ترین محققان صهیونیستی در موضوعاتی همچون تاریخ ایران، سیاست مدرن ایران، شیعه،‌ خلیج فارس و تاریخچه آموزش و پرورش در جهان اسلام است.

او در اواخر رژیم پهلوی و در آستانه انقلاب اسلامی، به مدت 2 سال در ایران حضور داشته و به مطالعه و تحقیق در دانشگاه‌های کشورمان اقدام کرده است. منشاری که سابقه حضور در کرسی مطالعات تاریخ نوین ایران در دانشگاه تل آویو (کرسی موسوم به پرویز و پوران نازاریان) را دارد همچنین با استفاده از بورس فول‌برایت دولت آمریکا (برنامه‌ تبادل‌ دانشجو و استاد بين‌ آمريكا و كشورهاى ديگر به‌ هزينه‌ دولت‌ آمريكا) به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های پرینستون و کورنل تدریس کرده است. او همچنین به عنون استاد مدعو در دانشگاه‌های شیکاگو، آکسفورد و ییل نیز سابقه تدریس دارد.



او در مصاحبه با‌ jewishjournal در اظهاراتی قابل تامل، ابراز مخالفت نتانیاهو با توافقنامه ژنو را به واکنش‌های ایرانیان نسبت به مواضع اسرائیلی‌ها مرتبط دانسته است. او معتقد است چون دولت ایران، از توافقنامه راضی است، رژیم صهیونیستی تلاش دارد به گونه‌ای موضع نگیرد که مردم ایران به علت حساسیت منفی نسبت به مواضع صهونیست‌ها، به مخالفت با توافقنامه بپردازند.

منشاری درباره توافقنامه ژنو معتقد است که ایرانی‌ها دلایل خوبی برای خوشحالی از این توافقنامه دارند که یکی از آنها «دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی» است که در قالب ابراز نارضایتی از این توافقنامه نمود یافته است.

او درباره مواضع به شدت انتقادی نتانیاهو نسبت به توافقنامه ژنو، پاسخ قابل تاملی داده و اظهار داشته است:‌ تصور کنید که رژیم صهونیستی به ابراز خوشحالی از این توافقنامه می‌پرداخت،‌ من مطمئنم که در آن صورت، واکنش ایران به توافقنامه کاملا فرق می‌کرد.

منشاری همچنین از این که مسائل حقوق بشر در توافقنامه ژنو ذکر نشده، ابراز ناخشنودی کرده است. او مدعی است، پیگیری دغدغه حقوق بشر در ایران در راستای منافع رژیم صهیونیستی نیست، بلکه در راستای منافع مردم خود ایران است.

وی درباره انتخاب روحانی به ریاست جمهوری ایران،‌گفته است: هرچند من افراد اصلاح‌طلب‌تر از روحانی را می‌پسندیدم،‌اما به هر حال روحانی منتخب مردمی است که آرزوی تغییر در ایران را دارند. (!)

منشاری گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما را گام بزرگی رو به جلو و تغییر دانسته اما تاکید کرده که دولت روحانی، فرصت زیادی برای این «تغییر» ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگر یکی از گروه شما اینکارو کرده بود زمان و زمین رو به هم میدوختید که بگید مثلا امریکا به زانو درآمد اما حالا که با تدبیر دولت و شخص رییس جمهور و ظریف عزیز سایه جنگ و تحریم داره از سر مردم به کنار میره فقط و فقط با حسادت اما به نام دلسوزی و دادن نظرات کارشناسی بیهوده این مردم فرهیخته و فهیم رو دلسرد میکنید ولی بدانید شما هرگز به قدرت باز نخواهید گشت بهتر است دنبال شغل دیگری باشید
  • علی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این بنده خدا تازه فهمیده که اینا ظاهریه. معلومه اسرائیل نمیاد بگه از توافق راضیه. چون ممکنه ایران پشیمون بشه و سیاست تهدید به جنگش میره زیر سوال .به نظر من سیاست تهدید به جنگشونم دروغه فقط میخوان ایران بترسه بعضی وقتا. وگرنه اسرائیل جرات نداره به ایران یه طرفه حمله کنه. مرگ بر اسرائیل کثیف...
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    فکر می کنم بعد از سقوط جمهوری اسلامی مجسمه خاتمی در کنار مجسمه هرتزل در اورشلیم نصب شود.
  • جوال دوز ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این موضوع رو یکی برای آقای ظریف روشن کنه که استراتژی اونها برای رسیدن به هدفشون پلیس بد - پلیس خوبه. ما رو به خودشون خوشبین و امیدوار می کنن در عین حال از سگ هار نجس منطقه که درون سیستم خودشون تأثیر گذار هست می ترسونن.
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    نه تحريم مي رود و نه عزتي مي ماند
  • نصر ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خاک بر سر سیستمدار ساده لوحی که این دسیسه نتانیاهو را درک نکند
  • کیان ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خدا وکیلی حرف دلم رو بالاخره گفت. این مخالفت ظاهریه. برای اینکه ما فکر کنیم واقعا کار مهمی در انجام دادیم و از حرف امام که اگر دیدید دشمن بر علیه ما حرف می زند پس کارمان خوب است استفاده کرده است. اسرائیل و غرب خیلی از نصیحتهای امام در صحیفه را به دقت مطالعه و روی روانشناسی ایران کار می کند. ولی مسئولین ما فقط به به به و احسنت و صلوات بسنده می کنند، دریغ از مطالعه و عمل.
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    من از اول میدونستم
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقایان تدبیر و امید خوش خیال متوهم تحویل بگیرید
  • حسین ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگه این توافقنامه قراره وضعیت معیشت مردمو بهتر کنه که روحانی متشکریم,گور پدر نتانیاهو میخواد موافق باشه نمیخواد مخالف... اگرم قراره وضعیت معیشت با قبل فرقی نکنه که این توافقنامه رو باید سوزوند.
  • ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    احسنت احسنت
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    نظر همین شازده رو که مدتی پیش آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان به طور کامل شرح داده بود ولی بعضی اقایون به این مقاله خندیدن .
  • لیلی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    وای ناشناس باهات موافقم
  • mohsen ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    میبخشیدا ولی غلط کرده خاتمی با شما... اگر خدا بخواد این انقلاب وصل میشه به انقلاب مصلح موعود..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس