به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسال پیامک ماهیانه قبوض از ابتدای سال 92 آغاز شد و مسولان امر علت این کار را رفاه حال مشتری و برخورداری از جوایز ویژه پرداخت ماهیانه اعلام کردند.
در همان زمان زارعیان سخنگو شرکت مخابرات ایران از نفیستر شدن جوایز هم خبر داده بود.
بر اساس این گزارش تغییر تعرفهها و فلت کردن آنها همچنین مخالفت وزیر ارتباطات باعث شد ارسال قبضهای دو ماه یک بار تلفن همراه با تاخیر صورت گرفته و ارسال پیامکهای ماهیانه هم متوقف شود.
تعیین تکلیف تعرفهها چرخه ارسال پیامک و ارسال قبوض را به حرکت انداخت اما این بار هم کلمه "منتهی"چوب لای چرخ این سیستم شد و حالا پس از گذشت چند هفته از جنجال و نگرانی که این خبر به وجود آورده بود مخابرات اعلام کرده این دست پیامکها دیگر ارسال نمیشوند.
زارعیان در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدا هم سیستم ارسال قبض دو ماه یک بار بوده و پیامکهای ماهیانه جنبه اطلاع رسانی داشت تا مشترکان در صورت تمایل صورتحساب خود را پرداخت کنند.
وی گفت با توجه به نگرانی مردم از بابت اینکه این رویه پس از مدتی به صدور ماهیانه قبوض منتهی خواهد شد سیستم ارسال پیامکها را متوقف کرده ولی مشترکان همچنان میتوانند از طریق شماره تلفن 9990 و یا کد دستور *111# نسبت به پرداخت صورتحساب میان دوره خود اقدام کنند.
صورتحساب های ماهیانه که با استفاده از پیامک به سراغ مشترکان می آمد برای همیشه از چرخه اطلاع رسانی خداحافظی کردند.