کد خبر 270118
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تحقق درآمدهای نفتی در بودجه ۹۳ بررسی شده است،‌ گفت: دولت با نمایندگان خوزستان در مورد طرح‌های عمرانی جلسه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه به موضوع درآمدهای نفتی و فروش آن بحث و مباحث کلی ارزیابی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اعداد و ارقام مربوط به فروش نفت، میعانات گازی و پتروشیمی بررسی شد، گفت:‌ اکنون تمرکز روی درآمدها و تحقق آن است و مباحث جدی و چالشی از شنبه آینده انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که اتکا بودجه دولت به درآمدهای نفتی با توجه به شرایط تحریم چگونه خواهد بود، تصریح کرد: استدلال دولت برای کم کردن اعداد و ارقام بودجه و ردیف‌ها در بودجه، همین موضوع تحریم‌ها و چگونگی تحقق درآمدها است.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد باید واقع‌بینانه باشد، بیان کرد: نگاه تک بعدی به مباحث آسیب می‌رساند و اکنون در بحث بودجه عمرانی، باید اعتبار واقعی برای طرح‌ها پیش‌بینی می‌شد، برای مثال اعتبار یک طرح 10 میلیارد تومان بود که در عمل 2 میلیارد تومان آن اختصاص می‌یافت و دولت معتقد است، بر اساس اعتبار 10 میلیاردتومانی تورم انتظاری ایجاد می‌شود.

به گفته یوسفیان ملا، دولت عنوان می‌کند ارقامی که برای بودجه عمرانی در نظر گرفته را می‌تواند محقق کند، اما تضمینی نمی‌دهد که اعداد بالاتر در نظر بگیرد و محقق شود.

وی با ارزیابی از بودجه 93 کل کشور عنوان کرد: اول بودجه‌ای است که همراه با برنامه ارائه شده و در حقیقت بودجه احکام اجرایی است در صورتی که چگونگی اجرا بسیار مهم تلقی می‌شود که در این بودجه پیش بینی شده است.

وی افزود: برای مثال در بخش کشاورزی اعتباری اختصاص یافته و وزارت جهاد کشاورزی مأمور شده که راهکار اجرایی و مباحث جانبی آن در نظر گرفته شود، زیرا اکنون در حفر چاه‌ها بعد از 6 ماه خشک می شود که وزارت نیرو مکلف به با آزمایش منطقه‌ای بگوید این چاه دائمی بوده یا موقت که منابع هدر نرود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص استعفای نمایندگان استانهای مختلف به دلیل اولویت بندی طرح های عمرانی توسط دولت در بودجه سال آینده، تصریح کرد: استعفا همیشه آخر خط است و باید کار با مذاکره و مباحث منطقی حل  شود، استعفا منتفی است و قرار شد جلسه ای با حضور نمایندگان استان خوزستان با معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: رئیس مجلس در حال رایزنی برای برگزاری نشست میان دولت و نمایندگان استان خوزستان است، تا مشکلات مرتفع شود.

یوسفیان ملا افزود: وظیفه نماینده تنها ردیف بودجه نیست، بلکه آنها، نمایندگان همه ملت هستند و باید مباحث ملی و منطقه‌ای را در کنار هم در نظر بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس