کد خبر 268925
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

پخش مجموعه مستند "در جستجوي حقيقت" به تهيه‌كنندگي و كارگرداني عباس لاجوردي شنبه 16 آذرماه بعد از اخبار شبانگاهي از شبكه سه سيما آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مجموعه مستند "در جستجوي حقيقت" كاري از گروه اجتماعي شبكه سه سيماست كه پخش آن با  موضوع فرقه‌هاي انحرافي از شانزدهم آذرماه ساعت 22:25 از شبكه سه آغاز مي‌شود.
 
اين مستند كه تصويربرداري آن نزديك به دو سال طول كشيد درباره فرقه‌هاي انحرافي مثل وهابيت، بهائيت، فراماسونري و فرقه هاي نوظهور  است. در هريك از اين موضوعات سعي شده است تا ماهيت فرقه و حوزه‌هايي را كه به آن نفوذ پيدا كرده است، بررسي شود.
 
نكته جالب توجه اين است كه خود اعضاي اين فرقه‌ها توضيحاتي شفاف و جزئياتي دقيق را در صحبت‌هايشان مطرح مي‌كنند.
 
بخشي از اين كار به شيوه مخفي تصويربرداري شده است؛ به گونه‌اي‌كه، در بيشتر بخش‌ها به صورت حرفه اي دوربين كار گذاشته و ضبط انجام شده است . در ضبط اين برنامه مصاحبه‌محور، تمام حقوق مصاحبه شونده، به طور كامل رعايت شده است.
 
عباس لاجوردي تهيه كننده مستند "در جستجوي حقيقت" انتخاب لوكيشن‌هاي مستند را بر اساس ميزان رواج فرقه‌هاي انحرافي در آن‌ها دانسته و اضافه كرد:  آمريكا، فرانسه، ايتاليا، هند، آلمان، تركيه و امارات از جمله كشورهايي بودند كه در آن تصويربرداري انجام داديم. اين كشورها بر اساس ميزان طرفداران اين فرقه ها در آن كشورها انتخاب شدند. براي مثال آمريكا نخستين كشور فراماسونر دنياست و اولين رئيس جمهور فراماسونر هم متعلق به اين كشور بوده است.
 
 وي با اشاره به برخي جزئيات محتوايي در همين رابطه بيان داشت:  در مبحث رسانه‌اي با نزديكان رابرت مرداك هم مصاحبه گرفتيم و حتي در كمپاني خود او هم تصويربرداري كرديم. در بحث وهابيت با وهابي زادگاني حرف زديم كه حالا ديگر از اين فرقه بيرون آمده‌اند. كساني كه در پاكستان دوره گذرانده‌اند و در ايران هم يكي دو گروه فعال در اين بخش بررسي شده‌اند.




مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینکه با دوربین مخفی گرفتن باید جالب باشه. حتما میبینمش. ممنون مشرق بابت اطلاع رسانی

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس