فارغ از نكات مثبت و منفي مناظره ميان دو رئيس جمهور براي تنوير افكار عمومي، به نظر مي‌رسد، دود اين جنجال هاي سياسي در وهله اول به چشم مردم و ملت ايران خواهد رفت و بعد از آن، سبب ناكارامدي دولت و دلتمردان خواهد شد.

گروه سیاسی مشرق - بعد از گزارش صد روزه دولت که در آن انتقادات زیادی نسبت به عملکرد 8 ساله دولت احمدی نژاد صورت گرفت، رئيس جمهور سابق كشور در نامه‌اي، حسن روحاني را به مناظره درباره عملكرد دولت‌هاي نهم و دهم دعوت كرد تا از عملكرد خويش و يارانش در مناظره ای با حضور روحانی دفاع كند.

همزمان این خبر با واکنش و بازتاب داخلی زیادی مواجه شد به طوری که روزنامه های صبح امروز کشور تیتر نخست خود را به این موضوع اختصاص دادند و یادداشت ها و تحلیل های فراوانی در این خصوص منتشر کردند.

»
احمدی‌نژاد، حسن روحانی را به مناظره دعوت کرد» این خبری بود که صبح روز سه شنبه در رسانه های خبری منتشر شد.در بخشی از این نامه که در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت آمده: «به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و ازجمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه‌جلوی کشور دریغ نشود.» احمدی نژاد دلیل تقاضای مناظره را گزارش صدروزه رییس‌جمهوری دانست و مدعی شد این گزارش «بر پایه انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود

درخواست احمدی نژاد اما با واکنش تند اکبر ترکانمشاور عالی رئیس جمهور همراه شد. ترکان با بیان اینکه دولت یازدهم از مناظره و پاسخگویی محمود احمدی نژاد نسبت به عملکرد خود استقبال می کند، عنوان کرد: «شرط این مناظره آن است که رئیس دولت دهم راستگو باشد.» وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می کنیم، عنوان کرده است : «حسن روحانی و محمود احمدی نژاد در یک سطح قرار ندارند که بخواهند با هم مناظره کنند اما به هر حال، ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می کنیم.»[1]

ترکان طی مصاحبه ای دیگر با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه احمدی‌نژاد دیگر رئیس‌جمهور نیست گفت: «پیشنهاد می‌کنم روسای سابق جمهوری با یکدیگر مناظره کنند.» وی در ادامه عنوان کرده است: «برادرانه به آقای احمدی‌نژاد پیشنهاد می‌کنم که از پیشگاه ملت معذرت‌خواهی و از پیشگاه خدا طلب مغفرت کند زیرا خسارت‌های فراوانی به کشور در حوزه اقتصاد، سیاست و اعتماد مردم به دولت وارد کرده است».

محمد رضا صادق مشاور رئیس‌جمهور دومین نفری بود که از سوی دولت یازدهم نسبت به این اقدام واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه مردم به اندازه کافی دست به گریبان مشکلات متعدد هستند، افزود: پیش از این دولت، درگیر "بگم‌بگم‌ها" و "بگو بگوها" بوده است، اما دولت یازدهم به دنبال رفع مشکلات و درمان دردهای ملت است.

حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، نفر بعدی این جنجال های رسانه ای بود که طی مصاحبه ای به اظهارات تند ترکان و محمدرضا صادق واکنش نشان دادو گفت: «اینکه آقای صادق تند صحبت می‌کند و آقای ترکان نیز بی‌ادبانه صحبت می‌کند، نمی‌دانم چنین رفتارهایی را چه بنامم، این واکنش از مجموعه‌ای که معتقد به تدبیر و اعتدال و اینگونه حرف‌هاست، جای تعجب دارد. آنها نشان می‌دهند که به شعارهایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند.»[2]

اما موضوعی که در این گزارش مورد بررسی قرار می گیرد واکنش رسانه‌ها و روزنامه های صبح امروز کشور به این درخواست مناظره است که در ادامه می خوانید؛

خبرگزاری مهر شب گذشته طی گزارشی نوشت: بازگشت دوباره به میدان مبارزه طلبی. رئیس جمهور سابق ایران، امروز پس از مدت ها دوباره تیتر اول خبرها شد . این بار اما نه با افشاگری و نمایش فیلم و تهدید به بازکردن پرونده، بلکه با درخواست مناظره از رئیس جمهور دولت یازدهم و پاسخ به گزارش حسن روحانی که در آن به زعم محمود احمدی نژاد «انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه» انجام شده است.

احمدی نژاد که در مناظره های قبلی با رقبا و منتقدان سیاسی اش، شیوه ای خاص برای مناظره در پیش می گیرد، این بار رئیس جمهور دولت یازدهم را به مناظره فراخوانده است. آیا روحانی پیشنهاد احمدی نژاد برای مناظره را خواهد پذیرفت؟[3]


شکاف در جامعه نتیجه مناظره احمدی نژاد – روحانی

سایت خبری جهان نیوز طی یادداشتی تحت عنوان "چه کسی برنده مناظره بین احمدی نژاد و روحانی است؟" نوشت: «احمدی نژاد و روحانی هر دو نشان داده اند که توانایی غلبه کردن بر رقیب سیاسی خود را در عرصه کلام و ادعا دارند و این توانمندی! را بویژه در انتخابات دو دوره اخیر ریاست جمهوری به اثبات رسانده اند. مطمئنا در صورت رویارویی این دو رئیس جمهور، هر کدام خواهند توانست هواداران خود را راضی نمایند و احتمالا پس از برپایی مناظره هر دو گروه تحلیل خواهند کرد که پیروز مناظره بوده اند بی آنکه کمترین تاثیر مثبت را برروی هواداران طرف مقابل داشته باشند و این یعنی تشدید دو قطبی و شکاف در جامعه و سست کردن زمینه های اتحاد مردم. موضوعی که دقیقا دشمنان این مرز و بوم برای رسیدن به آن، سالها برنامه ریزی و دسیسه چینی کرده اند.

در ادامه این یادداشت آمده است: آری پیروز واقعی این مناظره و نظایر آن، دشمنان انقلاب و بازنده اصلی مردم کشورعزیزمان ایران هستند که ذائقه آنها در چند سال اخیر اندکی تغییر کرده و سیاسیون برای موفقیت در عرصه های انتخاباتی راهی بهتر از تحریک احساسات آنها پیدا نکرده اند. مقوله ای که از آن به عنوان یکی از آفتهای دموکراسی نام برده می شود و مادامی که سطح آگاهی مردم بالا نرود علاجی برای آن ایجاد نخواهد شد! [4]

مجادله آماري دو رئيس جمهور

روزنامه تهران امروز نوشت: محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور سابق به حسن روحاني رئيس‌جمهور كشور نامه‌اي نوشته و خواستار مناظره بر سر عملكرد دو دولت شده است. نامه احمدي‌نژاد پس از آن نوشته شد كه اخيرا حسن روحاني طي گزارشي تلويزيوني عملكرد دولت احمدي‌نژاد را زيرسوال برد و گفت كه اوضاع فعلي اقتصادي كشور داراي گرفتاري‌هاي متعددي است كه نتيجه عملكرد دولت قبلي است. بدهي 200 هزار ميليارد توماني، بيكاري گسترده، تورم بالاي 40 درصد و ركود گسترده صنايع توليدي از جمله مواردي بود كه روحاني در گزارش تلويزيوني خود بدان اشاره كرد. بيان چنين آمارهايي با واكنش دولتمردان سابق مواجه شد. از جمله علي‌اكبر جوانفكر، حميد بقايي و شمس‌الدين حسيني از اطرافيان احمدي‌نژاد واكنش تندي به اين گزارش نشان دادند و متعاقبا احمدي‌نژاد هم با نگارش نامه‌اي به روحاني اعتراض رسمي خود را اعلام كرد. نامه احمدي‌نژاد با واكنش فوري چند مقام دولت يازدهم هم مواجه شده است. از جمله اكبر تركان و محمدرضا صادق دو مشاور روحاني عكس‌العمل نشان داده و خواستار پاسخگويي دولت احمدي‌نژاد در محكمه شده‌اند.

روحانی عامداً به نقادی از احمدی نژاد پرداخت

سایت خبری فردانیوز نوشت: روحانی عامدا به نقادی تند احمدی نژاد پرداخت تا واکنش او را بر انگیزد. روحانی می خواست احمدی نژاد به سخن در آید تا او بتواند موج منفی ای را که علیه احمدی نژاد در جامعه طی سه سال گذشته ایجاد شده هم استمرار بخشد و هم با ایجاد منازعه با احمدی نژاد موقعیت خود را در میان اقشاری که به او رای داده اند تثبیت کند. بی شک او انتظار واکنش احمدی نژاد را داشت. روحانی می خواست احمدی نژاد به سخن در آید تا او بتواند موج منفی ای را که علیه احمدی نزاد در جامعه طی سه سال گذشته ایجاد شده هم استمرار بخشد و هم با ایجاد منازعه با احمدی نژاد موقعیت خود را در میان اقشاری که به او رای داده اند تثبیت کند. بی شک او انتظار واکنش احمدی نژاد را داشته است و دست پر به میدان خواهد آمد.

زیباکلام: مناظره برای احمدی نژاد يك پيروزي تبليغاتي است

صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: آقاي دكتر احمدي‌نژاد يقينا در تحرير نامه به آقاي روحاني و تقاضاي مناظره با ايشان به دنبال اهداف و انگيزه‌هاي مشخصي بوده‌اند. از يك سو ايشان مي‌خواهند اين پيام را القا كنند كه آنچه آقاي روحاني به دولت ايشان و عملكرد 8ساله‌شان نسبت مي‌دهد حقيقت نداشته و براي اثبات نادرست بودن آن حاضرند با ايشان مناظره كنند. اگر چنانچه آقاي روحاني نپذيرند (كه علي القاعده اين‌گونه خواهد بود)، در آن صورت آقاي احمدي‌نژاد پيروزمندانه ادعا خواهند كرد كه «ديديد من درست مي‌گفتم و حرف‌هاي روحاني پايه و اساسي نداشت و ايشان حاضر نشدند رو در رو با بنده آن مسائل را مطرح كنند».

اگر هم آقاي روحاني بپذيرند كه باز آقاي احمدي‌نژاد پيروزي ديگري به دست آورده‌اند. در مقابل آقاي روحاني در تلويزيون ظاهر خواهند شد و يك مانور تحقيقاتي به نفع خودشان به راه مي‌اندازند. صرف‌نظر از آنكه آقاي احمدي‌نژاد در مناظره چه بگويند و آقاي روحاني چه پاسخ دهند، و مردم حق را به كدام‌يك بدهند، اساسا صرف ظاهر شدن آقاي احمدي‌نژاد در تلويزيون و به چالش كشيدن دكتر روحاني في‌النفسه براي ايشان يك پيروزي تبليغاتي بسيار مهم خواهد بود.[5]


دعوت به مناظره!

روزنامه وطن امروز نوشت: رئیس‌جمهور در آن برنامه که سه‌شنبه هفته قبل از تلویزیون پخش شده بود، بخش عمده‌ای از اظهاراتش را به نقد عملکرد اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی دولت‌ سابق اختصاص داده بود. طی روزهای گذشته نیز بسیاری از رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و همچنین صاحبنظران سیاسی از سخنان روحانی در این برنامه به‌جای ارائه گزارش عملکرد دولت، انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر رئیس‌جمهور در برنامه بعدی اینچنینی شده بودند. با این حال این انتقادات مانع درخواست مناظره احمدی‌نژاد نشد.[6]

ترمیم خرابی‌ها اولویت‌دارتر از مناظره

سید مهدی طباطبایی طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: در چندسال اخیر که از ناحیه تحرکات برخی افراد غافل یا مغرض، فضای کشور و مسایل میان قوا به تنش کشیده می‌شد، از سوی چهره‌های باسابقه نظام یادآوری شد که هر سخن و هر روشی که تشنج یا اضطراب در جامعه ایجاد کند سم مهلک است و از ناحیه هر کس و به هر شکل و صورتی رخ دهد، باید متوقف شود. در شرایط فعلی که دولت جدید، کشور را با انواع بیماری‌های اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی تحویل گرفته است و تلاش و مساعی خود را برای بهبود وضعیت مردم به کار بسته، طرح مباحثی مانند «دعوت به مناظره»، محلی از اعراب ندارد. نگارنده با اطلاعی که از سوابق احمدی‌نژاد داشتم پیش‌بینی می‌کردم در مقابل انتقاداتی که از عملکرد وی و دولتش در هشت‌سال گذشته به عمل می‌آید، به شکلی واکنش نشان دهد. البته پاسخ‌دادن و روشنگری، امری پسندیده است. اما روش گذشته وی نشان می‌دهد که در اینگونه فرصت‌ها به‌جای روشن‌شدن حقیقت، به‌دنبال حذف یک سلسله واقعیات است.[7]


وقت محاکمه است نه مناظره!

روزنامه آرمان روابط عمومی با درج عکس بزرگی از احمدی نژاد در صفحه اول روزنامه خود نوشت: «وقت محاکمه است نه مناظره» در ادامه این مطلب آمده است : «بالاخره سکوت احمدی‌نژاد شکست و... خیلی غیرقابل پیش‌بینی نبود که احمدی‌نژاد در برابر اظهارات روحانی و آنچه از عملکرد دولت دهم در گزارش 100 روزه ارائه داد، سکوت نکند. او دیروز از دکتر روحانی درخواست کرد تا در مناظره‌ای با او درباره عملکرد دولت دهم بحث کنند. با انتشار این خبر اولین موضوعی که در ذهن افکار عمومی جرقه زد مربوط به دادگاهی بود که هفته قبل برای رسیدگی به 9 شکایت علیه احمدی‌نژاد برگزار شد و رئیس‌جمهور سابق حاضر نشد با حضور در این دادگاه از اتهاماتی که متوجه او شده است دفاع کند و حالا انتظار دارد در مقابل روحانی بنشیند و از دولت خود دفاع کند. برخی هم این موضوع را مطرح کردند که چرا احمدی‌نژاد در دوران حضورش در ریاست‌جمهوری به کمتر کسی اجازه داد تا به دفاع از خود در برابر انتقادات بپردازد. فارغ از این موضوع در طی 8 سال حضور احمدی‌نژاد در مصدر ریاست‌جمهوری افراد زیادی بودند که خواستار برگزاری مناظره با او بودند که هیچ کدام پاسخ مثبت دریافت نکردند و در انتهای گزارش به بخشی از این درخواست‌ها برای مناظره با احمدی‌نژاد اشاره شده است[8]


سخني با رؤساي جمهور
سابق و فعلي

فارغ از نكات مثبت و منفي مناظره ميان دو رئيس جمهور براي تنوير افكار عمومي، به نظر مي‌رسد، دود اين جنجال هاي سياسي در وهله اول به چشم مردم و ملت ايران خواهد رفت و بعد از آن، سبب ناكارامدي دولت و دلتمردان خواهد شد.

شاید بهتر باشد آقاي احمدي نژاد  نسبت به گذشته خود درباره جواب به منتقدين با الفاظ غير محترمانه و ... بيشتر فكر كنند و به ياد بياورند با كساني كه به دنبال مناظره درباره مسائل تخصصي با ايشان و ديگر دولتمردان بودند، چگونه برخورد و به آنها پاسخ داده شد. درباره اين مسئله نيز تأملي كنند كه مناظره‌هاي قبلي ايشان چه ميزان براي مردم و كشور مفيد واقع شده است؟
از سوي ديگر، آقاي روحاني نيز بايد به اطرافيان خود گوشزد كنند كه از الفاظ غیر محترمانه درباره رئيس جمهور سابق پرهيز شود و همچنين از سخنان نسنجيده و غير معقول اجتناب شود؛ زيرا اينگونه الفاظ سبب تحريك نخبگان و فعالان سياسي و مردم خواهد شد، دولتمردان يازدهم از دشمن تراشي و ايجاد دشمن فرضي براي فرار از انتقادات بايد پرهيز كنند و به فكر مشكلات داخلي و اقتصادي مردم باشند.


{$sepehr_album_7893}




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 255
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 58
  • ایرانی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سید عزیز آقای طباطبایی وقتی دولت جدید به هر شکل وبهانه ای سعی میکنه از دولت قبلی ایراد بگیره و خودش رو همه چی تمام معرفی کنه آیا این امر موجب تشنج در جامعه نمیشه و سم مهلک نیست؟مناظره احمدی نژاد هرچقدر هم کار درستی نباشه به طبع هست وپاسخ در مقابل حرفهای این آقایان است. این یادداشتتان میتوانست قبل تر از خبر مناظره و خطاب به دولت جدید نوشته شود تا دیگر بحث مناظره ای هم پیش نیاید...
  • رحمن ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    هر دو طرف لطفا ساکت شوید .برای چه حواس مسولین را در این برهه از زمان در گیر مسایل انحرافی کنید می خواهید حواس کی را پرت کنید .هر دو طرف ساکت.اگر جرمی اتفاق افتاده است در قوه قضاییه مطرح شود نه در روز نامه و هوچی گری .آقای جوانفکر هم آدم صالحی نیستند بهتر است ساکت بماند
  • لیلا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    حالا از این به بعد اگه دولت روحانی موفق نباشه میگن به خاطر این مبارزه طلبیای احمدی نژاده ! بهانه ی جدید برا انجام ندادن تعهدات و وعده های دولت !
  • جلال ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام گرگ بی طمع نیست احمدی نژاد میخواد روحانی را خراب کنه و میاد بگه بگم بگم؟ و عکس نشون بده
  • میثم ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوکیلی من دقیقا می دونم منظور محمود از این کار چی بوده محمود می خواد از الان کاری کنه که روحانی دیگه شفاف سازی نکنه می خواد از الان جلوی فاش شدن کاراشو بگیره
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    فقط با مناظره نفاق رو می شود... دورغ افشا می شود و نیرنگ رنگ می بازد
  • اسماعیل ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    همه ی ما ازمانع تراشیهای اصلاح طلبان برسرراه دولتهای نهم ودهم آگاهی داریم.همه ی مامیدانیم آنچه حسن روحانی به دولتهای نهم ودهم نسبت میدهد دروغ ونیرنگ تبلیغاتی بیش نیست.اصلاح طلبان توان وانرژی آقای احمدی نزادراندارندازاین رو درصددخراب کردن ایشان برآمدند.نیازبه مناظره نیست همه ی ماازدوروبودن وفریبکاری دولت یازدهم آگاهیم.
  • سرباز کوچک ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ممنون. هم خبر خوبی بود (گلچین تحلیل مطبوعات مختلف) و هم آخرش تحلیل خوب و منصفانه ای کردی. ممنون مشرق
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    توی هشت سال گذشته چرا کسی نمی گفت ساکت شید تا دولت کارهاشو پیش ببره
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشخصه بد جور ترسیدید
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    شما که از مناظره نمیترسین که؟! اول ادعاهاتون رو رودررو ثابت کنین بعد مشخص میشه کی باید محاکمه بشه...
  • علی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به نظر من در شان روحانی نیست که مناظره کنه جند نفر را با امار دقیق بفرسته که احمدی نژاد نتونه دروغ بگه امار رو بذارن جلوش
  • مهدوی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    وضع نا بسامان کشور ومردم ،جواب اقای احمدی نژاداست.اقای روحانی ! مواظب رفتار واخلاق او باشید مرد غیر قابل پیش بینی است.شخصیت شما با او فرق دارد.تدبیر باشماست.
  • م ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    همه ساکت شن که شما حرف بزنی! یکی رو صالح کنی یکی رو ناصالح
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احمدی نژاد اگر خیلی ادعا داره بیاد یه نشست خبری با خبرنگاهرای داخلی برگزار کنه تا راست و دروغ حرفهاش معلوم بشه . فقط دنبال اینه بیاد صدر اخبار حتی به قیمت جنجال در کشور مثل قضیه یکشنبه سیاه مجلس . بهتره به جای این کارها بره دادگاه از اتهاماتش دفاع کنه .
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اجالتا" كه شش دانگ حواس مسئولين فعلي به سياهنمايي از اوضاع كشور دردولت احمدي نژاداختصاص يافته!!!!!
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    از اینکه محمود دوباره رهبری بدنه اصولگراها رو به دست گرفت خیلی ناراحت شدید؟ مناظره ای در کار نخواهد بود فقط برای این بود که مردم انقلابی حس کنند هنوز مردی هست که مقابل آقایان بایستد و محمود هم به شما بفهماند موج تخریب و تهمتی که این دو سال راه انداختید و او را از مردمش دور کردید حالا فرونشسته
  • ابوالفضل ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مگه آقای احمدی نژاد از دولت های قبلش انتقاد نکرد . مکه هرچی می خواستن به جناب هاشمی نگفتن . اگه عوض داره گله نداره دیگه .
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بیچاره مردم
  • ابوالفضل ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به چه قیمتی ، بصیرت کجای این گفته شماست ، خط کش مسلمونیت کجاست حرفتو اندازه بگیری
  • راضی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    انجام دادن مناظره یعنی تیر خلاص به روحانی وندادن آن یعنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری چالش فوقالعاده جدی برای روحانی در مواجهه بارقیب اصلی صرفنظر از اینکه هرکس باشد
  • سید اصولگرا ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به دوره احمدی نژاد "مخصوصاً" دور دومش نقدهای زیادی وارد هست که آخرین نمونه اش هم بحث دانشگاه ایرانیان و باقی مسائل مربوط به اون هست که آقای احمدی نژاد "باید" در مورد اون مسائل و اطرافیان خیلی کارشناسش (!!!!) پاسخگو باشه ولی اینکه یه دفعه ای آقای روحانی بعد از چند ماه سکوت و بعد از توافق "اولیه" هسته ای یه دفعه ای کل عملکرد دولت قبل رو زیر سؤال ببرن و به جای اینکه در گزارش 100 روزه بگن که چه کردن و چه کار می خوان بکنن شروع کردن به بیان اشکالات دولت قبل که معمولاً در مناظره های انتخاباتی این اتفاق می افته نمی تونه نشانه خوبی باشه. چون از این به بعد باز هم در گزارش های بعدی می تونن بگن مشکل از اقدامات دولت قبل هست و این جوری جلوی انتقادات از اقدامات دولت گرفته میشه و راه می تونه برای کابینه هم باز میشه که اون ها هم همین رویه رو پیش بگیرن. به جای مناظره و این حرف ها با کمک کارشناسان و نخبگان سعی کنید مشکلات رو به حداقل برسونید. مثلاً در حالی که قیمت دلار داشت پایین می اومد یه دفعه ای رئیس بانک مرکزی میگه به نظر ما قیمت نباید پایین تر بیاد و ... که همین حرف باعث شد قیمت دلار پایین نیاد. این دیگه چه ربطی به دولت قبل داره؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آقای میثم جان یک آبی به صورتت بزن و از خواب بیدار شو مثلا در مناظره روحانی ساکت می نشیند ؟؟ افشاء‌گری نمی کند ؟؟ از محمد می ترسد و سکوت می کند؟؟ این تصویری است که از روحانی به مردم عرضه می کنی یک نفر اهل ترس؟؟؟؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خوب از چه می ترسید می آید به قول شما دروغ می گوید و مردم می فهمند؟؟ شما از دروغ ترس ندارید از راست و صداقت می ترسید زیرا می دانید صداقت احمدی نژاد بر مردم تاثیر دارد نه دروغ
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    می خواهد بیاد رو درو با اتهام زنندگان محاجه کند شما می ترسید ؟؟؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مگر احمدی نژاد در اون بگم بگم حرف دروغی زد؟ از جناب آقای میرحسین سوال کرد که خانم شما قانون رو زیر پا گذاشته اون هم با تاکید فراوان شما بر قانون مداری این موضوع بد هم نبوده. چرا پاسخ این سوال رو نمیدین؟ چرا قانون رو زیر پا گذاشتن؟
  • سجاد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بعله واقعا آقای روحانی فرصت نداره مناظره کنه...اگه بیاد مناظره پس کی بره توچال کوهنوردی؟!!!!
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سامری دوباره میخواهد سخن بگوید
  • شفق ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    نشست های خبری مجیزگویانه و یکطرفه دولت تدبیر!! رو هم دیدیم
  • محمدحسن ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق تازگی ها به نظر میرسد خط و سیره سیاسی ات عوض شده و موضع گیری هایت با احتیاط توأم با مصلحت اندیشی بیشتری همراه شده!؟ تیترها، مطالب، تحلیلها و حتی بکارگیری عکس ها هم نشان دهنده این مطلب است. به هر حال دو حالت دارد: یا آقای روحانی راست گفته است و همچنان زیر علم اعتدال سینه می زند و یا اینکه ایشان مطالبی خلاف واقع فرموده اند! مثل روز روشن است که دولت پیرمردها که از آن به اعتدال تعبیر می شود اگر 16 سال هم زمان داشته باشد نخواهد توانست خدماتی که در دودولت قبل اتفاق افتاد را تکرار کند. و این بی انصافی محض است که همه اتفاقات خوب آن روزها را که همواره مورد تایید و تاکید رهبری عزیز بوده است هیچ انگاشت و فقط نکات منفی آن را بیان کرد. به هر حال روحانی دو راه بیشتر ندارد: یا مناظره را می پذیرد و رودر روی احمدی نژآد می نشیندو از آمارهایی که داده دفاع می کند یا نمی پذیرد و به این ترتیب اولین تیشه را به ریشه دولت راستگویان و اعتدالیون می زند چرا که او است که امروز در پی تصویب حقوق شهروندی است و همه جا جار می زند که دانستن حق مردم است و اگر دانستن حق مردم است که هست حتما یکی از سوالات برطرف شدن این موارد مورد ادعای هر دو طرف است. در پایان این که حقیقت روشن شود هیچ وقت دودی ندارد که به چشم ملت برود این یادت باشد مشرق!
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احمدی نژاد چیز هایی در مورد هاشمی و خاتمی گفت و آنها هم هیچ وقت به حرف های احمدی نژاد پاسخ نداند و دروغ بودن آن را ثابت نکردند. اما حالا احمدی نژاد آمده و گفته بی اساس بودن حرف ها را حاضر است اثبات کند.
  • صدرا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق عافیت طلب شدی چرا اگر .... راستگویان لجن پراکنی کنه دود نداره ولی دفاع از خود دود داره؟ مگه اب سربالا میره که فتنه گران گستاخ شده اند و رجز خوانی میکنند البته تو پاتیل چرا یکی با این همه خدمت(فارغ از از برخی اشتباهات )باید محاکمه بشه ولی آقایانونی که تو فتنه گربه رقصونی میکردند و فتنه گراو گرانیگاه فتنه و فرزندانش و ...باید راست راست بچرخند؟ درسته ملت حافظه تاریخی ندارند و همیشه باید برا بصیرتشون هزینه داد ولی فکرنکنم دچار آلزایمر شده باشیم و فسادهای .... و اون یارو فلافل فروشه و فتنه 78 و 88 و قتلهای زنجیره ای و محاکمه خداو استیضاح امام حسین و درجه بندی کردن مردم و اشرافیت و خودبرتر بینی و شورشهای اسلامشهر و....باقی قضایا که مثنوی هفتادمن کاغذ میشو(بگذریم که فساد3000میلیاردی اخیر هم از دولت پدرخوانده با 5 میلیارد شروع شد) یادمون رفته باشه براندازی نرم و تشکیل ترمینال نظریه پردازان جنگ نرم در دوره تمدن و ...یادتون رفته نکنه .... از بحثهای اقتصادی بگذریم که مردم برا اقتصاد به دولت تمدن رأی نداند(میگفتند مردم برا توسعه سیاسی به ما رأی دادند)..... د ولی بدونید که این سیاه نمایی ها یقتون میکنه من زنده شما مرده(چون دولت خیلی جوونه میگم) آقای روحانی 2+2 میشه چند؟ مشرق نامردی اگر منتشر نکنی
  • شهید زنده ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بنظرم در شرایط فوق حساس کشور فقط اسراییل و نوکرانشان یعنی منافقین سود میبرند.اصلا و ابدا صلاح نیست.رهبری بزرگوار و عظیم الشان دلشکسته میشوند از چنین اعمال.جانم بفدایت أقا جون خامنه ای حفظه الله انشا الله
  • حسین 1400 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست خوبمون راست گفت: چرا توی هشت سال گذشته کسی نمی گفت ساکت شید تا دولت کارهاشو پیش ببره؟ مشرق جان شما اگر میتونی جواب این سوالو بده نه اینکه واسه احمدی نژاد نسخه بپیچی!
  • صدرا ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق چرا جاهای حساس پیام رو حذف کردی مگه فسادهای استات اویل و توتال و پترو پارس و کرسنت و کرباسچی و جزایری و زدن بانک و غیره دروغه از چی میترسی این دولت که انتقاد پذیره اپنه......
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بزار اول خاتمیو میرحسینو کروبی محاکمه شن بعد بیا سراغ احمدی نژاد فتنه گرهارو بدجور قربون صدقشون میرین شما به اسلام خیانت کردید منتظر عذاب سخت الهی باشید
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • حمید ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دولتهای قبل اگه حرفی داشتند دفاع می کردند!
  • حمید ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    حساب اینه که جناح مقابل رو داره مانند سنک پا قزوین! مناظره نقد عملکرد و تفکره.مگه رهبری نمیگن کرسی های آزاد اندیشی!
  • شاپور ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    کاری نکنید که دوباره حضرت آقا بفرمایند فعلا نصیحت میکنم
  • 1234 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر قرار به محاکمه هم باشد اولویت با کسانی است که دانسته شرایط فتنه را فراهم نمودند و به آن دامن زدند. اکنون زمان محاکمه سران فتنه است که کشور را به شرایط بحرانی و نزدیک به پرتگاه کشاندند؛ جرم سران فتنه به سادگی فراموش شدنی و بخشیدنی نیست و عامه مردم کشور چهارسال است که در انتظار رسیدگی به جرم این گناهکاران بزرگ هستند.
  • سعید ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    نظام جمهوری اسلامی زنجیره به هم پیوسته است و مطابق نظر حضرت اقا همه مسولان بچه های نظام هستند نباید اینگونه به هم بپرند از اقای روحانی این انتظار نبود که بیشتر سخنرانیش رو به نقد دولت سابق سپری کند اقای احمدی هم باید کمتر به حرفهای مشاورانی چون اقای رحیم مشایی گوش کند
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    میثم شما خودتان و وزن کردید این قدر منم منم می دونم من گفته اید راستی راستی من هستید.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به چشم مرم
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آرزوی موفق نبودن این دولت رو با خودت به گور میبری.چه قدر شماها رو دارید دولت محبوبتون اونهمه فساد و خرابی در 8 سال به بار آورد باز هم با کمال پر رویی دم از احمدی نژاد میزنید. احمدی نژاد فعلا بره در دادگاه حاضر شه جواب پس بده فعلا در حدی نیست که بخواد از دیگران جواب بگیره آدمی که به قانون احترام نمیذاره در دادگاه حاضر نمیشه خونه نشینی میکنه در حدی نیست که رئیس جمهور محبوب و منتخب کشور برای صحبتهاش ارزشی قائل شه.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احمدی نژاد خودش سلطان زیر پا گذاشتن قانونه.خونه نشینیش یادت رفته؟ حاضر نشدنش در مجلس یادت رفته؟ حاضر نشدن در دادگاه چه طور؟
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    رفیق ما ترسی نداریم خوشبختانه مردم همه چیز رو رو با چشمای خودشون دیدن و همه چیز براشون مسلمه.ایشون فعلا بره به دادگاهش برسه بعد.راستی مگه خود احمدی نژاد به اشخاصی که بهشون تهمت زد فرصت دفاع کردن داد؟؟ اصلا احمدی نژاد کیه که رئیس جمهور مملکت بخواد باهاش مناظره کنه؟
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس 15:40 کسی به اجمدی نژاد تهمت نزده بلکه مردم خرابیهای زمان احمدی نژاد رو درک کردن جناب احمدی نژاد باید به مردم جواب پس بده باید به 75 میلیون نفر پاسخ بده دولت جدید چند ماهه که اومده خرابی هایی که ما از احمدی نزاد دیدیم مال سالهای ساله.اگه دنبال جاشیه سازی و معجزه ی قرن شدن نیست بیاد پاسخ بده راستی هاله ی نور جدیدی ندیده؟؟؟؟
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    همه ی اصولگراها احساس میکنن در هاله ای از نور قرار گرفتن؟؟؟
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به نظر می‌رسد بچه توخسه حوصله‌اش سر رفته و دوباره می‌خواهد گرد خاک کند. اگر به درگیری خیابانی نیانجامد خوب است تفریحی است برای شب‌ها و مجالس دور همی.
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احمدی نژاد حتی بعد از رفتنش هم دست از حاشیه سازی دست برنمیداره
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    با تورم و مشکلات اقتصادی و محقق نشدن وعده های پوشالی از ایجاد 2/5 میلیون شغل و خانه هزارمتری و .... با اینها نیرنگ و نفاق رو شده برادر من
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آدم مناظره نیستی شما قبلا سابقه تقوا و انصافتون درمناظره ها دیده شده جوری که رهبری هم انتقاد کردن
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    واقعا در شان روحانی نیست از قدیم گفتن دهن به دهن بچه نباید بشی
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    تا اونجا که ما یادمونه آخرین باری که اوس محمود با خبرنگاران نشست داشت صداوسیما از ترس صحبتها رو سانسور کرد و اجازه پخش انتقادات اون خبرنگار زن رو نداد
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    تو این 8 سال سخنی زیباتر از این حرف نشنیدم
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اولاً اشتباه مثبت زدم. ثانياً گرگ اربابت هست كه سال 88 گفت اگه كانديداي ما رأي نياورد، بريزيد تو خيابون. ... هزار درود و رحمت به كسي كه به مردم بگه چي ميگذره تو مملكت. ...
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سیاه نمایی؟ شما که میگید حداد عادل مرد تقوا و تدبیره و براش مراسم گرفتید و دکتر جلیلیتون هم اومد در وصف دکتر حداد سخنها گفت و.... همین دکتر حداد بارها تو مناظره از مسکن مهر و یارانه ها و .... انتقاد کرد چرا نمیخوایید قبول کنید؟
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب ابوالفضل!!! شما خط كش مسلموني هستي؟! لابد بصيرت سنج هم داريد شما؟! ناشناس راست ميگه. قرآن مجيد مي‌فرمايد فرياد ناشي از ظلم، حق است. پشت سر مؤمن حرف زدن و صفحه گذاشتن هم شامل ظلم مي‌شود. روحاني اگر راست مي گويد، جلوي رئيس دولت قبل، ادعا كند تا جواب بگيرد،اگر از جواب نمي‌ترسد. خط كش مسلمونيش هم تو نگران نباش، من ميارم!
  • موسی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آقا ابوالفضل آقای احمدی نژاد تو مناظره گفتن پسرهای آقای هاشمی تو این مملکت دارن چی کار می کنن؟ در ضمن دادگاه از بیش از 400 روز پیش منتظر توضیحات آقای مهدی هاشمیه خوب اگه جواب داره بیاد تو دادگاه بزنه
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بخدا دیگه اعصاب این حرفا رو نداریم..تو رو خدا بس کنید
  • محمد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آره! ماهم ميدونيم شخصيت احمدي نژادي كه به دشمن اجازه پر رويي و وقاحت نمي‌دهد، با شخصيت همه وطن‌فروشان عالم از ازل تا ابد فرق مي‌كند. بعد گفتي تدبير!! دمت گرم! گفتي تدبير با روحاني است؟! يعني تدبير يك موجودي هست كه عوض اينكه روحاني بره دنبالش، اون مياد دنبال روحاني؟! لابد روحاني نظر كرده خداست كه عالم جلوش برعكسه!
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    شر و ور بسه. تهمت زديد، بايد رو در رو دفاع كنه از خودش. اين هم تو دين هست، هم تو دموكراسي هست، هم تو قانون هست. روحاني اول كه 2 ساعت تمام در رسانه ملي غيبت احمدي نژاد رو كرد بايد فكر پاسخگويي هم مي‌بود.
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مگه مناظره ترس داره ؟ لولو که نیست ازش می ترسید .
  • محمد ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب آقاي سيد اصولگرا؛ مشكل كشور ما، مصلحت انديشي‌هاي بيش از اندازه است. من كاري به احمدي نژاد ندارم، ولي اگه تو كشور ما، وقتي كسي پشت سر كس ديگه‌اي حرف زد، به فرد غايب اجازه دفاع رو در رو بدن، به مرور مملكت درست ميشه. وگرنه اين بي فرهنگي و گناه غيبت، دامن همه رو ميگيره(كه گرفته) مناظره بايد در ايران جا بيفته. روحاني اگه حرفي داشته باشه، قاعدتاً نبايد بترسه. اين اظهر من الشمس است كه آدم‌ها، از بحث فرار مي‌كنند. حالا منتظريم ببينيم كي فرار ميكنه از بحث و گفتگو.
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    این شد حرف حساب... احسنت
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آنکه که پاک است از مناظره چه باک است.
  • مریم ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دلم برای احمدی نزاد تنگ شده
  • ناشناس ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دولت پیرمردها رو خوب اومدی
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به پيامبر هم از اين تهمتها مي‌زددند.
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احسنت. احسنت. هزاران احسنت. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • محمد ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام مشرق جان. من كه يه مشرقي داغ و پرو پا قرصم، ميخواهم به عزيزانم در مشرق عرض كنم آن روزي كه مردم حس كنند يك فردي، گروهي، جمعيتي كه قبلاً رك و بي پرده انتقاد ميكرده، حالا عافيت طلب شده و از گفتن حقايق ميترسه، ولش ميكنن. مردم انقلابي چون به صندلي‌هاي پر جبروت پست و مقام وصل نيستند، خيلي راحت دل مي كنند. به خاطر خدا كار كنيد، نه خوشايند خلق خدا. رهبري را ببينيد. چگونه با يك سخنراني، دل‌ها را در مسير انقلاب قدرت مي‌بخشد. نشود كه بياييم سايت مشرق ببينيم مجيز فلان آقا و بهمان خانم را مي‌گويد. حق چيست؟! مناظره حق است. بيان حقايق حق است. روشن شدن مردم از همه چيز كشور خودشان حق هست. نقد احمدي‌نژاد حق است، نقد روحاني هم حق است. آقاي احمدي نژاد رو در رو پاسخ دهد، حقش است. اگر شما بگوييد گفتن حقايق به ضرر كشور است، فكر مي‌كنيد آن عده نادان هميشه جاهل، مي‌آيند سمت اصولگرايي ناب كه به به! عجب جماعت حزب اللهي خوبي هستيم؟! نه آقا جان؛ راه روشن، هدف مشخص، شمشيرها آماده. هر كسي راهش را انتخاب كرده. خيلي كه تلاش كنيم و جان بكنيم، لشگر نفاق مي گويند ضعيفيد و محتاج. با قدرت حرف بزنيد. اين چه نوع حرف زدن و مقاله نوشتنه كه آقا مناظره بد نيست! ولي خوب هم نيست! يعني كمي خوبه، ولي خيلي مثبت نيست! صريح و شفاف، از موضع درست دفاع كنيد. شما به عنوان يك خبرگزاري مهم، مسير را براي روشنگري و نهادينه شدن نقد و مناظره و بحث و گفتگو فراهم كنيد. من نگم، شما نگيد، فلاني نگه، اون يكي نگه! اين طوري فرهنگ كشور از اين رخوت به نشاط نميرسه. با لق لقه زبون كه "كشور پر از اميد شده"، "همه اميدوارند"، "تدبير فراگير شده"، "آباداني شروع شده" و از اين قبيل اشعار ناموزون، گنجشك هم نمي‌پرد، چه برسد به مشكلات. باباي مملكت و مردم و انقلاب و اسلام رو مصلحت انديشي هاي شخصي درآورده. ما در كشورمان به اندازه كافي، مصلحت ... را تجربه كرده‌ايم. بعدش مصلحت خاندان .... و ... . بس نيست اين شيوه؟! تو رو به خدايي كه مي‌پرستيد،....را در دايره مصونيت جديد قرار ندهيد. بهتر است مدعيان راستگويي و اعتدال مناظره كنند، چراكه مرغ‌هاي پخته هم از يك طرفه به قاضي رفتن خنده‌شان مي‌گيرد. هيچ اتفاقي هم نمي‌افتد، الا رشد سياسي مردم. آگاهي بخشي، فقط كه براي زمان انتخابات نيست. دوستتون دارم كه تند و تيز نقد كردم، بلكه اثربخش باشه. يا حق.
  • فاطمه ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر مشرق نزاري اين پخش بشه ميگم خيلي نامردي و نمي ذاري كه در اين دولت هركسي حرفاشو آزاد بزنه چند تا استدلال دارم البته شايد يه خرده تعصب هم توش باشه اما گاهي اوقات تعصب لازمه چون اون حرفهارو درباره دولت آقاي احمدي نژاد زد الان كه آقاي محمود احمدي نژاد مي خوان مناظره كنن بايد بهشون اين حق داده بشه اگر روحاني اين درخواست رو قبول نكنه يعني ... پس بايد روحاني مناظره كنه تا اين حق به دكتر محمود احمدي نژاد كه هميشه با صداقت با مردم صحبت كردن داده بشه دكتر احمدي نژاد هميشه با دليل و سند حرفشون رو مي زدن مثل ايشون فقط حرف زن نيستن و منطقي صحبت مي كنن درود بر دكتر محمود احمدي نژاد براي اين كه راستيه واقعيشون رو الان فهميد روحاني گفت گروني رو كم ميكنه گروني كم شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درود بر دولت دكتر محمود احمدي نژاد كه به جاي شب نشيني خدمت به اين ملت كرد درود بر دكتر محمود احمدي نژاد كه تو سازمان ملل حرف واسه گفتن داشت نه مثل... درود بر دكتر محمود احمدي نژاد كه هولوكاست كه اگر هركي نگه مسلمون نيست رو مطرح كرد روحاني تو مناظره ها مي گفت كه چرا دولت فعلي از آدم هاي مظلومي(دولت هاي قبلي)بد گويي كرد الان اگر روحاني نياد تو مناظره باصراحت مي گم ... چون تو مناظره ها گفت در دولت من حرف زدن آزاديه اگر نياد مناظره يعني تو اين دولت نمي شه هركسي حرفشو بزنه چه برسه كه از خودش در برابر حرفايي دفاع كنه يه خرده منطقي فكر كنيم
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اون دادگاهی که میگی در مقابل فتنه ی فتنه گران 88 و بخور بخور آقا زاده ها چی کار کرده که حالا زورش به احمدی نژاد رسیده!
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مگه این همه مناظره برگزار میشه به قول لاریجانی به سلمه کسی برخورده که دارین موضوع رو امنیتی میکنین؟! خوشبختانه هر هفته شبکه یک مناظره برگزار میکنه و مشکلی پیش نمیاد! البته من فکر نمیکنم هدف احمدی نژاد مناظره و دوئل با روحانی باشه بلکه با این کار خواست به دولت روحانی تذکر بده منبعد مراقب اظهارات بی اساسش باشه!
  • علی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    راستی اگر روحانی در مناظره پای اختلاس و بابک زنجانی و داستان رحیم مشایی و ماجرای کردان خدابیامرز و ... رو وسط بکشه احمدی نژاد چی میگه؟ یادتونه آقای روحانی در جریان مناظره یه تیکه به قالیباف انداخت 5میلیون رای ایشون ریزش کرد. آقای احمدی نژاد با روحانی جماعت اونم از جنس سیاستمدار و رزمنده در نیفت که به اعتبارت بیشترخدشه وارد میشه از من نصیحت برادر . ایشون موسوی و کروبی نیستن .
  • فاطمه ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خنديدم چه قدر ممكنه آدم از روي تعصب اين حرف رو بزنه يه ذره بايد بيشتر فكر كرد
  • فاطمه ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    به حرف نيست به عمل ا از اون موقعي كه روحاني رئيس جمهور شده ما به غير از شب نشيني چيز ديگه اي از خدمت دولت روحاني به مردم نديديم
  • فاطمه ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر نذارن مناظره انجام بشه يعني عدالت تو اين كشور نيست اگر كشور عدالت علي بن ابي طالب رو مي خواد پيش بگيره بايد اجازه دفاع رو به كسي كه بر خدمت هاش در اذهان عمومي صفحه گذاري كردن بده عدالت فقط زمانيه كه احمدي نژاد دربرابر حرفهاي.. از خودش دفاع كنه
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اونایی که منفی دادن از این مردم نیستند یه عده مرفه بی دردن که طعم سختی و مشقت رو نچشیده اند و فقط ظاهرا ادعای مسلمانی می کنن
  • ahmad ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    از کجا معلوم که روحانی راست میگه؟! بهتره با یک مناظره سالم و درست و بدون فحش و فحش کاری و اثبات گفته ها با دلیل و اسناد و مدارک همه چیز روشن بشه. اون وقت مشخص میشه کی راست میگه ؟ کی دروغ ؟
  • امیدی ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    صدروز گذشت با شیخ وکلید.نه کاربدیدیم ونه تدبیر وامید.این شیخ که اعتدال برنامه اوست.بر دولت قبل خط بطلان کشید.
  • هادی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    هر کس مناظره نکنه یعنی اینکه یه جای کارش مشکل داره ... این نکته واضح است اگر دولت دنبال ارامش و اعتدال بود که لازم نبود در گزارش 100 روزه دو سوم وقت را به تخریب دولت سابق اختصاص بده به هر حال بسم الله
  • زغلتون ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دست بردار مشت محمود. تو جوونی پیر شدیم له شدیم رفت!!!
  • شناس ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ناشناس احمدي نژاد با همين صداقتش ملت رو بد بخت كرد
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مناظره در هر حال خوبه . به شرطی که هر دو طرف یعنی ریس جمهور و ریس جمهور سابق قانون و رعایت کنند و فکر نکنند که من ریس جمهورم و یا من ریس جمهور سابق ام . این عنوان ها برای مردم شغل و مسکن و دارو و غذا نمی شود. یک سوال مناظره کمک حال مردم می شه یا اوضاع و بدترمی کنه . لطفا اقای روحانی شما همین اوضاع رو می دونستید و کاندیدا شدید! لطفا حاشیه درست نکنید مردم اعتمادو انتظار ازشما دارند . ما شما رو از قبل می شناسیم شما انسانی وارسته و میانه رو هستید لطفا به حرف ها ی تان و اعمالتان و کردارتان بیش از این مواظب کنید . مردم امید بسته اند به شما مردم طبقه متوسط به پایین که در این دو سه سال له و لورده شدند . تورو خدا این بنده خدا رو بگذارید همین طوری بمونه . ..
  • علیرضا ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    از جنازه شیر هم می ترسند.
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آقای احمدی نژاد خودش تو این 8 سال هرجوری خواست رفتار کرد همه را زیر سوال برد یعنی به معنایی کل نظام را - اگه روش میشد دوران ریاست جمهوری حضرت آقا روهم زیر سوال میبرذ - آیا کسی فرصت به بقیه داد مخصوصا کسانی که همش متهم میشدن مثل هاشمی خاتمی و .. از خودشون دفاع کنن حرفاشونو بزنن که حالا این آقا فرصت میخواد!!!
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خواب دیدی خیره
  • مهدی ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    محمود غوغا سالار و هم چی نیست که بر صدها سایت و روزنامه راه بندازه و به تخریب دست بزنه و از روبرو شدن شونه خالی کنه.مرد و مردونه اومده جلو و میخواد با منطق جواب بده اخه دوستان این کجاش بده؟؟؟؟؟؟اگر روحانی و همه اطرافش حرفی واسه گفتن دارند بیان.الان محمود تنهاست فقط خودشه.خیلی خوبه که ریس جمهور و دوستانش و روزنامه هاشون و سایت هاشون خاله زنک نباشند و رودر رو حرف بزنند
  • داوود ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بابا خیلی ساده است این مرد از نظر سیاسی داره تموم میشه ، با این کار میتونه باز برگرده ، ضمن اینکه میتونه باز کشور رو به چالش دیگه ای ببره
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ساحران جمع شده اند، کسی ظاهرا یک عصا انداخت، همه رم کردند!!!
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اجالتاً احمدی نژاد احتیاجی به سیاه نمایی نداره ، کارنامش به اندازه کافی سیاه هست که تمام دشمنای ایران از جمله اسرائیل دوست داشتن ایشون رئیس جمهور دائمی بودند
  • عاشق ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    محمود ما رفیق نیمه راه نیستیم همراتیم دیونه وار
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سامری پدرته
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    کفش کهنه در بيابان نعمت است ... با اين تبليغات که به راه انداخته، می‌خواهد از وضعيت نيمه آباد کشور، تصويری از يک بيابان برهوت را در ذهن مردم ترسيم کند تا اگر در پايان کار يک کفش کهنه به مردم تحويل داد و رفت، در نظر مردم بزرگ جلوه کند کسی ادعا نمی‌کند که کشور در حال حاضر آباد است اما آن طور که ... و دار و دسته‌اش ادعا می‌کنند، بيابان برهوت هم نيست
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    روحانی هیچ وقت به مناظره تن نمیده. چون میدونه که احمدی نژاد حالشو میگیره.
  • مهدی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ببینید آقایان، طلب مناظره آنهم بعد از متهم شدنهای پیاپی، حق مسلم و همچنین وظیفه مسلم احمدینژاد است پس با این بهانه های واهی که نظیرش رو برای هر تکلیف شرعی ای میتوان تراشید جلوی انجام کار درست رو نگیرید
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد اگر بد بود در دو دوره بیشترین رای رو نمیاورد چشمان ما بر تمام خدماتی که ایشان برای کشور و انقلاب انجام دادن بسته نیست و نخواهد شد یادمون نرفته که در سال اخر خدمت احمدی نژاد سران قدرت و ثروت و مجلس چقدر ایشون رو اذیت و کارشکنیها که نکردن درود بر ااحمدی نژاد مردمی و بی ریا
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    عروس لرستان که با پارتی بازی دکترا گرفته بود !!!!!خخخخخخخخخ
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    از همون امارها و نمودارهایی که میرحسین کشیده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • میترا1 ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق جون ! با وجود اینکه از خوانندگان قدیمی سایتت هستم ولی ....... منشت داره عوض میشه و این اصلا خوب نیست ! فهم مردم قیم نمیخواد ! خودشون راست و دروغ را تشخیص میدن! لطفا تائید کن
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    لایکککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    راجع به اقای احمدی نژاد همه چیز شاید بتوان گفت ولی مردم معمولی به صداقت و شجاعت او اطمینان دارند
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    پس رئیس پاک ترین دولت دنیا باید پاسخ بدهد در مورد:ارتباط برخی از رفقا با پرونده سه هزار میلیارد تومانی ، و رشوه دادنها و گرفتنها در تامین اجتماعی ، قهر 11 روزه آقای به اصطلاح ذوب در ولایت و صدها وصدها دروغی که بی پروا کفتنند و ...
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    انجام مناظره یعنی ایجاد یک فتنه 88 دیگه ، چیزی که احمدی نژاد در آن سهیم بود .
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    پس کی با اهل و عیال و دوست و رفیق 120 نفری بره نیویورک نوردی؟؟
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شیر مسموم خیلی خطرناکه ؟
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شیعه سلفی!!
  • نرگس ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام تدبیر!!!!!!؟؟؟؟؟؟ شعار خزانه خالی و اثر گذاری تحریم ها بر اقتصادملت ایرن!! و جری تر کردن دشمن به ادامه دادن تحریم ها!!!؟؟؟؟؟ کدام تدبیر ؟؟؟
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    در جواب کسی که کفته بود ترمیم خرابیها با اولویتتر از مناظره است باید گفت که: اولا مناظره یک روند کوتاه و ترمیم خرابی یک روند زمانبر است و لذا قیاس این دو نابجاست! منطور این نیست که دولت بیاید و در ۴ سال آینده بجای خدمت مناظره کند. منظور این است که یک بار برای و در مدت چند ساعت همیشه راست و دروغ و دوست و دشمن مشخص شود و بعد برای ماه ها دولت به خدمت و ترمیم خرابیها بپردازد (البته اگر خدمتگذار باشد و ترمیم کردن بلد باشد. تا حالا که خرابتر کرده). دوما مناظره خودش اصل ترمیمی داره. یعنی اینجا میخواد مشخص بشه که خشت اول کجا و توسط چه کسی کج گذاشته شده و تا زوده اصلاح بشه وگرنه تا چهار سال دیگه تا ثریا میرود دیوار کج! سوما عدالت و اعتدال اقتضا میکرد که این همه گناه بر دوش دولتهای قبلی انداخته نشه! حالا که خارج از اعتدال این همه تهمت زده میشه حق . حکم شرعی و عرفی این دعوی روشنگری و مناظره و تشخیص سره از ناسره است! البته مگر اینکه همه اینها یک جنگ زرگری و حربه تبلیغاتی بروش معکوس باشه تا یه مصدق دیگه به تاریخ ایران اضافه بشه و دور بعد مردم بدونه اینکه بخوان یا فهمیده باشن به احمدی نژاد یا یکی از طرفداراش رای داده باشن!
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    جم کنید بابا هر کی به نفع خودش حرف میزنه دیگه...
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ظاهرا مشرق دل خوشی از حاج محمود نداری ها! ...
  • Mike Tyson ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مردم!
  • ایلیا ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شما خط کش داری بسه! وقتی هیچکی جلو روحانیو نمیگیره، کی بهتر از احمدی نژاد؟؟ شما اصلا میدونی الان تو مملکت چه خبره!؟؟
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد دولت نهم و دهم رو با دولت های دیگه مقایسه کرد،نه انتقاد
  • محمد ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یقین داری که میخواد شفاف سازی کنه
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد فقط میخواد خودشو تو اخبار و رسانه ها مطرح کنه وگرنه با این عملکرد داخلی و خارجی افتضاحش در 8 سال قبل جای دفاع نداره و در حدی نیست که بخواد با دکتر روحانی مناظره کنه هر وقت تونست از شر دادگاه و مسئولیتهای دولت قبل راحت بشه اونوقت بیاد برای مناظره
  • محمد ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس خواب تو هم خیر باشه
  • مجنون ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر منافق
  • محسن ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مرکز آمار، صحت آمار و ارقام ارئه شده توسط آقای روحانی را تایید کرده است. حالا آقای احمدی نژاد بر سر چه چیز می خواهد مناظره کند؟ و چرا آقای روحانی باید بپذیرد؟
  • سید ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر دولت احمدی نژاد هیچ عمل خطائی هم انجام نداده باشد با گزارشی که در مجلس در باره تاراج اندوخته 40 میلیون کارگر تامین اجتماعی در دولت ایشان صورت گرفته مستحق مجازات دنیوی و اخروی باشد .
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ایشون توی مناظره احتمالی از مرتضوی، از رحیمی و پسرانش، از قراردادهای تامین اشتباهی(اجتماعی)، از بابک زنجانی، از دانشگاه ایرانیان با اون لوگوی قشنگش، از شونزده میلیارد، از اختلاس توی صنعت مس، توی سایپا، توی بیمه، ووووووووووووو............... هم میگه یا فقط میخاد عکس و فیلم نشون بده
  • حمید ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    پرونده عملکرد 8 ساله اقای احمدی نزاد و دولت ایشان به مراتب سیاه تر و ننگین تراز اینهاست بهتر است با نبش قبر خاطرات تلخ گذشته اذهان عمومی رنج بیشتری نبرند ...
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق رسما سایت احمدی نژاده همچنین رجانیوز :))))))
  • نژادی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اقایونی که الان میگن ساکت باشین تا دولت کارشو بکنه تو فتنه 88 چرا ساکت نشدن و از معترضان حمایت میکردند
  • نژادی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر بگم بگم های احمدی نژاد دروغ بود چرا اقا زاده ها نتونستن ثابت کنن
  • مهدی ص ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    باید قبول کرد که صرف برگزاری مناظره باعث رشد سیاسی کشورمون میشه ونباید از اون ترسید . اما مهمترین نکتش اینه که آفت هاش باید گرفته بشه والا به جای فایده فقط ضرر و کینه ها بیشتر میشه . نکته بسیار مهم دیگه این که هر دو طرف فقط باید از یک مرجع مثل اداره آمار استفاده بکنند تا حقیقت برای مردم روشن بشه . جدا دلم به حال یه عده میسوزه که هنوز متهم واقعی رو تشخیص ندادن!!!! اونایی که محمود متهمشون کرد هیچ وقت حاضر به پاسخگویی نشدن!چرا!!؟؟ اما محمود الان به خاطر ۴ تا شکایت مسخره اونم با این سرعت باورنکردنی دادگاهی میشه!!چرا!!؟؟ یادمه اول انتخابات میگفتن حسن راست سنتی محسوب میشه و اصلاح طلبان نمی تونن زیاد روش حساب کنن . ولی الان مشخصه که بغض ۸۸ خیلی بیشتر از این حرف هاست!!!!! به اندازه تمام تاریخ برای یه عده متاسفم . . .!!! محمود هر خرابکاری کرده باشه حداقل عمل میکرد : حاضر نبود جلوی گردنکشان دنیا اینقدر قهقه بزنه!!!!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    2:58 خوبه بگم بهت منافق
  • ابوالفضل ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چه کوته نظزن اونایی که فقط دوست دارن بحث درست کنن ایلیا وقتی رهبری میگن از دولت حمایت کنین یعنی چی ؟ میشه جواب من رو بدی؟حضرت علی انتقاد میخواست بکنه همه مسلمونا رو خبر میکرد من میخوام از فلانی انتقاد کنم ..
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دقیقا
  • علی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    جای بسی تامل دارد، مشاوران احمدی نژاد چه میکنند؟اصلا عملکرد دولت نهم و دهم عالی و بدون اشکال. از کوره در رفتن اونم کمتر از چند ماه چه نتیجه ای برای شما در بر خواهد داشت؟به آقای احمدی نژاد و مشاورانش پیشنهاد می کنم کمی هم به صاحبان امروز دولت نگاه کنند و بخاطر بیاورند 8 سال گذشته را چگونه سپری کردند؟
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چقدر زیبا و با مسما ناشناس 23:42
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احسنت به اقا محمد بسیار کامل و به تمام حق کلام ادا شده
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سران فتنه فعلا دارای مرگ سیاسی شدن اما داش محمود خودمون تو قلب ملت جاداره
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق خیلی از قالیباف خوشش میاد بعد میگین طرفداره احمدی نژاده ؟ مشرق کثیف احمدی نژاد رو له کرد تو دوران ریاستش. خدا تک تک قلم های خیانتکار رو بشکنه .
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    به مجنون ها حرجی نیس! روانشون پاکه! خخخخخخخخ
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شیعه سلفی بی ادب.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    برو بابا
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    برای پاسخگویی به سخنان روحانی نیازی به مناظره و جنجال نیست. احمدی نژاد میتواند صحبت کند و هرچه می خواهد بگوید. کسی مانع ایشان است؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    برخی مدعی شده اندموضوع کردان و مشایی و... را روحانی مطرح می کند....
  • مهدی ص ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    باید قبول کرد که صرف برگزاری مناظره باعث رشد سیاسی کشورمون میشه ونباید از اون ترسید . اما مهمترین نکتش اینه که آفت هاش باید گرفته بشه والا به جای فایده فقط ضرر و کینه ها بیشتر میشه . نکته بسیار مهم دیگه این که هر دو طرف فقط باید از یک مرجع مثل اداره آمار استفاده بکنند تا حقیقت برای مردم روشن بشه . جدا دلم به حال یه عده میسوزه که هنوز متهم واقعی رو تشخیص ندادن!!!! اونایی که محمود متهمشون کرد هیچ وقت حاضر به پاسخگویی نشدن!چرا!!؟؟
  • علی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    وقتی استاد اخلاق (طباطبایی) میگه آقای روحانی هر حرفی دلش می خواهد بزند اما احمدی نژاد خفه شود دیگر چه امیدی به ایشان داشته باشیم. وقتی احمدی نژاد را محکوم می کردید که چرا به دیگران اجازه نمی دهد با او مناظره کنند که البته این حرف دقیقی نیست و در واقع این اقدام را نادرست می شمردید پس چرا حالا از روحانی می خواهید که مناظره نکند. آیا این است مفهوم اعتدال دولت تدبیر و امید. ترس از مناظره هم بدچیزی است.
  • امير ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    كاملا موافقم
  • کمیل ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    باید به آقای ترکان گفت، شما و تمام عقبه اتان متخصص اکتشاف دروغ و دروغگو هستید و این به نفع جریان شما است که آقای احمدی نژاد در مناظره حرف راست نگویند . زیرا شما سریعا دروغها را کشف و به اطلاع مردم میرسانید . لطفا بهانه نیاورید و حداقل این یک شرط را تخفیف بدهید. ضمنا با این جمله ی ایشان که احمدی نژاد و روحانی هم سطح نیستند موافقم پس پیشنهاد میکنم جناب آقای رییس جمهور(فعلی)تنهانیایند و با تمام مشاورینش بخصوص شما تشریف بیاورند.
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه میخوای کسانی رو که ریاست جمهوری احمدی نژاد رو قبول نداشتن فتنه گر بدونی بدون افتخار فتنه گران اینه که از قبل میدونستن سرانجام ریاست این آقا میشه بدبختی و ورشکستگی کشور شما که ادعات میشه چه طور نتونستی تشخیص بدی؟؟
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اونزمانی که نذاشتن هاشمی در مقابل تهمتهای احمدی نژاد از خودش دفاع کنه مشخص شد در اون دولت عدالت نبود.
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    گرچه مناظره در این شرایط کشور کاری اشتباه و ناسنجیده باشد ولی دولت عتدال باید با شفاف سازی، اعتماد و امید در ملت ایجاد کند اگر خود را صادق و متعهد به شهدا و امام راحل(ره) میدانند؛ لذا لازم است برای شفافیت و رفع بی اعتمادی، "مسئول مرکز آمار کشور" که چهار ساله در این پست می باشد و تا کنون آمارهای متناقضی ارائه کرده را به پاسخگویی فرا خوانند؛ زیرا ملت شریف و عدالتخواه ایران دیگر تحمل تناقض گویی و دروغهای بچگانه مسئولان را ندارند!
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    من درخواست مناظره با احمدی نژاد رو دارم اگه حاضر نشه یعنی مشکل داره؟؟ یکم فکر کن همه جا نمیشه با غیر منطقی بودن عمل کرد دیگه دوره زمونه ذوره زمونه ی زورگویی و باتوم و چاقو نیست.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقا غیر مستقیم در مورد ریاست جمهوری حضرت آقا هم صحبت کرد.اون اول اگه یادتون باشه میگفت :یعنی مشکل جوانان ما چند سانتیمتر موشونه؟" بحث رو کشوند به گشت ارشاد و گفت در سال فلان موی مردم رو در خیابون قیچی میکردن.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شما تصور می کنید محور کشور هستید رضایتمندی امثال شما و تایید شما اصلی ترین است خیلی ها هستند که از دوره احمدی نژاد راضی هستند این مباحث نسبی است هم افرادی که ناراضی هستند حق دارند هم چنین است افرادی که راضی هستند.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    هرگز با .... ها بحث نکنید.آنها اول شما را تا سطح خودشان پایین می کشند،بعد با تجربه یک عمر زندگی ، در آن سطح ، شما را شکست می دهند.
  • مصطفی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    من فکر می کنم حالا وقت آن رسیده که آقای احمدی نژاد از آش تندی که برای خودش درست کرده کمی بچشه البته نباید جیغ و داد کنه چون باید تا ته دیگ را سر بکشه و این فقط جرئه ای از ماجراست دوستان ما پای اعمال خودمون نشستیم اگر روزی توی گوش کسی زدی بشین تا روزی یکی تو گوشت بزنه یک قانونی تو ایران هست به نام قانون نیکنام که میگه تا حالا کسی تو ایران نرفته بهترش بیاد - تجربش با خودتون در تمام مراحل زندگی میتونید اینو لمس کنید یکی از دیگری بدتر
  • هاشمی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    الان نیاز شدید به آرامش داریدم مناظره چیزی خوبی نیست
  • عباس ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    طرز پاسخ گویی معتدلیون رو ببین تورو خدا (آرزوی موفق نبودن این دولت رو با خودت به گور میبری.) معمولا من آرزوی به گور رفتن هموطنمو نمیکنم مگر اینکه مثل تو منافق باشه
  • محمد ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس 19:52!!!!!!!!!! برعكس رهبري گفتنمناظره‌ها بايبد در طول سال ادامه يابد. با رفع نقاط ضعفش. در مورد مناظره 13 خرداد 88 هم، رهبري فرمود همه آنچه بيانشد خلاف نبود. يادم رفت؟! حالا يادت اومد؟! بعد رهبري نگفتند يك طرف رئيس جمهور قانوني را به دروغ متهم مي‌كند؟! رهبري نفرمودند چونمي‌دانند آقاي احمدي نژاد مي‌پذيرند، به ايشان تذكر دادند؟! چرا آقاي موسوي خائن، حرف شنو نبود؟!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    کاش سیاسیون در اظهار نظر و حرف زدن تقوا رو رعایت بکنن و از روی کینه و انتقام جویی و بغض حرف نزنن.کاش!تقوا تقوا.روزنامه ها و خبرنگارها و صاحبان تریبون تقوا تقوا.
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس 02:52!!! فتنه 88 كه حاصل نامه بدون سلام و والسلام آقاي هاشمي، بيانيه‌هاي دعوت به شورش موسوي و كروبي، خانه هاي اغتشاش تيمي افسادطلبان، و دلارهاي سبز آمريكايي بود. ربطي به احمدي نژاد نداشت. مگه فرداي مناظره اغتشاش شد؟! فرداي نتيجه انتخابات بود كه مزدوران آمريكايي، كوكتل مولوتف‌هايي كه قبلاً جاساز كرده بودند رو در خيابان‌هاي تهران پخش مي‌كردند.
  • عباس ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    کاملا موافقم بهانه تراشی برای این دولت داره عادی میشه
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس 19:57!!! دكتر حداد در مناظرات، كل طرح مسكن مهر و يارانه‌ها رو زير سؤال برد؟! دروغ از اين بزرگتر؟! آدرس بده ببينيم اين دروغ اول بار از كدوم سايت دراومده!!
  • محمد ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس 13:04!!! فتنه‌گران خيلي غلط كردند كه رأي مردم رو برخلاف اصول دموكراسي قبول نداشتند و در شهر، شورش درست كردند. هيچ ربطي هم ندارد به عملكرد احمدي نژاد. مردم رأي دادند، بايد تمكين مي كردند. البته علت عملكرد بد دو ساله اخير احمدي نژاد هم اين بود كه آن طيف با تمام توان به ميدان كارشكني آمدند.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    تو باز حرف زدی لیلا
  • عباس ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    احسنت
  • عباس ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دمت گرم دادا
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ناشناس 13:08!!!! از قياست خنده آمد خلق را. مگه شما تو تلويزيون خدمات احمدي نژاد رو زير سؤال بردي كه با تو مناظره كنه؟! اصلاً شما؟!
  • عباس ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یعنی شمر ویزیدم از آخر کار با خبر بودن خوب صد در صد نمیشه گفت ناشناس دستتو داری تو بد کاسه ای میکنی نکنه تو هم تو عاشورا کف زدی یا ...
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چقدر سنگ احمدی نژاد به سینه میزنی تو این 8 سال چیزی گیرت اومده مسکن مهری . پرایدی ............... برو بابا حال نداری
  • عباس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    نه حرف راست ترس داره بدجور...
  • عباس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    موافقم
  • عباس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آره مخصوصا در صد مسمومیتشم معتدل باشه زجر میده تا آدمو بکشه
  • حامی دکتر احمدی نژاد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سیاسیون تنگ نظر دولت جدید دنبال ایجاد تشنج هستند من از محمود احمدی نژاد و اون حجم بی سابقه خدمت دفاع میکنم و منتظر ایشون برای انتخابات 4سال دیگه هستم.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سؤال كنكور 93: اصلاح‌طلبان وقتي مي‌گويند هم اكنون كشور نياز شديد به آرامش دارد، منظورشان چيست؟ 1. وقتي ايشان بر مسند امور نيستند، كشور به آرامش شديد نياز ندارد. 2. اصل بر فتنه است، مگر اينكه خلافش ثابت شود. 3. هر وقت محمودنامي بخواهد از ناگفته هاي سياست بگويد، همه يكصدا جيغ و هورا!! 4. هم اكنون، نيازمند آرامش سبزتان هستيم! كمك!!
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بلاخره باید معلوم باید یشه کی راست میگه همه مثل تام وجری به جون هم افتادن
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    در جواب تست کنکور 93: گزینه 5 درسته یعنی هر چهار مورد!
  • ناشناس2 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ببین آقای ناشناس همچنین میگی رئیس جمهور منتخب که احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب نبوده و نیست. آقای احمدی نژاد سال 88 با بیشترین آرا رای آوردند و رئیس جمهور منتخب شدند و شما و دوستانتون اونقدر تنش تو کشور بوجود آوردید که کشور به اینجاها رسید. جالبه داره یادمون میره جریانی که الان داره حاکم کشور می شه، 4 سال پیش با کشور چیکار کرده؟؟!!!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای احمدی نژاد به اندازه کافی توی این هشت سال خودشون را اثبات کردن بهتره از این به بعد به فکر دفاعیات دادگاهشون باشن تا خدای نکرده به حبس ابد محکوم نشن در دادگاه افکار عمومی که بدجوری مردود شدن
  • محمدحسن ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا جمع می بندی!؟ تو پیر شدی له شدی به خودت مربوطه و منشت ما هنوز جوونیم و سرحال! ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم هم جوونیم هم رزمنده ایم
  • محمدحسن ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ای کاش یاد بگیریم از طرف دیگران حرف نزنیم! من یکی از افرادی هستم که جزو عموم هستم اما احمدی نژاد را مردود نمی دانم! یعنی حیف نیست او را باهمه اشکالات و اشتباهات در ردیف مردود هایی چون موسوی ، کروبی و هاشمی بگذارم؟ من از طرف خودم حرف زدم و جمع هم نبستم بهتر است شما هم از طرف خودت حرف بزنی و نظرت را به دیگران تعمیم ندهی! موفق باشی
  • ناشناس2 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ابوالفضل جان حضرت علی (ع) اگه سکوت کرد اولا که علی(ع) بود دوما اونموقع اسلام با اعتراض امام علی(ع) از هم میپاشید! بله از رئیس جمهورمون حمایت می کنیم ولی این توقع رو هم داریم که طبق وعده خودشون اعتدال رو رعایت کنن!!!چقدر دیگه بی عدالتی؟؟!!
  • محمدحسن ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا مثالم را منتظر نمیکنی مشرق!؟ مثال سامری و گوساله حرف بدی بوده!؟ اینکه رسما توهین کرده جوابشو دادم منتشر نمیکنی!؟ عجب عدالت رسانه ای ای داری!
  • مهدی90085 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دودش شاید به چشم مردم ونظام بره ولی شیرینی وآبنباتش برای دشمن امریکا واسراییل است آقای احمدی نژاد عزیر کسی که خودش رو وقف جامعه میکنه با چند تا غیبت وتهمت که پشت سرش میشه از کوره در نمیره قضاوت را به تاریخ وخدا بسپارید
  • مجنون ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ***احسنت*** موافقم باهات
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ليلا خانم؛ مسيرتان حق است. با قدرت از حق دفاع كنيد. اين‌ها كه بي دليل به شما اعتراض مي‌كنند، از حرف زدنشان معلوم است نه دين دارند، نه منطق. درود بر شما.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقاً قضاوت رو به خدا سپرديم، خدا گفت يك طرفه با قاضي نرويد، اگر هم رفتيد، بايد به فرد غايب اجازه دفاع دهيد. اين قضاوت خداست. قبول داري يا نه؟
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    حبس ابد واسه خدمات بي نظيرش همچون مسكن مهر، هدفمندي يارانه‌ها، خودكفايي در توليد بنزين، دفاع از شعارهاي انقلاب و اسلام، تلاش براي برقراري عدالت، محكوم كردن رژيم حرام‌زاده نجس هار صهيونيستي، عمرانو آبادني شهرها و روستاها و جاده‌ها، و ...؟؟؟؟ پس با اين وصف، مجازات تو چيه؟! مجازات موسوي و كروبي و خاتمي فتنه ‌گر چيه؟! مجازات ظريف كه حقوق كشور رو فروخت رفت چيه؟!
  • هادی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    البته منهای مشایی
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    می خورم نان خشک و دوغ و پنیر زنده باد احمدی نژاد دلیر
  • یوسف ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مسلماً بچشم مردم
  • مردمی نژاد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    وای اگر احمدی نژاد حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد
  • دینی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    فصل الخطاب هرمشکلی درکشور رهبرمدبرمان می باشندهرچه امربفرمایند مامطیع امرهستیم
  • علی علوی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام ، درخواست احمدی نژاد برای اعاده حیثیت خود منطقی است .
  • افشين ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقا كاملا خواهرمون راست مي گن.چيزهايي رو گفتن كه من واقعا خوشم اومد
  • حسن ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقا محمود احمدي نژاد موسي اي بود كه مارو از دست فرعونياني مثل هاشمي و خاتمي نجات داد
  • دانشجو ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اوه اوه تدبيرش منو كشته ... بله حق كاملاً با شماست احمدي نژاد مرديست بسيار غير قابل پيش بيني كه در نهايتي كه فكر ميكنيد مكرتان گرفته چنان ميزنه حالتونو مي گيره كه آدم جيگرش خنك مي شه واقعاً اي ول داري استاد.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خبرنگار داخلي ؟؟؟ صد رحمت به خارجيه دور از جون بعضي دوستان حق بين داخلي نصف رفقاي خبرنگار ما كه تو زرد در اومدن و شدن خائن به دين و مملكت نمونه ا ش روزنامه بهار در ضمن الآن كه نصف روزنامه ها بلكه هم بيشترشون اصلاح طلبن و دشمن درجه يك دولت نهم و دهم با كي بياد بنده خدا حرف بزنه آخه حرف رو با كسي ميزنن كه بگيره نه اينكه اونوريش كنه پس خودمون بده
  • مهديه ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    حالا اين هاله نور رو كه خودتون با مونتاژ و ميكس و غيره درست كرديد و هي گفتيد احمدي نژاد اين حرف رو زده باشه بگيد حالا كه سوال برات پيش اومده كه آيا در هاله اي از نور قرار گرفتيم بهت مي گم ناشناس عزيز الآن بحث از اون بيرون شده الآن ما به شدت از نيم سوزهايي كه دور و بر دولت يازدهم ميبينيم احساس نگراني مي كنيم نكنه پر و پاي ما رو هم بگيره اما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آتش الهي ميزبانتان آمين يا رب العالمين
  • فاطمه ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    به به به به بخون برادر كه فوق العاده بود البته الان كه روحاني هست هم خيلي ها نون و پنير مي خورن موقع احمدي نژاد ما كار ميديديم و خدمت نه شب نشيني
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    صدرا جان آفرين خوب گفتي اما در مورد اون ناشناسي كه گفت مسكن مهر !!! آخه آدم حسابي مسكن مهر بد بود 4 نفر و صاحب خونه كرد اون هم حداقلش 75 متر اين مسكن به ظاهر اجتماعي خوبه كه ميگه 30 متر ؟ لونه مرغه مگه ؟؟؟ راه بري ميري تو ديوار انصافتو شكر
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    1234 :حق با شماست ناشناس : بشين بابا چوبين رو يادته : من ميدانستم محمد آقا : اي ول عباس آقا : درسته هر چي شده زير سر ارباب جيره خوار آمريكاتونه كه الآن با همديگه فالوده ميخورن
  • ايما ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چقدر تو رو داري بشر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    رزمنده رو خوب اومدي يه عكس ديدي مال كي و كجا بود معلوم نشد اصلاً اي شيطون فتوشاپ نبود؟؟؟ قاليباف مي تونست جواب بده اما حيا كرد كه با آدم بي حيا دهن به دهن نذاشت شما ها هم از همون ريشه ايد
  • ضد انگلیس ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای روحانی از حرفی که زده کاملا بهره برداریشو کرده و دیگه نیازی به مناظره نداره! این یه سیاست انگلیسه که میگه : تو دروغ بگو و تهمت بزن، تا طرف مقابلت بیاد ثابت کنه حرفات دروغه و بهرهو بردی و رفتی!
  • زهرا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    من با اینکه به روحانی رای دادم ولی از چشمم افتاد هفته قبل که اومده بود بوشهر محافظاش نامه یه پیرزن رو که میخواست بدست روحانی بده جلوی چشمش پاره کردن و حتی به امام جمعه ما هم توهین کردن یاد احمدی نژاد بخیر
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ممنون آقا محمد بسیار روشنگر بود خدا همراه و نگهدار شما
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای ناشناس مردم عاشق صداقت احمدی نژاد هستند شما چه چیزی از دست داده اید این قدر کینه از احمدی نژاد دارید
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    رنج كشيدي آخي كجا بود ؟ اردوگاه كار اجباري در سيبري ؟ يا در گوانتانامو ؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ایشان به قالیباف توهین کردند و به عناوین نظامیان توهین کردند فکر می کنید رعایت ادب از سوی قالیباف بد بود نه جانم قالیباف موسوی نیست که منافع ملی و مصالح ملی را زیر پا بگذارد از قضا به محبوبیت قالیباف افزوده شد.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ننگین تر از ترکمانچای 2 سراغ نداریم +ننگینتر از فتنه 88 براندازی نظام سراغ نداریم +ننگینتر از تابو شکنی برای دوستی با دشمن اسلام ومسلمین جهان سراغ نداریم +....... بازم بگم !!!!!!!!!!!!!11؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    به نظر من اين مناظره هرگز شكل نخواهد گرفت 1-چون اصولا توان مناظزه در دولت تدبير و اميد وجود ندارد 2-بعد هم اينكه احمدي نژاد ديگر مسئوليت ندارد و مي تواند راحتر مسائل و پشت پرده اتفاقات 2 سال اخير رو بازگو كند و اين چيزي است كه از اون مي ترسند چون پاي خودشان گيره3-بعد هم شما به ادبيات دولت مردان نگاه كنيد يك نگاه خود بزرگ بين و عدم تعهد به پاسخگويي و ...
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    این واکنش مردم نیست واکنش ... های اصلاح طلب است. زنده باد دکتر احمدی نژاد. مرگ بر وطن فروش
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    محمود خان اب بریز اونجا که می سوزه!!
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    از بدو شروع بکار دولت یازدهم اقدام به سیاه نمایی در مورد ریس جمهور سابق شروع شد که گزارش 100 روز ان را به اوج رساند .که ... هم در این دنیا وهم در اخرت انشاالله به سزای اعمالشان میرسد.
  • مریم ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    عالی بود.
  • 313 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ای کاش میشد به این مردم ثابت کرد که اونی که الان منم منم میکنه یعنی همون کسیه که خ.. زنده باد احمدی نژاد... فقط موندم چرا مردم نمیخوان ببینن که چه کسانی چوب لای چرخش کردن؟ چرا نمیخوان قبول کنن؟ فقط ی طرفه قضاوت میکنن... کاری که احمدی نژاد کرده مثل یه تار میمونه که صداش بعدا درمیاد اون موقع معلوم میشه که چه کسی هدفش برای خدا بوده چه کسی هدفش خیانت... . امیدوار در مناظره معلوم بشه کی به مردم خیانت کرده! خیانننننننت....!!! و از خدا هم میخوام همیشه رسواشون کنه حالا هرکی میخواد باشه باشه... یا علی
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه این بی کفایت ها ذره ای حیا می داشتند با این همه گند هایی که در این هشت سال بار آورده اند در دهن نفرت پاششان را گل می گرفتند .احمدی نژاد برو... ... و بمیر
  • سينا ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    چون اگر روحاني نپذيره يعني تمام حرفاش ... هههههههههههههههههه
  • مينا ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    حرف خوبي زدي جامعه نياز به آرامش داره اما وزير روحاني مياد تو شبكه زنده ميگه قليون آزاد بازم ميشه جلوي اينها سكوت كرد؟؟
  • لیلا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اون چیزهایی که احمدی نژاد گفت قبلش همه مردم ک.چه بازار میگفتن از قدیم گفت تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • لیلا ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا چقدر ساده هستید فکر میکنید روحانی برای شما چیکار میکنه که اینقدر سنگش رو به سینه میزنید مطمئن باشید الان تا چهار سال دیگه برای اینکه کم کاری هاش رو توجیه کنه دولت قبل رو میکوبه
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    دو صد گفته چو نيم كردار نيست . بهتر است بيشتر تلاش كنيم تا با تبدير شعار هاي اميد واركننده بدهيم
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    با با همه سر کارید متاسفانه آقای رئیس جمهور ... تدبیر گزارشی رو ارائه دادند و همهمه ای راه انداختند که جریان کرسنت و جرایم اقتصادی و امنیتی مهدی هاشمی و... در آن گم شود در حالی که دادگاه رئیس جمهور سابق در مقابل _آن چیزی نیست. این سناریوی تخریب برای سیاهنمایی و سر پوش گذاشتن بر سر مسائلی همچنان ادامه دارد.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    احسنت دادگاه اینا چی شد که حالا به خاطر انتقام گیری از مردم در نه دی دادگاه رئیس جمهورشون رو علم کردند.
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    تمام خرابی بازار ارز و سکه و تخریبهای اقتصادی سال آخر ریاست جمهری دکتر احمدی نژاد زیر سر باند قدرت و ثروت بود که برا مردم معلومه که به کجا مرتبطند ونقششون این بود که برا انتخابات و الان بهره برداری کنند که خیلی خوب با برنامه ریزی ... موفق شدند و هنوز هم دست از تخریب برنداشتند و به جای اینکه بگویند چه میکنیم دائم از اوضاع خرابی میگویند که بخش اعظم آن زیر سر خودشان بود. اما مردم با اینکه حقوقدان وسیاستمدار نیستند به خوبی اوضاع رو رصد میکنند.دولت پیرمردها باید در آینده نزدیک جوابگوی مردم و امام زمان (عج) باشد.
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    پس چرا دیگه می ترسند از مناظره تهش اینه که رئیس جمهور اسبق محکوم میشه این که به نفع اوناست ولی دولت پیرمرد ها ظاهرا تحمل شنیدن حرف راست رو نداره!!!!!!!!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بارها از معترضان فتنه 88 خواستند که بیایند وصحبت کنند اینهمه روزنامه و رسانه هم در اختیارشون که هر روز زشت ترین حرفها رو به رئیس جمهور وقت نسبت میدادند اینها آزادی و فرصت بیان عقاید نیست مغلطه نکید.تازه آقای هاشمی هم تریبون مجمع تشخیص رو در اختیار داشت.و....
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    کسی دهن به دهن یا ادم بی حیا و پررو نمیشه.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جناب رحمن لطفا نقش ابو موسی اشعری رو بازی نکنید .اینکه به جای گزارش اقدامات یکراست به سراغ تخطئه عملکرد گذشته بپردازی اونهم از صدر تا ذیل دولت با چه منطقی سازگاری دارد .حداقل اثر نامه احمدی نژاد می تواند سکوت دولت تدبیر ، وتدبیر برای مشکلات یعنی همان چیزی که شما می خواهید باشد
  • محمود از قم ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جناب رحمن لطفا نقش ابو موسی اشعری رو بازی نکنید .اینکه به جای گزارش اقدامات یکراست به سراغ تخطئه عملکرد گذشته بپردازی اونهم از صدر تا ذیل دولت با چه منطقی سازگاری دارد .حداقل اثر نامه احمدی نژاد می تواند سکوت دولت تدبیر ، وتدبیر برای مشکلات یعنی همان چیزی که شما می خواهید باشد
  • احسان ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعاااا جای تاسف داردههههه ..... که احمد نژآد میخواد کسی رو که 19 میلیون رای داره رو بیاد و خراب کنه هرچند من میدونم ایشون هیچ نقطه ضعفی از روحانی نداره و میخواد باز بیاد از اصلاحات حرف بزنه ... که جای بسی خنده هست ..... این مناظره موجب گسل در کشور میشه .... و از پاییه اشتباه هست......... شبی که رفسنجانی 100 باز در خواست مناظره کرد و هیچ پاسخی نیومد کسی حرفی زد که الان این خبر مناظره رو عمومی کردید؟؟؟؟ خدا رو خوش میاد؟؟؟ واقعا کهههههه.......... باشه مناظره باشه اما رفسنجانی هم باید باشه (اگه این رییس جمهور قبلی بوده ) رفسنجانی هم رییس جمهور قبلی بوده تازه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست ..... باید حرفاش شنیدنی باشه
  • مرضیه ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    دوستان ! هر کس هر کاری که کرده در پیشگاه خدا باید جوابگو باشه. ما کی باید بفهمیم که چهره های خدمتگزار رو تبدیل به بت نکنیم؟ هر کی می خواد باشه. پشت سر مقام ولایت فقط باید باشیم وگرنه روسای جمهور زیادی آمدند و رفتند و باز هم به همین منوال. آقای احمدی نژاد هر خدمتی کرده اجرش با خدا اگر هم کوتاهی داشته باز قیامت هست و ... همچنین دکتر روحانی ایضا. اگر هدف خدا و خدمت به خلق باشد جار و جنجال بی فایده است.
  • متکا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    گاهی دلم میخواد بیام سایتتون رو هک کنم از بس افراد خشک مغزی توش کامنت میزارن! خدایا قدرتشو بهم بده :)
  • بسیجی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    محمدحسن جان اگه منم پیر شدم باید الان عاشق و دوست دار منش شما باشم؟ میتونم از منشت متنفر باشم؟
  • علی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جناب آقای احمی نژاد فکر می کنند که با این ژست های تبلیغاتی خرابی هایی را که ببار آورده درست کند . جدید ترینش این قضیه سازمان تامین اجتماعی است منصوب ایشان به چه حقی از سرمایه سازمان که متعلق به خیل عظیمی از جامعه ایی است که در فلاکت و بدبختی بسر میبرند را حلق به فلان و بهمان گردن کلفت و نماینده مجلس ریخته و اینگونه از آبروی نظام و مقام عظمای ولایت و رهبری برای خود کیسه دوخته اند اف بر آنان ، حالا رجز مناظره می خوانند مگر خودشان به کسی مجال مناظره داده اند.
  • مرجان ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    حالم از سیاست به هم میخوره، ببین چجور مردم رو به جون هم میندازه ؟
  • امید اعتدال ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    شب دراز است و قلندر بیدار ! همه کسانی که به جای دفاع و ارائه کارهای انجام داده خود دیگران را زیر سوال می برند از ضعفشان است و از همان نقطه دچار انحراف میشوندو لطمه میشوند ! زود باشد که چشمان خودرابازکنیم و چهار سال تمام شده باشد و رئیس جمهور عزیز درمقابل دیکر کاندیدا ها مجبور به دفاع از گزارش های خود گرددو هیچ کس گزارشات اورا قبول نکندپ!!!!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جناب عباس ما کسی رو که به فکر نابودی کشوره و برای موفق نبوده دولت منتخب کشور لحظه شماری میکنه هموطن نمیدونیم خائن میدونیم.شما لابد انقدر از این افراد دور و برت ریخته کلا کلمه ی هموطن رو که میشنوی یاد این افراد می افتی!!
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    8 سال هاشمی و خاتمی هماهنگ با خارج از کشور، با آنچه در توان داشتند کوبیدند. 45 دقیقه صحبت فکر کنم خیلی کم باشه.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    احمدی نژاد سال 88: به من میگن آقا تو اینطور دربرابر قدرت های جهانی ایستادی، دربرابر زیاده خواهان داخلی ایستادی، آیا برای آینده ی خود فکری کرده ای؟ پاسخ من به آنها این است: هزاران هزار احمدی نژاد فدای یک ثانیه زندگی عزتمند ملت ایران باد. درود بر مرد پاک و خالص میدان کار.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    یه سری به سایت فائو بزنید. شما طرفداران دولت راستگویان که ادعای زبان انگلیسی دارید.
  • علی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    درجواب به آقا ابوالفضل باید بگم که آقا 8سال قبل هم مرتب از دولت حمایت بی سابقه ای میکردن ولی کوته فکرانی مثل جنابعالی دولت رو شدیدا تخریب می کردین وسنگ جلوی پاش می انداختین حالا ببین کیا از آقا مایه میذارن البته بعید نیست آقات که هر هفته واسه عوام فریبی میره خونه شهید امثال شمام ولایت مدار شدین.
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مشرق چرا مردم بی شعور فرض میکنی... تا هر چی میشه میگید به نفع ضد انقلابه تا مردم ساکت کنید !!!!
  • ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    عروسکهای انگلیس با فرزندان تحصیلکرده در کشور شهیدان در یک تراز نیستند .
  • مهدی90085 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    من فقط مصلحت مملکت را قبول دارم
  • ناشناس ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    براي اين مردم بايد تاسف خورد كه باز هم درگير بازيه ديگري شدند.!! بازيه ديگر رسانه ها!!! باز هم ادعا و زياده گويي . باز هم جنگ و دعوا . باز هم گراني باز هم ادامه گراني باز هم ادامه گراني هاي قبلي باز هم ادعاي كم كردن گراني مردم مايه دار بيكار !!! آقايون دانشمند سياست مدار چپي و راستي و بالا و پاييني!!! به فكر اقشار آسيب پذير باشيد! به فكر درياچه اروميه باشيد ! به فكر خليج فارس باشيد! به فكر جووناي بيكار ، ازدواج ، مسكن، بسته تورو خدا ... اينقدر دنبال اين و اون ندويد!!
  • سیروس ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد 3 تا جرم داره.. 1 مرگ بر اسراییل 2 مخالفت با هشانی 3 دفاع از مظلومان این ها جرم کمی نیست
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    محمود عشق پابرهنگان تاریخ است
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    آقایان و خانمهای محترم کلام حضرت آقا مبنی بر بصیرت داشتن را سرلوحه کار قرار داده و از جنگهای زرگری بین خود پرهیز نموده و متحد و یکصدا کشور را در همه زمینه ها به جلو ببرید
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    آره بابا خود هاشمی بیاد مناظره . چرا کارمندش بیایند
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    منم همینطور ولی کلا ولشون کن به حال خودشون اینا دیگه برای مردم شناخته شدن
  • شهروند ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    "...پیش از این دولت، درگیر "بگم‌بگم‌ها" و "بگو بگوها" بوده است، اما دولت یازدهم به دنبال رفع مشکلات و درمان دردهای ملت است." بله در گزارش صد روزه دولت دیدیم!
  • ابوالفضل ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینجا دوستان خیلی دچار سو تفاهم هستند . علی آقا خیلی داغ تشریف دارین . ولایتی بودن در کلام شما دیده نشد که من از شما تقلید ولایت مداری بکنم
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مگه شما به خیانت به کشور هم معتقدی؟ مثلا به نظرت اتفاقات ۸۸ دقیقا چی بودن؟ اعتراض یا خیانت؟ این کامنتی که بهش متعرض شدین چیه؟ اعتراض یا خیانت؟ خودتون میتونید بفهمید که در چه سطحی استدلال می کنید؟
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اون خبرنگار بیانیه خوند سوال نپرسید یادتون رفته مثل همیشه؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    چیزی که مادیدیم این بود که گفت اینقدر دولت قبل خراب کرده که من عمرا بتونم درستش کنم! حقیقتا هم راست میگه اما نکته اش اینه که این آقا حتی اگه 2 برابر زمان هم داشته باشه باز عمرا بتونه کارای دولت قبل رو تکرار کنه افزایش دادنش پیشکش! پس از الان توپ رو انداخته تو زمین اونا که اگه اخرکار کسی پرسید چرا کاری نکردی بگه من ک بهتون گفتم اینقدر خرابکاری کرده که نمیشه درستش کرد خدا به همه مون بصیرت بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس