کد خبر 268256
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶

معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از رسیدن وضعیت آلودگی هوای مشهد به وضعیت هشدار خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین قادریˈ در گفت و گوی با ایرنا اظهار داشت: شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در صبح امروز 124 پی اس آی بوده که در غروب به 126 پی اس آی افزایش یافته و این میزان آلودگی به معنی وضعیت هشدار است.

وی افزود: امروز نسبت به روزهای قبل میزان آلودگی هوای مشهد بیشتر شده است که امیدواریم با توجه به شرایط هواشناسی از جمله افزایش باد، کم شدن فشار هوا و احتمال بارندگی این میزان آلودگی کاهش یابد.

وی گفت: این روزها پدیده مه در صبح ها و سرد شدن هوا به تشدید آلودگی کمک کرده، لذا به افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند و نیز کودکان، بیماران قلبی و ریوی توصیه می شود از وسایل حفاظتی، تنفسی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید بارآلاینده هایی که به محیط تخلیه می شود را کم کنیم، افزود: از طریق استانداری و فرمانداری از نیروی انتظامی خواسته شده که با خودروهای آلاینده محیط و فاقد معاینه فنی برخورد شدیدتری کنند.

وی اظهار داشت: سه خودروی گشت سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه برخورد با آلاینده های هوا نیز به پنج خودرو افزایش یافته که علاوه بر تذکر به خودروهای آلاینده به بازرسی منابع ثابت و کارخانجات نیز می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس