کد خبر 268240
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴

دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: برگزاری مناظره میان رییس جمهوری و ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهور سابق مفید نیست.

به گزارش مشرق، ˈمحمد کاظم انبارلوییˈ در گفت وگو با ایرنا، خاطرنشان کرد: آقای روحانی در گزارش صد روزه خود ادعاهایی درباره منابع هدفمندی یارانه ها، مساله تعهدات دولت در استان ها و مسائل مربوط به بودجه های عمرانی، بدهی های دولت داشت، که این اعداد و ارقام قابل بحث است.

وی افزود: رییس جمهوری نمی گوید این حرف ها ر ا مستند به چه چیزی می زنند، از این رو احمدی نژاد هم قاعدتا پاسخی به این اظهارات دارد.

انبارلویی اظهار داشت: گزارشی که احمدی نژاد در پایان دوران ریاست جمهوری با عدد و رقم مشخص و آن چیزی که با چشم مشخص است بیان کرد، با آن مسائلی که آقای روحانی بیان می کند، متفاوت است.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر این مناظره صورت بگیرد، روشن گری خواهد شد که ادعای کدام درست است، فرض می کنیم که آقای احمدی نژاد در این مناظره شرکت کرد و معلوم شد که حرف های آقای روحانی صحت ندارد، این برای دولت بسیار بد است.

وی گفت: بر فرض این که حرف های آقای روحانی درست باشد، این چه فایده ای برای وی دارد که می آید و مسائلی همچون گزارش صد روزه را مطرح می کند.

انبارلویی ادامه داد: اگر آقای روحانی به جای ارائه گزارش صد روزه، دولت گذشته را نقد نمی کرد، این مسائل پیش نمی آمد، ولی ما دیدیم که آقای روحانی دولت گذشته را نقد کرد و عباراتی که درست نبود را بیان کرد.

این فعال سیاسی اظهار داشت: برای مثال در مورد منابع مربوط به حاصل از هدفمندی یارانه ها من مقاله نوشتم، سند و مدرک ارائه کردم که ادعای آقای روحانی درست نیست، ولی وی به من پاسخی نداد، چرا آقای روحانی به نقد مشفقانه منتقدین پاسخ نمی دهد؟

انبارلویی اظهار داشت: آقای روحانی می گوید گزارش صد روزه می دهد در حالی که دولت گذشته را نقد می کند؟ وی نگوید گزارش می دهم، بگوید می خواهم دولت گذشته را نقد کنم.

وی تاکید کرد: در کشور ما نهادهای نظارتی همانند دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی، سازمان بازرسی کل کشور هستند که موضوعاتی که رییس جمهوری در گزارش صد روزه بیان کرد را باید دنبال کنند.

وی گفت: برخی مواقع ممکن است حرف یا فعل مجرمانه نسبت به رییس جمهوری قبلی انجام گیرد ما این را می گوییم که رییس جمهوری فعلی نمی تواند رییس جمهور قبلی را محاکمه کند زیرا ما دستگاه قضایی داریم.

وی گفت: اگر رییس جمهوری ادعایی دارد که عملکرد گذشته را فاجعه می داند از طریق نهادهای نظارتی پیگیری کند.

انبارلویی با اشاره به اینکه این مناظره مفید نخواهد بود، اظهار داشت: من به طور قطع می دانم که آقای روحانی به این مناظره تن نمی دهد، ولی اگر بر فرض رییس جمهوری در این مناظره شرکت کند، این مناظره چه فایده ای دارد.

انبارلویی اظهار داشت: فرض بر این که رییس جمهوری اثبات کند جرمی اتفاق افتاده چه می شود؟ آیا جرم باید توسط رییس جمهوری پیگیری شود؟ رییس جمهوری گفته هایش را از طریق معاونت حقوقی، پیگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دولت يازدهم قول گلستان را داد ولي نتوانست عمل كند. چه كسي بهتر از رئيس دولت هاي دهم و نهم كه بتوان تمام تقصيرها را گردن او انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس