کد خبر 267199
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

اصلاً یه جوی داره یه هوای با حالی داره که یه حال خوبی به آدم دست می ده. حالا نمی دونم اسمش رو بذاریم هوای پاک؟ هوای تمیز؟ هوای فیلتر شده؟

گروه فرهنگی مشرق - پارسال که تهران و چند تا دیگه از استان های کشور آلوده بود و در این لیست خراسان و همچنین مشهد هم بود. ولی با این حال وقتی وارد حرم رضوی که می شدی انگار نه انگار که هوا آلوده است، اصلاً یه جوی داره یه هوای با حالی داره که یه حال خوبی به آدم دست می ده. حالا نمی دونم اسمش رو بذاریم هوای پاک؟ هوای تمییز؟ هوای فیلتر شده؟

خلاصه یه اتمسفر مخصوصیه که انسان رو متعالی می کنه که زائرا رو جو گیر می کنه. حقیقتاً کنار حضرت شمس الشموس (علیه آلاف التحیة و الثنا ) حال بهتر از قبل می شه.
 
ولی چه خوبه که در این فاز وفضای معنوی به جا‍ی هل دادن هم دیگه و پا گذاشتن روی پای هم دیگه اون هم برای چنگ زدن ضریح به نورانیت شمس الشموس چنگ بزنیم .
 
خوبه به جای اینکه ساعت ها وقت بذاریم برای خرید زرشک و زعفران و نخودچی و کشمش و دیگر سوغاتی های رنگارنگ دیگه ،لا اقل یه کمی محصولات فرهنگی مثل کتاب و نرم افزار های دینی وجالب دیگه رو از قسمت ورودی حرم مطهر یعنی باب الجواد که وابسته به خود آستان هم هست بخریم.
 
زمانی که آیت الله بهجت (رحمت الله علیه ) به پا بوسی حضرت شمس الشموس مشرف شده بودند و در حسینیه واقع در خیابان دانش اسکان داشتند خدمت ایشان غذای حضرتی آوردند. ایشان خوشحال شدند ولی از غذا نخوردند و گفتند در مشهد هر کجا که باشی و غذا بخوری غذای امام رضاست . پس بعضی از ماها هم نباید از آستان قدس بابت غذای حضرتی تقاضای بیش از حد داشته باشیم.


 ارسالی از خبرنگار افتخاری مشرق: محمودتاجیک خاوه

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس