عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با انتقاد از سخنان برخي از افراد در خصوص ايران و اسلام تاکيد کرد: انديشه‌اي که در پي اسلام ايراني و دنبال مکتب سازي ناسيوناليستي براي اسلام است، انديشه‌اي انحرافي و در امتداد تفکر نهضت آزادي به شمار مي‌آيد.

به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، آيت‌الله عباس کعبي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران در امتداد راه و انقلاب انبيا و اوليا الهي است، اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامي به دنبال شکل‌گيري ايراني توسعه يافته با هويت اسلامي و ديني هستيم و در افق‌هاي سند چشم‌انداز که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است، در کنار پيشرفت و توسعه و آباداني کشور، به هويت اسلامي و ديني تاکيد خاصي شده است.

اهم اظهارات اين عضو مجلس خبرگان که در جمع مسؤولان و اعضاي بنياد مهدويت کرمان در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي(عج) قم سخن مي گفت را در ادامه بخوانيد:

* افرادي که دنبال اسلام ايراني هستند،‌ انديشه آنها انحرافي است، ما دنبال ايراني هستيم که فداي اسلام شود نه اينکه اسلام در خدمت ايران باشد و فداي ايران شود.
* دو طرز تفکر اسلام براي ايران و ايران براي اسلام از ابتداي پيروزي انقلاب شکل گرفت. بازرگان در آن زمان در کتاب انقلاب اسلامي در دو حرکت، به اين موضوع تصريح کرد و گفته بود، ما با امام خميني(ره) در اين مساله دچار تفاوت بينشي هستيم.
* بازرگان مي‌گفت ما دنبال اسلامي هستيم که فداي ايران شود و در تزاحم اين دو،‌ ايران بر اسلام مقدم است.
* در مقابل اين طرز تفکر انحرافي، ديدگاه امام راحل اين است که ايران بايد براي اسلام باشد و ايران جزيي از امت اسلام و در امتداد انقلاب انبيا و اوليا الهي است. انديشه‌اي که دنبال اسلام ايراني است، ‌مکتب سازي ناسيوناليستي براي اسلام را دنبال مي‌کند و اين انديشه در امتداد انديشه و تفکر نهضت آزادي و دوران هشت ساله اصلاحات است.
* اين انديشه و طرز تفکر،‌ تز ايران براي همه ايرانيان را با رنگ و لعاب ديني و مذهبي بيان مي‌کرد،‌ در حالي که اين انديشه يک تفکر انحرافي است. متاسفانه کساني که در اين حوزه صاحبنظر هم نيستند، مطالبي را بيان مي‌کنند و با سخنان نسنجيده در برابر جريان توفنده و روز افزون بيداري اسلامي حاشيه سازي مي‌کنند و با سخنان خود همه چيز را تحت الشعاع مسائل و موضع گيري‌هاي بي‌ربط قرار مي‌دهند.
* از موضع گيري‌هاي شجاعانه دولت در عرصه‌هاي بين‌المللي و همچنين احياي گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامي قدرداني مي کنيم ولي اظهارنظرهاي برخي از منصوبان به رييس‌جمهور در حوزه هاي غير مرتبط نسنجيده است. احمدي‌نژاد رييس جمهور مکتبي و انقلابي جمهوري اسلامي ايران، در جمع مردم همدان مطالب بسيار خوبي را بيان کرد و تمسک به قرآن کريم،‌ روايات اهل بيت را محور قرار داد و از ولايت ائمه اطهار(ع) و ولايت فقيه سخن گفت، اما متاسفانه با اين وجود برخي از منصوبان چنين انديشه‌هاي انحرافي را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس