دومین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در دولت یازدهم که ظهر امروز به‌وقت تهران آغاز شد به پایان رسید. رسانه‌های صهیونیستی همانند گذشته بلافاصله پس از اتمام مذاکرات، انتشار شایعات خبری از قول مقامات آگاه را آغاز کرده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق -  دومین دور مذاکرات ایران و 1+5 با تیم مذاکره‌کننده جدید هسته‌ای کشورمان، ظهر امروز در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. پیش از آغاز مذاکرات، بازار تماس‌ها و دیدارهای دوجانبه داغ است. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایرانی صبح امروز در صبحانه‌ای کاری، با خانم کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. قرار بود مذاکرات پس از صبحانه کاری ظریف و اشتون برگزار شود که طولانی شدن این گفتگو، آغاز مذاکرات را نیز با تأخیر مواجه کرد.


خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.


21:40 جلسه توجیهی دیپلمات‌‌های آمریکایی با خبرنگاران: طرح‌های مورد بحث در ژنو برای اولین بار در یک دهه گذشته، از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری خواهد کرد.

21:30 مقامات آمریکایی دیدار امروز "وندی شرمن" و عباس عراقچی را مهم و جدی خوانده‌اند.

21:10 ظریف: "احتمال دارد" در این دور به توافق برسیم. پیش نویس این توافق دربردارنده گام اول، اهداف و گام آخر خواهد بود. قطعنامه‌های سازمان ملل در گام اول توافق لحاظ نشده است.

21:10 آقای عراقچی اخبار رسانه‌های آمریکایی مبنی بر امضای توافقنامه با ایران تا هفته آینده را تکذیب کرد.

21:05 با وجود محرمانه بودن جزئیات مذاکرات ایران و 1+5 که حتی مایکل مان سخنگوی خانم اشتون هم از ذکر آن‌ها خودداری کرد، کانال 10 رژیم  صهیونیستی در خبری مدعی شده است که ایران در قبال برداشته شدن تحریم‌ها، پیشنهاد تعلیق 6 ماهه برنامه هسته‌ای ایران را داده است. 
آقای عراقچی معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد تیم ایرانی، امروز نیز صراحتا از خط قرمز بودن تعلیق برنامه هسته‌ای خبر داده بود.

21:00  مجید روانچی در حاشیه گفتگوهای هسته ای در ژنو با سایمون گس، نماینده انگلیس دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل جاری در مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد.  در این دیدار درباره موضوع تبادل کاردار غیر مقیم (ترددی) از زوایای مختلف بحث شد. طرفین تفاهم داشتند که به زودی اسامی این افراد اعلام شود. طرفین برای پیگیری موضوع در تماس خواهند بود.

20:55  عباس عراقچی از احتمال تعویق برگزاری نشست جمع بندی با حضور ظریف و اشتون خبر داد. به گفته مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، طرفین فردا تلاش می‌کنند سند مکتوب تفاهم‌نامه را تنظیم کنند.


20:30 پایان دیدارهای دوجانبه ایران با نمایندگان 1+5

20:00 پایان دیدار هیئت ایرانی با نمایندگان روسیه و چین / آغاز دیدار با تیم مذاکره کننده چین

19:10 دیدار نمایندگان ایران و روسیه در مذاکرات 1+5 آغاز شد

18:50 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفته است: هر توافقی که در مذاکرات با ایران صورت بگیرد مورد پذیرش ما نیست و طرح ارائه شده در ژنو را اصلا قبول نداریم. توافق با ایران یک "اشتباه تاریخی" است.

18:25 مذاکرات هیئت ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی به پایان رسید. در ادامه، مذاکرات فشرده با نمایندگان چین، روسیه و آمریکا بصورت جداگانه انجام خواهد شد.

17:45 همزمان با در جریان بودن مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی، رسانه‌های غربی که پیش از شروع اجلاس نیز در جلسه‌ای توجیهی شرکت کردند، فضاسازی خود برای گمانه‌زنی گام اول ایران را آغاز کرده‌اند. این رسانه‌ها گام اول ایران را توقف برنامه هسته‌ای در خلال مذاکرات هسته‌ای را درحالی مطرح کرده‌اند که اقای عراقچی تأکید کرده است "تعلیق" غنی‌سازی به هیچ‌وجه انجام نخواهد شد.

لس‌آنجلس تایمز: آمریکا بدنبال تعلیق برنامه هسته‌ای ایران در زمان مذاکرات. یک مقام ارشد دولت اوباما گفته است این کشور بدنبال تعلیق  موقت برنامه هسته‌ای ایران تا به نتیجه رسیدن مذاکرات است.


17:15 دیدار هیئت مذاکره‌کننده ایرانی با هیئت‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) دقایقی قبل آغاز شده است.
در مذاکرات صبح امروز قرار شد هیئت ایرانی بصورت جداگانه با 3+3 دیدار و گفتگو داشته باشد و در جلسه امشب، جمع‌بندی مذاکرات را بررسی کنند.

16:00 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، طرف‌های مذاکره‌کننده در جلسه صبح به این نتیجه رسیدند که مذاکره با حضور شش کشور و رسیدن به جمع‌بندی بسیار دشوار خواهد بود و قرار شد مذاکرات تا بعدازظهر بصورت دوجانبه با هیئت‌ها برگزار شود و سپس در جلسه عصر امروز، به جمع‌بندی جلسات بپردازند.

تغییرات در روند معمول مذاکرات نشان‌دهنده تمایل دو طرف برای پیشبرد مذاکرات است. فضای این دور از مذاکرات و لحن دو طرف بسیار مثبت ارزیابی شده است. لحن طرف غربی و بخصوص سخنگوی مایکل مان برای اولین بار بسیار تغییر کرده و مثبت شده است. در نشست خبری مایکل مان با خبرنگاران نیز وی برای اولین بار از رسانه‌ها خواست از انتشار اخبار کذب از قول وی خودداری کنند.

15:45 عراقچی: قرار است هر دو طرف گام اول را همزمان بردارند. اصل تعلیق خط قرمز ماست و غنی‌سازی حتما ادامه خواهد یافت.

15:35 آقای عراقچی در جمع خبرنگاران داخلی حاضر شدند.
عراقچی: دور بعدی مذاکرات ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی (8و نیم شب به وقت تهران) با حضور ظریف و اشتون و کارشناسان دو طرف برگزار خواهد شد.



عراقچی: در دیدارهای بعدازظهر تلاش خواهیم کرد دیدگاه‌های طرفین را به هم نزدیک کنیم. مذاکرات در مسیر درستی قرار گرفته است.

در دور اول مذاکرات ما مروری به جلسه گذشته کردیم و تصمیم گرفتیم درباره نحوه ادامه کار و ورود به جزئیات بحث کنیم و در ژنو قبلی طرح ایران برای نحوه ورود به مذاکرات ارائه شد و این چارچوب در جلسه‌ای مورد توافق قرار گرفت و در این جلسه هم همه اعضا هم گفتند آن را قبول دارند.

توافق کردیم که در 48 ساعت آینده باید وارد جزئیات شویم و هم در باره هدف مشترک و هم در باره گام اول و گام آخر و اقدامات طرفین صحبت کنیم.

برای این که ادامه مذاکرات شکل عملیاتی تری داشته باشه از ساعت 2 به صورت دو جانبه به مذاکره با هیئت ها ادامه دهیم.

در جلسه ساعت 6 امیدواریم بتوانیم به یک متن واحد برای توافق برسیم و توافقنامه‌ای میان دو طرف امضا شود در حال حاضر روی این موضوع مشغول به کار هستیم اما این که آیا به سند مکتوب می رسیم یا به جلسات بعدی و اینده موکول می شود هنوز زود است.

15:05 قرار است آقای عراقچی هم پس از پایان نشست خبری مایکل مان، در میان خبرنگاران داخلی حاضر شوند.


15:00 به گزارش خبرنگار مشرق، لحن مایکل مان در نشست خبر امروز با گذشته بسیار تفاوت داشته و وی از خبرنگاران خواسته است در مورد محتوای مذاکرات از قول وی اخبار کذب منتشر نکنند.

15:00 مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران گفت: خانم اشتون و ظریف دیدار دوجانبه دیگری خواهند داشت. ادامه مذاکرات در جلسه بعدازظهر ایران و 1+5

مایکل مان در پاسخ به سؤال‌های مکرر خبرنگاران درباره محتوای مذاکرات گفت: از گفتن اخباری که مربوط به محتوای مذاکرات است، معذورم.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران

14:55 یدیعوت آحارونوت: وندی شرمن: دستورالعمل بسیار روشن اوباما و جان کری این بوده که ما در گام اول توافق با ایران، باید مطمئن شویم که پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور متوقف می‌شود.

14:50 "استفانو مارچی" خبرنگار ایتالیایی روزنامه "ال موندو" اسپانیا در گفتگو با خبرنگار مشرق در ژنو گفت: با فضای بوجود آمده در روز آخر مذاکرات سه هفته پیش در ژنو، چندان به موفقیت این مذاکرات خوش‌بین نبودم، اما پس از گفتگو با مقامات ایتالیایی نزدیک به دپیلمات‌های 1+5، به توافق طرفین بسیار امیدوار شدم. به گفته منابع دیپلماتیک ایتالیا، پیشرفت مذاکرات با ایران خوب و رو به جلو خواهد بود.

قرار بود دکتر ظریف پس از نشست نوبت صبح، سفری چند ساعته به ایتالیا داشته باشد که بدلیل فشردگی مذاکرات، احتمالا این برنامه لغو خواهد شد.

14:45 دور اول مذاکرات ایران و 1+5 لحظاتی قبل پایان یافت.

14:20 گفته می‌شود به دلیل فشردگی گفتگوها در دور اول نشست با 3+3 و ضرورت حضور دکتر ظریف در این نشست برنامه سفر وی به ایتالیا احتمالا لغو گردد. قرار بود وزیر خارجه کشورمان پس از نشست افتتاحیه، سفری چند ساعته به رم داشته باشد.

استقرار واحدهای سیار در بیرون از ساختمان اجلاس

14:05 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، در جلسه توجیهی شب گذشته خبرنگاران غربی اعلام شده است این رسانه‌ها در تعریف گام اول توافق و درخواست 1+5 برای گام اول، بحث "توقف توسعه برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کنند.
بیش از 300 خبرنگار از رسانه‌های مهم جهان برای پوشش این دور از مذاکرات ثبت‌نام کرده‌اند.

کامران نجف‌زاده خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به ژنو

14:00 خبرگزاری فرانسه: امید است در پایان این مذاکرات دو روزه، دو طرف به توافقی برسند که پایان مناقشه اتمی ایران باشد.

13:50 نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست ظریف و اشتون با حدود نیم‌ساعت تأخیر آغاز شد.

13:27 دیدار ظریف و اخضر ابراهیمی پایان یافت.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز پنجشنبه و پیش از آغاز نشست دوم ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 3+3 با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

دکتر ظریف در این دیدار با تاکید مجدد بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی سوری- سوری، از اقدامات و تلاش‌های اخضر ابراهیمی در مسیر حل بحران تشکر و از اینکه جامعه جهانی برای برون رفت از وضعیت موجود در سوریه به دنبال راه حل واقع بینانه و سیاسی می باشد، استقبال کرد.

دکتر ظریف همچنین در این دیدار از تلاش‌های انجام شده در خصوص اقدامات انسان دوستانه و ارسال کمک‌های ضروری به مردم سوریه نیز استقبال کرد.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه نیز در این دیدار تلاش‌های خود در هفته های اخیر در خصوص حل سیاسی بحران سوریه را تشریح کرد.


13:19 ظریف: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت.

13:18 ورود هیئت‌های ایران و 1+5 به محل مذاکرات ژنو

13:10 دیدار روانچی با سایمون گس به تعویق افتاد/ برگزاری جلسه داخلی اعضای گروه 1+5

13:02 تخت‌روانچی: در این دور درباره همه موضوعات صحبت می‌کنیم/ در خصوص غنی‌سازی و تحریم‌ها هم گفت‌وگو می‌کنیم.

12:30 مایکل مان: اشتون و ظریف دیداری خوب برای بحث در مورد مقدمات مذاکرات امروز داشتند.
به گفته وی این دیدار یک ساعته، «ملاقاتی خوب» بوده که در آن در مورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بحث شده است.

11:00 گفتگوی مفصل ظریف و اشتون بر سر میز صبحانه
وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون، صبح امروز در یک صبحانه کاری، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    مرگ بر صهیونیست مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا
  • مجید ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    دعا برای دکتر روحانی و دولتش برای خدمت به مردم فراموش نشود
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    خب ، كه چي ، شما حالت خوبه !!!
  • ناشناس ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    مذاکره برای مذاکره. گزارش فردای رسانه های ایران: تیتر:مذاکرات ژنو پایان یافت. مذاکرات ژنو با حضور دگتر ظریف در ژنو پایان یافت. این مذاکره بین جمهوری اسلامی ایران و پنج کشور دائم شورای امنیت بعد از 4 ساعت پایان یافت. دوطرف مزاکرات را قدمی به سوی جلو و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران و غرب دانستن. خانوم اشتون اظهار امیدواری کرد که تا 3 سال دیگر مذاکرات به نتیجه می رسد ولی دولتمردان ایرانی انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را قبل از 6 ماه خواستارند. دکتر ظریف نیز این مذاکرات را بسیار خوب و سازنده دانست. همین و بس.دوباره همون آشو همون کاسه.
  • ایران ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    ما تو ایران غنی سازی ویترینی نمیخواهیم بعد از 10 سال تحریم این امریکایی ها در نهایت می خواهند به ایران اجازه بدند(البته ما دنبال اجازه از اونها نیستیم) که یه تعداد مشخصی سانتریفیوژ داشته باشد.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    مرگ بر امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه برخی ها مثل اینکه تجربه نمیشه براشون باید بازم کشورو خوار کنن مرگ دائمی بر امریکا نابود باد اسرائیل حرامزاده
  • رضا ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    مرگ بر رژیم نکبت اسراییل. در سیاست خاورمیانه ای امریکا هیچ دولتی نباید به غیر از رژیم اسراییل توان هسته ای داشته باشد.
  • سید امیر ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    مواظب خنده های فریبکارانه این نامرد ها باشید
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    به امید پیروزی در عرصه دیپلماسی ...
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    فقط مرگ بر صهونیست رو موافقم
  • Admin ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    خداوکیلی بیش از هر چیزی،از اینکه نتانیاهو انقدر منزوی شده حال می کنم! آدم حسابش نمی کنن،طفلک مزخرف می بافه!
  • مهدی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 0
    دوستان مکاتب امنیتی و مکتب امنبیتی امریکارا بشناسید.ماهیت و ذات امریکا و اسرییل را بشناسید و اینکه این ها دوتا نیستند که بینشون اختلاف انداخت.اینکه امریکا وابستگی عجیبی به نفت دارد و به نفعش است که به جای یک کشور قدرتمند چند کشور کوچک و ضعیف بر خلیج فارس مسلط باشند و اینکه درس عبرتی بدهند به کشوری که جرعت کره به جای لیبرال دمکراسی مدل اسلامی حکومت داری را اراعه دهد.اگر تمام این موارد را در نظر بگیریم میفهمیم که تنها راه مقاومته
  • دانشجو ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا واسرائیل و کسایی که میگن دیگه مرگ بر آمریکا باید نگیم... مطمئن باشید یا هیچ کاری نمیشه یا منافع خودمون مثل زمان آقای خاتمی که در انرژی هسته ای ها را بستند،زیر سوال میره....
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    احتمالا قراره برنامه هسته ای فیریز شود و پیشرفت نکند!!!!!!!!!!!!
  • علی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    نباید برنامه هسته ای فیریز شود!!!!!!!!!!!
  • سعید ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اسراییل با دویست بمب اتمی منتظره ایران غنی سازی رو کامل تعلیق و مواد رو از کشور خارج کنه تا طرح حمله به سوریه که روی زمین مانده با همکاری عربستان ترکیه قطر و ناتو اجرا بشه بعد از آن حمله به ایران مثل زمان بوش میاد روی دستور کار.
  • محسن ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خب دوست عزیز، اگه این جوری که گفتی بشه، تازه میشه مث این هشت سالی که گذشت. غیر از اینه؟
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تیم مذاکره کننده عزیز، خدا قوت
  • محمد ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اصلاً چرا مردم ايران نبايد در جريان اطلاعات مربوط به خودشان باشند؟! سكوت هيئت ايراني يعني آهاي مردم! اخبارتون رو از رسانه‌هاي رژيم حرام‌زاده صهيونيستي بشنويد! با اين وصف، اگه 6 ماه تعليق كنيم، يعني پذيرفتيم كه بالاخره ظلم‌ پذيريم و ادعاهامون كشكه. يعني علناً مي‌گوييم آهاي جناب غرب و جناب آمريكا!! هر وقت با مواضعمون مشكل داشتي، 10 سال پرونده‌سازي كن، آخرش نتيجه بگير. نبايد بپذيريم آقايون. نبايد بپذيريم. اين نهر اولش نهره، عاقبتش اقيانوسه. جلوي نهر رو تا نهر هست مي‌توان گرفت. ادعاهاي بعدي رو نمي‌تونيد جلودار شيد. وقتي گفتند ايران حق دوستي با كشورهاي گروه مقاومت رو نداره و بايد رژيم حرام‌زاده صهيونيستي رو به رسميت بشناسه، نه راه پيش داريد، نه راه پس. هم مردم در دنيا لعنتون مي‌كنن، هم آخرتتون خراب ميشه. پذيرفتن همانا، بعد از 6 ماه قرو فر طرف مقابل همانا. مجدداً پرونده حقوق بشر و برنامه‌هاي توسعه نظامي و هزار كوفت و زهر مار ميسازن برامون. جلوي آمريكايي جماعت بايد از اول محكم وايساد. اين حرف من نيست، در كتب مختلف روانشناسي انديشمندان غربي، روبروي فرهنگ آمريكايي مي‌نويسند قلدري و از موضع زور و تحقير حرف زدن. اين شيوه فرهنگ آمريكايي، الان در كتب آكادميك لاتين به عنوان شيوه‌اي غلط معرفي ميشه. آقايون رهبري با شما اتمام حجت كردند. قدر اعتماد رهبري رو بدونيد. نه هاشمي، نه خاتمي، و با دوز كمتر نه احمدي نژاد آنطور كه بايد قدر اعتماد رهبري رو ندونستند. همه با افتخار اومدند، ولي قدر نعمت اعتماد رهبري رو ندونستند، خدا هم اعتبار و احترام رو ازشون گرفت. آقاي روحاني! مراقب باش. تو مأموري به انچه رهبري فرمود. قدر بدانيد. شما سال اولي هستي. پا جاي پاي رؤساي جمهور قبلي نگذار. وگرنه ما مطمئنيم كه به حول و قوه الهي و با درايت رهبري، اين مذاكرات آنچه غربي‌ها مي‌خواهند نخواهد شد. البته فقط به رهبري اعتماد داريم وگرنه سال 82 هم همين راه رو رفتيم. "عاقلان، كبريت سوخته را در جيبشان نمي‌گذارند." خدا آرامم كرد با قوت قلبي كه امام خامنه‌اي به من داد، وگرنه...
  • سعید ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    جضراتی که منفی می دین به خوبی مدونین که از زمان رو شدن برنامه اتمی ایران طرح حمله به ایران در زمان بوش که با محاصره عراق و افغانستان کلید خورد متوقف شده و اینکه چرا تحریم ها حتی با وجود عقب نشینی ایران بخصوص تحریم نفتی و بانکی برداشته نخواهد شد!!....
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    امیدوارم اگر توافقی صورت می گیره به نفع کشور و مردم باشه چون این وقایع در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان در این مورد قضاوت خواهند کرد
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    راستش من زیاد بازی کردم ولی بازی دوسربرد تاحالابازی نکردم...چجوریاس؟
  • حیدر ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    یکی نیست به این نتانیاهو بگه تو چکاره ای داری صدا میکنی؟! ما قبول داریم سگ نگهبان آمریکا در منطقه تویی و خیلی هم به خونخواری علاقه داری ارتجاع عرب هم برات خون تازه از بحرین و عراق و سوریه فراهم میکنه ولی هفت قدرت برتر جهان دارند مذاکره می کنند نیازی به پارس کردن تو نیست خفه لطفا!
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    بالاخره سفره ای باز شده در ژنو و باید خیلیها از این خوان طعام رنگین بر گیرند
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    یعنی شما مشرقی ها خبر نگار فرستادید ژنو!؟
  • میترا1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خوش خیال ! امریکا و غرب بدون اجازه ی اسرائیل اب نمیخورن!!!
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    با همه ی حرفات موافقم بجز قسمت احودی نژاده ش !! بعدها خواهید دید که خناسان اینگونه احمدی نژاد را میخواستند ولی او مطیعترین بود نسبت به مولایش ! تاریخ همیشه قاضی خوبیست !
  • میترا1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    لااااااااااایک !!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    دروغه اسراییل دروغگوها شک نکنید، تعلیقی در کار نیست
  • جواد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خزانه ی خالی میدونی یعنی چی؟ تورم 46 درصدی میدونی یعنی چی؟ رشد اقتصادی 2- درصد میدونی یعنی چی؟ من که چند ساله نه کار درستی دارم نه پول و زندگی میدونی یعنی چی؟ سانتریفیوژ خوبه بچرخه به شرطی که چرخ مملکت هم بچرخه!!! بعضیاتون یه جوری حرف میزنید انگار ما رفاه کاملیم فقط انرژی اتمی کم داریم. که اونم سی ساله داریم به روسیه باج میدیم!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مطمئن نباش
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    ی دفعه نقشه جقرافیا را دست بگیر از همون اول شروع کن روانی
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آخه شما سخت ترین بازی که تا بحال انجام دادی یه قل دو قل بوده!
  • هادی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    ادمین جان، تکرار همون شعبده بازی سال 82 و 83 است. تو اون دوران هم آقایون به خیال خودشون لروپایی ها رو در مقابل آمریکا قرار داده بودن. آخرش معلوم شد همش خالی بندی بوده. بگذریم که آقایون هنوز هم نفهمیدن این مسأله رو.
  • هادی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    2 سر برد دیگه. آمریکا و اسراییل میبرن، ما میبازیم. آمریکا و اسراییل، 2 تان دیگه. البته باید گفت 3 سر برد. چون اروپایی ها هم هستن دیگه.
  • هادی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق جان چند روز پیش اطلاعیه داده بودی که خبرنگار سیاسی افتخاری مشرق باشید. من افتخار میکنم که خبرنگار افتخاری شما باشم. فقط بگما اگه مذاکرات تو عراق و افغانستان باشه نمیرم چون آب و هواش بهم نمیسازه.
  • خودم ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    درودبر ظریف وروحانی
  • محمد ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    جناب جواد!!!! ما همه اينها رو مي‌دانيم، اما گويا شما نمي‌داني حقارت در برابر دشمن يعني چي. منطق ما اسلام است كه مي‌گويد، زير بار زور نرو، ولو به قمت ما لو جان و خانواده باشد. اين منطق،مورد تأييد خداست. مي‌داني يعني چي؟! اين حرف قرآن مجيد است. عظمت قرآن مي‌داني يعني چي؟! چه كسي گفته است چرخيدن چرخ سانتريفيوز و چرخيدن چرخ مردم، از يك جنس است؟! مگر هدف وسيله را توجيه مي كند؟! چرخيدن چرخ مملكت خوب است، اما نه به قيمت پذيرش آقا بالاسري آمريكا. آقا بالاسري مي‌داني يعني چي؟!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    همون خودت فقط بايد صبح تا شب درود بگي. كار ديگه‌‌اي بلد نيستي كه!
  • علی حمیدی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    توافق انجام شده ننگی بیش برای ایرانیان نیست،به بهانه هسته‌ای سال‌های سال ثروت کشور را با خواهش و تمنا به چین ،روسیه و هند هدیه دادیم و فقر،و ذلت را برای هموطنانمان ارمغان آوردیم،و در آخر به توافقی که آشکارا نشان از به گًل نشستن کشتی هسته‌ای امان دارد تن‌ میدهیم،وای از این همه جفای که به ایران پاره تن‌مان میشود وای!
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    راست میگن بازی دو سر برد دیگه چه جوری و چه صیغه اییه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اونا اگه ببینن که ما کوتاه اومدیم دیگه دست حریفو میخونن و هرگز کوتاه نمیان تا ما رو به روز سیاه بنشونن
  • نیما ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    ناشناس 21:47 یه جوری حرف می زنی که انگار آمریکا و انگلیس صهیونیست نیستن !!!
  • رحمن ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    6ماه تعلیق مقابل چقدر رفع تحریم مگر آنها احمق هستند بعد از شش ماه چه خواهد شد آنها طوری آزاد سازی تحریمها را کش می دهند که تا زمان دنبال آنها برای رفع تحریمها بدوید و هسته ای هم کاملا نا کار آمد شود .ای گروه ایرانی اینجوری بشما و منافع ایران نمی توان امیدوار بود مثل اینکه گروه ایرانی سر ایران را دارد کلاه می گذارد
  • نیما ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا جواد 1. خزانه خالی نیست نمونه ش همین جشنواره های میلیاردی و اعترافات خود آقای وزیر مبنی بر پر بودن خزانه (دولت راستگویان) 2. تورم در زمان همین دولت بالا تر رفته ، چجوری اینو نمی بینی ! 3. رشد اقتصادی 2 درصدی تقصیر همین شرکت های بیخودی داخلیه نه دولت که تا تغی به توقی می خوره ورشکست می شن 4. این که شما کار درست و حسابی نداری تقصیر دولت نیست که شما می خوای دم در خونتون بری سر کار اونم درست و حسابی ! 5. سانتریفیوژ بچرخه مطمعنا چرخ مملکت هم می چرخه ، خیلی از مریض های سرطانی هستن که پول کافی برای رفتن به خارج رو ندارن پس چه بهتر که همین جا و ارزون تر بتونن درد خودشون رو دوا کنن 6. شما یه جوری حرف می زنی که انگار کشور هایی که با آمریکا دوستن و خود آمریکا توی رفاه کاملا که ما هم اگه به حرفشون گوش کنیم می ریم توی رفاه کامل ! 7. روسیه داره تکنولوژی آلمان رو توی کمتر از 20 سال به پایان می رسونه ، طبق گفته های خود روس ها اگه این نیروگاه (بوشهر) بر طبق تکنولوژی خودشون بود 4 ساله تموم بود. یه چیز دیگه این که شما خیلی ساده ای که خیال می کنی آمریکا داره تحریم ها رو بر می داره ، اوباما همین امروز گفت که هیچ تحریمی برداشته نمی شه :) در واقع اونا فقط ما رو گیر آوردن و می خوان که ما تسلیم بشیم
  • نیما ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تاریخ 50 سال دیگه مشخص می کنه که همه ی شما در مورد احمدی نژاد اشتباه می کردین ، فقط تاریخ در کل با نظراتت موافقم
  • عبدالله1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر دکتر ظریف کارکشته ترین دیپلمات بعد از انقلاب,مردمی که در 24 خرداد به دکتر روحانی رای دادند از عملکرد دکتر ظریف حمایت جدی می کنند,فقط تندروهای داخلی و خارجی که منافعشان در تحریم شدید ایران هست با دیپلماسی دکتر ظریف و دکتر روحانی مخالفند,اما این افراطی ها در اقلیت هستند!قابل توجه مشرق!نظرات مخالف با خودت رو هم منتشر کن!
  • طاهره ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ما این همه شهید انرژی هسته ای ندادیم،که اخر سر دکتر ظریف بیاد فر2 رو تعلیق کنه و نطنزو ببنده و.....مگه سال83که روحانی باهاشون توافق کرد چی گیرش اومد که الان بخواد گیر ظریف بیاد فقط 2سال ما رو از دنیا عقب انداختند.............علیرضا و ارمیتا علکی یتیم نشدنا.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس