با مشاركت بنياد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) كارخانه توليد آب معدني و فراوده هاي نوشيدني از آب سرچشمه اصلي رود تجن يا گرماب رود در منطقه محروم دودانگه شهرستان ساري احداث مي شود.

                           

بنیاد برکت به منظور محروميت زدايي و كمك به ايجاد اشتغال در روستاي پاجي دودانگه كه اغالب ساكنان ان را افراد كشاورز تشكيل مي دهد در اين پروژه توليد آب معدني و فرآورده هاي نوشيدني مشاركت جسته است.

بنياد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  تاکنون تلاش کرده در حوزه کارآفرینی فردی و جمعی و تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی، در زمينه راه اندازی طرح های اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار کشور اقدام کند. بنیاد بركت درصدد است برای کارآفرینی و توانمندسازی مناطق محروم کشور، میزان سرمایه گذاری در این مناطق را تا 40 هزار میلیارد ریال افزایش دهد. این در حالی است که تاکنون بنیاد برکت بیش از 13هزار و 600 میلیارد ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته " محمد ابراهيم قرباني پاجي " شريك بخش خصوصي اين پروژه، آب چشمه مورد استفاده در توليد آب معدني اين كارخانه در رديف سه چشمه آب برتر كشور است كه علاوه بر داشتن تمامي عناصر ضروري يك چشمه آب معدني فاقد عناصر مضري نظير نيترات و نيتريت است. آب معدنی داراي ترکیباتی مانند نمک‌های ید و ترکیبات آرسنیک و ترکیبات گوگرددار و مواد رادیواکتیو و نظیر آن‌ها است که  آب هاي معمولی فاقد آن ها هستند.

وي گفت: اين كارخانه  در مساحتي بالغ بر 11 هزار متر مربع در سه فاز احداث مي شود كه فاز نخست طرح در زمينه توليد آب معدني و دو فاز ديگر به توليد نوشابه و دوغ اختصاص دارد. در مجموع 30 نفر به طور مستقيم و 20 نفر ديگر به صورت غير مستقيم در فار نخست اين طرح صاحب شغل شده و 60 فرصت شغلي ديگر هم در دو فاز ديگر ايجاد خواهد شد.

قرباني با اشاره به اينكه احداث فاز نخست اين كارخانه از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز شده و تا كنون 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، گفت: فاز نخست كارخانه در زير بنايي در حدود يك هزار و 700 متر مربع احداث مي شود كه شامل سالن توليد، انبار، بخش اداري و آزمايشگاه است.

 تا كنون با مشاركت بنياد بركت يك ميليارد و 600 ميليون تومان براي احداث كارخانه توليد آب معدني هزينه شده و هم اكنون طرح در مرحله تهيه و نصب ماشين آلات است.

وي افزود: با همكاري بنياد بركت براي تهيه و نصب ماشين آلات خارجي اخذ تسهيلات 3 ميليارد توماني از بانك صنعت و معدن و صادرات پيش بيني و مصوب شده كه دريافت آن در مرحله عقد قرارداد بانكي معطل است. در صورت دريافت اين تسهيلات كارخانه بهمن ماه امسال همزمان با ايام دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

به گفته وي با راه اندازي اين كارخانه 70 هزار بطري آب معدني در هر ساعت توليد خواهد شد كه بخشي از توليدات براي بازار صادراتي عراق و كشور هاي حوزه خليج فارس پيش بيني شده است.

کلیه فعالیتهای تولیدی که به لحاظ مالی سود آور، به لحاظ اقتصادی بادوام و در جهت کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور، اشتغــال زائی، کـارآفـرینی و فقر زدایی باشد، واجد شـرایط شراکـت با بنیاد برکت بوده، منوط به آنکـه حداقل 51 درصد سهـــام آن متعلق به بخش خصــوصی باشـد.

خـط مشی بنیاد برکـت برای توسعـه بخـش خصـــوصی در صــورت تمــــایل سرمــایه گــذار کـــارآفــرین به حضــور در مناطق کمتر توسعه یافته کشور این است که، ظرف مدت 3 تا 5 سال از آغاز مشارکت، اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهامداران شریک، بر اساس توافق حاصله بصورت نقدی یا اقساطی كند.

در صورت امتناع شرکای احتمالی از خرید سهام متعلق به بنیاد، موسسه بنیاد برکت حق دارد بر اساس ضوابط راهبردی خویش، سهام متعلق به خود را به افراد بومی و محلی شاغل در طرح واگذار كند.

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس