کد خبر 255091
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

عاملان قتل‌های سریالی 3 زن در استان قم در عملیات ویژه پلیس به دام افتادند. اجساد قربانیان این جنایتکاران در حالی‌که پول و طلاهایشان به سرقت رفته و با روش‌ مشابهی به قتل رسیده بودند در بیابان‌های خلوت قم پیدا شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایران، سردار کاظم مجتبایی رئیس پلیس استان قم در مصاحبه ا با شوک با اشاره به این پرونده پیچیده گفت: چندی پیش گزارش‌هایی به دستمان رسید که در طول سه‌سال گذشته سه زن به‌طرز مشکوکی کشته شده‌اند و اجسادشان در بیابان‌های اطراف قم رها شده است، با توجه به شرایط خاص این قتل‌ها تیمی ویژه از پلیس آگاهی مأموریت یافت سرنخی از عاملان جنایت به‌دست آورد.

با توجه به شگرد مشابه، موقعیت جغرافیایی و انگیزه در قتل این سه زن مشخص شد که قتل‌ها سریالی بوده است. تحقیق از خانواده این زنان نشان داد آنان برای انجام کاری خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند و همراه خود پول، طلا و جواهرات داشته‌اند که به سرقت رفته‌است.

هر سه زن خفه شده واجسادشان در یک محدوده بیابانی رها شده بودند. کارآگاهان در قوی‌ترین فرضیه و با توجه به شخصیت اجتماعی و خانوادگی سه زن پی بردند که آنان با سوار شدن بر خودروهای مسافرکش به دام جنایتکاران افتاده‌اند.

با سرنخ‌هایی که به‌دست آمد پلیس توانست دو مرد مسافرکش را که با همدستی یکدیگر دست به این جنایات زده بودند دستگیر کند و آن‌ها با توجه به مدارکی که پلیس جمع‌آوری کرده بود چاره‌ای جز اعتراف ندیدند. دو قاتل سریالی اعتراف کردند به بهانه مسافرکشی طعمه‌شان را سوار خودرو کرده و با خوراندن آبمیوه مسموم ابتدا آنان را بیهوش کرده و سپس به بیابان برده و در آنجا خفه شان می‌کردند و به سرقت پول وطلاهایشان دست می‌زدند و برای این‌که دستگیر نشوند هر سال دست به یک جنایت می‌زدند.

رئیس پلیس استان قم افزود: این استان پرجمعیت در همسایگی تهران، روزانه پذیرای 200 هزار زائر از سراسر ایران حتی کشورهای مسلمان دیگر است که برای تأمین امنیت مردم و زائران در نقاطی که پیش از این مشکلاتی برای آنان به وجود می‌آمد ایستگاه‌های ویژه پلیس راه‌اندازی شده تا مهمانان قم با آرامش به‌ بازدید و زیارت مشغول شوند.

تغییر رویکرد پلیس در مقابله با تبهکاران

سردار کاظم مجتبایی، رئیس پلیس استان قم در مصاحبه اختصاصی با شوک گفت: پلیس در سطح کشور با رویکرد ویژه‌ای که دارد به دنبال پلیس ارزشمدار و مردم محور است و برای رسیدن به این موقعیت در حال رصد کردن تحولات جنسی و سنی تبهکاران است زیرا تحولات اجتماعی و اقتصادی در جامعه باعث تغییر ذائقه مجرمان برای ارتکاب جرم شده‌است. پلیس موفق شده باتجزیه و تحلیل مناسبی از فعالیت مجرمان و برنامه ریزی هدفمند تغییرات در انواع جرایم را تحت رصد قرار دهد و در این زمینه پیشرفت‌های علمی و عملی خوبی داشته است.

در حال حاضر تبهکاران از پیشرفت‌های تکنولوژی، وسایل ارتباطی و فرصت‌های ایجاد شده بهره می‌برند ولی پلیس با شناسایی این تحولات برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه دارد.

کاهش جرایم در قم

وی در ادامه افزود: سرقت‌های خرد با توجه به اتفاقات اقتصادی سال گذشته موجب افزایش این سرقت‌ها شده است ولی جرایم مهم وخشن مانند سرقت به عنف، قتل و سرقت مسلحانه بین 2 تا 18 درصد کاهش داشته است. ما از مهرماه سال گذشته تاکنون با افزایش 50 درصدی کشفیات مواد مخدر روبه رو بوده‌ایم که 90 درصد آن مربوط به تورهای ایست و بازرسی و اقدامات اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی است که در این محدوده زمانی 45 باند ترانزیت مواد مخدر منهدم شده‌اند.

تصادف اتوبوس‌ها معادلاتمان را برهم زد!

رئیس پلیس استان قم خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات با فعالیت‌های نتیجه بخش همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه شاهد کاهش چشمگیر در تصادفات بودیم ولی متأسفانه باتصادف دو اتوبوس اسکانیا و کشته شدن غم انگیز بیش از 40 نفر از مسافران، معادلاتمان به‌هم ریخت.

در یک سال گذشته 21 هزار خودروی متخلف و 48 هزار موتورسیکلت در رابطه با انظباط ترافیکی توقیف شده‌اند.

اقدامات مشاوره‌ای

سردار مجتبایی یادآور شد: از زمانی که مشاوران پلیس در دایره اجتماعی کلانتری‌ها مشغول انجام وظیفه شده‌اند موفقیت‌های خوبی در زمینه کاهش پرونده‌های ارسالی به دادسراها داشته‌ایم، این مشاوران که‌تخصص بالایی نیز دارند با فعالیت‌های اثرگذار موفق شده‌اند 80 درصد پرونده‌‌ها را به صلح و سازش برسانند که آمارهایمان نشان می‌دهد از 8 هزار و 640 پرونده در کلانتری‌‌های استان قم، 6 هزار و 912 پرونده در همان کلانتری به مصالحه انجامیده است.

امنیت کامل برای زائران

وی گفت: برای تأمین امنیت شهروندان استان قم و زائران در هر منطقه‌ای از شهر قم بر اساس برنامه‌ریزی‌ای که داریم عملیات پاکسازی انجام می‌دهیم و با راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس در مسیر رفت و آمد زائران امنیت را برای آنان فراهم کرده‌ایم و نظرمان این است که وقتی هموطنانمان از جای جای کشور برای زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم می‌آیند در کمال آرامش و آسایش مشغول زیارت باشند.

نگاه جدید به پلیس

رئیس پلیس قم افزود: قصد داریم پلیس هوشمندی تربیت کنیم که کارآمد و دارای قدرت پاسخگویی بالایی باشد در نتیجه به دنبال دستیابی به پلیس محبوب و مقتدر هستیم و جهت تحقق این ایده لازم است‌کلاس‌های استاندارد‌سازی رفتار و اصلاح ساختار برگزار کنیم که این تحولات نیز اتفاق افتاده است و سالانه صدها تن از درجه داران، افسران و فرماندهان دراین کلاس‌ها و طرح‌ها شرکت می‌کنند که نتیجه آن کاهش 13 درصدی جرایم وتخلفات در کارکنان پلیس قم است، ما به دنبال منزلت اجتماعی پلیس هستیم.

بازداشت شرور درجه یک قم

مجتبایی ادامه داد، یکی از اراذل و اوباش در مناطق حاشیه‌ای قم با شرارت هایش با همدستی 20 نفر از نوچه‌هایش امنیت و آرامش را از ساکنان آن‌منطقه گرفته بودند که پس از گزارش این اقدامات مجرمانه با دستوری که داده شد چندین تیم از پلیس برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و این شرور سابقه دار و نوچه‌هایش در چندین عملیات دستگیر و روانه زندان شدند، ما به هیچ ‌تبهکار و شروری اجازه نمی‌دهیم امنیت را در شهر مقدس قم به خطر بیندازد و با همه توان با آنان برخورد می‌کنیم.

تلخ‌ترین خبر

وی افزود: وقتی به موبایلم زنگ زدند و گفتند 2 اتوبوس مسافربری در اتوبان قم با هم تصادف کرده‌اند سریع خودم را به صحنه تصادف رساندم و با دیدن اتوبوس‌های سوخته و اجساد مسافران بی‌گناه بسیار ناراحت شدم و تصویر‌سازی این تصادف در ذهنم نیز بسیار هولناک بود، مسافران که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند به مقصد نمی‌رسند، با بدترین شکل به کام مرگ فرو رفته‌اند. تصاویر اجساد آنان هنوز مقابل چشمانم است.

بهترین خبر

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین خبر برای من رسیدن حق به مظلوم،کشف پرونده‌های سرقت و جنایت است و احساس رضایتی که شاکی یا مالباخته از رسیدگی به پرونده‌اش دارد و همین احساس رضایتمندی برای ما بهترین خبر است.





 
نظرات بینندگان


نظر شما
نام:
captcha
کد امنیتی:
ایمیل:
نظر:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس