در دنیای مدرن صنعت سینما جایگاه ویژه­ ای پیدا کرده­ و هالیوود سالانه با ساخت بیش از 900 فیلم سینمایی در جهت به دست گرفتن اذهان عمومی و پیش برد قدرت نرم خود میلیارد­ها دلار هزینه می­ کند. امروزه، ساخت فیلم­های سینمایی از ُبعد سرگرمی صرف خارج شده و به یک صنعت استراتژیک عظیم برای بقای تمدن غرب تبدیل شده است. در جهان امروز کسانی برنده مبارزات فکری هستند که بتوانند القائات فکری خود را به دیگر انسان ها خورانده و توسط سلطه بر قلب­ها، مدیریت جهان را به دست بگیرند.

 گروه جنگ نرم مشرق _ در دنیای مدرن صنعت سینما جایگاه ویژه­ ای پیدا کرده­ و هالیوود سالانه با ساخت بیش از 900 فیلم سینمایی در جهت به دست گرفتن اذهان عمومی و پیش برد قدرت نرم خود میلیارد­ها دلار هزینه می­ کند. امروزه، ساخت فیلم­ های سینمایی از ُبعد سرگرمی صرف خارج شده و به یک صنعت استراتژیک عظیم برای بقای تمدن غرب تبدیل شده است. در جهان امروز کسانی برنده مبارزات فکری هستند که بتوانند القائات فکری خود را به دیگر انسان ها خورانده و توسط سلطه بر قلب­ها، مدیریت جهان را به دست بگیرند.

اثرگذاری و آبستن کردن ذهن­ها توسط آثار سینمایی در کشور­های اسلامی بالأخص ایران، کاملاً محسوس است. تعداد انبوهی از این آثار مانند فیلم "ثور"، که با هزینه ساخت150 میلیون دلار یکی از پر هزینه ترین فیلم­ های تاریخ سینمای آمریکا محسوب می­ شود، به مسائل ماورالطبیعه اشاره دارند.

القائات انبوه این فیلم­ها در ذیل انکار ولایت الله و سرپرستی شیطان در دنیای امروز موضوعی کاملاً عادی قلمداد می‌شود، به طوری که در اکثر ساخته­ های هالیوود و یا شاید تمام ساخته­ هایش، هیچ نشانی از خدا وجود ندارد و درست در مقابل انکار وجود خداوند، بزرگ نمایی قدرت شیطان به خوبی به نمایش در می­آید.

نهادینه کردن مدیریت کسی بر این عالم جز خداوند و پروارسازی شدید تخیل و توهم در کودکان و نوجوانان و حتی بزرگان، باعث جلوگیری تفکر و تعقل نسبت به حقایق عالم می­ شود.

ثور(Thor) در اساطیر نورس، خدای آذرخش است که به ظاهر مردی قوی پیکر با ریش­ه ای قرمز و چشمانی دارای درخشش به نقش در آمده­است. ثور پسر پادشاه‌ اودین (Odin) است که به دلیل نافرمانی از او، به زمین تبعید می‌شود. در اساطیر نورس، اودین خدای خدایان بوده و تنها دارای یک چشم می­ باشد. در این میان برادرخوانده­ او لوکی (Loki) از نسل فراست جاینتس (Frost Giants) دشمن آزگاردهاست و اودین پادشاه آزگارد (Asgard) او را بزرگ کرده­ است. لوکی در پی به دست گرفتن قدرت است و ثور بعد از تبعید شدن به زمین با دوستان جدیدی آشنا می‌شود. او پس از اصلاح خویش در مقابل پدر و یا خدایش اودین، دوباره توانایی به دست گرفتن سلاح مخصوص خود "چکش عظیم" (Hummer Mjolnir) را به دست آورده و برادرش را شکست می ­دهد و بقای تمدنش را حفظ می­ کند.


نگاهی کلی به داستان فیلم:

ثور یا قهرمان قصه فیلم فردی است که می­ بایست برای پادشاهی سرزمین خدایان آماده شود اما به خاطر تکبر جنگجویانه ­اش توسط اودین به زمین تبعید می‌شود.

برادرش لوکی فرزند لافی پادشاه فراست جاینتس­ها (Frost Giants) تصمیم می‌گیرد از موقعیت استفاده کرده و جانشین اودین شود. فراست جاینتس­ها در اساطیر نورس نسلی از غول­ های یخی هستند که در دنیای یوتنهام که سرزمین سرد و تاریکی می ­باشد، زندگی می‌کردند.

اودین در جنگ­ هایی که در دوران جوانی با لافی داشته، منبع انرژی که قدرت سرزمین یوتنهامی­ها (Jotunheim) است را به دست می­ آورد و فراست جاینتس­ها را تضعیف می­ کند. در این میان اودین، لوکی فرزند لافی را در معبد می‌بیند و به فرزندی قبول می­ کند. لوکی در دوران جوانی این موضوع را متوجه شده و ذهنیتش نسبت به مسائل پیرامونش عوض می‌شود. در طرف دیگر ثور باید برای برطرف کردن تبعیدش در راستای خواسته­ های اودین خود را اصلاح کند تا شایستگی پادشاهی را به دست آورد و برای قدرتمند شدن باید از سلاح مخرب و شکست ناپذیر چکش عظیم استفاده کند اما در دوران تبعید به زمین توان استفاده از آن از او سلب شده است.

برای فهم صحیح فیلم ثور، باید آن را در افسانه­ های اسکاندیناویایی جستجو کرد. این افسانه که حاصل اوهام در اساطیر نورس می ­باشد با تلفیقی از داستان­­ها و نوشته­ های شکسپیر که نوعی بازی با روح انسانی است و همچنین استفاده از ابزار­­های ساخت تصاویر گرافیکی، سبکی جالب در فیلم سازی را رقم زده است و در خروجی فیلم تصاویری ایجاد شده که حتی تصور آن به ذهن انسان گذر هم نمی­ کند.

به عبارتی دیگر می­توان ادعاء کرد که سنگین ترین نوع توهم و تخیل را می ­توان در فیلم ثور مشاهده کرد و افزون بر نکات ذکر شده آمیختن سکانس های­ حماسی در فیلم، نبرد­های سنگین با اسلحه­ های شکست ناپذیر و نیز دیدن فیلم به حالت سه بعدی در سینما، شدیدترین حس خلاء را به وجود می­آورد و باید اعتراف کرد فیلم ثور یکی از سنگین­ ترین فیلم­ های تخیلی در دوران ترنس مدرن است.

برای تحلیل موشکافانه فیلم ثور باید از زوایای مختلف داستان فیلم را بررسی کرد. اودین برای جایگزینی خود دو فرزند دارد که فقط یکی از آن ها از حق پادشاهی برخوردار است.

لوکی از سرزمین یوتنهام با موهای مشکی به ظاهر شرقی­ها و ثور با موی بلوند و چشمان رنگی از نسل آنگلاساکسون ها که باید نجات دهنده جهان هستی باشد. ثور در مقابل برادرش برای نجات دنیا می­ ایستد و همچون سوپرمن که سکانس هایی در فیلم به خوبی بیننده را به یاد ابر قهرمان هالیوود می­اندازد به یاری آزگارد می‌شتابد.

او به علت آن­ که از سلاحی شکست ناپذیر برخوردار است هیچ وقت شکست نمی­ خورد و جهان باید بداند آنگلاساکسون ها نیز مانند ثور شکست ناپذیرند.


خط تعلیق فیلم و بستر تعلیق فیلم:

خط تعليق اصلي فيلم: دانستن سرنوشت ثور که آیا او پادشاه آزگارد(خدای جهانیان) خواهد شد.

· خط تعليق فرعي1: تقابل لوکی با ثور و دانستن سرنوشت لوکی. او می­خواهد به جای ثور بر تخت پادشاهی بنشیند اما ثور در مقابل او وجود دارد.

· خط تعلیق فرعی2: آتش بس و یا صلح بین دو سرزمین آزگارد و یوتنهام(تقابل لافی با اودین به طور ریشه­ ای بر سر حمایت و جنگ با انسان هاست که بعد از جنگ بین آن­ها و پیروزی اودین و به دست گرفتن انرژی آن­ها نزاعشان گسترده ­تر می­ شود).

· خط تعلیق فرعی3: آینده رابطه ثور با جین.(جین محقق فیزیک نجوم در پی اتفاقی با ثور که از دنیای آزگارد آمده است، آشنا می­ شود).


بستر تعلیق فیلم:

بستر تعلیق فیلم، مقوله مهم جهان موازی است. وجود جهانی دیگر در راستای زمین و مقابله آن با یوتنهام ها در حمایت از انسان، در راستای القای عدم وجود معاد بستر تعلیق فیلم است.

وجود جهان­ های دیگر در مقابل جهان ما و پرداختن به نظریه انیشتین در فیلم در جهت نبود عالم.


نماد گرایی در فیلم:

اگر بخواهیم به واکاوی فیلم توسط نماد­ها بپردازیم به سادگی به این حقیقت دست پیدا می­ کنیم که قدرت آزگارد ها نشئت گرفته از شیطان است.

· اولین نماد: نماد تک چشم(دجال) در قصر آزگارد­ها و در مکانی که منبع انرژی وجود دارد، است و فراست جاینتس­ها تصمیم بر گرفتن آن دارند.

· دومین نماد: نمادی مربوط به شیطان پرست­ها می­باشد که در چند صحنه­ی متفاوت روی چکش ثور ظاهر می­ شود. چکشی که نجات دهنده ثور و عالم است و از او در مقابل بدی­ها حمایت می‌کند و آن چکش، چکش دجال است.

برای اثبات نماد شیطان پرست­ها و یا فراماسونرها بر روی چکش باید آن را در کتاب مقدس جستجو کنیم. عدد اسرار آمیز 666 به(عدد شیطان: The number of the beast) یا(نشان شیطان: sign of the beast) معروف است. این عدد به کتب ضدمسیح(Antichrist) تعلق دارد و همچنین در کتاب مقدس مکاشفه یوحنا (Revelation) در بخش 13 و شعر 18 با عنوان(کامل بودن: to be exact) این عدد ذکر شده است که متن آن چنین است:

Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is 666

در اینجا خرد هست. بگذار آنکه فهمی دارد عدد شیطان را بشمارد، زیرا آن عدد مردی است و عدد او 666 است.

همچنین علامت انسان، نشانه جانور(هیولا) - مکاشفات 13:18« ... پس هركس حكمت دارد عدد وحش را بشمارد، زیرا كه عدد انسان است و عددش 666 است» که بر روی چکش مشاهده می­ کنید.

· سومین نماد: ظاهر شدن خود شیطان در فیلم اما در ظاهر خدای خوب و خردمند. او در فیلم با هنرمندی، یک شخصیت کاملاً سفید نشان داده شده است.


القائات استراتژیک فیلم:

· القاء نجات بشر و ضعف مفرط او در برابر موجودات جهان دیگر

· القاء وجود موجودات فضایی در راستای سیتنیزم

· القاء آمپریسیسم(اصالت حس و تجربه)



· القاء نجات همیشگی بشر توسط آنگلاساکسون­ های فضایی

· القاء جنگ خدایان در سرزمین­ های متفاوت در راستای جهان موازی و انکار معاد

· القاء چکش عظیم(در اساطیر نورس یکی از مهیب ترین سلاح­ های مخرب است) به عنوان سلاح مخرب و شکست ناپذیر؛ در بخش­ های متفاوتی از فیلم به قدرت چکش و حتی به تشعشع رادیو اکتیو آن اشاره می­ شود که این خود القایی است در راستای قدرت بمب اتم و شکست ناپذیری آن.

· القاء وجود تفوق و هژمونی شیطان

· القاء نئو پاگانیسم و کفر کیشی نوین


عظمتی به نام انرژی:

جنگ بین فراست جاینتس­ها و آزگارد­ها بر سر حمایت از انسان­ها و جنگ با انسان­ها شروع شد، اما آزگارد­ها با پیروزی بر دنیای یوتنهامی­ها و به دست گرفتن انرژی آن­ها، موجب تضعیف فراست جاینتس­ها می‌شوند و آن­ها در صدد پس گرفتن منبع انژی خود بر می­ آیند. به طور کلی اصل نزاع و جنگ در فیلم ثور بر سر انرژی می­ باشد که به زیبایی القاء شده است.


ناتالی پورتمن در نقش جین به عنوان یک محقق فیزیک نجوم می­ باشد که در بررسی موضوعات نجومی با ثور روبرو می­ شود.

صحبت­ های آن­ها درباره علم و جادو با چاشنی عشق، وجود عالم نه گانه و کمک به او برای تحقیقاتش در زمینه نجوم و نظریه پل روزن و انیشتین است. در سکانسی از فیلم که جین برای تحقیقاتش احساس نا امیدی می­ کند ثور به او می­گوید: «حق با توست و نا امید نشو، برای فهمیدن موضوع باید نظریه پل روزن و اینشتین (Einstein-Rosen bridge) را بررسی کنیم» که خلاصه­  نظریه پیرامون سفر­های بین جهانی می­ باشد که در این فیلم در راستای جهان موازی به کار گرفته شده است.

از نگاه دیگر می­ توان انتخاب ناتالی پورتمن را در این فیلم به خاطر زادگاه مذهبی مشترک او با اینشتین و علاقه هر دو آن­ها به اسرائیل دانست.

تحقیق جین در جهت نظریه­ های اینشتین که از خانواده یهودی بود، خود بار مفهومی دیگر دارد. اینشتین تا جایی برای صهیونیست­ها ارزشمند بود که حتی عزرائیل کارلیباخ، روزنامه‌نگار پرنفوذ اسرائیلی در نامه‌ای به آلبرت اینشتین پیشنهاد داد که مقام رئیس‌جمهوری اسرائیل را بپذیرد، اما اینشتین این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که فاقد توانایی لازم برای این کار است. با این وجود، اینشتین بقیه عمر خود را وقف رفاه اسرائیل و مردم آن کرد تا جایی که در سال 1968 میلادی عکس وی بر روی پول­ های اسرائیلی چاپ شد.



داستان تاریخی افسانه­ ای فیلم:

Thor در اساطیر اسکاندیناوی، خدای آذرخش و یکی از قوی­ترین خدایان به شمار می­آید و فرزند اودین و یورد است. ثور با یکی از خدایان باروری به نام سیف ازدواج می­ کند و همچنین با ماده غولی به نام یارسانکسا(به معنی قمه آهنی) رابطه برقرار کرده که حاصل آن پسرانی به نام­ های ماگنی و مودی و دختری به نام ثراد است و خدمت­گزار و همدم ثور، تیالفی(قاصد خدایان) می­ باشد.

ثور به عنوان حامی و نگهبان خدایان و همچنین انسان­ها در مقابل نیروهای شر شناخته می­ شود، و از این رو پرستش وی از پدرش اودین که خواستار از جان گذشتگی انسان­ها بوده نیز بیشتر بوده است.

وایکینگ‌ها بر این باور بودند در زمان توفان­ های صاعقه، ثور در آسمان ها بر روی ارابه اش که به وسیله ی دو بز با نام­ های تانگریسنی و تانگنوست کشیده می­ شود، سوار شده و هر بار که چکش خود را پرتاپ می­ کند صاعقه ای به وجود می­آید و وی برای استفاده از آن دستکشی به نام یارنگریپر به دست خود می­ کند.

ثور همچنین کمربندی به نام مگینگیارد دارد که قدرت او را دو برابر می­ کند. ثور در قسمتی از آزگارد به نام ثرادهایم (یعنی محل اقتدار) تالاری به نام بیلسکیرنیر دارد. بزرگ‌ترین دشمن ثور، مار جهانی یورمونگاند(فرزند لوکی) است و ثور در روز راگناروک، یورمونگاند را از بین می­ برد اما در اثر زهر مار خود نیز می­ میرد و پسرانش پتک او را به ارث می­ برند.

معادل ثور در اسطوره‌های تیوتونیک، خدایی به نام دونار است و رومی ها ثور را معادل ژوپیتر، خدای خدایان خود می‌دانستند. روز ثور روز پنجشنبه است.



به این ترتیب ثور با داستان پیچیده خود موفق به القای فضایی توأم با تخیل شده است. به داستان کشیدن پسرکی مغرور که بدون اذن پدر به جگ فرسات جاینس ها می­ رود و مغضوب پدر واقع شده و به دنیای زمین تبعید می­ شود. آشنایی او در زمین با گروهی محقق نجوم و روابط عاطفی او با جین از وی شخصیتی متفاوت می­ سازد و در نهایت مبارزه او با برادرش لوکی برای نجات دنیا او را از تبعید به زمین نجات می­دهد و به آزگارد بر می ­گردد. داستان فیلم به القای فضای کلی نزاع ما بین خیر و شر به وجهی کاملاً دراماتیک می­ پردازد، از این رو ثور را می ­توان از جمله فیلم­ های موفق در به تصویر کشیدن تنازع خیر و شر و در اولی درجه جنگ میان خدا و شیطان دانست. امری که به وضوح در کاراکتر پردازی داستان قابل دیدن است.

ثور نماینده خدای خوب ها و لوکی نمای شیطان در فیلم ثور و ضعف شدید انسان ها در مقابل آنها همگی با هدف نفی وحدانیت و ترویج بی دینی مختصری از خاستگاه فیلم ثور است.

در مجموع باید چرایی ساخت روز افزون اینگونه فیلم ها را در پی مدیرت جهانی و جهان شمولی دانست و ساخت فیلم ثور و فیلم هایی هم چون آن را در تئوریزه کردن سیطنیسم بررسی کرد.

هالیوود با تخریب کامل تئوئیسم در غرب و دیگر جوامع و پروار سازی اومانیسم در پی بستر سازی برای رشد دادن هر چه سریع تر سیطنیسم می­باشد و در جهت دیگر تشدید تخیل و توهم، دور کردن فکر ها از تفکر و تعقل، کنترل ذهن و نگه داشتن اندیشه ها در قوطی هایی در بسته برای رسیدن به خواسته هایشان از اهداف اصلی این فیلم هاست. برای همین لازم است با داشتن بصیرتی قوی و چشمانی تیزبین، در رصد این محصولات ضد فرهنگی براییم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 1
    کار قشنگی بود متشکر مشرق اما چقدر دیر........ حالا که داره قسمت دومش میاد تازه شماره اولیش رو رفتین
  • منم دیگه ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آقا برو نگاه شبکه 1 برنامه مستند برتر داره مستندی میذاره درباره اینکه بهتر حکمی دیگه جای اعدام رو بگیره بهتره. نامردا انگار نه انگار که حکم اعدام، حکم اسلامه.
  • حمید ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    این نقد فیلم یه ارتباطی با دکتر عباسی داره! شک ندارم
  • albert ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    نسخه جدید فیلم اومده شما تازه نسخه اول رو نقد کردید??اونم چه نقدی?!!
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اونا فیلم می سازن و ما هم فیلم می سازیم... او نا پیام انتقال می دن و ما هم پیام انتقال می دیم ... اما این کجا و آن کجا
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    قابل توجه آقای ایوبی و دوستان فیلم یعنی امثال این ... اگه واقعا می خواین کار کنید باید اینطوری فیلم بسازید.
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اصغر فرهادی اینها این فیلم و ساخته ؟! یا اینکه اصغرشون رفته ...
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق جان کاش به جای این همه مزخرافاتی که از قول این و ان نقل می کنید؛ سعی می کردید تا از این جوز مقالات بیشتر تولید کنید. جامعه امروز به این جور چیزا احتیاج داره و اگر نه همه می تونند بفهمند که حسن آقا چیکارکرد و ... هشت سال دیگه هم همه حسن و کلید شو فراموش می کنند. اما اون چیزی که فراموش نمیشه و همیشه می مونه فهم این جور مطالبه که تو این گزارش آوردید. دستتون در نکنه (البته روتون زیاد نشه ها) . . .
  • علی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    چرا هیچکس فیلم Cloud Atlas رو نقد نمیکنه ؟ دیالوگ دیالوگ فیلم منظور داره ... یه نقد مفصل باید روس انجام داد همین کافی که کارگرداناش برادرای واچوسکی بودن ! البته الان یکیشون خواهر شده ! این فیلم روی فرقه کابالا زوم کرده و خیلی حرفا برای گفتن داره !... خواهشا اون رو هم نقد کنید ولی نه خیلی کوتاه مثل ثور !
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آقا بدجور ما را تحریک کردی بریم این فیلم را ببینیم برم ببینیم این سی دی فروشی اشنامون داره
  • محمد ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    من موندم این غزبیها با این همه تکنولوزی و با این همه کشفیات علمی چطور هنوز هم به همون باورهای قدیمی خودشون یه همچین اعتقاد هایی دارند.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    4 0
    مشرق مزخرف نگو حرف مفتم نزن
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اگه شما هم در مراسم های احضار روح و شیاطین اینها شرکت کنید واقعیت رو خیلی عریان می بینید خدا می گه شیطان هست پس واقعا وجود داره خدا میگه شیطان بزرگترین دشمنه خمینی هم می گه آمریکا شیطان بزرگه
  • امید ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    متاسفم مشرق براتون چطور اجازه دادین همچین نقد آبکی و بچگانه ای توی سایتتون درج بشه؟؟؟ کسی که این متن رو نوشته حتی به خودش زحمت نداده که بره یه کم افسانه های اسکاندیناوی رو بخونه مثل یه بنده خدایی که چند وقت پیش خیلی توی محافل برو و بیا داشت سیب زمینی رو به شقیقه ربط داده و به خیال خودش ابعاد پنهان فیلم رو موشکافی کرده...!!!!!
  • حمید ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    یه سوال مگه نه اینکه شیطان پرستها ضد مسیحیت هست ، پس چرا این فیلمها تو کشورهای اروپایی و آمریکا که کلا مسیحیت هستن ساخته و ارکران میشه و کسی ترسی ازش نداره؟؟؟(به قول معروف تاثیری روشون نداره) ولی وقتی پای سصحبت ایران میشه میترسین که رو ایرانیا تاثیر بزاره؟؟ممنون اگه دوستان جواب بدن
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    گاهی اوقات حقیقت از افسانه عجیبتره . خیلی از حقایق به اسم افسانه به خوردمون دادن .
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    لطفا کارتون 9 هم نقد کنید .
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    باشه بهشون میگم شما خودشو ناراحت نکن
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 0
    این چه مزخرفاتیه که میبافید؟ بیشتر شمایل به دست آمده در باره ی اودین تک چشم هستند. هالیود که یه چشش رو کور نکرده که شما به اینا نسبت میدید؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 0
    خان جون منم نماد شیطانه چون یه چشماش ناقولوس کرده
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    کور دل!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    تو اول برو یاد بگیر بنویس صحبت نه اینکه بنویسی سصحبت. بعد بیا میگم چرا
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 0
    اون قسمت اسنشتین و ناتالی پورتمن رو خیلی مزخرف گفتی!!! مثل بقیه ش!
  • مهدی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    جالب بود ولی باید به این نکته اشاره کرد که در فیلم Avangers هالک شگفت انگیز یک حال اساسی به همین ثور دادو به کنایه به لوکی که خودشو نیمه خدا میدونست لغب خدای فسقلی داد و اونو به شدت تحقیر کرد. در ضمن باید این نکته را به مشرق گوشزد کنم که قریب به 90 درصد بینندگان این فیلمها اصلا این مفاهیم شیطان پرستی و نشانه هاشو نمیدونند و این اقدام مشرق اونا را به اگاهی میرسونه البته عواقبش هم مثبته و هم منفی کامیاب باشید
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ما در مقابل چه کردیم !!!! خود تحریمی ملک سلیمان و...
  • رسول ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اره داداش کلا این مدل گزارش ها رو مشرق از مطالب مطرح شده توسط استاد عباسی کپی برداری می کنه !!!! البته منظورم این گزارش نیست . بعضی از گزارش ها رو خود اهالی مشرق !!! می نویسن ولی خیلی از گزارش های این مدلی کپی برداری بدون ذکر منبع از استاد عباسی هستش !!! به نظرم جا داره بیشتر به نقد فیلم ها بپردازن . مشرق جان لطفا نقد فیلم ها و انیمیشن ها را در صدر کارهای خودتون قرار بدین .
  • رسول ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    اخیییییییی!!!!! فکر کنم خیلی به این دوست ناشناس 11:05 فشار اومده ... ایشون نمیتونن این مطالب رو درک کنن انگار یه مقدار سنگینه براشون .. جناب بهتره بری یه دوره کلاسهای نقد محتوا رو بگذرونی بعد بیایی اینجا فحش بدی .... اقا جون شما که تحمل شنیدن این جور مباحث رو نداری چرا مقاله رو می خونی ، خوب نخون اینقدر خودت رو هم اذیت نکن ... باشه گوگولیییییییییییییییی !!!!!!
  • رسول ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ببین دوست عزیز این سوال شما جواب گسترده ای داره و از چند منظر قابل بررسیه . تاریخی : خوب می دونید که به طور معمول تاریخ غرب رو به سه دوره تقسیم بندی می کنن . دوره باستان ، قرون وسطی و دوره مدرن . دوره باستان انسان غربی امانیست یعنی انسان گرا بود و دوره ی قرون وسطی با عنوان عصر ایمان نام گذاری می شود و در دوره مدرن که همراه با رنسانس و بازگشت به امانیسم است . امانیسم و انسان گرایی در تضاد با خداگرایی قرار دارد . در این ایدئولوژی شیطان بر نفس انسان مستولی است و عنان نفسانیات انسان را بر عهده ی خود دارد . لذا بشر امروزی غربی امانیست است اگر چه به ظاهر به دین مسیحیت باور دارند اما از باطن از خدا دور شده اند . نیچه فیلسوف غربی می گوید : در غرب به دلیل سکولاریزاسیون (عرفی سازی دین) و ادیان ابراهیمی به زاویه رانده شدند و خدا از صحنه ی زندگی مردم غرب محو شده است . لذا دیگر خدا مرد . مرگ خدای نیچه تاییدی است بر این گفتار که دیگر خدا جایگاهی در ساحت غرب ندارد و در مقابل شیطان است که به نوعی تسلط پیدا کرده است . لذا ساختارهای فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی در غرب الوده به بی خدایی شده است . پس با این تفاسیر مردم اروپا اگر خودشان هم بخواهند نمی توانند این مطالب را هضم کنند چون سالهاست که در محیطی زندگی می کنند که حق به گونه ای پایمال شده است . و مردم هم نمی توانند حق را به درستی دریافت کنند که بتوانند بین حق و باطل تفسیری داشته باشند . مافیای قدرت و ثروت : رسانه های قدرتمند جهان توسط گروه هایی اداره می شوند که از ثروت مند ترین های جهان هستند . اینها مافیایی را رقم زده اند که اجازه میدان داری به رسانه های ضعیف تر را نمی دهند . این در حالی است که این رسانه های قدرتمند زیر نظر گروه های باطل اداره می شوند . این رسانه ها دائما القا می کنند که این فیلم ها و اثارشان تنها برای سرگرمی است اما در ورای انها مفاهیم فلسفی و ایدئولوژیکی وجود دارد که غیر قابل گذشت است . از سوی دیگر مافیای قدرت تلاش می کند تا به جریان های مخالف اجازه عرض اندام ندهند . به عنوان مثال اگر کسی در غرب هولوکاست را زیر سوال ببرد محکوم است و از شغلی که داشته اخراج می شود !!! لذا ترکیبی از این دو یعنی مافیای قدرت و ثروت هر دو تلاش می کنند دست به اغوای مردم زده و اجازه ندهند کسی مانع کار انها شود ... به زاویه رانده شدن اهالی کلیسا و هم چنین انحراف انها : در بین اهالی کلیسا میل قوی ای وجود ندارد که به این موضوعات وارد شوند و با این موارد مقابله به مثل کنند . همچنین در طی سالیان اخیر هم برخی اهالی کلیسا به انحراف کشیده شده و حتی به دام جریان های فاسد و باطل افتاده اند . پس نمی توان انتظار زیادی در این زمینه از انها داشت . ضعف مسیحیت و تحریف ان : مسیحیت دینی تحریف شده است که برای خدا شریک قائل است . مسیحیت خدا را به ساعت سازی تشبیه می کند که یک بار ساعت را می سازد و وقتی ساعت را فعال می کند ان را به حال خود وا می گذارد . بنابراین خدای مسیحیت خدایی است که هندل جهان را زده است و ان را به حال خود رها کرده است . نگاه مسیحیت به خدا خیلی محدود و ضعیف است . لذا مسیحیان درک درستی از حق و باطل ندارند و گاهی این دو را در هم می امیزند !!! پس اکتفا به این دین نمی تواند مردم غرب را به حق نزدیک کند . با این تفاسیر نباید امید به مردمی داشت که دینی تحریف شده را پذیرفته اند و بعد در فضای مدرنی هم تنفس می کنند بتوانند به تحلیل فیلم ها و تفکیک مطالب انحرافی از مطالب حق گرایانه شوند ... البته خیلی مسائل دیگر هم وجود دارد اما تا اینجا کافی است . اما چرا ایران باید در مواجه با اثار هنری غربی از خود عکس العمل نشان دهد و برای اینگونه مسایل اهمیت قائل شود ؟ امروز دو دیدگاه در جهان حاکم است دیدگاهی خدامحور و دیدگاهی انسان محور . این دو دیدگاه در مقابل هم قرار داشته و در نزاع با یکدیگر هستند . ایران در پارادایم (وادی) خدامحوری است پس بالطبع باید در مقابل پارادایم انسان محوری عکس العمل نشان دهد . تهاجم نرم و تهاجم فرهنگی که از غرب بر ایران تحمیل می شود باید پاسخ داده شود و گر نه این تهاجم ها دست به تخریب اصول و مبانی دینی و اعتقادی ما می زنند . وظیفه ما به عنوان یک مسلمان و کسی که خدا را قبول دارد مقابله با این تهاجم هاست . دین اسلام دینی کامل و بدون نقص است . حق و باطل در ان کاملا شفاف است . پس ما باید از اثار غربی باطل را شناسایی و با ان مقابله کنیم . لذا ضرورت دارد ما هر اثر هنری را که مشاهده می کنیم ، ان را با شاخص اسلام و حق و حقیقت بسنجیم . چرا که کار سینمای القای غیر مستقیم است . حال اگر این القا در جهت اغوای انسان مسلمان باشد اثرات سویی را روی جامعه اسلامی و مردم مسلمان می گذارد . بنابراین پرداختن به این مسائل برای ما دارای اهمیت بسیار زیادی است . این بحث خیلی طولانی است اما به نظرم تا این جا کافی باشد . امیدوارم جواب شما را داده باشم .
  • Anti Devil ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 0
    تاثیر گذاشته که اروپا اینجوری شده.
  • مهدی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 1
    اول: مسیحیت اکثر اونها در حد کلیسای یکشنبه ست و از اینکه بهش توهینی بشه هم حتی خیلی نگران نمیشن. دوم: کی گفته روشون تاثیری نداره؟ اینهمه کنترلی که آمریکا روی افکار عمومی غرب داره از کجا نشات گرفته؟ سوم: تنها تفکر پویا در مقابل این فکر شیطانی در ایران هست. لذا تاثیر چنین فیلمهایی روی ذهن ایرانی خطرناک تر هست تا تاثیرش روی ذهن یک مثلا فرانسوی. چون اون فرانسوی فکرش خیلی تضادی با اهداف غرب نداره. البته با این فیلمها باید ذهن همون مردم غرب رو هم بسته نگه دارند تا بتونن به اهدافشون برسند.
  • علیرضا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    درسته اما خرج فیلم هم حسابه: هزینه ساخت 150 میلیون دلار
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    ایکاش این نوع آگاهی رسانی در صدا و سیما که مخاطبان بیشتری دارد انجام شود یا حتی در دانشگاهها سمینارهایی در این خصوص برگزار شود
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    حالا چون یه جمله از فیلم درباره اینشتین بوده و ناتالی پورتمن گفتش اون جمله رو، اینشتین بدبخت شد صهیونیست؟ شد وقف اسراییل؟ نه به اونایی که اینشتین رو شیعه میدونن ( که البته دور از ذهن هم نیست) نه به اینکه شما با یه جمله صهیونیست کردینش اگر مقاله ای مستند و دقیق درباره شخصیت اینشتین هم دارید بذارید ممنون میشیم مشرق
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    من. دارم
  • مارول IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    اگه اینجوریه مختار هم که یه چشمش بسته بود نماد شیطان بوده دارین یکی از بهترین فیلم های جهانو نقد میکنین شما باید جلو کارگردانا ایرانیو بگیرین که دیگه اسلام تو فیلماشون معنی نداره بازیگرا ایرانی هم که کم کم دارن بی حجاب میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس