کد خبر 250895
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

مدیر بیمارستان پیامبران درباره شرایط کوروش باقری گفت: علائم پزشکی خوب است اما 48 تا 72 ساعت باید صبر کرد تا شرایط بحرانی سپری شود.

به گزارش مشرق، کورش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بامداد امروز دوشنبه به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پیامبران تهران بستری شد.

مدیر بیمارستان پیامبران:  علائم پزشکی وی خوب است

سید هادی سمایی در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت کوروش باقری گفت: وی ساعت 1:30 بامداد دچار حالت تهوع شد و ساعت 3:30 درد قفسه سینه و گردن باعث بیشتر شدن ناراحتی در وی شد که ساعت 6 صبح به بیمارستان آمد و در بیمارستان دچار سکته قلبی شد.

وی ادامه داد: از همان لحظه درمان آغاز و احیای قلبی - عروقی توسط پزشکان شروع شد. بعد از 40 دقیقه با توجه به اینکه ریتم قلبی او به هم خورده بود به حالت عادی بازگشت و به ICU منتقل شد که برای ادامه درمان پزشکان تلاش می‌کنند.

مدیر بیمارستان پیامبران گفت: علائم پزشکی خوب است اما 48 تا 72 ساعت باید صبر کرد تا شرایط بحرانی سپری شود. از مردم انتظار داریم برای بهبود وی دعا کنند.

سمایی در پاسخ به این سوال که آیا وی می‌تواند به ورزش بازگردد یا خیر؟ تصریح کرد:هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، او سکته وسیعی داشت اما خوشبختانه همه کارها سریع  انجام شد، درباره بازگشتش باید پزشک متخصص قلب نظر دهد.

به گزارش مشرق، دکتر عطاءالله منافی متخصص قلب و بیهوشی هم در خصوص آخرین وضعیت جسمانی کوروش باقری گفت:‌ مراحل احیای قلب باقری به مدت 45 دقیقه تحت نظر تیم مجرب پزشکی انجام شد و چون این مدت طولانی بود شرایط را بحرانی کرده است. در هر صورت امیدواریم بتوانیم وی را سرپا ببینیم و بتواند از بیمارستان مرخص شود.

وی ادامه داد:‌ در کل یک مقدار وضعیت خوب نیست. با این حال باقری در حال درمان است و تحت نظر پزشکان بیهوشی و متخصصان قلب قرار دارد. امیدوارم در ساعت‌های آینده اخبار خوبی را به مردم بدهیم.

به گزارش فارس، دکتر مجید برزی یکی دیگر از متخصصان قلب اتاق ICU در این خصوص گفت‌:‌ساعت 7 که شیفت را تحویل گرفتم وضعیت بیمار ناپایدار بود. با این حال وی در آن زمان به حالت هوشیاری برگشته و حتی اجازه داد با تزریق داروی بیهوشی او را به حالت ثابت دربیاوریم. در هر حال امیدواری ما بیشتر از آن لحاظ است که او دچار کمبود اکسیژن مغزی نشده بود.

وی ادامه داد: سطح هوشیاری باقری 45 تا 50 درصد است با این حال برای عبور از شرایط بحرانی باید یک تا سه روز منتظر ماند.

دکتر برزی یادآور شد: سابقه بیماری قلبی در خانواده سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری وجود داشته و مادر او نیز به همین دلیل فوت کرده است. حتی خود باقری تا هشت ماه پیش قرص قلب مصرف می‌کرد.

وی تاکید کرد: دعا می‌کنیم تا وضعیت عمومی او بهتر شود و اینکه بتوانیم هرچه سریعتر او را از دستگاه جدا کنیم. ترجیحا هرچقدر تعداد بازدیدکنندگان کمتر باشد بهتر است چرا که احتمال عفونت بیمار وجود دارد.

این متخصص قلب در پایان گفت:‌ اگر باقری ورزشکار نبود تا این اندازه امیدوار نبودیم اما به خاطر بنیه قوی توانست شوک زیادی که به وی وارد شد را تحمل کند.

رضازاده: وضعیت باقری رضایت‌بخش است/ مشکلش به خاطر استرس بود

به گزارش مشرق، حسین رضازاده هم که برای پیگیری مسائل مربوط به بستری شدن کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در بیمارستان حاضر شده بود در این خصوص گفت:‌ کوروش ساعت 6 صبح امروز از ناحیه قلب احساس درد کرد که به وسیله همکارش به بیمارستان منتقل شدکه خدا را شکر تمام فوق‌تخصص‌های قلب در بیمارستان حاضر بودند و به وی کمک کردند.

وی ضمن تشکر از مدیریت پزشکان بیمارستان در خصوص آخرین وضعیت باقری، ادامه داد: خطر رفع شده و انشاءالله طی دو روز آینده به طور کامل این شرایط برطرف خواهد شد. از مردم می‌خواهم دعا کنند تا زودتر باقری به شرایط آرمانی بازگردد.

رضازاده تصریح کرد: باقری از قبل مشکل قلبی داشت و حتی بخشی از این موضوع ارثی بود و مادرش نیز از ناحیه قلب دچار مشکل بود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: در حال حاضر حال عمومی کوروش بهتر است. از مردم می‌خواهم دعا کنند و امیدوارم حالا که خطر اصلی رفع شده است هرچه زودتر شاهد سلامتی او باشیم. وی از لحاظ هوش در سطح خوبی است و پزشکان از وضعیت وی ابراز رضایت کردند.

رضازاده گفت:‌ یک بار دیگر از مردم عزیز کشورمان می‌خواهم تا برای این قهرمان ملی که زحمات زیادی را برای ورزش کشور کشیده است دعا کنند تا بتوانیم یک بار دیگر شاهد حضور او در میادین ورزشی باشیم.

وی تصریح کرد: بیشتر مشکل کوروش به خاطر استرس بود و پزشکان نیز روی این موضوع تاکید داشتند چرا که همه اجزای بدن به خاطر استرس تحت فشار قرار می‌گیرد.

رضازاده در پایان گفت:‌ باز هم باید خدا را شکر کرد که به خاطر دانشگاهش دو روز زودتر از بجنورد راهی تهران شده بود تا از لحاظ امکانات بتوان کارهای اساسی را روی وی انجام داد که این موضوع هم خواست خدا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا اقای باقری و سایر بیماران رو شفا بده
  • جواد ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا ایشان را شفا عنایت فرماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس