کد خبر 250888
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

دبیر کل سازمان ملل در آستانه نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک، تحرکات گسترده‌ای را برای کمک به راه حل سیاسی بحران سوریه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از تلویزیون المیادین نوشت: گفت‌وگو درباره سوریه محور رایزنی‌های دیپلماتیک در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است که در مهمترین این دیدارها قرار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه‌ با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه در امور سوریه روز شنبه آینده دیدار کند.

دیدار جان کری و لاوروف اولین دیدار دو وزیر امور خارجه پس از توافق اخیرشان در ژنو درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه است و احتمالاً تعیین زمان برای برگزاری ژنو 2 محور این گفت‌وگوها خواهد بود.

همچنین قرار است طی ساعات آینده احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری از آمادگی این ائتلاف برای حضور در نشست ژنو 2 خبر دهد.

از سوی دیگر بان کی مون و اخضر ابراهیمی نیز در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند و پس از این دیدار، دفتر دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اهمیت راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد که همه طرف‌ها باید برای حل مسالمت‌آمیز این بحران تلاش کنند.

همچنین بان کی مون با نیبل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار کرد و پس از این دیدار در نشست خبری گفت که بحران سوریه باید با راه حل سیاسی مورد قبول اتحادیه عرب حل و فصل شود.

نبیل العربی هم گفت: اکنون تحرکات زیادی به جریان افتاده که نشست ژنو 2 از آن جمله است که مورد حمایت کشورهای عربی قرار دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس