نمایش "وقتی زمین دروغ می گوید" به کارگردانی سیعد تشکری و با همکاری هنرمندانی که سالهاست با او کار می کنند در "تماشا خانه مهر" حوزه هنری در حال اجراست.

گروه فرهنگی مشرق – نمایش "وقتی زمین دروغ می گوید" به کارگردانی سیعد تشکری و با همکاری هنرمندانی که سالهاست  با او کار می کنند  در "تماشا خانه مهر" حوزه هنری در حال اجراست. 

محمد احمدزاده، بازیگر این نمایش در گفتگو با مشرق اظهار داشت: اجرای این نمایش از دیروز (هفدهم شهریور) آغاز شده و تا آخر تابستان هم ادامه خواهد داشت. زمین دروغ می گوید نمایشی سه اپیزودی است که پیش از این در بخش چشم انداز بیست و هشتمین جشنواره  بین المللی تاتر فجر به صحنه رفته و در کتابی شامل چهار نمایش با همین نام به عنوان آخرین اثر سعید تشکری در زمینه  تئاتر توسط  انتشارات نیستان منتشر، و در سال ۱۳۹۱ برنده  جایزه کتاب فصل تهران شده است.  با توجه به استقبال خوانندگان مراحل چاپ دوم را می گذراند. 

می ادامه داد: وقتی زمین دروغ می گوید  به نسل کشی در جهان معاصر می پردازد و اتفاقات سه جنگ را از منظری انسانی روایت میکند. این نمایش به رغم استقبال خوب داوران و منتقدان در اجرای جشنواره فجر به دلیل کسالت تشکری تا امروز امکان اجرای عمومی را پیدا نکرد.  

احمد زاده در پایان اظهار داشت: تمرین گروه بازیگران و عوامل اجرایی در مشهد انجام شده و گروه چند روزی است که برای اجرای این نمایش به تهران امده اند. 

شایان ذکر است سعید تشکری از چندین ماه قبل به دلیل ابتلا به بیماری ام اس و مشکلات عدیده جسمانی ، تحت مراقب های ویژه بوده و یک بار هم تحت عمل جراحی قرار گرفته است و عمل جراحی بعدی او نیز در همین ماه و در تهران انجام خواهد شد.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس