کد خبر 247344
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

در حالی در دومین جلسه شورای شهر تهران، محمد‌باقر قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شد که این جلسه با حاشیه‌های جالبی از جمله گلایه اصلاح‌طلبان از نحوه رای‌گیری همراه بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم رأس ساعت ۹:۲۰ دقیقه برگزار شد.

*در حالی جلسه اشاره شده ابتدا قرار بود به صورت علنی برگزار شود که بعد از دقایقی و با تصمیم هیئت رئیسه شورای شهر جلسه انتخاب شهردار به صورت غیرعلنی برگزار شد.

* قبل از آغاز جلسه انتخاب شهردار تهران اختلاف نظری بین برخی از اعضاء شورای شهر به وجود آمده بود به طوری که برخی از اعضاء از جمله (محسن سرخو، ناصحی، تندگویان، حکیمی‌پور، سالاری، مختاباد) در سالن اصلی شورا حضور داشتند و برخی از اعضاء نیز در طبقه اول ساختمان شورا منتظر برگزاری جلسه بود.

* در جلسه امروز ۳۱ عضو شورای شهر حضور داشتند که طبق روال همیشه شیبانی و چمران از ساعت اولیه صبح در جلسه حاضر بودند.

* ازدحام و حضور تعداد قابل توجهی از اهالی رسانه‌ و خبرنگاران منجر به درگیری برخی از خبرنگاران و عکاسان با مسئولان برگزاری جلسه شورای شهر شد که در نهایت با وساطت دیگر خبرنگاران موضوع فیصله پیدا کرد.

* رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در هنگام برگزاری دومین جلسه شورا در دو نوبت در بین خبرنگاران حضور پیدا کرد و محتوای جلسه را در جمع آنها مطرح نمود.

* پس از گذشت حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه از جلسه شورای شهر و پس از اعلام برنامه‌های کاندیداهای شهرداری (محسن هاشمی، محمدباقر قالیباف) رأی‌گیری آغاز شد.

*در حالی رأی‌گیری برای انتخاب شهردار تهران از سوی اعضاء شورای شهر برگزار شد که درمرحله اول به دلیل اینکه هیچ کدام از کاندیداها نتوانستند رأی کافی را کسب کند بار دیگر اعضاء شورا اقدام به رأی‌گیری نمودند.

* پس از اعلام نهایی رأی‌های به گلدان ریخته شده، در نهایت محمد‌باقر قالیباف با کسب ۱۶ رأی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

* در جلسه رأی‌گیری و در مرحله دوم یک رأی مخدوش در گلدان ریخته شد که به گفته یکی از اعضاء شورای شهر این رأی متعلق به حسین رضا‌زاده بود.

* پس از اتمام رأی و مشخص شدن شهردار تهران، محسن هاشمی و محمد‌باقر قالیباف در جلسه علنی شورا حاضر شدند.

* یکی از خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب در واکنش به خبری مبنی بر اینکه احمد دنیامالی و الهه راستگو به قالیباف رای داده اند، به درگیری لفظی با دنیامالی پرداخت و به او گفت: از اول هم معلوم بود که شما به قالیباف رای می دهید!

* از دیگر حاشیه های عجیب جلسه امروز، دعوای لفظی بین یکی از مسئولان شهری و یکی از خبرنگاران بود که به فحاشی خبرنگار مذکور ختم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس