کد خبر 24553
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

اظهارات فرمانده نيروي دريايي سپاه مبني بر اينکه هواپيماهاي آمريکايي در خليج فارس قطعا توسط سپاه پاسداران سرنگون شده‌اند و در زمان مناسب نمايش داده خواهند شد، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي داشت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در خصوص واکنش پنتاگون به سرنگوني دو فروند هواپيماي آنها در خليج فارس توسط سپاه گفت: آمريکايي‌ها خودشان را ابرقدرت و داراي بالاترين تکنولوژي و علم مي‌دانند و طبيعي است که چنين مسائلي را به راحتي قبول نکرده و تکذيب کنند اما آنچه مسلم است به طور قطع سپاه پاسداران اين اقدام را انجام داده و دليل آن نيز اين است که الان هواپيماها در اختيار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمايش خواهيم داد.

چندي پيش سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام کرد که دو فروند هواپيماي بيگانه توسط سپاه پاسداران در خليج فارس سرنگون شده است.

پنتاگون در اولين واکنش به اين خبر، ضمن تاييد سرنگوني دو فروند هواپيماي خود در خليج فارس، اعلام کرده بود اين هواپيماها توسط نيروهاي نظامي ايران سرنگون نشده‌اند.

بر همين اساس خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس اولين آژانس خبري بود که به بازتاب سخنان فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران ايران پرداخت و اعلام کرد که ايران تاکيد کرده است هواپيماهاي سرنگون شده توسط ايران آمريکايي هستند و به صورت علني نمايش داده خواهند شد.

خبرگزاري فرانسه نيز در خبري به نقل از فرمانده نيروي هوايي سپاه اعلام کرد که ايران دو هواپيماي بدون سرنشين آمريکايي که توسط ايران سرنگون شده‌اند،‌به نمايش گذاشته مي‌شوند.

روزنامه آمريکايي واشنگتن‌پست نيز در گزارشي به نقل از آسوشيتدپرس به بازتاب خبر هواپيماهاي بدون سرنشين ايران پرداخت و نوشت که اين هواپيماها آمريکايي بودند.

شبکه خبري فرانس 24 نيز اعلام کرد که فرمانده ايراني مي‌گويد دو هواپيماي سرنگون شده آمريکايي را نمايش خواهد داد.

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز اعلام کرد دو هواپيماي سرنگون شده توسط ايران آمريکايي هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس