صلاحیت مسعود سلطانی‌فرد وزیر پیشنهادی ورزش در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی فرد وزیر پیشنهادی ورزش دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند.

احمدی لاشکی اولین موافق وزیر ورزش: مدیر ورزش باید سیاستمداری چیره‌دست باشد

احمدی لاشکی که در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه علنی بعدازظهر امروز (پنج‌شنبه) سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در پی ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان گفت: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت سنین 11 تا 15 سال 4.6 میلیون نفر و جمعیت افراد 15تا 29 سال 24 میلیون نفر است و این یعنی قریب به 28.5 میلیون نفر جمعیت جوان که ما نتوانسته‌ایم آنها را در این وزارتخانه بپذیریم زیرا آنها برادر ناتنی وزرش شده‌اند و حقی از ارث نبرده‌اند.

وی با اشاره به اعلام حمایت فراکسیون ورزش مجلس از تصدی وزارت توسط سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: ورزش جایگاه خاصی است که ایستایی در آن معنایی ندارد. در ورزش رسیدن نداریم بلکه همیشه حرکت و تلاش است و نتیجه‌اش را در ورزش قهرمانی زمانی می‌بینیم که یک ورزشکار صاحب مقامی شده و نواختن سرود و اهتزاز پرچم ایران شور و هیجان 75میلیون ایرانی را به دنبال دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس بابیان اینکه وزیر ورزش باید پرکار و پرتلاش باشد، خاطرنشان کرد: من تشکر می‌کنم کسی به عنوان وزیر ورزش تعریف شده که سالها تلاش ویژه داشته من به این جهت اینجا آمدم که احساس می‌کنم آقای سلطانی‌فر مظلوم واقع شده، او معاون سیاسی سه استان و استاندار سه استان بوده و این یعنی ریاست شورای ورزشی و شورای جوانان را نیز به عهده داشته و به این حوزه اشراف دارد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با پدیده فرار مغزها در جامعه خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر در برنامه‌اش استقلال کامل فدراسیون‌ها، توجه ویژه به ورزش بانوان، توجه به اقتصاد در کنار ورزش، تقویت جایگاه ورزش پیشکسوتان و سرمایه گذاری در تمام رشته‌های ورزشی را مورد توجه قرار داده است ما هم معترضیم که یک ورزشکار دو میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما یک رشته ورزشی در یک شهرستان 100میلیون تومان اعتبار هم نداشته باشد.

احمدی لاشکی در ادامه به اظهارات روحانی درباره اطلاعات سلطانی‌فر در وزارت ورزش اشاره کرد و به مزاح گفت: در این چند وقتی که با ایشان صحبت کردیم به نظر می‌رسد اطلاعات ایشان از آقای فردوسی‌پور هم کمتر نباشد.

به گفته وی وزیر پیشنهادی ورزش ناکارآمدی و سلیقه‌ای عمل کردن در اعمال ورزشهای مدیریتی در سازمان‌های ورزشی، پروژه‌های عمرانی و نیمه تمام و بلاتکلیف در سطح کشور، ضعف نظام فناوری اطلاعات در ورزش و نبود اطلاعات و آمار درست را از چالش‌های این حوزه می‌داند.

نمایده در پایان با تاکید بر اینکه مدیر ورزش باید سیاستمداری چیره‌دست باشد، رابطه سیاست و ورزش را جدایی‌ناپذیر توصیف کرد وگفت: آقای سلطانی‌فر دانشجوی دکترا در مدیریت توسعه است و با توجه کار اجرایی و سابقه علمی بهترین گزینه برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آید.

احمدی لاشکی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تبریک به حسن روحانی و تقدیر او از معرفی زودهنگام کابینه به مجلس از وزیر پیشین ورزش و جوانان نیز تقدیر و تشکر کرد.

کاتب دومین موافق وزیر پیشنهادی ورزش: نشان افتخار سلطانی‌فر پرهیز از سیاسی کاری در مسوولیت است

غلامرضا کاتب که در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه علنی بعدازظهر مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد کابینه حسن روحانی برای نمایندگان سهل و آسان، خاطرنشان کرد: افراد این کابینه همه جواب پس داده‌اند و ما می‌توانیم همه آنها را امتیازبندی کنیم و به آنها نمره بدهیم.

وی افزود: کشتی مدیریت کشور در طوفان تحریم دشمنان قرار گرفته و ما اگر بخواهیم در این شرایط سخت کشور را به ساحل امن برسانیم، باید با بالاترین وفاق، عقلانیت و دانش، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

کاتب در ادامه اضافه کرد: ورزش یکی از عرصه‌هایی است که می‌تواند برای ما رشد و بالندگی کسب کند و این نشان از توان جوانان ایران اسلامی دارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌گویند آقای سلطانی‌فر کار سیاسی کرده است. کسی که 20 سال افتخار دارد در نظام جمهوری اسلامی در سطح استانداری و معاونت استانداری کار مدیریت کلان کند و دانش‌آموخته دکترای برنامه‌ریزی و توسعه است، آیا فقط کار سیاسی بلد است، آیا کسی که 20 سال افتخار مدیریت کلان کشور را دارد، نمی‌تواند برمسائل جوانان و ورزش اشراف داشته باشد؟

وی یادآور شد که سلطانی‌فر 20 ریاست کمیسیون اجتماعی استانداری‌ها را به عهده داشته و براین اساس مسائل جوانان را به خوبی رصد کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس به نقل قولی از رییس جمهور پرداخت و گفت: آقای روحانی گفتند که آقای سلطانی‌فر کامپیوتر سیار ورزشی است، ایشان اطلاعات ورزشی خوبی دارد، انصاف به خرج بدهید، بعد از 34 سال اگر یک مسوول ورزشی را انتخاب کردید که پیش از انتصابش در مسوولیت ورزشی دو سال سابقه قائم‌مقامی سازمان تربیت بدنی را داشته باشد، آن‌وقت به آقای سلطانی‌فرد ایراد بگیرید.

او تنها کسی است که بعد از 34 سال مسوولیت ورزش را به عهده می‌گیرد و علاوه بر داشتن سابقه علمی و مدیریتی، سابقه کلان مدیریت ورزش را در مدت دو سال را هم داشته است.

کاتب در پایان گفت: امیدوارم با فعالیت ارزشمند آقای سلطانی‌فر در طول این مدت و 20 سال سابقه مسوولیت وی که نشان پایبندی‌اش به نظام جمهوری اسلامی است و اینکه دوری از افراطی‌گری و پرهیز از سیاسی کاری از مسوولیت نشان افتخار او بوده، با یک همت عالیه به او رای بدهید.

کاشانی سومین موافق وزیر ورزش :وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، کامپیوتر ناطق ورزش است

ناصر کاشانی در موافقت با مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امیدوارم استفاده از پتانسیل اقوام در مناصب مدیریتی توسط رییس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور با انتخاب مسعود سلطانی‌فر سنت حسنه‌ای را در انتخاب مدیری با سابقه طولانی بنیانگذاری کرد، افزود: انتخاب فردی از خانواده ورزش برای نخستین بار در مدیریت ورزشی کشور انجام می‌شود. رییس جمهور با انتخاب سلطانی‌فر جایگاه وزارت را ارتقا داد و فردی را معرفی کرد که در سطح قابل قبولی است.

کاشانی با یادآور شدن چالش‌های ورزش شهرستان‌ها گفت: بنده به عینه از چالش‌های فراوان ورزش شهرستان‌ها مطلع هستم. بسیاری از استعدادهای این مناطق به دلیل محرومیت و بی‌توجهی به ورزش مناطق محروم ناشناخته مانده است. حضور سلطانی‌فر در راس مدیریت ورزش کشور از این ناحیه نیز غنیمت است.

وی یادآور شد: اساتید دانشگاه‌ها و اهالی ورزش انتخاب شایسته رییس جمهور برای تصدی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ایشان را تحسین می‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را مدیری کم هزینه دانست و افزود: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه را در پیش می‌گیرد. ایشان به معضلات مدیریتی و چالش‌های بخش ورزش اطلاعات و تسلط خوبی دارد. به نوعی می‌توان ایشان را کامپیوتر ناطق ورزش کشور دانست.

کاشانی، سلطانی‌فر را مدیری دانست که برای ارتقای سطح ورزش کشور از همه ظرفیت‌های کشور استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم زاهدان خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای ارتقای جایگاه ورزش قهرمانی و همگانی حرکت کرده است. ایشان اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی را در دستور کار قرار داده است. همچنین مبارزه با فساد، دوپینگ و ناامنی‌های اخلاقی در ورزش کشور را در دست اقدام دارد.

کاشانی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای فوتبال و جام جهانی 2014 دارای برنامه دانست.

وی استفاده از مدیران غیر ورزشی را از جمله رویکردهای وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برشمرد و افزود: امیدوارم سلطانی‌فر در تعامل با سازمان خصوصی‌سازی، تکلیف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را مشخص کند.

نماینده مردم زاهدان ارتقای ورزش بانوان در همه سطوح را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و به معنای معرفی شدن اسلام به عنوان دینی مترقی و ارزش قائل شدن برای زنان کشور دانست.

این عضو کمیسیون اجتماعی از تلاش وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان جهت استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت و افزود: باید از حضور گرامی سلطانی‌فر در رأس بخش ورزش کشور، استقبال کرد.

عزیزی چهارمین موافق وزیر ورزش:مطالبه نمایندگان در خصوص مصوبات سفرهای استانی رهبر انقلاب

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ضمن تبریک به حسن روحانی رییس جمهور برای انتخابت دو گزینه پیشنهادی کشور و دفاع که بدون مخالف صلاحیتشان بررسی شد، گفت: انشاءالله امروز مجلس شورای اسلامی به دلیل ولایت‌پذیری آقای رییس جمهور، سابقه و رفتار مورد تایید مقام معظم رهبری و به امید جاری بودن همین منش در دولت یازدهم،‌به کابینه رای اعتماد خواهد داد.

وی خطاب به روحانی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و توصیه معظم‌له به تعامل و وحدت و پاسداشت رای ملت شریف ایران اسلامی و اعتقاد راسخ مجلس و دولت در جهت حل مشکلات کشور و بخصوص معیشت مردم، کابینه جنابعالی مورد حمایت و همکاری خواهد بود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این راستا توجه جدی به مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها که برخی از آن به علت عدم تخصیص 100 درصد منابع و اعتبار، اجرایی یا نهایی نشده است مورد مطالبه همه نمایندگان و ملت شریف ایران اسلامی است.

عزیزی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس افزود: در اهمیت وزارت ورزش و جوانان همین بس که امام راحل و مقام معظم رهبری ورزش را تکلیف الهی و کلید سلامتی نامیده‌اند و ورزشکاران و پهلوانان، به مولای متقیان علی‌(ع) تاسی و اقتدا می‌جویند.

مرادی اولین مخالف وزیر ورزش:"سلطانی‌فر" تنها دوسال سابقه حضور در ورزش کشور را دارد

سالار مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پنجشنبه پارلمان در سخنانی به عنوان نماینده مخالف سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: این جانب از جمله نمایندگانی بودم که در موضوع تحقق حماسه سیاسی، ضمن احترام برای همه کاندیداهای ریاست جمهور، با افتخار به صورت رسمی و در منطقه کردستان از برنامه‌ها و افکار و شخصیت آقای روحانی حمایت کرده و خواهم کرده، قطعاً حمایت بنده و رای 72 درصدی مردم کردستان به آقای روحانی، حمایت از برنامه‌های وی بوده است.

وی افزود: امید ما دراین دولت توجه به حقوق افرادی است که تاکنون یا کمتر مورد توجه قرار گرفتند یا باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرند.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ‌آقای روحانی! قرار ما این بود که از ظرفیت نیروهای کرد و اهل سنت در کابینه استفاده شود، امیدواریم در سایر سطوح و بدنه دولت از ظرفیت نیروهای اهل سنت و کرد کشور نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه ناگفته نماند مخالفتم با آقای سلطانی‌فر هیچ‌گونه منافاتی با شایستگی‌ها و توانمندی‌های وی در سوابق اجرایی کشور ندارد، گفت: آقای سلطانی‌فر! مروری بر سوابق سیاسی شما جدا از سال 58 تا 60 نشان می‌دهد که جنابعالی از سال 61 تا 88 در بحث‌های مختلف وزارت کشور بوده‌اید، بر این اساس حضور شما در وزارت ورزش سایه سنگینی بر این وزارتخانه می‌گستراند و این سوال مطرح می‌شود که آیا شما همچون روال مردم از ورزش به عنوان پلکانی که برای دست یافتن به مناصب مختلف استفاده می‌شد، استفاده می‌کنید و این روال را ادامه می‌دهید؟

به گفته وی، در بسیاری از استان‌ها هیئت‌های ورزشی را کسانی مدیریت می‌کنند که نه سابقه ورزشی دارند و نه ورزشکار بوده‌اند بلکه افرادی با سوابق سیاسی هستند؛ جنابعالی برای توسعه ورزش معلولان جسمی و حرکتی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا برای بیمه و اشتغال ورزشکاران برنامه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟

نماینده سنندج در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به طرح سوالات دیگری پرداخت و گفت: برنامه شما (سلطانی‌فر) برای ورزش بانوان چیست؟ سهم جوانان در دستگاه شما آیا همان یک معاونت که در حد خیلی کمرنگ دیده شده خواهد بود و یا اینکه با توجه به موضوع مهم تربیت جوانان، تدابیر دیگری در این زمینه اندیشیده‌اید؟ باید از جوانان در حوزه اشتغال حمایت جدی شود.

سالار مرادی در خاتمه خاطرنشان کرد: آقای روحانی‌!به دلایل و بهانه‌هایی صلاحیت برخی وزرای پیشنهادی شما زیر سوال رفته است، باید نمایندگان مجلس بدانند رایی که امروز می‌خواهند بدهند بر اساس منافع ملی نه بر اساس جریان‌های سیاسی یا فرهنگی باشد.

قادرمرزی دومین مخالف وزیر ورزش: به جز سلطانی‌فر به همه وزرای پیشنهادی رای می‌دهم

حامد قادرمرزی در مخالفت با مسعود سلطانی‌فر وزیرپیشنهادی ورزش و جوانان گفت: معتقدم امروز مجلس در موقعیت حساسی برای انتخاب وزرا قرار دارد.

این عضو کمیسیون عمران افزود:سلطانی‌فر 35 سال سابقه مدیریتی دارد ولی سوابق اجرایی و تحصیلاتی ایشان هیچ ربطی به ورزش ندارد و به نظر بنده معیار شایسته‌سالاری در خصوص وزارت ورزش و جوانان رعایت نشده است.

قادرمرزی افزود: سلطانی‌فر در کمیسیون گفت اگر توپ به دروازه برود خوب است و اگر به تیر دروازه بخورد بد است.

این نماینده اهل تسنن مجلس با اعلام اینکه با 17نفر از اعضای کابینه دولت یازدهم موافقم گفت: بنده به جز وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که هیچ ارتباطی با ورزش ندارد با سایر وزرای دولت یازدهم موافقم.

رحمانی سومین مخالف وزیر پیشنهادی ورزش: خطوط مستهلک انتقال نیرو باید بازسازی شود

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به اهمیت این وزارتخانه در اقتصاد کشور گفت: تنوع و گستردگی وزارت نیرو از روستا آغاز و تا سطح استان را در بر می‌گیرد و کسی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد باید انسانی برجسته، توانمند، متعهد و متخصص باشد.

وی افزود: آقای چیت‌چیان با 30 سال حضور و فعالیت در جبهه حق علیه باطل، در تمام برنامه‌های وزارت نیرو حضور داشته است و حتی وزیر اسبق نیرو نیز ایشان را جزء نیروهای ولایی و بسیجی عنوان کردند.

نماینده مردم پاکستان با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو برای این وزارتخانه گفت: ایشان متعهد هستند که کارهای پایه‌ای را در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه انجام دهند و مدیریت تقاضا را به درستی انجام دهند. اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، تأمین آبهای روستایی، استفاده از آبهای نامتعارف و همچنین استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی جزو طرح های مهم است که در این برنامه آمده است.

رحمانی با اشاره به حساسیت استانها در قبال مسئله آب و برق گفت: هم اکنون بیش از 70 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در داخل کشور وجود دارد متأسفانه خطوط انتقال نیروی ما مستهلک است و نیاز به بازسازی دارد.

نماینده تاکستان با اشاره به مشکل استان قزوین درباره بی‌‌آبی گفت: استان قزوین از بی‌آبی می‌سوزد و غرب استان از جمله شهرستان تاکستان در حال سوختن از بی‌آبی است. وزارت نیرو متعهد شده است که 125 میلیون مترمکعب آب به این اراضی انتقال پیدا کند و من امیدوارم وزارت نیرو این طرحها را اجرا کند.

احمدی چهارمین مخالف وزیر ورزش: وزیر پیشنهادی ورزش برنامه مدونی برای حضور در بازی‌های آسیایی و جهانی داشته باشد

عثمان احمدی مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که وقت خود را با رجب رحمانی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی تقسیم کرده است در صحن علنی نوبت عصر امروز گفت: وزرایی که آقای روحانی به مجلس معرفی کرده است، از لحاظ توانمندی، ولایت‌مداری و پایندی به اصول قانون اساسی مشکلی ندارند چرا که در غیر این صورت حتما روحانی آنها را برای کابینه به مجلس معرفی نمی‌کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم تمامی اهتمام خود را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم به خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی به کار گیرند.

احمدی در خصوص دلیل مخالفتش با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من مخالفت آنچنانی با وزیر ندارم و به دلیل فشارهای منطقه کردنشین و اهل سنت در پشت تریبون قرار گرفتم.

وی گفت: با وجود حدود 5 تا 6 میلیون رای آقای روحانی از مردم کرد و اهل سنت است ولی به نخبگان کرد و اهل سنت در کابینه توجهی نشده است که امیدواریم دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به نمایندگان ادوار داشته باشد.

نماینده مردم مهاباد با طرح این پرسش که سلطانی‌فر چه برنامه‌ای برای حضور تیم‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی و جهانی دارد گفت: یکی از اولویت‌های شما باید بازنگری در طرح جامع ورزش کشور باشد و از طرف دیگر امیدواریم همکاری موثر با کمیته ملی المپیک جهت حضور در بازی‌های آسیایی و جهانی داشته باشید.

وی همچنین در ابتدای صحبت‌های خود با قدردانی از مردم برای خلق حماسه سیاسی و انتخاب دکتر روحانی، کشتار بی‌رحمانه و دردمنشانه مردم مصر، سوریه و اخیرا کودکان مظلوم کرد سوریه توسط آمریکایی‌ها را محکوم کرد و فوت شاعر کرد را تسلیت گفت.

مسعود سلطانی‌فرد در صحن علنی مجلس: مبارزه با فساد، تبعیض و دلالی در ورزش را در دستور کار قرار خواهم داد

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان گفت: بنده به عنوان فرزند انقلاب که در کارهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور افتخار خدمت‌گزاری مردم را داشتم بیش از 20سال در شش استان کشور، 12 سال عهده‌دار سمت استانداری در سه استان مرکزی، زنجان و گیلان بوده‌ام.

وی ادامه داد: بنده همچنین هشت سال به عنوان معاون استانداری‌های هرمزگان، همدان و فارس انجام وظیفه نمودم و در تمام این دوران مسوولیت امور ورزش و جوانان استان‌های مختلف را در کمیته‌های هماهنگی و نظارتی و برنامه‌ریزی داخل استان‌ها را بر عهده داشتم و اولین مسوول ورزش کشور هستم که بعد از پیروزی انقلاب در صورت کسب رای اعتماد و نظر مثبت نمایندگان به هنگام تصدی مسوولیت ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان دارای دو سال سابقه در این بخش بودم.

سلطانی‌فر خاطر نشان کرد: نزدیک به 20 سال است که من به دلایل شخصی و علاقه خودم با محافل ورزشی قهرمانان و فدراسیون‌ها و موضوعات ورزشی ارتباط نزدیکی داشتم.

این وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان جوانان گفت: شاید ادعای بی‌موردی نباشد که بگویم در بین مسوولین سیاسی و اداری کشور ورزش را خوب می‌شناسم و با مسائل جوانان آشنا هستم و در خصوص روند ورزش کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب دارای تحلیل مشخص و آسیب‌شناسی جدی بوده و ان‌شاءالله نسخه درمانی دارم.

وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی در عرصه ورزش و جوانان وجود دارد، تصریح کرد: بر این مشکلات و تنگناها و معضلات پیش‌رو واقف هستم اما آمده‌ام تا با همت بلند ملت و بازوان فولادین ورزشکاران و تجربه گران‌سنگ پیشکسوتان و دانش و اندیشه دانشگاهیان و متخصصان درامر ورزش از همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای ارتقای ورزش بهره‌برداری هوشمندانه خواهم کرد و صدای ورزش پهلوانی و اخلاق‌مدار ایران اسلامی را به گوش جهان می‌رسانم.

سلطانی‌فر یادآور شد: معتقدم با نگاه توسعه‌ای به امر ورزش همگانی، پرورشی و قهرمانی و با گام‌های بلند و موثر می‌توان وضعیت موجود را با همفکری با اصحاب اندیشه و رسانه و همچنین نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی به وضعیتی مطلوب تبدیل نمود و ساختار محکمی برای ورزش رقم زد.

این وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان با بیان اینکه در تلاشم به ارزش‌ها، روحیه و خصلت پهلوانی در ورزش و قانون‌گرایی به مبارزه با فساد، رانت، تبعیض و دلالی به جد بپردازم، افزود: در سطح نهادی و مدیریتی با تنظیم قواعد، مقررات و آیین‌نامه‌ها تلاش مستمری برای بازسازی اخلاقی و توسعه فضیلت‌های دینی و انقلابی در ورزش داشته باشم و در بازار غوغازده ورزش سجاده صداقت پاکی و پاکدستی را بگسترانم.

وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان درخصوص بی‌عدالتی در توزیع امکانات ورزشی، منابع و دیگر امکانات خاطر نشان کرد: در این راستا اقدام جدی نموده و با گسترش امکانات ورزشی در مناطق دورافتاده به توسعه متوازن و عادلانه ورزش خواهم پرداخت.

سلطانی‌فر در ادامه با تاکید بر تعامل و هم‌فکری میان وزارتخانه با مجلس اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان از دو بخش تشکیل شده و ما در ورزش یک سری مسائل فوری و فعلی داریم که باید در اسرع وقت نسبت به این موارد رسیدگی شود که از جمله آن رسیدگی به بلاتکلیفی حدود 15 فدراسیون‌ ورزشی که دارای سرپرستند هستند و باید سریعا تعیین تکلیف شود و همچنین 4 فدراسیون که به دلیل مشکلات از سوی مجامع بین‌المللی در تعلیق هستند و به همین خاطر انتخابات کمیته ملی المپیک کشور برگزار نشده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ادامه داد: من تلاش خواهم کرد که مدیریت تخصصی را در ورزش پررنگ کنم و از نیروهای مدیر و مدبر رشته‌های ورزشی ، قهرمانان و پیشکسوتان در شئونات و ادارات مختلف استفاده کنم و تلاش خواهم کرد جلوی دوپینگ و ناپاکی‌ها را در رشته‌ها و عرصه‌های ورزشی بگیرم و سازوکاری فراهم کنم که عرصه و صحنه ورزش از اینگونه آلودگی‌ها پاک شود.

وی همچنین بیان کرد:‌ در ورزش همگانی به عنوان محور و اساس ورزش تلاش جدی‌تر و بیشتری باید انجام گیرد، چرا که علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر گسترش ورزش همگانی و علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در طول‌ سال‌های گذشته انجام شده امروز کمتر از ده درصد مردم ما تحت پوشش ورزش همگانی هستند در حالی که این شاخص در دنیا بالای 50 درصد است.

سلطانی‌فر با تاکید بر برنامه‌ریزی برای ورزش همگانی گفت: پرداختن به ورزش در آموزش و پرورش از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های ما خواهد بود که ان‌شاءالله با کمک وزارت آموزش و پرورش به صورت گسترده و اساسی به این امر خواهیم پرداخت.

این وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان با اشاره به ورزش قهرمانی اظهار کرد: علی‌رغم موفقیت‌های خوبی که در سال‌های اخیر داشته‌ایم خصوصا در مسابقات المپیک 2012 و بازی‌های آسیایی داشته‌ایم اما هنوز اختلاف زیادی با رکوردهای سایر کشورها داریم.

وی تصریح کرد: توانمندی و ظرفیت جوانان کشور ما در این عرصه بسیار بالاتر از کارنامه‌ای است که امروزه به دست داریم که البته مقایسه بین موفقیت‌های ورزشی قبل و بعد از پیروزی انقلاب حکایت از این دارد که خوشبختانه کارنامه خوبی در دست داریم.

سلطانی‌فر با اشاره به سابقه حضور ایران در المپیک طی سال‌های گذشته گفت: از 15 مدال طلا، 20 نقره و 25 برنز، چهارتای آن قبل از انقلاب و باقی بعد از انقلاب به دست آمده است این نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم.

وی با بیان اینکه به مدل اداره ورزش انتقاد داریم گفت: ساختارهای مدیریت در ورزش‌های همگانی و قهرمانی باید تغییر کند، این یک واقعیت است که تا زمانی که دولت همه مسوولیت‌ها را بر عهده دارد بخش خصوصی کمتر در تصمیم‌گیری‌ها وارد می‌شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان با تاکید بر اینکه لازم است تصمیم‌گیری را در فدراسیون‌ها متمرکز کنیم و به فدراسیون‌ها استقلال بدهیم گفت: ساماندهی بخش خصوصی و اجرای نظام جامع باشگاه‌داری از برنامه‌های من است.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه ورزش ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مسوول بتواند این پروژه‌ها را تمام کند و ادامه داد: ورزش کشور درطی سال‌های اخیر صدمات بسیاری دیده است ما معتقد هستیم که ناهماهنگی‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است و باید به این مساله رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به انتقادهایی که در مورد تاکید وی بر وضعیت مالکیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال وجود داشته است گفت: خصوصی‌سازی از الزامات بودجه‌ای است و این امر باید مدیریت شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ورزش، کارگری را از مهمترین برنامه‌های خود دانست و گفت: همکاری با وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح می‌تواند به ما در رونق ورزش در بخش‌های مختلف کمک کند، امیدواریم که با کمک و پشتیبانی همه نهادهای مسوول بتوانیم ساختار مدیریت ورزش را اصلاح کنیم و به سمت موفقیت حرکت کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در کشور ما طبق آمارها هفتاد سانتی‌متر و طبق بررسی‌ها 55 سانتی‌متر است در حالی که میانگین فضای ورزشی در دنیا دو متر برای هر نفر است، گفت: درمورد بودجه هم میانگین سرانه اعتبارات برای هر فرد 4 دلار است در حالی که میانگین دنیا 20 دلار و میانگین کشورهای پیشرفته 120 دلار است، باید برای بهبود این سرانه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان در پایان اظهاراتش با اشاره به وضعیت جوانان در ورزش گفت: وضعیت جوانان واقعا حساسیت زیادی دارد و یک موضوع فرابخشی است در 20 سال گذشته مشکلات جوانان نه با شورا، نه با سازمان و نه با وزارتخانه حل نشده و من امیدوارم که بتوانیم با کمک مجلس و دولت این مساله را هم حل کنیم.

وی همچنین در پاسخ به یکی از منتقدانش که او را تبعه انگلیس خواهنده بود گفت: من هیچوقت به انگلیس نرفته‌ام و اگر کسی سندی در این زمینه دارد باید ارایه کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هبوط آدم ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    دقت کردین سه مخالف وزیر ورزش از کردستان بودن! آخه زمان تبلیغات ریاست جمهوری به این بیچاره ها وعده داده بودن یه کرد تو کابینه میاد اونم دکتر ذوالفقارنسب! و حالا دکتر تدبیر زده زیرش!!!!! افراط در استفاده از برچسب افراطی بزرگترین آفت 4 سال پیش رو خواهد بود!
  • shl ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 0
    با رد این سه وزیر جوانانی که به روحانی رای دادند را هدف قرار دادند و نمی خواهند دولت روحانی به جوانان فکر کند و میخواهند جوانان را سر شکسته کنند روحانی حمایتت می کنیم به فکر جوانان باش به دولت فرا جناحی فکر کن .اطلاح طلب بیار
  • مشرق صواب داره این کار ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 0
    http://92329.blogfa.com/ چشمهای پراشکمان به در دوخته شده و گوش به زنگ تلفن نشسته ایم تا فرزند ربوده شده شیرین زبانمان آغوش پر از غم ما را شاد کند . محمد طاهای ۹ ماهه , چراغ خانه مان بود که در روز چهارشنبه ۲۹/۳/۹۲ در تهران خیابان رسالت (۱۶متری دوم مجیدیه) وقتی داخل کالسکه اش در خواب ناز بود از مقابل مغازه ای در چشم به هم زدنی ربوده شد . اکنون نمیدانیم فرزند دلبندمان کجاست و چه سرنوشتی دارد و چگونه روزگار میگذراند... ما هم که شب و روز و خواب و خوراکمان اشک است و گریه و ماتم... امیدمان بعد از پروردگار رحمان به شما هموطنان مهربان است که عاجزانه تقاضا داریم هرگونه اطلاعی از محمد طاهای کوچولو بدست آوردید با شماره تلفن نوشته شده در وبلاگ تماس حاصل فرمایید و مژدگانی ارزشمندی دریافت نمایید . "چنانچه در محل یا اطراف خود شاهد ناگهانی فرزند دار شدن کسی شدید به ما اطلاع دهید" منتظر تماس پر از مهر توام با امیدتان هستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس