نماینده موافق کلیت و خط مشی دولت یازدهم دفاع از کابینه دولت را منوط به پیروی از اعتدال و اطاعت تام از مقام معظم رهبری عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی رأی اعتماد به کابینه روحانی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در موافقت با کلیت و خط مشی دولت یازدهم گفت: ما در شرایطی دولت جدید را تشکیل می‌دهیم که هم به لحاظ داخلی مردم دارای مشکلات جدی معیشتی هستند و هم در سطح بین‌المللی مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: در سال 91 ما با کسر بودجه شدید مواجه بودیم و از میزان 142 هزار میلیارد تومان بودجه، 5/94 هزار میلیارد تومان محقق شد، در سال 92 قطعا رقمی که تصویب کرده‌ایم محقق نخواهد شد، بدهکاری‌های دولت بالای 200 هزار میلیارد تومان است و میزان تورم در داخل کشور در بخش خروجی‌ها بر اساس آمار رسمی حدود 62 درصد است و به شکل میانگین 42 درصد تورم داریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت جدید در شرایط کمبود نقدینگی و عدم استفاده کامل از واحدهای صنعتی و بیکاری شدید تحصیل‌کردگان کشور را تحویل گرفته است.

جلالی گفت: در این وضعیت اگر ما به جای آقای روحانی باشیم کشور را باید با چه مدیرانی اداره کنیم؟ آیا ما فرصت آزمون و خطا داریم؟ آیا ما می‌توانیم کلاس اکابر تشکیل دهیم؟ آیا ما می‌توانیم دوره طرح کاد بگذرانیم و یا باید شخصیت‌هایی که توانایی مدیریت کشور را در شرایط فعلی را دارند بپذیریم.

وی افزدو: همه ما مطلعیم که برخی از افراد پیشنهادی برای وزارت اصرار داشتند که وزیر نشوند، چرا که آنها هم درک درستی از مسائل کشور دارند و هم می دانند مسئولیت پذیرفتن در این شرایط کشور بسیار سخت است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌از این رو ما نباید به بهانه سن به دنبال رد کردن آنها باشیم. به نظر من این مسئله غیر منصفانه است و یا وارد کردن اتهامات دیگری همچون بحث شرکت سهامی بیجاست.

جلالی گفت: به نظر ما علی‌رغم برخی از نقاط ضعف، ترکیب کابینه از مجربین است و امیدواریم بتوانند با استفاده از مجربین کار را در دست بگیرند.

وی با اشاره به شرایط متخصصین برای در دست گرفتن مسائل گفت: در مؤلفه‌هایی که آقای روحانی اشاره کردند، شرایط همچون اسلام‌مداری، دین‌مداری، صیانت از ارزش‌های دینی و دوری از افراط‌گری مشاهده می‌شود، برخی از شرایط نیز مربوط به پاک‌دستی و برخی دیگر مربوط به صلاحیت‌های حرفه‌ای بود.

وی افزود: در داخل مجلس برخی فضاسازی‌های حرفه‌ای انجام داده‌اند و این فضاسازی‌ها به نفع کشور نیست. بی‌تردید معیار ما در خصوص بحث فتنه بیانات مقام معظم رهبری است و هر کس که در فتنه است نباید عضو کابینه باشد.

وی افزود: ما باید به مر فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اینکه کسانی در ستاد افرادی بودند که از سوی شورای نگهبان تایید شدند ، آیا می‌توان آنها را فتنه‌گر حساب کرد؟ کسانی که به کاندیداهای دیگر رای دادند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ آیا کسانی که در چارچوب قانون به نتایج انتخابات اعتراض کردند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ بطور حتم آنها فتنه‌گر نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کسانی که بعد از 29 خرداد و بیانات مقام معظم رهبری نقض قانون کردند و بعد از تایید نتیجه شورای نگهبان مردم را دعوت به تظاهرات خیابانی کردند می‌توانند جزو فتنه‌گران باشند.

وی افزود: برخی گرایشان در داخل مجلس است که 95 درصد مردم را جزو فتنه‌گران می داند و ما روی هر کسی که دست می‌گذاریم می‌گویند فتنه گر است. ما در ابتدای همین دوره زمانی که می‌خواستیم برای هیئت رئیسه انتخابات مشترک انجام دهیم برخی دوستان آمدند و گفتند که ما در مجلس 40 تا 50 فتنه‌گر داریم.

جلالی گفت: بقیه را نیز ساکت فتنه محسوب می‌کردند، برخی‌ها بالاخره بر موج فتنه سوار شدند و با فتنه تجارت کردند و بیشتر به فتنه پرداختند .

وی در پایان دفاع از کابینه دولت را به پیروی از اعتدال و اطاعت و پیروی تام از مقام معظم رهبری منوط کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس