کد خبر 238229
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

صدها نفر از فعالان آمریکایی معترض به برنامه‌های جاسوسی دولت واشنگتن، در بیش از ۲۰ شهر بزرگ این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، صدها نفر از مردم آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در اعتراض به جاسوسی های الکترونیکی گسترده سرویس جاسوسی کشورشان، در شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این خبر، این تظاهرات با شعار «احیای متمم چهارم» (قانون اساسی آمریکا) برگزار شد؛ این متمم جستجوی نامعقول و تجسس و همچنین تصرف در اسناد مربوط به دارایی‌های شخصی مردم آمریکا را منع می‌کند.

تظاهرات روز گذشته مردم آمریکا در بیش از 20 شهر بزرگ این کشور از جمله «نیویورک»، «سان فرانسیسکو»، «لس آنجلس» و «واشنگتن» برگزار شد.

صدای روسیه در ادامه این خبر به اظهارات یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات نیویورک اشاره کرده است؛ این شهروند آمریکایی گفته است که مردم این کشور هر هفته با برنامه های جدیدی روبرو می شوند که ضد قانون اساسی این کشور است و بنابراین، این روند باید هر چه سریع تر متوقف شود.



شبکه تلویزیونی «راشا تودی» نیز در پوشش این خبر نوشت که تظاهرات روز گذشته آمریکایی ها با عنوان «روز 1984» که نام رمان کلاسیک «جرج اورول» درباره یک دولت جاسوسی فرا مدرن است، برگزار شد.

این تظاهرات توسط سازمان مردمی موسوم به «احیای متمم چهارم» و از طریق رسانه های اجتماعی سازمان دهی شد؛ این سازمان خواستار پایان جاسوسی های خلاف قانون اساسی از ارتباطات دیجیتالی شده است.



سازمان احیای متمم چهارم در وب سایت خود نوشت: با تظاهرات روز یکشنبه، ما پیام بسیار واضحی را برای نمایندگان خود می فرستیم مبنی بر اینکه جهت به دست آوردن اعتماد ما، آنها باید متمم چهارم را احیا کنند و از تصویب قانونی که مجوز آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی های گسترده از شهروندان آمریکایی و خارجی را لغو می کند، حمایت کنند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین»، از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی این آژانس از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته و توسط دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده است.

اسنودن اخیرا از روسیه پناهندگی موقت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس