کد خبر 236290
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶

اعضای کابینه حجت الاسلام حسن روحانی در حالی که تنها چند روز تا استقرار رسمی دولت باقی مانده است، یک گام تا نهایی شدن فاصله دارد. به طوری‌که اکثر وزارتخانه‌ها وزرای پیشنهادی خود به مجلس را شناخته‌اند.

گروه سیاسی مشرق- این‌روزها گمانه زنی‌های رسانه‌ای حول محور ترکیب کابینه دولت آینده و این‌که چه کسانی در چه جایگاهی قرار خواهند گرفت قرار دارد. در حالي که تنها چند روز تا معرفی کابینه پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، منابع نزدیک به رئیس جمهور منتخب، اسامی وزرا و اعضای کابینه دولت یازدهم را اعلام کرده اند. اسامی و سوابق اعضای کابینه پیشنهادی روحانی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

اسحاق جهانگیری (معاون اول)

وی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و تا پیش از مرحله تائید صلاحیت ها رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی بود. او در مجالس دوم و سوم نماینده جیرفت بوده است و در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی‌رفسنجانی به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به جای غلامحسین کرباسچی نشست. جهانگیری از موسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم‌اکنون عضو شورای مرکزی آن است. با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات، جهانگیری به‌عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی و موفق به کسب رای اعتماد شد. وی در هر دو دوره ریاست‌جمهوری خاتمی وزیر صنایع و معادن بود.

 


عبدالرضا رحمانی فضلی (وزارت کشور)

وی رياست كل ديوان محاسبات كشور از سال 87 تاکنون را برعهده دارد. از سوابق رحمانی فضلی می توان به معاون آموزش و پژوهشي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه فردوسی مشهد، از سال 68 الی 70، نماينده دوره چهارم مجلس شوراي اسلامي، حوزه انتخابيه شيروان، استان خراسان شمالی از سال 71 تا 75،  قائم مقام سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران(سال شروع:1375)، معاون برنامه ريزي، امور مجلس و استان هاو معاون سياسي سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران، رئيس دوره نهم ستاد انتخابات رياست جمهوري سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران(سال پایان فعالیت در سازمان صدا و سیما:1385)، عضو كميته شوراي اطلاع رساني دولت به مدت شش سال، معاون امور بين الملل و توسعه اقتصادي استان ها و رياست شوراي اطلاع رساني وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران ، از سال 85 تا 86 و قائم مقام و معاون فرهنگي رسانه اي و اجتماعي شوراي عالي امنيت ملي به مدت 18 ماه از سال 86 اشاره کرد.


بیژن نامدار زنگنه (وزارت نفت)

بیژن نامدار زنگنه در سال 1331 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و دوره اول متوسطه را در زادگاه خود ادامه داد و دوره دوم متوسطه را تا اخذ دیپلم در تهران به پایان رساند.

زنگنه در سال 1350 به دانشکده فنی دانشگاه تهران رفت و در سال 1356 با درجه فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد.

همچنین از سال 1356 به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مشغول به فعالیت شد و سال 1385 با همین عنوان بازنشسته شد.

مهندس زنگنه از سال1359 تا 1361 معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده داشت و در آبان ماه سال 1361 بنا به دعوت برادران جهادسازندگی به عضویت شورای مرکزی این نهاد درآمد.

وی در سال 1362 به عنوان نخستین وزیر جهاد سازندگی از مجلس اول رای اعتماد گرفت و تا اواسط سال 1367 با موفقیت عهده‌دار این مسئولیت بود.

همچنین در شهریور سال 1367 و در شرایطی که صنعت آب و برق به دلیل خسارت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در وضعیت بسیار نابسامانی بود، به عنوان وزیر نیرو از مجلس رای اعتماد گرفت.

سپس در سال 1368 در نخستین دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با رای اعتماد مجدد مجلس در این مسئولیت ابقا شد و تا نیمه سال 1376 عهده‏دار این مسئولیت بود.

مهندس زنگنه در سال 1376 در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی برای صدارت در وزارت نفت انتخاب شد و مدت 8 سال نیز عهده‌دار این مسئولیت بود.

علاوه برمسئولیت‌های اجرایی فوق، مهندس زنگنه از سال 1362 تا 1384 عضویت شورای اقتصاد و از سال 1375 تا 1390 عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارا بوده‌اند.


 رضا مکنون (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

وی داری فوق‏ ليسانس مهندسي محيط زيست از دانشگاه ايلينويز امريكا در 1352 و دكتراي مهندسي منابع آب از دانشگاه واشنگتن در 1356 می‌باشد. از فعاليت‏‌هاي علمي مکنون می توان به عضویت در هيات علمي دانشگاه صنعتي اميركبير از سال 1356 تاكنون اشاره کرد.




محمود حجتی (وزارت جهاد کشاورزی)

مهندس محمود حجتی در سال 1334 در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم حاج شیخ غلامرضا حجتی از روحانیون برجسته نجف آباد بودند. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در نجف آباد طی نمود و سپس وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد و در رشته مهندسی عمران موفق به اخذ مدرک لیسانس شدند. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت نمودند. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره برداری ارائه خدمت نمود و در دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم ایشان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت ماند.


وزارت اطلاعات:

1) سید محمود علوی

سید محمود علوی در چهارم اردیبهشت 1333 ، در خانواده ای روحانی در لامرد فارس ولادت یافت . در سن دو سالگی با خانواده به نجف اشرف ( محل تحصیل پدر ) عزیمت و تحصیلات ابتدایی و سالهای اول متوسطه را در دبستان و دبیرستان علوی ایرانیان در نجف گذراند .

وی همزمان با تحصیلات حوزوی ، به تحصیلات دانشگاهی پرداخته ، دوره کارشناسی را در مدرسه عالی تربیتی و قضایی قم (دانشگاه فعلی قم) در رشته علوم تربیتی با احراز رتبه اول گذرانده ، کارشناسی ارشد را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی با کسب رتبه اول و با معدل 18.96 طی نموده و مقطع دکتری را در همان رشته در دانشگاه فردوسی مشهد با کسب رتبه عالی به پایان رسانده است.


از سوابق وی می توان به  نماینده ستاد مرکزی انقلاب اسلامی در جنوب فارس در سال 1358-1357، نماینده دوره های اول – دوم – چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، سخنگوی کمسیون شورا ها و امور داخلی ، کمسیون خاص وظیفه عمومی ، کمسیون خاص وظایف و اختیارات ریاست جمهوری در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی (دوره چهارم)، نایب رئیس کمسیون های سیاست خارجی و آیین نامه داخلی  مجلس شورای اسلامی (دوره پنجم)، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از سال 1379 تا سال 1388 با حکم مقام معظم رهبری می توان اشاره کرد.

2) محسن قمی

در سال 1339 هجري شمسي در روستاي مامازند ورامين به دنيا آمد. پدرش از كشاورزان زحمت كش و ساده زيست آن منطقه بودكه به علت تدين و پارسايي زياد به شيخ حسين معروف شده بود.

درسال 1350 ودر سن 11 سالگي به قم رفت وبه تحصيل علوم ديني در مدرسه حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني مشغول شد. او دردوران طلبگي شاگرد ممتاز مدرسه بود و به دفعات مكرر توسط حضرت آيت الله گلپايگاني مورد تشويق قرار گرفت و در سن 14 سالگي شروع به تدريس دروس ادبيات و مقدماتي در حوزه علميه نمود.

ايشان سطوح عاليه تحصيل حوزوي خود را نزد اساتيد بزرگواري همچون حضرات آيات فاضل لنكراني ، ستوده ، اعتمادي، صلواتي و صالحي مازندراني به پايان رسانيد.

حجت الاسلام قمي از سال 1357 به بعد باشركت در دروس خارج فقه و اصول از محضر حضرات آيات وحيد خراساني ، سيد موسي شبيري زنجاني ، حاج شيخ آقا تبريزي و شمس خراساني و ديگر اساتيد گران سنگ حوزه علميه به مدت 20 سال بهره گرفت و دروس فلسفه و عرفان نظري را در محضر اساتيد بزرگوار حضرت آيت الله جوادي آملي، حضرت آيت‌الله آملي ، و آيت الله مصباح يزدي و انصاري شيرازي فرا گرفت.

حجة الاسلام و المسلمين دكتر محسن قمي، علاوه بر تدريس در حوزه ودانشگاه و تاليف كتب و مقالات متعدد ، مسئوليت هاي مهمي را در نظام مقدس جمهوري اسلامي بر عهده گرفته است كه از آن جمله مي توان به عضويت در مجلس خبرگان رهبري به نمايندگي از مردم تهران در دوره سوم و نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و معاونت امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري اشاره نمود.


علی طیب نیا (وزارت اقتصاد )

علی طیب نیا روز ۱۶ فروردین سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان به دنیا آمده است. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر اصفهان به اتمام رساند با توجه به علاقه شخصی اش به رشته های علوم انسانی رشته اقتصاد دانشگاه تهران را به عنوان رشته دنشگاهی اش انتخاب کرد. یک سال از دوره دکترا را در مدرسه اقتصاد لندن گذراند. در حال حاضر در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران مشغول به فعالیت علمی است.

وی که چهره‌ای شناخته‌شده در میان اقتصاددانان داخلی و مجامع بین‌المللی است، اگرچه هیچ‌گاه همکاری نزدیکی با تیم روحانی نداشته و حتی عضو کارگروه اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نبوده است، اما به علت تدین و نیز تعهد وی به نظام و همچنین حمایتی که اکثر قریب به اتفاق گروه‌ها و جریانات سیاسی و نخبگان اقتصادی کشور از وی دارند و نیز تجربه‌ای که وی به عنوان مسؤول بودجه‌ریزی کشور داشته است، در جمع‌بندی نهایی دکتر روحانی، این گزینه با توجه به احتمال بالای رأی‌آوری وی از مجلس اصولگرا، به عنوان گزینه نهایی وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد تأیید قرار گرفت.


محمدجواد ظریف (وزارت امور خارجه)

ظريف از خانواده‌يي نسبتا ثروتمند در تهران به دنيا آمده و پدرش از تاجران امور نساجي بوده است. ظريف سال 1355با ويزاي دانشجويي به ايالات متحده مي‌رود و دقيقا زماني كه وي آزمون‌هاي جامع دكترايش در دنور را در سال 1364 گذراند، اداره مهاجرت ايالات متحده، رواديد او را باطل كرد و شانس‌هاي او را براي تكميل تحصيلاتش از بين برد. ظريف پس از اين اتفاق به اين علت كه قصد داشت تا حضورش در خاك امريكا كاملا قانوني باشد به نيويورك مي‌رود و در نمايندگي ايران مشغول به‌كار مي‌شود. او طي سه سال بعد و از راه دور، تحصيلاتش را تكميل كرد و در طول آن مدت ارزش خود را براي دولت ايران به اثبات رساند كه همين مساله باعث مي‌شود تا با حضور او در وزارت خارجه موافقت شود تا خود ظريف درباره ديپلمات شدنش چنين بگويد: «من هم به صورت كاملا اتفاقي و هم به دليل تصميم اداره مهاجرت، ديپلمات شدم.»

ظریف در دوران محمد خاتمی مدتی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه بود. پس از آن به نمایندگی ایران در سازمان ملل منصوب شد و تا مدتی پس از انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور نیز در این سمت باقی بود. وی پس از عزل از این سمت به تهران بازگشت و تا کنون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه مشغول کار بوده است.

اما مهم‌ترین فعالیت محمد جواد ظریف که او را به دکتر حسن روحانی نزدیک می‌کند  نقشی است که در مذاکرات هسته‌اي  سال‌های 82-84 ایفا کرد. ظریف در این مدت عملا در کنار سیروس ناصری ریاست تیم مذاکره کننده را بر عهده داشت.


عباس آخوندی (وزارت مسکن)


عباس احمد آخوندی در سال 1336 در خانواده‌ای روحانی در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علوی ایرانیان در زادگاه خود گذراند و چندی بعد به همراه خانواده به ایران نقل مکان کرد. آخوندی تحصیلات متوسطه را در قم و تهران به اتمام رساند و پس از سپری کردن این دوران، در سال 1356 وارد دانشکده فنی تهران شد.


وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به انگلستان رفت و در کالج رویال هالووی لندن، در رشته اقتصاد سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت و موفق شد مدرک دکترای خود را دریافت کند.

آخوندی مرداد سال 1361 به عنوان معاون سیاسی وزیر وقت کشور( ناطق نوری) انتخاب شد و در دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.

آخوندی از سوی شهید دکتر بهشتی در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی به عنوان عضو شورا انتخاب شد.

وی همچنین در جهاد سازندگی مسئولیت امور استان‌ها را بر عهده داشت و پس از شروع جنگ تحمیلی مسئولیت پشتیبانی جبهه‌های جنگ را نیز برعهده گرفت.

آخوندی در سال 1376 نماینده ویژه رییس جمهور وقت برای اجرای طرح احداث سالن بزرگ همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 آخوندی علاوه بر مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی که در عرصه‌های مختلف به عهده داشته است، در بخش آموزش نیز فعالیت دارد. وی در دانشکده مطالعات جهان علاوه بر عضویت در هیات علمی، در گروه بریتانیا نیز تدریس می‌کند.

از برخی سمت‌ها و فعالیت‌های اجرایی عباس آخوندی می توان به قائم مقام مدیرعامل سازمان صدا و سیما، دبیری شورای امنیت کشور، رئیس شورای تامین ویژه غرب کشور، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس بنیاد مسکن اشاره کرد.


سید ابوالحسن فیروزآبادی (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)

سیدابوالحسن فیروزآبادی در سال 1340 در خانواده علم و فقاهت دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم آیت ا... فیروزآبادی از اعاظم حوزه علمیه قم و در خاندان ایشان تالیفات مهمی در موضوعات فقهی ، اصولی و قرآنی وجود دارد.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی مدرک کارشناسی مهندس برق با گرایش مخابرات خود را در سال 1365 از دانشگاه علم و صنعت و مدرک کارشناسی ارشد برق با گرایش مخابرات را در 1370 از همین دانشگاه دریافت کرده و در مرحله دفاع از تز دکتری مدیریت استراتژیک خود در دانشگاه عالی دفاع ملی است.
وی همچنین دروس حوزه وی شامل ادبیات عرب، اصول فقه، فقه تا سطح و نیز دروس فلسفه را نزد اساتید بنام حوزه تلمذ کرده است و به زبانهای عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد.
 
همچنین تدریس دروس تخصصی مخابرات و مدیریت، تالیف مقالات متعدد تخصصی در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، راهنمایی و مشاوره تعدادی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در کارنامه فیروزآبادی وجود دارد.
 
فیروزآبادی در سالهای 1359-1361 به فعالیت مطبوعاتی و روزنامه نگاری اشتغال داشته و مقالاتی در حوزه روابط بین الملل انتشار داده است.
 
وی همچنین در طول دوران خدمت خود عهده دار  مشاغل و سمت هایی بوده است که می توان به مدیرعاملی و نایب رئیسی هلدینگ مدیریت صنایع نوین تامین، ریاست هیات مدیره شرکت تامین تلکام (مجری پروژه اپراتور موبایل نسل سوم با نام تجاری رایتل)، ریاست هیات مدیره چندین شرکت بزرگ در زمینه صنایع الکترونیک و مخابرات، طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های ICT در کشور به مدت 25 سال، طراحی و اجرای دوره‌های آموزش رشته مخابرات و عضویت در هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد.


علی جنتی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

علی جنتی (زادهٔ ۱۳۲۸) سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی و پسر آیت الله احمد جنتی است. وی از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی قم است.  پیش از انقلاب در مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت ایران فعال بود و ناچار به فرار از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می کرد. در سال ۱۳۵۹ رئیس صداوسیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۳ استاندار خوزستان شد.

در سال ۶۷ ریاست دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس را برعهده گرفت و در دوران ریاست جمهوری هاشمی به استانداری خراسان و سپس سفارت ایران در کویت برگزیده شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی در این مقام باقی ماند. با پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ وی از کویت فراخوانده و به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور مصطفی پورمحمدی منصوب شد اما در آستانه انتخابات شوراها و مجلس خبرگان در سال ۱۳۸۵، از این سمت کنار گذاشته و بار دیگر به عنوان سفیر به کویت فرستاده شد اما در سال ۱۳۸۹ از این مقام برکنار شد.

جنتی در گفت و گو با روزنامه بهار در خصوص گرفتن مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم گفت: براساس پیشنهادی که به من داده‌اند این انتخاب قطعی است. از من برای این وزارتخانه برنامه خواسته‌اند و هم‌اکنون هم مشغول نوشتن برنامه هستم. فکر می‌کنم این موضوع از طرف رییس‌جمهوری منتخب قطعی باشد.


رضا صالحی امیری (سازمان میراث فرهنگی و گردشگری)

وی در سال 1340 در شهرستان آمل به دنیا آمد. وی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است. صالحی معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی نیز بود و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک را در کارنامه دارد.


محمدعلی نجفی (وزارت آموزش و پرورش)

محمدعلی نجفی، در ۲۳ دی ۱۳۳۰ در تهران بدنیا آمد و در دبیرستان مروی واقع در ناصر خسرو تحصیلات متوسطه را به پایان رساند پس از گذراندن تحصیلات خود در رشته ریاضی در دانشگاه شریف، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در موسسه تکنولوژی ماساچوست دوره کاشناسی ارشد را طی نمود ولی به جهت فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران دوره دکتری خود را ناتمام گذاشته و به ایران بازگشت.

وی از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی است و هم‌اکنون یکی از اعضای شورای شهر تهران و عضو هیات علمی ‌دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی‌شریف است. او از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های باهنر، مهدوی‌کنی و موسوی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی و در دولت هاشمی‌رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. وی در دولت اول خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. وزارت آموزش و پرورش در دولت هاشمی مسئولیت دیگر او بوده است.

 
محمدرضا نعمت‌زاده (وزارت صنعت و معدن)


محمدرضا نعمت‌زاده در سال 1324 در تبریز به دنیا آمد. در تهران در مدرسه جامعه تعلیمات اسلامی به نام «سیدجعفری» و بعد در دبیرستان «فیاضی» تحصیل کرد. 2 سال آخر را در دبیرستان علوی گذراند و فارغ‌التحصیل شد. تحصیلات دانشگاهی را به دلیل رشته‌ای که علاقه‌مند بود (مهندسی محیط زیست)‌ در آمریکا گذراند و از دانشگاه برکلی لیسانس گرفت. یک مقدار از فوق‌لیسانس را هم در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه کالیفرنیا خواند ولی سال آخر بود که به ایران برگشت و در ایران مشغول کارهای صنعتی شد.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت هاشمی‌رفسنجانی بود. وی همچنین معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی ‌در کابینه‌های خاتمی و معاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش را در کابینه احمدی‌نژاد به‌عهده داشته‌است. نعمت‌زاده در دولت احمدی‌نژاد مشاور ویژه وزیر نفت بود که پس از مصاحبه با روزنامه اعتماد و انتقاد از عملکرد احمدی‌نژاد و متفاوت دانستن وی با رجایی، بلافاصله از این سمت برکنار شد.

وی درباره دولت آینده گفته است: «متملقان و چاپلوسان در دولت آینده جایی ندارند و منتقدان دلسوز جایگاه خواهند یافت؛ همچنین دروغ و تزویر جای خود را به یکدلی می‌دهد. کشور ما، ایران اسلامی در چند سال اخیر با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرد و اگر هوشیاری ملت فهیم ایران اسلامی نبود، وضعیت اسفباری به وجود می‌آمد.»

 
مسعود سلطانی‌فر (وزارت ورزش و جوانان)

مسعود سلطانی فر متولد 1338 و درای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی می باشد. از سوابق کاری وی می توان به چهار سال عضویت در شورایعالی اداری کشور، چهار سال عضویت در شورایعالی اطلاع رسانی کشور، 12 سال سابقه استانداری در سه استان گیلان، زنجان و مرکزی (اراک)، 8 سال معاون سیاسی در استانداریهای فارس، همدان و هرمزگان و معاون اسبق سازمان تربیت بدنی اشاره کرد.




علی ربیعی (وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی)


علی ربیعی متولد 1334 در جنوب شهر تهران و در محله جوادیه واز یک خانواده کارگری است. وی که معروف به "عباد" است مسؤول اجرایی دبیرخانه شورای امنیت ملی در دوره ریاست‌جمهوری سید‌محمد خاتمی و عضو کمیته سه‌‏نفری ‏تحقیق قتل‌های زنجیره‌ای بود. علی ربیعی، مدرس دانشگاه تهران، عضو هیئت علمی ‌دانشگاه پیام‌نور، محقق و نویسنده در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی و مدیریت و مشاور اجتماعی سید‌محمد خاتمی طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ بوده است.

ربیعی از دوستان و معتمدان خاتمی است و مشاور اجتماعی خاتمی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری وی بوده‌ است.



احمد وحیدی (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)



احمد وحیدی در سال 1337 در شیراز به دنیا‌ آمد. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد در رشته صنایع است و همچنین در رشته علوم استراتژیک در مقطع دکترا در حال تحصیل می‌باشد.

سردار احمد وحیدی از چهره‌های دفاعی و امنیتی کشور است که نقش مؤثری در تأسیس وزارت اطلاعات داشته و سوابق مدیریت ارشد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کارنامه وی وجود دارد.

احمد وحیدی در دوران دریابان علی شمخانی معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را بر عهده داشت. وی پس از انتصاب سردار نجار به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

علاوه بر جانشینی وزیر دفاع، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولیت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز از دیگر مسئولیت‌های وحیدی به شمار می‌رود.

همچنین سردار وحیدی در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور خدمت کرده است.

احمد وحیدی در سال 1388 و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز 12 شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.


حمید چیت‌چیان (وزارت نیرو)

حمید چیت‌چیان در سال ۱۳۳۶در شهر تبریز) به دنیا آمد. از سمت‌های اجرایی وی می توان به نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی (عضو هیئت‌رئیسه و کمیسیون نیرو) ، معاون اسبق برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و عضو سابق هیئت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران اشاره کرد.


محمدباقر نوبخت (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)


محمدباقر نوبخت در سال 1329 در شهر رشت دیده به جهان گشود. وی دارای دکتری تخصصی اقتصاد از دانشگاه Paisley, U.K و  دوره بعد از دکتری خود در توسعه اقتصادی از مرکز مطالعات کاربردی CASIN ژنو، سوئیس گرفته است.

نوبخت چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است. وی در هر چهار دوره، به‌عنوان نماینده منتخب نخست شهر، از طرف مردم با اختلاف آرای شدید و قابل توجه، برگزیده شد.

وی اکنون، به‌عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه فعالیت می‌کند و از نزدیکان آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی محسوب می‌شود. نوبخت در انتخابات ریاست‌جمهوری از حامیان حسن روحانی بود و به‌عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی وی فعالیت می‌کرد و به استان‌های مختلف برای جذب آرای مردم برای روحانی سفر می‌کرد.

او در یک موضعگیری در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گفته است: «عدالت حکم می‌کند با همان چشمی ‌که به افراد فاقد درآمد نگاه می‌کنیم، به افراد غنی نگاه نکنیم. 5/3 میلیونم نفر مذکور تنها نیم‌درصد یک دهک جامعه را تشکیل می‌دهند، بنابراین اگر به دو دهک ثروتمند یارانه نقدی ندهیم و این پرداخت به نوع دیگری باشد، یارانه نقدی 5/3 میلیون نفر بیکار چهار برابر خواهد شد؛ بنابراین با اجرای چنین برنامه‌ای عدالت بهتر برقرار می‌شود.»

محمد نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور)

محمد نهاونديان، دانش آموخته مدرسه علوی تهران و داراي دكتري اقتصاد از دانشگاه جورج واشنگتن در آمريكاست.
نهاونديان علاوه بر دروس دانشگاهي، در دروس حوزوی نيز تحصيل كرده و شاگرد بزرگاني همجون استاد مرتضي مطهري بوده است.

در سوابق كاري نهاونديان، طيف متنوعي از فعاليتهاي علمي و اجرايي  از جمله: تاسيس موسسه تحقیقات و اطلاعات اسلامی در واشینگتن، معاونت وزارت بازرگانی در سال 1360 و نيز سالهاي 1372 تا 1380، عضويت در هيات علمي پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، رياست مرکز ملی جهانی شدن، رياست شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و معاونت اقتصادی دبیر شورای عالی امنیت ملی ديده مي شود.
 
محمد نهاونديان از سال 1386 تا كنون و با رای نمايندگان بخش خصوصي از سراسر كشور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزي ایران است.


محمد فروزنده (دبیر شورای عالی امنیت ملی)

محمد فروزنده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود. وی هم اکنون رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان با حکم رهبر معظم انقلاب و عضو شورای تشخیص مصلحت نظام است.



تیمور علی‌عسگری (معاون پارلمانی)

حجت الاسلام تیمور علی عسگری مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس هفتم محسوب می شود که ارتباط بسیار نزدیکی نیز با شخص هاشمی رفسنجانی دارد.

او در ابتدای مطرح شدن زمزمه های ورود حسن روحانی به عرصه انتخابات از دلایل و انگیزه های روحانی برای کاندیدا شدن سخن گفت و مصاحبه های متعددی را در این مورد انجام داد.


سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزارت بهداشت)

سید حسن هاشمی، متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رکورددار عمل جراحی لیزیک چشم در کشور است و پیش از این در سمتهایی از جمله دبیرکلی انجمن چشم پزشکی ایران،مسئول بازسازی مناطق جنگ زده (1360 تا 1362)، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، دبیر شورای سیاستگذاری رشته چشم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مشاور وزیر بهداشت در زمان وزارت محمد فرهادی، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، کارشناس رشته چشم پزشکی در هیئت انتظامی نظام پزشکی،مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،مؤسس و عضو هیئت مدیره انجمن پزشکی لیزری ایران و عضو هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت فعالیت کرده است.




اگرچه تا روز تحلیف و معرفی اعضای کابینه دولت یازدهم هنوز چند روز دیگر باقی است اما نزدیکان روحانی پیش‌بینی می‌کنند اسامی وزرای پیشنهادی با کمترین تغییر به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 242
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مجید ساویه ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    دوات پیرمردها.
  • محمد ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزیر علوم و وزیر بهداشت رای نمیارن
  • یک جوان ایرانی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خدا کنه واقعا واسه مردم کار کنند . به خدا دیگه خسته شدیم از دعوا های حزبی !
  • ممد ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزیر اطلاعات فعلی باید ابقا بشه دبیر شورا عالی امنیت ملی هم باید ابقا بشه روحانیم شورشو در آورده ها
  • شفق ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    من میترسم نصف این کابینه تا چهار ساله دیگه از پیری عصا به دست بگیرند.
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    آقای زنگنه فکر کنم بهترین گزینه وزارت نفت باشه من خودم دانشجوی نفت هستم و بعضی از نظریه های ایشون رو شنیدم مثلاً ایشون قصد دارند انشا الله اگر خدا بخواهد چنان برنامه ریزی کنند که ایران تا 110 سال دیگر نفت داشته باشه.
  • امین ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    پس دکتر آشنا چی شد؟
  • عباس ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    چه خوب میشد رییس جمهور منتخب حلقه مدیریتی جدید وجوانی تشکیل میدادند، این افراد که همه آزمون پس داده اند و وضعیت زندگی مردم در زمان مدیریتی آنها هم قابل تعریف نبوده است .!!!!!
  • امیرحسین ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزرای متولد اصفهان تهران و تبریز. نتیجه اش یعنی توزیع ناعادلانه ثروت
  • مهدی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    رای می آورند؟ استیضاح نمی شوند؟ می توانند ارزنی را به ارمغان بیاورند؟ 4 سال دیگر انتخابات است؟ اعتدال یعنی چه؟
  • امیرحسین ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزرای متولد اصفهان تهران و تبریز. نتیجه اش یعنی توزیع ناعادلانه ثروت
  • محمد ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    احسنت. دمت گرم. حرف حق رو كه بزني، منفي دهندگان هم سر و كله شون پيدا ميشه. اي منفي دهندگاني كه لياقت‌هاي وزير اطلاعات و دكتر جليلي رو كه مورد ستايش دشمنان نيز هستند انكار مي‌كنيد، امشب شب قدره. يه توبه‌اي بكنيد!
  • محمد ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    البته من شك دارم با اين تكنوكرات‌ها، زودتر از 4 سال تقش در نياد!
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    آبشو كشيد، چلو شد!
  • محمد ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    محمد باقر نوبخت؟؟!! سازمان مديريت و برنامه‌ريزي؟؟!! مگه سازمان مديريت و برنامه به "منطق" و "برهان" احتياج نداره؟؟ اينكه فقط بلده بگه هاشمي هاشمي!! دولت با اين تكنوكرات‌ها به 4 سال بكشه، بايد كلاهش رو بندازه هوا!
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    این پروفسورها جرات کار اجرایی را ندارند!!!
  • محسن ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    این که نشد دولت اعتدال،به این میگن دولت کارگزار.خوب جواب لطف های هاشمی رو داره میده
  • دانشجو ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اقا گفتند از همین الان شروع به انتقاد نکنید.بذارید یه مدت از کارشون بگذره بعد قضاوت کنید.
  • محمد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اشتباه بزرگي كرد كه از دكتر ولايتي استفاده نكرد
  • محمود علی پور ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اسامی احتمالی اعضای کابینه حسن روحانی خبرگزاری تسنیم: اسامی ۲۳ نفر از اعضای کابینه رئیس‌جمهور منتخب مشخص شد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ برخی از اعضای نزدیک به دفتر رئیس‌جمهور منتخب، اسامی برخی از اعضای کابینه دولت یازدهم را که قطعی شده‌اند، به‌شرح ذیل اعلام کردند: معاون اول رئیس جمهور: اسحاق جهانگیری وزارت کشور: محمد شریعتمداری، عبدالرضا رحمانی فضلی یا مجید انصاری یا علی شمخانی وزارت اطلاعات: محسن قمی یا سیدمحمود علوی وزارت امور خارجه: محمدجواد ظریف دبیر شورای عالی امنیت ملی: محمد فروزنده وزارت آموزش و پرورش: محمدعلی نجفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: رضا مکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: علی جنتی وزارت نفت: بیژن نامدار زنگنه وزارت اقتصاد و امور دارایی: محمد طبیبیان یا محمدباقر نوبخت وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی: علی ربیعی یا محمد شریعتمداری وزارت جهاد کشاورزی: محمود حجتی وزارت راه و شهرسازی: عباس آخوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی(چشم‌پزشک) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: سید ابوالحسن فیروزآبادی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری: رضا صالحی امیری وزارت صنعت، معدن و تجارت: محمدرضا نعمت‌زاده یا رضا ویسه وزارت ورزش و جوانان: مسعود سلطانی‌فر یا بیژن ذوالفقارنسب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: احمد وحیدی وزارت نیرو: حمید چیت‌چیان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: محمدباقر نوبخت یا مسعود نیلی رئیس‌کل بانک مرکزی: مجید قاسمی یا محمد نهاوندیان یا فرهاد نیلی معاون پارلمانی: تیمورعلی‌ عسگری رئیس دبیرخانه جنبش عدم‌تعهد: محمود واعظی گزینه نهایی وزارت دادگستری هنوز قطعی نشده است اما احتمالاً از میان شوشتری، امیری، عباسی‌فرد یک نفر به‌عنوان وزیر دادگستری معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که احتمالاً اکبر ترکان نیز به‌عنوان مشاور ارشد و رئیس گروه مشاورین رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد. حسین فریدون، نیز به‌احتمال فراوان به‌عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منتخب منصوب خواهد شد.
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    1 0
    واقعا عجب پیر بازاریه ها.
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خدا را شکر که شهید نشدم تا کابینه پیرمرد های هجت السلام روحانی را ببینیم و خدا را شکریم که از خنددددددددد ه نفسمان نمیگرد و قش نمی‌کنیم الهی امین
  • محمد ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    باز دمش گرم که به عارف دوران نداد
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    هر جایی هم عوض نشه، این دوجا باید عوض بشه، به ویژه دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ناشناس ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ناشناس ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    نون و پنیر آوردیم ،احمدی نژادتونو بردیم
  • ارسطو خسته ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    به نظرم وزرای ورزش و رفاه رای نمی آورن
  • ناشناس ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    آقای نجفی منو یاد دوران راهنماییم میندازه .الان دخترم میخواد بره راهنمایی .خوش به حال آقای نجفی دوباره میتونه مثل قبل وزیر بشه ولی من که نمیتونم بر گردم به دوران راهنمایی.خدا عمرش بده بتونه وقتی نوه ام که رفت راهنمایی بتونه وزیر بشه
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    من میترسم یه سریشون به پایان دولت نرسن و خدای نکرده وسط کار و زیر فشار اون بمیرن
  • حسین ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    نمیدونم چیز خوبیه یا بد ولی‌ آقای روحانی کلا به حرف هیچکس گوش نمیکنه و کار خودشو میکنه،اگه حرف دیگران نصیحت و توصیه مثبت باشه که بی‌ توجهی‌ به اون درست نیست اگر توصیه‌ها تعیین تکلیف نه سهم خواهی‌ باشه که نباید گوش کنه.ولی‌ کلا نظر سنجیو این حرفا که مثلا آقای آشنا راه انداخت همه کشک بود .
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    پیر مرد 108 ساله قائمشهری با بچه دار شدنش نشون داد که هنوز هم دود از کنده بلند میشه و باید به کابینه پیرمردها اعتماد کرد
  • رحیم ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    توهین به منتخب مردم توهین به تمام ملت ایران است
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    جالبه از کابینه ی آقای احمدی نژاد یک نفر هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    باز دمش گرم که به عارف دوران نداد
  • سعید ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خدا رو شکر معنی اعتدال رو گرفتم !!!!!!!
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    ای کاش جونتر بودند
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    عارف کو؟
  • مهرداد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    آشنا نداشت تو کابینه راهش ندادن...
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    بازم دروغه...وزیر دادگستری نداره؟
  • رضا ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    عارف چی شد؟
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    دکتر عارف چرا نیست ؟
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    بابا دیدگاه سیاسی و حزبیشون را بنویس
  • محمد ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    باز دمش گرم که به عارف دوران نداد
  • سروش ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    عارف كجاي ي ي ي ي ي يي؟
  • اسکندری ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزیر اطلاعات فعلی باید ابقا شود
  • استوکی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    حتما. امر دیگری نبود؟!
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    کابینه خوبی خدا کنه که به فکر مردم باشند
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    مردم رای دادن به تغییرات .
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    آنچه جوان در آینه بیند پیر در خشت خام بیند !
  • Admin ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    روحـــانـــی مـــچـــکـــریـــم!!!
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اسحاق وبیژن قیافه خلافی دارند آدم فکر میکنه که تازه ازز....ن آزادشدند
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    وزیر اطلاعات فعلی از افراد موثر و سلیم النفس و مورد اعتماد رهبری است و باید ابقا بشه
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    رئیس سازمان محیط زیست کیه ؟
  • سینا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خدا به خیر کنه راستی میانگین سن هاشون چند در میاد؟
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خیلی خوب کار کردند که ابقا بشوند؟؟؟؟؟؟
  • حمید ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اعتدال= کارگزاران و اصلاحات
  • یاشار ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام.پس دکترعارف رو که می خواست معاون اول کنه پس چی شد؟
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    وزیر دفاعش عالیه .
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اتفاقا خیلی خوب هست که این دو عوض میشوند
  • ali ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    همه اصلاحاتی و کارگزارانی هستن. قابل توجه کیهانی ها . . . درود بر حسن روحانی
  • mohammad ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    امر دیگه ؟
  • میرزا ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    تراسننه
  • مجتبی ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    من دانشجوی امسرکبیر هستم خواستم یه سری از سوابق دکتر مکنون ارائه کنم برا انتشار سوابق مديريتي مراكز علمي 1-رئيس دانشگاه كار 1359-1358 2-رئيس مجتمع دانشگاهي فني ومهندسي (دانشگاه خواجه نصيرطوسي) 1361-1359 3-معاون پژوهشي وزارت فرهنگ وآموزش عالي 1363-1360 4-قائم‏مقام وزير ومعاون پژوهشي وزارت فرهنگ وآموزش عالي1364ـ1363 5- رئيس دفتر جذب نخبگان 1381- 1367 6- مسئول ستاد هماهنگي كارشناسي ارشد ودكتراي دانشگاه صنعتي اميركبير1365- 1364 7- سرپرست كميسيون ملي يونسكو در ايران 1365- 1364 8-دبير شوراي پژوهشهاي علمي كشور 1381-1372 9-دبير هيات امناي فرهنگستانهاي كشور 1381-1373 10-مشاور رئيس فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران 1377 11-رئيس گروه مهندسي محيط زيست - دانشكده عمران و محيط زيست، دانشگاه صنعتي اميركبير، دي 1382 سوابق مديريتي در امور اجرايي 1- معاون وزير نيرو در امور سازندگي وآموزش 1368- 1364 2- معاون هماهنگي معاون اول رئيس جمهور 1381- 1368 3- مشاور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست1381 4- مشاور عالي در امور آب – معاون وزير نيرو در امور آب 1382 هيات‏هاي امنا 1- عضو هيات امناي مراكز تحقيقاتي در تهران 1370 تا 1383 2- عضو هيات امناي دانشنامه بزرگ فارسي و رئيس كميسيون دائمي 1370 تاكنون 3- عضو هيات امناي باشگاه دانش پژوهان جوان 1373 تاكنون 4- عضو هيات امناي آموزشكده‏هاي فني وحرفه‏اي سراسر كشور 1374ـ 1370 5- عضو هيات امناي پژوهشگاه نيرو 1379 تاكنون 6- عضو هيات امناي دانشگاه زنجان 1383 تا كنون 7- عضوهيات‌امنا ودبير دوره اول و دوم جامعه فارغ‏التحصيلان دانشگاه صنعتي اميركبير1373 تاكنون 8- عضو هيات مديره ورئيس جامعه فارغ‏التحصيلان البرز 1378 تاكنون 9- رئيس كميسيون دائمي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندس زلزله، 1383 http://civil.aut.ac.ir/Default,fa-IR,Civil,Content,SubSiteDocument,ID,63,Page,387.aspx
  • مج مج ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خب به میمنت و مبارکی ! به امید روزهای خوب برای همه ...
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    عشاق هاشمی هستند همه
  • عطا رضایی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پس بیزن ذوالفقارنسب امید ما چرا حذف کردید
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    عجب اعتدالی !؟ اکثرا کارگزارانی و اصلاحاتی !؟ از شعار تا عمل چقدر فاصله است...
  • ایمان ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    نظرت جیه احمدی نزاد هم ابقا بشه؟
  • نورا ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    به نظر من بایستی وزرا از استانهای کشور انتخاب شود در نبود دکتر عارف خیلی احساس می شود
  • ناشناس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا آخر و عاقبت ملت بخير كنه. از الان معلومه كه مشكل گراني و ... توي دعواهاي سياسي گم مي شه.
  • مهم نیست ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    جالبه اینا یا دوستای خاتمی هستند یا نزدیکان خاتمی.پستهای حساس بین دوستان و آشنایان تقسیم می شوند پستهای غیر حساس هم با یک نگاه خاص تعیین می شوند این یعنی اعتدال؟
  • دانیال ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ربیعی (با نام مستعار عباد) که یک از عوامل موثر شانتاژ رسانه ای در موضوع قتلهای زنجیره ای و 18 تیر 78 بود!!! انتخاب وی برای وزارت کار که زندگی میلیونها کارگر با آن گره خورده امر مبارکی نیست.
  • مهین ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پس زنان در کجا قرار دارند جالب نیمی از جمعییت هیج نمایندهای ندارند خدا کند حداقل زن و مطالباتش را به رسمییت بشناسند.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ان شاء الله که در مسیر خدمت به اسلام و مردم موفق باشند
  • مرکب ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ترکیب کابینه بیشتر به سمت رفسنجانی و خاتمی است.
  • سهیل ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پس اصلاح طلبان کجایند .عارف کو؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    دکتر عارف چرا نیست؟
  • رضا ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    کابینه پیران در راه است، عصا فروشی رونق می گیرد. خدا حافظ سفرهای استانی و...
  • ميثم ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    شما خودشو ناراحت نكن ممد آقا
  • ديگه ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    وزيرآموزش وپرورش خداكنه نياددوم خردادي تيره
  • حسن ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بازم که تخصص ها و رشته های تحصیلی به پستها نمی خوره!!!! دکترای علوم سیاسی برای وزارت ورزش کابینه قبل همه مهندس بودن و این کابینه علوم سیاسی!!!!!!!!!
  • حامد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    دو نفر تا اونجایی که من خوندم از فارغ التحصیلان مدرسه علوی هستند ... پس مدرسه علوی در این دولت هم نمایندگانی دارد ... آقای نهاوندیان و آقای نعمت زاده
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پیشنهاد می شود با توجه به میانگین سنی هیئت دولت پیشنهادی در پاستور حتما یک مرکز فوریت های پزشکی کامل احداث شود.
  • سعيد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    به اين ميگن كابينه. همه تحصيل كرده و متخصص در امور خود. واقعا با اين كابينه ميشه به اينده اميد وار بود.
  • بماند ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بیش از 70 درصد افراد از مسئولان دوره خاتمی و هاشمی هستند آره دیگه به این میگن دولت فرا جناهی
  • مهران ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    زنگنه و ربیعی و آخوندی و سلطانی فر رای نمیارن
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بفرمائید یاران رفسنجانی و خاتمی همگی با هم رفتند تو حزینه و سر از کابیته روحانی در اورده اند .این کابینه خاشمی است که .
  • احمد ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اگر قرار است دولت دکتر روحانی گپی دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی باشد خدا به دادمان برسد
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    شنیده ها حاکی است وزیر پیشنهادی بهداشت جز ثروتمندترین پزشکان است !!امیدوارم درد مردم فقیر رابفهمد!
  • سید علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    شوما فعلا منفی هارو تحویل بگیر ممد جان
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    وزیر کشور محمد شریعتمدار هستش
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    گزینه وزارت بهداشت باج خواهی آشکار جبهه پایداری است حالا فهمیدیم بعضی از مواضع سخنگوی این جبهه برای چی بود
  • hasan ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    نشد که نشد...... توقع بیشتری داشتم
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    دولت دوباره اصفهانی شد!
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    از نامی که برا خودت انتخاب کردی معلومه طرز فکرت چجوریه.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    هیات دولته یا خانه سالمندان؟!!
  • سید ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    زین پس به جای اعتدال بنویسید کارگزاران!!!
  • مسعود ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    مرضیه وحیدی دستجردی رو بزاره وزیر بهداشت و درمان تا چشم دوستان در بیاد
  • mohtaj ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ادم فکر می کنه تو این مملکت قحط الرجال هست که اینا رو انتخاب کرده
  • mohtaj ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    عجب دولت فراجناحی جالبی فقط یه پیشنهاد می خواستم به دکتر روحانی بدم و اون اینکه بهتره که جاشون رو هم با اقای هاشمی عوض کنن اینطوری دیگه همه چیز جوره
  • رضا مکانیک ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    دولت اعتدال اگه گزینه داشت واقعا برای وزارت دفاع که مورد تایید نهاد های نظامی و امنیتی ما باشه صد درصد عوض میکرد . شک نکنین . این کابینه نشون میده که ارادت خاصی به دوم خردادی ها داره آقای روحانی و اعتدال بودنش در حد حرفه . اقتصاد کشور هم شاید مقطعی درست بشه . ولی با توجه به مبانی اقتصادی دولت روحانی و حامیانش سیستمی کاملا سرمایه داری رو احتمال زیاد رقم بزنن برا کشور .
  • رضا ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    گزینه های وزارت اطلاعات و دبیر شورای امنیت ملی و وزارت مسکن تا جایی که من میشناسم . خیلی ضعیف تر از این حرفا هستن . وزیر اطلاعات فعلی کجا و .... فروزنده هم صرفا بخاطر این دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شده که مطیع محض باشه در مقابل اوامر
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بالاخره بعد از سالها چنتا وزیر بدون ریش هم دیدیم
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    مدرسه پیرمردها با چهره های بودار
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    وزیر اطلاعات که واقعا عالی کار کرده . چرا کنار بره ؟؟
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    وزیر کشاورزی مدرکش لیسانسه ؟؟
  • سعید ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خساستشون کاردست ملت نده
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خاتمي رو ميزاشت دبير شوراي امنيت ملي با توجه به سابقه بين المللي شك نكنيد موضوع هسته اي حل ميشد
  • saed ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بله بهترین کارنامه رو داشتن ایشون دستگیری ریگی رو یادتون نره .
  • ایمان ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای ممد درست میگه! به صلاح مردمه که این دوتا پست ابقا بشه
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پزشکیان؟؟؟
  • محی الدین ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    به نظر بنده باید جلیلی ابقا شود و ویزر اطلاعات نیز می تواند ابقا شود
  • علی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ای کاش برخیاشون اندازه یه لاک پشت دریایی سن داشتن ولی ایرادات دیگه ای نداشتن! هِی
  • علی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    نترس عارف رئیس جمهوره!
  • علی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اونم شاید تو رودربایستی گیر کردن که جابه جا نشده!
  • علی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    یه سر برو قبرستون! زیاد ذوق کردی.
  • IRAN ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا به داد وزارت ارشاد برسه!!!!!!!
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    لیست معقولتری است نسبت به دولتهای خاتمی و احمدی نژاد.
  • سعید محمدی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    با سلام لطفا سابقه آقایان را در فتنه 88 را بنویسید
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    میگم چطوره احمدی نژاد هم ابقا بشه !!!!
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    سعید خان ، دروغ نگن ، چیزی نمیشه !
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کلاً تیم پیش‌کسوتان نکمیل شد با همینا میریم جام جهانی...
  • سید امیر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    سید حسن هاشمی هم اکنون ریاست بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نور را برعهده دارد، بیمارستانی با امکاتات ویژه و خاص و مشتریانی خاص تر و هزینه های نجومی. دکتر سید حسن هاشمی جراح و متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی از سال 90 تاکنون دبیرکل و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران است و مبدع بسیاری از تکنیک‌های درمان بیماری‌های قرنیه در کشور است. دکتر هاشمی در زمینه های دیگر اقتصادی هم سرمایه گذاری کرده است و جزو یکی از ثروتمندترین پزشکان ایرانی محسوب می شود.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خدا رحم کنه اکثرا کارگزارانی هستند نمردیم و معنای فراجناهی را هم فهمیدیم
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خوب وامدارم هاشمبه دیگه
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بله ولایتی خدمت بزرگی به روحانی (هاشمی)کرد
  • ناشناس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    من ميگم چاخانه وگرنه كه خيلي خيلي غلطه خيلي خيلي غلطه
  • احمد ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    شمای ناشناس منصفانه بدان که خوب کار کردند
  • میترا ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ایشون با این همه شغل چجوری میخوادوزارن کنه ؟؟؟ اها یادم نبود قحط الرجاله !
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    همونم زیاده
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف خاری بود در چشمان شماها !!!
  • سعید ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    من که علت انتخاب یک نظامی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی رو نمی فهمم.خدا بخیر کنه.
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف کو پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کابینه جوان و چالاکم آرزوست!
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اگه خسته شدید به کسی رای میدادید که مستقل باشه...
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ایشون احتمالا رئیس گروه مذاکره کننده با 5+1 خواهند شد...
  • باران ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    این آقای فروزنده چه سابقه دیپلماتیکی دارن؟ جالبه که به جلیلی ایراد می گیرن!
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا معقولتره
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    شاید ایده آل نباشه! ولی نسبت به دولتهای قبلی خیلی بیشتر شایسته سالاری رعایت شده
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    حالا جلیلی رو میشه گفت سلیقه ای هست و برخی با این طرز تفکر مخالفند ولی به نظر من کار وزارت اطلاعات خیلی خوب بوده و همین آرامش کشور و دست آوررها نشان از موفقیت داره و نمیشه به این قضیه نگاه سلیقه ای داشت
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    فرمایش دیگه نیست ؟ نوشابه ای دوغی چیزی بیاره خدمتت ؟
  • پرستار ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    آقای روحانی ما که صدایمان به شما نمیرسه،بدانید رکورد دار بودن در یک مهارت تجربی ملاک نیست مدیر بودن و مدبر بودن مهمه که بهتره به جای آقای دکتر هاشمی آقای دکتر علیرضا زالی رو وزیر معرفی کنید قسم میخورم پشیمان نمی شوید
  • ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    این مکنون فقط عضو هستند به یاد شعر سعدی
  • ليلي ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اين كابينه بيشتر شبيه خانه سالمندامه
  • ناشناس ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف را ندیدی داشت می رفت جواب جلیلی را بدهد
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    آها لیست معقول اسم دوم کارگزارهاست ؟
  • علی ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کاش کارگزارانی ها به دولت راه نیابند،متاسفانه این ها اول به فکر حزبشان هستند،دوم به فکر حزبشان و سوم هم باز به فکر حزبشان. کاندید وزارت جهاد کشاورزی قبلا علنا گفته از منتظری تقلید می کند. نمی دانم حالا از کی تقلید می کند اما اگر از منتظری تقلید کند که مصیبت است...
  • محسن ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اتفافا اولین کسانی که باید برن همین دونفر هستن،نتیجه سیاستهای جلیلی تحریم پشت تحریم، آقای مصلحی هم ضعف مدیریتش مشهود بود،یادمون نرفته موساد دردوران وزارت ایشان چهارتا از دانشمندان هسته ای را ترور کردند.
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    منصف تر از عارف کسی را سراغ داری؟
  • امیر ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    همش دوتا اصفهانیه که
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    رفته دره توریست جذب کنه
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    برخی اسامی اصلن صلاحیت ندارند مسعود سلطانی فر با چه سابقه ای قراره وزیر ورزش بشه؟
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    چهار ساله دیگه >>>>>>>>>>> احمدی نژاد کجای
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اعتدال یعنی کشک قابل توجه همه
  • مهدی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام ترا خدا بگذارید روحانی کار کند شاید مشکلات اقتضادی مردم حل شود چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام هست
  • رشيد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ركورد جالبي است. 7 نفر از وزارت خانه هاي مهم درس خوانده مكاتب آمريكا و انگليس هستند
  • جانم فداي رهبر ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    زيبا كلام: روحاني 90درصد اصول گراست واقعا خنده دار ....
  • همشهر كين ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    وزارت دادگستري چه كسي است؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    وزیر دفاع عالیه ولی وزیر اطلاعات باید مصلحی باشه
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    مگه آشنا بازیه
  • فاضل امیری ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    رضا صالحی امیری زاده‌ی شهر امیرکلا از توابع بابل هست. به اشتباه نوشتید آمل. لطفا اصلاحش کنید.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    مگه هشت سال پیش گند نزدن با اون تفکراتشون
  • جوون باز ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بهرستان پیرپاتلستان می شود...
  • جووون ایرونی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بهارستان پیر پاتالستان می شود... مبارکه خانه سالمندان حسن جان
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    الا نمیگیم نسل سوم ولی لطفا یه نگاهی به نسل دوم هم داشته باشید
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بعضي وقتا مهم نيست چه پستايي داشته باشي، مهم اينه كه توي اون پستا چه اقدامات مؤثري داشتي؟!!!
  • فاطمه ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ما نسل سومی ها می خواهیم دولتمردان آینده مطلیع امر رهبری باشند و در تمام امورات و تصمیم گیری ها با مقام معظم رهبری مشورت نمایند چه بسا با این کار، وضع کشور از حال کنونی بهتر و بهتر و بهتر خواهد شد.
  • sss ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    دو نفر از اعضای خانواده ما به روحانی رای دادن ولی وقتی این کابینه رو دیدن از کرده خود به شدت پشیمون شدن خدا بهمون رحم کنه اگه حداقل نصف این طیف اکثریت پشیمون شده باشند.
  • سید احسان ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    به به.. آقای عباس آخوندی و آقای نجفی... یاد فیلم جلسه خصوصی حضرت آقا با نمایندگان کاندیداها ریاست جمهوری 88 افتادم.. آقای آخوندی و بهشتی و نجفی و ... خدایا آخر و عاقبت مارو بخیر کن. آمین.
  • عبد اله ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اینها که یک مشت پیر وپاتالند مگر قحط الرجاله چون آزموده را آزمودن خطاست از نیروهای جوان استفاده شود اگر واقعا باند بازی در کار نیست
  • عارف ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    الان زنگ میزنم میگم عوضشون کنه.
  • عارف افشاری ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    سروش تو کجایی بالاخره پیدات کردم
  • عارف ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف همیشه تو قلب ماست.
  • عارف ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بزرگی به عقل است نه به سن.جوون بیاریم مثل الان بدبخت بشیم
  • عارف ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    تورو به خدا بذارین کارشو بکنه. بهتر از احمدی نژاد هستش که توی کابینش هیچکس سر تخصصش نبود.فکر کنم تنها کسی که سرجای خودش بود مشایی بود.اونم چه جایی
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خدایی اش خیلی نا امید شدم اکثرا وابسته به هاشمی و خاتمی اند و پیر پاتال یعنی ما آدم تو این مملکت نداریم
  • اعتدال ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    این که شد سازندگی نه اعتدال روحانی جان در هر صورت مچکریم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اینا چوب لای چرخ سازش میکنند.ما میخوایم با دولت جدید با آمریکا سازش کنیم نه مقاومت
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف رفته گل بچینه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    تنها کار درستش همین بود
  • هادی احمدی مشکنانی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    من به روحانی رای ندادم ولی بعد از انتخابش خیلی امیدوار شدم اوضاع خوب بشه. ولی حالا نا امید شدم. احمدی نژاد هر بدی که داشت کار خوبی که کرد این بود مدیرهای جدیدی وارد دولت کرد. دلیل ناکامیهای احمدینژاد استفاده از این مدیران نبود بلکه خودخواهی و بهاندادن احمدی نژاد به نظرات اعضای کابینه بود. این چیزی که من از این لیست فهمیدم به قول حاج حسین شریعتمداری تحمیل یک سری اسم به ایشان و شاید رودربایستی دکتر نسبت به آقایان هاشمی و خاتمی است. مسلما دکتر روحانی از رای نیاوردن بعضیهاشون در مجلس ناراحت نمیشه.
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    عارف ذخیره رئیس جمهوری هست که روحانی نتونست تعویض بشن
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    رو نیمکت نمشینه
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خب چیکار کنیم
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اعتدال که میگن این بود؟ اولش اینه خدا به داد آخرش برسه اعتدال ( هاشمی) پیوندتان مبارک
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بشین بینیم بابا هر کی برا خودش کارشناس شده
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    تا پشیمانی هنوز مانده!!!!
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ایضا امور خارجه و رفاه
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    107 سال
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط جلیلی
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    دروغ سیزده مرداد
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    روحانی بر خلاف 3 رئیس جمهور قبلی که 8 سال رئیس جمهور بودن4 سال رئیس جمهوره
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    پیوند نیست زایمانه اسمش اعتداله
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    نه خیر ! بفرمائید دولت حزب مشارکت وحزب کارگزاران !!
  • محمد ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    كاش حرف مفت، ماليات داشت.
  • محمدطه ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بهداشت-خارجه-ضعیفنداکثرابااصلاح طلباوهاشمی رابطه خوبی دارند-
  • مجید ساویه ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا جوان تر از اینها پیدا نشد به عنوان کابینه استفاده کنه.
  • sss ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    ناشناس اخری خاک تو سرت
  • س س ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    قالیباف که رفته بود گل بچینه اونم با اجازه اقای خاتمی رفته گلاب بیاره.
  • سارا ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اگه جواب داشت که تو مناظرها جواب میداد.
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    دوستان ، دارید اشتباه می کنید جلیلی احمدی نژاد نیست.
  • علی ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    شما مثل اینکه موارد استفاده از تشکر رو بلد نیستی!
  • علی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    جناب عارف شما برو دنبال معون اولیت! احمدی نژاد این چرخه باطل مدیران فرسوده و نالایق رو انصافا شکست و افراد جوان و شایسته و نخبه متعددی رو وارد کار کرد.
  • علی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    البته در اصلاح طلب نبودنش شک نکنید. از جهاتی درست میگه ولی کمه درصدشو بالا گفته
  • علی ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    بیشتر به درد دولت قاجار می خورن!
  • علی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    چراغ و خانه و مسجد چه ربطی به حماسه ی کلید داشت؟! اتفاقا ما هم منتظریم شروع به کار کنه وگرنه اگر می خواستیم مثل بعضیا خباثت به خرج بدیم خیلی دل پری داریم ...
  • علی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    آره جون ننه یزید! فعلا که پیر پاتال و غرب رفته سالاری رعایت شده ایضا غیر اصولگرا سالاری! احمدی نژاد خداییش حلقه فرسوده مدیران موروثی و نالایق و خودباخته رو شکست و جوونای نخبه و متهد و شایسته مختلفی رو سرکار آورد
  • علی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    الان اینا که گفتی تعریف بود یا فحش؟!
  • علی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    خدا شفات بده! معقول تره! شاید با معیار یه عقل فرسوده معقول تر باشه!
  • علی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    شما می تونید توی زمینه ی رمان های سیاسی تخیلی موفق بشید!
  • علی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    از برخیا کلا نباید زیاد انتظار کار و خدمت داشت! اگر هم حساس بودن به معیارها و ارزش های اسلامی و انقلابی اسمش دعوای حزبیه که من دیگه حرفی ندارم. البته اون کسانی که برای گروه خودشون جوش میارنو کار ندارم.
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    برو تو ویکیپدیا سرچ کن خیلی کار سختیه؟
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اقای آشنا رو بشنوید ولی باور نکنید
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    هاشمی گفته حیدرو زنده میخوام
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بیشتر ؟!!! همشون جز وحیدی
  • حبیب ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    نتیجه وزرای جوون را در دولت احمدی نژاد دیدیم وزارت جای آزمون و خطا نیست.
  • علی کاوه ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    جای عارف را خالی کنید
  • امجد ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    عباس بینی و بین الله بنویس چند سالته
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    معلوم هست تو از کجا آمده ای؟!
  • سعید ـ هـ ـ ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بهتره بگی: مملکت 16 سال به عقب برگشت!
  • سعید ـ هـ ـ ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر واقعاً کابینه معرّفی شده این باشه، احمدی نژاد راست می گفت : این ها خیال می کنند فقط خودشون و دو رو بری هاشون نخبه اند بقیّه نخبه نیستند!! واقعاً وزرای احمدی نژاد چی از این ها کمتر داشتند!! فقط این ها هاشمیسم اند، ولی وزرای احمدی نژاد، حتّی خود احمدی نژاد رو هم قبول نداشند و باهاش کار می کردند.
  • پيروز ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    كسائي كه مخالف جليليند بذارن مذاكرات كه شروع شد ببينيم چقدر اينا ميخوان توي دبيرخونه شوراي عالي امنيت ملي چيكار كنند جوجه رو آخر پائيز ميشمارن
  • جعفر بی آزار ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    حضور اصحاب فتنه در آن چشمگیر است
  • ایرونی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    امیدوارم هرکس تو کابینه یازدهم میاد واقعا به فکر مردم باشه و دنبال باندبازی و کارهای سیاسی بی مورد نره. امیدوارم جهت گیریهای دولت در راستای مواضع رهبری نظام باشه. امیدوارم دستهای پشت پرده به این دولت خط ندن و وامدار هیچ مسئول بلندپایه ای! نباشه. به امید خدا
  • محسن ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اعتدال يعني همين ، حاج حسن تركوندي ،......
  • ناشناس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اتفاقا خوب شد.بگذارمردم بدانندازاحمدی نژادخالص ترنیست.
  • ناشناس ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    فقط میتونم بگم متأسفم و یاد آور این آیه بشوم لان کفرتم ان عذابی لشدید قدر نعمت احمدی نزاد رو ندونستیم حالا باید این وضعیت رو تحمل کنیم
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    پس شعار دولت فراجنايي به چه معناست ؟ فقط در حد شعارو...........
  • علی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    نه بابا.عزیزان روحانی که دروغ نمیگن!آقای روحانی هم گفته بود می خواد فراجناحی باشه !این اسامی گمانه زنیه!اگر راست باشه که هم دروغ بزرگ به ملته هم عقب گرد وحشتناک ! عزیزان دعای توسل یادتون نره !
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    20 سال عقب گرد !!!!متاسفم که حتی اراده انتخاب همکارانش را هم ندارد!!!!!
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    این روزها جمله روحانی مچکریم از صدتا فحش بدتره!!!!
  • رضا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بیسواد اون سید امیر حسین قاضی زاده است نماینده مشهده
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    گزینه همه موارد یادت رفته؟
  • مرتضی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    نگومامیخوایم سازش کنیم!!!!!!!!!!!!بگومن!!!!!
  • مرتضی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    احسنت به سعید!!!!!!!!!
  • مرتضی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    راست میگه!!!!!!!!ولایتی چیزی ازایناکم نداره!!!!!!!خیلی هم بهتره!!!!!!
  • مرتضی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    دیدگاه سیاسیشون واضحه!!!!!!!!!!!!!!!!! ((((((((اصلاحات_کارگزاران))))))))))
  • مرتضی ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    نه اینکه ایناهمه اصولگرااند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مرتضی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    درودبرجلیلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    0 0
    منم میخام یادآور شم که جهنمیان ازترس عقرب جهنم به مارپناه میبرند....!!
  • ناشناس ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    امیدواریم خوب کار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس