کد خبر 23612
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹

مديرعامل کانون پروش فکري کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به توليد عروسک‌هاي دارا و سارا در چين، درصدد توليد اين عروسک‌ها در داخل کشور هستيم.

به گزارش مشرق به نقل از مهر در اروميه، سيد صادق رضايي ظهر يکشنبه در ادامه جشنواره قصه‌ گويي دراروميه با اشاره به برنامه‌هاي جديد کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اظهار داشت: تلاش مي‌کنيم تمام سرگرمي‌هايي که در بخش کودکان و نوجوانان در استان‌ها وجود دارد شناسايي و در ايران توليد شود.

وي با اشاره به اينکه کانون در بخش کتاب با فقر رمان روبه ‌روست اظهارداشت: با وجود علاقه زياد کودکان و نوجوانان به مطالعه به کتاب و رمان متاسفانه در کشور در اين بخش ضعف هاي زيادي وجود دارد که در اين راستا کانون بر اين اساس طرحي با عنوان طرح توليد رمان نوجوان امروزي را تصويب کرده است.

رضايي خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در راستاي اجراي طرح توليد رمان نوجوان امروزي با 40 نويسنده قرارداد دارد که از اين تعداد بيش از 20 نويسنده کتاب‌هايشان را تحويل داده‌ اند که مقرر شده تمام نويسندگان تا پايان دي ماه سال جاري کتاب‌هايشان را تحويل دهند و کانون نيز تا پايان سال اين کتاب‌ها را به توليد برساند

 

200 عنوان کتاب توسط کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در کشور

اين مقام مسئول از چاپ 200 عنوان کتاب تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: سال گذشته کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان 220 عنوان کتاب چاپ کرد و در سال جاري تلاش مي‌کنيم تعداد کتب چاپ شده کانون به 400 عنوان برسد.

رضايي با اشاره به تاريخ و فرهنگ قصه‌ و قصه ‌گويي در کشور يادآور شد: صداي خوب داشتن، خوب قصه‌ گويي کردن با شهامت و شجاعت قصه گفتن بسيار خوب است، اما عمده توجه قصه‌ گويان در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان بايد به مخاطب باشد و مخاطب کودک را دست کم نگيرد چرا که در غير اين صورت خود را دست کم گرفته و کسي که در نگاه دست کم گرفتن به مخاطب کودک و نوجوان ضربه مي‌خورد خود قصه‌ گو است.

وي با اشاره به کيفيت قصه‌ گويي در بخش کودک و نوجوان بيان داست: قصه خوب قصه ‌اي نيست که فقط خوب گفته شود بلکه قصه‌ اي است که براي مخاطب و در شان مخاطب باشد در اين راستا قصه‌ گويان بايد فهم مخاطب را در نظر بگيرند و قصه ‌اي براي کودکان بگويند که پيام پدر و مادر را به وسيله قصه به کودکان منتقل شود.

مديرعامل کانون پروش فکري کودکان و نوجوانان همچنين به محتواي قصه‌ ها تاکيد کرد و گفت: قصه‌هاي در نظر گرفته شده براي کودکان بايد محتواي ايراني و اسلامي داشته باشد و به شيوه درست بيان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس