هدف جشنواره «هنرهاي آسماني» کشف استعدادهاي هنري طلاب و پيوند آنها با ديگر هنرمندان است.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه حوزه هنري، نشست رسانه اي سومين جشنواره «هنرهاي آسماني» با حضور حجت‌الاسلام هادي صادقي دبير جشنواره و وحيد فرجي رئيس حوزه هنري قم و دبير اجرايي اين جشنواره 19 دي ماه در تاالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
حجت‌الاسلام هادي صادقي در ابتداي اين نشست که ظهر امروز در حوزه هنري برگزار شد گفت: دو دوره قبل جشنواره «هنر آسماني» در سال‌هاي گذشته برگزار شده‌است. جشنواره‎اي که مهم‌‌ترين هدف آن ايجاد پيوند ميان حوزه‌هاي علميه و روحانيون با هنرمندان عرصه‌هاي مختلف بوده است. اين جشنواره مي‌کوشد هم اين پيوند را ايجاد کند و هم زمينه‌هايي را براي داشتن ارتباطي هدفمند ميان روحانيون هنرمند و ساير هنرمندان کشور ايجاد کند.
وي افزود: در فاصله جشنواره قبل تا دوره جديد، دبيرخانه دائمي جشنواره را در شهر قم برپا کرده‌ايم تا بتوانيم از طلاب هنرمند و هنرمندان حمايت کرده و پيوند ميان اين دو گروه را در زمينه‌هاي مختلف برقرار کنيم تا باعث ترويج هنر در ميان روحانيون باشيم چرا که هنر امري ضروري ولازم است.
وي اظهار کرد: پژوهش در ا زمينه هنربه خصوص اگر با همکاري طلاب هنرمند و ساير هنرمندان انجام شود، هم موجب خلق مضامين تازه مي‌شود و هم از سوي ديگر تکنيک‌هاي تازه شناخته مي‌شود که اين دستاوردها بدون پژوهش امکان‌‌پذير نيست.
حجت‌الاسلام صادقي گفت: افرادي که در حوزه پژ وهش در هنر فعاليت مي کنند بايد در وهله نخست از ذوق و توان هنري بهره‌مند باشند و با مفاهيم و دغدغه‌هاي هنرمندان نيز آشنايي کامل داشته باشند. از سوي ديگر اين افراد بايد در عرصه دين هم پژوهشگر باشند و همين نکته است که ايجاب مي‌کند طلاب وارد عرصه هنر شده و در آن به تحقيق و پژوهش بپردازند.
وي تاکيد داشت: خوشبختانه امروز در مرحله‌اي قرار داريم که استفاده از هنر و روي آوردن طلاب به هنر اوج گرفته است و مراجع عظام تقليد نيز از کارهاي هنري حمايت کرده و در مواردي آن را براي طلاب واجب مي‌دانند. اين موضوع نشان مي‌دهد که در عالي‌ترين سطوح حوزه علميه به هنر اهميت داده مي‌شود.
دبير جشنواره «هنر آسماني» گفت: جشنواره «هنر آسماني» در اسفند امسال انجام مي‌شود و چهار رشته هنرهاي نمايش، هنرهاي تجسمي، ادبيات و پژوهش هنر در آن وجود دارد.
وي ادامه داد: تا کنون از 18 استان کشور آثاري به دبيرخانه جشنواره رسيده است که بيشتر آنها به ترتيب از استان‌هاي قم، خراسان رضوي و تهران هستند و ما اميدورايم از ساير استان‌ها نيز به همين ترتيب آثاري براي جشنواره ارسال شود. بيشتري آثار نيز در رشته‎هاي عکس، شعر و گرافيک به دست ما رسيده است.
حجت الاسلام صادقي در پايان گفت: برگزاري اين جشنواره به برقراري ارتباطات انساني وتوليد فکر و آفرينش خلاقيت هاي جديد مي پردازد.
وحيد فرجي دبير اجرايي اين جشنواره نيز در سخناني درباره اين جشنواره گفت: فراخوان جشنواره «هنر آسماني» تيرماه اعلام شده است و در برگزاري آن نهادهاي مثل حوزه هنري و مراکز استاني آن، وزارت ارشاد اسلامي و مراکز استاني آن، سازمان تبليغات اسلامي و صدا و سيما همکاري داشته‌اند که امسال مرکز هماهنگي ترويج و گسترش فعاليت‌هاي قرآني کشور به آن افزوده شده است.
رييس حوزه هنري قم ادامه داد: با وجود اينکه دو هفته تا پايان مهلت ارسال آثار جشنواره باقي مانده است تا کنون هزار و پانصد اثر به دست ما رسيده است که در بيشتر بخش‌ها آثار از کيفيت بسيار خوبي برخوردارند. همچنين طلاب خانم نيز حضور قابل توجهي داشته‌اند. در دوره‌هاي پيشين نيز چه از استان قم و چه از ساير مناطق کشور، آثار خوبي از خانم‌ها به دست ما رسيده و برگزيده شده‌اند.
دبير اجرايي جشنواره «هنر آسماني»، بخش‌هاي موجود در جشنواره توضيح داد: بخش تجسمي سومين جشنواره «هنر آسماني» از رشته‌هاي نقاشي، گرافيک، عکس، طراحي، کاريکاتور، نگارگري، تصويرسازي و خوشنويسي تشکيل شده است. در مراسم افتتاحيه جشنواره نيز نمايشگاهي از اين آثار برگزار خواهد شد، اما پس از آن احتمالا در نمايشگاه اشراق قم آثار برگزيده را به مدت ده روز در معرض ديد علاقه‌مندان قرارخواهيم داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس