کد خبر 235358
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

«آبنبات هل‌دار» رمان طنز مهرداد صدقی است که وی در این اثر روایت طنزگونه‌ای را از زندگی یک کودک بیان کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، مهرداد صدقی با اشاره به رمان «آبنبات هل‌دار» که به تازگی به چاپ رسیده است، گفت: روایت داستانی در این رمان در جغرافیای خراسان شمالی روی می‌دهد و کتاب از زبان کودکی بجنوردی روایت می‌شود.

صدقی همچنین به عنوان کتاب اشاره کرده٬ اظهار داشت: «آبنبات هل‌دار» در واقع روایتی است که کودک داستان با اسارت رفتن این عضو خانواده‌اش برای او یک شب چله طولانی به وجود می‌آید که با آزادی برادرش این شب طولانی به بهار تعبیر و تشبیه می‌شود.

این نویسنده همچنین از تفاوت‌های اثر جدیش با کتاب طنز «نقطه ته خط» گفت و افزود: از تفاوت‌های این اثر با کار قبلی ام در این است که فرم نگارش در این اثر منسجم است، در صورتی‌که در «نقطه ته خط » نثرهای متفاوتی در قالب یک کتاب گردآوری شده بود.

صدقی در ادامه به مشکلات طنز پرداخت و خاطر نشان کرد: طنز مکتوب ما خصوصا در مطبوعات٬ سیاست‌زده است٬ البته باید گفت که ما طنز سیاسی داریم اما به نظر من آن کسانی که طنز اجتماعی می‌نویسد باید فاصله خودشان را با جناح‌های سیاسی حفظ کنند.

وی در ادامه افزود: زنده‌یاد منوچهر احترامی نمونه‌ای خوب برای طنزپردازان اجتماعی است، زیرا وی در عین الهام از مسائل روز با یک ظرافتی موارد را به رشته تحریر در می‌آورد که طنزش همواره برای خوانندگان دارای دوام و قوام بوده و هست.

کتاب طنز«نقطه ته خط» عنوان اثر طنزی از مهرداد صدقی است که چندی پیش توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس