کتاب آبنبات نارگیلی

صدقی گفت: خیلی‌ها از من می‌پرسند آخر داستان چه می شود؟ که در جواب آنها می گویم؛ مثل یک سفر، از مسیر داستان لذت ببرید چون من می خواهم خواننده این مجموعه چند روزی غافل از هیاهو، از زندگی‌اش لذت ببرد.

به گزارش مشرق، نشست رونمایی از جدیدترین سری داستان‌های طنز مهرداد صدقی با نام «آبنبات نارگیلی» به همت انتشارات سوره مهر با حضور داود امیریان، عباس حسین‌نژاد، امیر اسماعیلی، نویسنده کتاب و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه در کافه کتاب سمیه برگزار شد.

مهرداد صدقی:‌ منتظر آبنبات‌ بعدی‌ام باشید!

در این رونمایی، داود امیریان، نویسنده و طنزپرداز گفت: در برهوت طنز در داستان بزرگسال، خوشحالم که کتاب دیگری از آقای صدقی منتشر شده. ما ملت طنزپردازی هستیم و با همه چیز شوخی می کنیم اما این طنازی در ادبیات، تبلور کمتری دارد و آقای صدقی پرچمدار این حرکت است.

وی افزود: در زمانی من آرزو داشتم با احمد محمود و صادق چوبک هم‌دوره بودم اما الان خوشحالم که در دوره کسانی مثل مهرداد صدقی هستم و می‌توانم دوستان خوبی مثل او داشته باشم. من که چنین کارهایی در حوزه طنز نوشته‌ام می دانم که آقای صدقی کار سختی در پیش داشته‌اند و ان‌شاالله کتاب پنجم این مجموعه را هم بنویسند.

نویسنده کتاب گردان قاطرچی‌ها ادامه داد: در ادبیات دنیا متداول است که کارکترهایی در داستان‌های به هم پیوسته، ادامه پیدا می کنند اما آقای صدقی توانسته این کار را در رمان و داستان بلند انجام دهد و تا جلد چهام پیش بیاید که بسیار شاق و طاقت فرساست. نکته جالب اینجاست که هر کدام از این کتاب‌ها را به طور مستقل بخوانیم، چیزی از دست نداده ایم، و خواندن آن‌ها به هم متصل نیست.

حسین‌زاده مدیر دفتر طنر حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که نام دفتر طنز حوزه هنری در کتاب‌های آبنبات می‌درخشد. ما در دفتر طنز حوزه هنری آماده استقبال از طرح‌های نویسندگان در حوزه طنز هستیم تا بتوانیم کتاب‌های خوبی را مثل آبنبات‌ها تقدیم خوانندگان کنیم.

مهرداد صدقی:‌ منتظر آبنبات‌ بعدی‌ام باشید!

مدیر انتشارات پرنده افزود: امیدواریم در مرحله بعدی،‌ کتاب‌های آبنبات به فیلم و سریال تبدیل شود. متاسفانه اقتباس در سینمای ما ضعیف است و باید با استفاده از این مجموعه،‌ گام‌های خوبی در حوزه فیلم‌های کمدی برداشته شود.

امیر اسماعیلی، نویسنده و شاعر نیز در بخشی از مراسم رونمایی با اشاره به ضعف برخی مجموعه‌های دنباله‌دار گفت: ‌مجموعه آبنبات، قوت خود را تا جلد چهارم ادامه داده و هر چه جلوتر رفته بهتر و پخته‌تر شده است. مجموعه آبنبات‌ها پیرنگ جذابش را حفظ کرد و مطمئنم که جلد پنجم این مجموعه، از جلدهای قبلی، ‌بهتر هم خواهد بود.

سردبیر روزنامه صبح تو افزود: ‌جای خالی اقتباس از این مجموعه به شدت احساس می‌شود چون ذهن نویسنده تصویری است و با تمهیدات راحت‌تری می شود آن‌ها را به فیلمنامه تبدیل کرد.

اسماعیلی ادامه داد: ‌متاسفانه شخصیت‌های منفی در اکثرآثار، ‌در طی داستان تا جایی که می توانند کارهای ناشایست می کنند و در انتها، ورق برمی‌گردد و پایان خوبی رقم می خورد اما در آثار آقای صدقی، هر کسی شیطنت کند، خیلی زود از کرده‌اش پشیمان می‌شود که اثر تربیتی بسیار خوبی دارد.

مهرداد صدقی:‌ منتظر آبنبات‌ بعدی‌ام باشید!

مهرداد صدقی نیز در مراسم رونمایی از جلد چهارم مجموعه آبنبات گفت: از تولد جلد دیگری از آبنبات‌ها خوشحالم و امیدوارم کام مخاطبان را شیرین کند. منتظر جلد پایانی این مجموعه باشید و امیدوارم خواندن جلد چهارم، علاقه و اشتیاق خواندن جلد آخر را در مخاطبان ایجاد کند.

این نویسنده افزود:‌ خیلی‌ها از من می‌پرسند آخر داستان چه می شود؟ که در جواب آنها می گویم؛ مثل یک سفر، از مسیر داستان لذت ببرید چون من می خواهم خواننده این مجموعه چند روزی غافل از هیاهوی جهان، از زندگی‌اش لذت ببرد.

مهرداد صدقی:‌ منتظر آبنبات‌ بعدی‌ام باشید!

صدقی ادامه داد:‌ شخصیت محسن و بقیه شخصیت‌های اصلی داستان من پویایی دارند و داستان را از اوایل دهه ۶۰ شروع کرده‌ام و حالا به اواخر دهه هفتاد رسیده‌ام.

در پایان این نشست، ‌کیکی در قالب کتاب آبنبات نارگیلی توسط نویسنده برش داده شد و کام حضار را شیرین کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس