کد خبر 234194
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

تئاتر «ماجراجویان» به کارگردانی «قاسم اسطنبولی» که کمدی سیاهی از حمله اسرائیل به لبنان است، این روزها در لبنان روی صحنه رفته است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس، این روزها در حالی که لبنان به سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه نزدیک می‌شود، «قاسم اسطنبولی» بازیگر و کارگردان لبنانی در نمایشی حمله اسرائیل به لبنان را به روی صحنه برده است.
 
تئاتر «ماجراجویان» که این روزها در سالن تئاتر صور در جنوب این کشور به روی سن رفته است به شیوه کمدی سیاه نبرد اعراب و اسرائیل و حقیقت آنچه که در جریان جنگ اسرائیل علیه لبنان شکل گرفته را به نمایش گذاشته است.
 
این نمایش البته قرار است در روستاها و شهرهای لبنانی و به‌ویژه در مناطق جنوبی لبنان و هم مرز با رژیم اشغالگر قدس به روی صحنه برود.
 
تئاتر «ماجراجویان» نوشته «فضل الموسوی» و تهیه‌کنندگی «گروه هنرهای نمایشی اسطنبولی» است و در آن حنان رباح، نزاراسماعیل، قاسم قاسم و عفاف قوتلی و علی یونس بازی می‌کنند.
 
قاسم اسطنبولی، بازیگر و کارگردان لبنانی که به کارگردان مسئله فلسطین مشهور است کارهای تئاتر خیابانی و فضای باز متعددی انجام داده و از جمله مهمترین کارهای نمایشی وی «عروس پیروزی» است.
 
وی کارهای نمایشی خود را به مناسبت‌های مربوط به مقاومت به روی صحنه می‌برد و حضورهای جهانی بسیاری در جشنواره‌های منطقه ای و جهانی داشته است.
 
اسطنبولی از به روی صحنه رفتن تئاتر «ماجراجویان» ابراز خرسندی کرده و گفته است: اهمیت وجود تئاتر برای همه و بازگشت روح فرهنگی به شهر تاریخی صور برای من مهم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس