هیأت مدیره‌ی خانه‌ی سینما بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه آمده است: «در واپسین روزهای عمر مدیریت سازمان سینمایی، آخرین پرده‌ی نمایشی که از سال 1389 آغاز شده بود، بر صحنه رفت و معاونت سینمایی که با کارگردانی صدور دستور انحلال و سپس تعطیلی خانه‌ی سینما، نمایش را راه انداخته بود با حمایت از برپایی تشکل موسوم به خانه‌ی سینما شماره‌ی 2 مضحکه را کامل کرد.

تأسیس این تشکل که با سلسه‌جنبانی تعداد اندکی از تهیه‌کنندگان به‌منظور رانت‌جویی از دولت آینده صورت گرفته، به خودی خود نگران‌کننده نیست، زیرا این تشکل که در غیاب اصناف عضو خانه‌ی سینمای ایران، کارگردانان، دستیاران کارگردان، تهیه‌کنندگان، فیلمنامه‌نویسان، بازیگران، فیلمبرداران، دستیاران فیلمبردار، تدوینگران، طراحان، مجریان صحنه، آهنگسازان، صدابرداران، منشیان صحنه، جلوه‌های ویژه، چهره‌پردازان، عکاسان، منتقدان، مدرسان، کارکنان لابراتوار، سینماداران، مدیران سینماها، تهیه‌کنندگان مستند، گویندگان، انیمیشن، فیلم‌سازان مستند و فیلم کوتاه راه‌اندازی شده است، سرنوشت بهتری از هیأت سامان‌دهی صنوف، هیأت بازگشایی خانه‌ی سینما، گروه ناظران بر بازگشایی و ده‌ها نام کاغذی ریز و درشت نخواهد داشت. واضح است که این جمع اندک، سینمای ایران را نمایندگی نمی‌کند.

هیأت مدیره، مدیرعامل و اعضای خانه‌ی سینما متأسف‌اند که دستور صریح ریاست جمهوری برای ماندن و بودن خانه‌ی سینمای غیردولتی از سوی کارگزاران فرهنگی چنین فرجامی یافته است. همچنان که در نامه‌ی خردادماه هیأت مدیره‌ی خانه‌ی سینما به ایشان تصریح شده بود، تا زمانی که مدیران فعلی سینمایی بر مسند باشند، امیدی برای بازگشایی خانه‌ی سینما از سوی آن‌ها نیست. مایه‌ی تأسف است که این پیش‌بینی به حقیقت پیوسته است. تأسف بزرگ‌تر از این بابت است که باید برخی همکاران را که نقش جدی در تأسیس و معاونت در راه‌اندازی این تشکل داشته‌اند به علت سوءاستفاده از عنوان «خانه سینما» از این پس در محاکم قضایی ملاقات کرد.

علیرغم اجرای این نمایش، خانه‌ی سینما براساس دستور صریح ریاست جمهوری موانع فعالیت را رفع‌شده می‌بیند و با برگزاری مجمع عمومی ششم مردادماه بر عهد خود با جامعه‌ی اصناف سینمای ایران باقی خواهد ماند.» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس