کد خبر 22871
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴

مراسم پاياني نخستين جشنواره‌ي شعر دفاع مقدس تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در مراسم پاياني و اهداي جوايز به برگزيدگان نخستين جشنواره‌ي شعر دفاع مقدس تهران که عصر روز گذشته (سه‌شنبه، 14 دي‌ماه) در حوزه‌ي هنري برگزار شد، سرهنگ حسن رسولي منفرد - معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس - اولين سال برگزاري اين جشنواره در تهران را تبريک گفت و افزود:‌ در نوزدهمين سال برگزاري کنگره‌ي شعر دفاع مقدس، تهران نيز به ساير استان‌هاي شرکت‌کننده در اين جشنواره اضافه شد و امسال شاهد حضور پنج‌هزار اثر در اين جشنواره بوديم.

او در ادامه شور و شوق جوانان در اين عرصه را قابل تحسين دانست و گفت:‌ براي عمق بخشيدن به آثار دفاع مقدس، رعايت چهار نکته ضروري است؛ فعاليت‌هاي مطالعاتي، فعاليت‌هاي پژوهشي، برپايي جلسات نقد ادبي و حضور در جبهه و راهيان نور. رعايت اين چهار نکته باعث مي‌شود تا اشعار دفاع مقدس از نظر کيفي و کمي رشد کند.

در ادامه‌ي اين برنامه، محمود اکرامي‌فر - دبير نوزدهمين کنگره‌ي شعر دفاع مقدس - با ابراز خوشحالي از اين‌که دبيري جشنواره به او واگذار شده است، گفت: ‌امروز صدها کتاب شعر دفاع مقدس داريم و در دانشگاه‌هاي کرمان و سمنان رشته‌ي ادبيات پايداري وجود دارد که مي‌توان در محافل علمي جهان نيز آن را مطرح کرد.

او همچنين افزود: ‌براي اين‌که شعر دفاع مقدس به محافل دانشگاهي کشيده و نهادينه شود، بايد راهکاري براي آن بيانديشيم تا شعر دفاع مقدس را تبيين و تحليل کنيم.

سپس نماآهنگي از محمدرضا سهرابي‌نژاد - شاعر دفاع مقدس - نمايش داده شد و در ادامه عباس براتي‌پور به تجليل از آثار او پرداخت. سهرابي‌نژاد هم شعري درباره‌ي يک جانباز خواند و ياد و خاطره‌ي شهيدان و شاعراني چون قيصر امين‌پور و سيدحسن حسيني را گرامي داشت.

در بخش بعدي مراسم، سرهنگ رسولي، سردار زهي، اکرامي‌فر و براتي‌پور با اهداي لوح تقدير و جايزه از سهرابي‌نژاد تجليل کردند.

در ادامه‌ي برنامه، رزمجو - نماينده‌ي هيأت داوران جشنواره‌ي شعر دفاع مقدس تهران - بيانيه‌ي هيأت داوران را خواند و پس از آن، جايزه‌ها توسط امير بالار - جانشين رياست بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس -، سردار زهي - معاونت طرح و برنامه‌ي بنياد -، سرهنگ رسولي و اکرامي‌فر به برگزيدگان اين جشنواره اهدا شد.

جايزه‌ي نفر اول بخش دفاع مقدس به اميد مهدي‌نژاد، جايزه‌ي نفر اول بخش مقاومت ملل به طور مشترک به علي داوودي و آسيه رحماني و جايزه‌ي نفر اول بخش کودک و نوجوان به طيبه شادماني اهدا شد.

در بخش دفاع مقدس، سودابه مهيجي دوم شد و سيده زهرا صالحي و فاطمه ناني‌زاد به طور مشترک سوم شدند.

بخش دفاع مقدس عاشورايي، برگزيده‌ي اول نداشت، محمدجواد شاهمرادي و شهدخت زارع گلستاني دوم شدند و عارفه دهقاني‌نسب و محمود تاري سوم.

در بخش مقاومت ملل هم ليلا کردبچه دوم و فاطمه طارمي سوم شد.

در بخش کودک و نوجوان نيز حامد محقق و سيدحميدرضا حسيني دوم شدند و کبري بابايي رتبه‌ي سوم را به دست آورد.

در اين مراسم که با اجراي مصطفي محدثي خراساني همراه بود، شاعران برگزيده‌ي اول تا سوم شعرهاي خود را خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس