تیم ملی ایران که تا شروع دور برگشت مرحله مقدماتی از شانس کمی برای صعود مستقیم به جام‌جهانی برخوردار بود، در آخرین دیدار دست به کار بزرگی زد و با پیروزی برابر کره‌جنوبی به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی 2014 صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، تیم ملی فوتبال ایران با برتری 1-0 برابر کره جنوبی به عنوان تیم اول به صورت مستقیم به جام جهانی برزیل صعود کرد. نتایج کامل و جدول رده بندی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را در اینجا ببینید.

آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل برای ایران از ساعت 16:30 امروز سه شنبه در ورزشگاه مونسو شهر اولسان برگزار شد و در نهایت با تک گل رضا قوچان نژاد در دقیقه 59 به پایان رسید. (فیلم گل زیبای قوچان نژاد و صحنه های حساس بازی را در اینجا ببینید)           
تصاویری از شادی مردمی پس از صعود ایران

شاگردان کی روش که در دیدارهای اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازی اخیر خود کاری کردند کارستان. گرفتن شش امتیاز از کره جنوبی و دبل کردن تیمی که چهار سال پیش ایران را از جام جهانی محروم کرد، لذتی فراتر از پاسخ دادن به کری خوانی های نه چندان دوستانه داشت.

ایران پیش از این در جام جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.

در این دیدار رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد برای ایران به میدان رفتند و در نیمه اول تحت فشار حملات پیاپی کره قرار گرفتند.

* دقایق ابتدایی این دیدار طبق پیش بینی ها با حملات پرتعداد کره ای ها آغاز شد و آنها تلاش کردند با ارسال از جناحین دروازه ایران را به خطر بیندازند. با این حال بازیکنان ایران در پنج دقیقه ابتدایی به دنبال گرفتن توپ از بازیکنان حریف بودند.

* در دقیقه 6 این دیدار یکی از ارسال های کره ای ها با ضربه محکم مهاجم این تیم از روی دروازه به بیرون رفت که این مهمترین موقعیت کره بود.



* مسعود شجاعی در دقیقه 10 قصد داشت مجتبی جباری را درون محوطه جریمه کره صاحب توپ کند که دروازه بان حریف زودتر از بازیکن ایران به توپ رسید.

* شلیک پرقدرت "هوک" در دقیقه 13 در حالی که درون چارچوب بود در دستان رحمان احمدی آرام گرفت تا کره ای ها از حملات خود به نتیجه نرسند.

* کره ای ها در 10 دقیقه دوم بازی هم تیم برتر میدان بودند و همچنان روی ارسال از جناحین تاکید داشتند.

* در دقیقه 19 یک ضربه ایستگاهی برای کره ای به دست آمد که این ضربه از روی دروازه به بیرون رفت.

* کره ای ها در دقیقه 21 بازهم از حربه اصلی شان استفاده کردند و توپ بلندی را برای "کیم شین ووک" مهاجم بلند قامت خود ارسال کردند که مهاجم حریف روی مدافعان ایران مرتکب خطا شد.

* در دقیقه 28 کره ای ها بازهم با ارسال های بلند قصد بازکردن دروازه ایران را داشتند که مدافعان تیم ملی کشورمان با دفاعی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

* در دقیقه 35 ایران در یکی از معدود حملاتی که قصد داشت روی دروازه کره پی ریزی کند ناموفق بود و توپ خسرو حیدری را از جناح راست به بیرون زدند.

* دقایق پایانی نیمه اول ایران کمی از لاک دفاعی خارج شد و توپ را در میانه میدان در اختیار گرفت اما شاگردان کی روش توان و تمرکز لازم برای حمله کردن را نداشتند.

* ایران در دقیقه 40 صاحب یک ضربه خطا از میانه میدان شد که مسعود شجاعی این توپ را بلند درون محوطه جریمه فرستاد که تبدیل به یک ضد حمله شد و کره ای ها از بهترین موقعیت خود نتوانستند استفاده کنند و در شرایطی که رحمان احمدی هم بیرون آمده بود مهاجم کره ناکام ماند.



* در پنج دقیقه پایانی کره ای ها همچنان برتری خود را حفظ کردند اما توان دقایق ابتدایی بازی برای رسیدن به دروازه ایران را نداشتند. کره ای بهترین موقعیت خود را در دقیقه 41 از دست دادند. در مجموع نیمه اول برتری کامل با کره جنوبی بود اما بازیکنان ایران با ارائه یک بازی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

* شروع نیمه دوم بازهم با برتری کره ای ها همراه بود و آنها همچنان به ارسال از جناحین تاکید داشتند.

* در دقیقه 49 رضا قوچان نژاد در یکی از موقعیت های کم تعداد ایران می توانست دروازه کره را با خطر مواجه کند که تعلل او این فرصت را از ایران گرفت.

* در دقیقه 51 تعلل مسعود شجاعی و پاس اشتباه او موقعیت را در اختیار کره ای ها قرار داد.

* در دقیقه 55 آندرانیک تیموریان به خاطر خطایی که مرتکب شد و توپ را با دست لمس کرد، از داور چینی کارت زرد گرفت.

 * در دقیقه 59 رضا قوچان نژاد با فراری سریع و با استفاده از اشتباه بازیکنان میزبان، دروازه کره را باز کرد تا ایران یک بر صفر پیش بیفتد.



* پس از این گل بازیکنان ایران اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و بیشتر از قبل به دروازه کره نزدیک شدند.

* ازبکستان توسط بهادر نسیم اف توانست در دقیقه 60 گل تساوی را وارد دروازه قطر کرد.

* خسرو حیدری دچار مصدومیت شد و در دقیقه 68 جای خود را به غلامرضا رضایی داد.

* کره‌ای‌ها که دوست نداشتند شکست بخورند باز به تلاش خود برای زدن گل تساوی ادامه دادند ولی 3،2 موقعیتی که با همان شیوه بازی قبلی خود به دست آوردند بی نتیجه ماند.

*کره‌ای‌ها در دقیقه 76 در چند نوبت دروازه ایران را تهدید کردند اما با درخشش رحمان احمدی که 2 بار توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید دروازه ایران همچنان بسته ماند.



* ازبکستان در دقیقه 72 گل دوم را توسط زوتی اف وارد دروازه قطر کرد.

* در دقیقه 75 نسیم اف گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه قطر کرد.

* کره جنوبی در دقیقه 80 صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد که باز هم احمدی توپ را دفع کرد.

* یک دقیقه بعد کیم یوون پشت ضربه ایستگاهی که تیمش صاحب آن شد، ایستاد و ضربه را آرام زد و باز هم کارشان بی نتیجه ماند.

* مسعود شجاعی نیز دچار مصدومیت شد و دومین بازیکن تعویضی ایران بود که جایش را در دقیقه 81 به حاج صفی داد. داور بازی که معتقد بود او برای بیرون رفتن وقت تلف می‌کند یک کارت زرد را به شماره 7 ایران نشان داد.

* رحمان احمدی پس از اینکه یک توپ را دریافت کرد هنگام فرود با بازیکن کره برخورد کرد و از ناحیه پای راست دچار مصدومیت شد و تیم پزشکی وارد میدان شد تا او را درمان کند. هر چند کره‌ای‌ها معتقد بودند که او وقت تلف می‌کند.

* در دقایق آخر تیم ملی کره با تمام توان به سمت دروازه ایران یورش برد که باز هم نتیجه‌ای در بر نداشت.

* کره یک بار دیگر پشت محوطه جریمه ایران روی خطای هند رضایی صاحب موقعیت شد اما این توپ هم از کنار دروازه احمدی به بیرون رفت.

* در دقیقه 87 احمدف گل چهارم ازبکستان را به قطر زد تا این تیم 4 بر یک پیش بیفتد.

*در  دقیقه 1+90 رضا قوچان نژاد از زمین خارج شد و فرزاد حاتمی به میدان آمد.

* ازبکستان در دقیقه 3+90 توسط باخایف گل پنجم را وارد دروازه قطر کرد اما تلاش آنها نتیجه ای نداشت و ازبکستان به جام جهانی راه پیدا نکرد. ازبک ها با وجود اینکه 14 امتیازی شدند اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول قرار گرفتند و به پلی آف راه یافت.



* در دقیقه پایانی کره موقعیت خوبی داشت که توپ آنها به بیرون رفت تا ایران با برتری یک بر صفر در این بازی به عنوان تیم اول با 16 امتیاز به جام جهانی 2014 برزیل راه یابد. کره هم با 14 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شد.

جدول رده بندی نهایی گروه A آسیا




قوچان نژاد بهترین بازیکن دیدار ایران - کره

به گزارش مشرق، رضا قوچان‌نژاد که با گل دقیقه 60 خود زمینه‌ساز برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی شد و تیم کی‌روش را به جام جهانی فرستاد به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

مسئولان برگزاری بازی در پایان دیدار کره جنوبی - ایران با اهدای جوایزی از این بازیکن ارزنده کشورمان تقدیر کردند.

صحبت های دو مربی پس از بازی

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی یک بر صفر برابر کره‌جنوبی و صعود به جام جهانی در نشست خبری گفت: بازی سختی بود، می‌دانستیم با تیم خوبی قرار است بازی کنیم. در بازی امروز بسیار تحت فشار بودیم و می‌دانستیم مسابقه سختی را پیش رو داریم که خوشبختانه تیم من بسیار هوشیارانه و منطقی بازی کرد.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: اعتماد، اعتقاد و ایمانی که به بازیکنانم داشتم علت این مسئله بود که امشب موفق شدیم به جام جهانی صعود کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جام جهانی هم روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند، اظهار داشت: این سوال را تنها خدا می‌تواند پاسخ دهد.

کی‌روش همچنین خطاب به مردم و بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی گفت: در این بازی هم آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند و باید به تیم ملی کره‌جنوبی هم به خاطر صعودش به جام جهانی تبریک می‌گویم. امیدوارم روزی مانند تیم ملی کره بازی کنیم.

چوی : متاسفم که ایران را نبردیم/ وظایف‌مان را در زمین انجام دادیم

به گزارش مشرق، چوی کانگ هی پس از شکست تیم ملی فوتبال کره جنوبی مقابل ایران گفت: به جام جهانی صعود کردیم، هر چند مقابل ایران نتیجه خوبی نگرفتیم اما مسئولیت‌مان را در زمین انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم دو بازی پیش از این به جام جهانی برویم، خاطرنشان کرد: نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم، باید به تماشاگرانمان بگویم به خاطر این شکست متاسفم. باید برای آینده فوتبال کره فکر جدیدی داشته باشیم، نسل جدید بازیکنان ما خوب هستند و آنها بستر خوبی برای نتیجه گیری در آینده دارند.

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی به صورت مستقیم و به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کند.

بازتاب صعود ایران در سایت فیفا و AFC

سایت فیفا به پیروزی تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا که سهمیه صعود مستقیم به این رقابت‌ها را برای شاگردان کارلوس به ارمغان آورد، اشاره کرد.

فیفا با اشاره به رجزخوانی‌هایی که پیش از دیدار دو تیم میان سرمربیان دو تیم صورت گرفت نوشت: پس از پیروزی استرالیا برابر عراق و صعود این تیم به جام جهانی 2014، ایران در یک بازی انتقام جویانه در شهر اولسان کره جنوبی، تیم ملی این کشور را با نتیجه یک بر سفر شکست داد تا در صدر جدول گروه A قرار بگیرد. ایرانی‌ها با این پیروزی لحظات پراضطراب سختی را به میزبان خود که هر لحظه انتظار شنیدن خبری جدید از تاشکند در خصوص نتیجه بازی ازبکستان برابر قطر داشت، تحمیل کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: مهاجمان کره چندین بار رحمان احمدی دروازه‌بان تیم ملی ایران را محک زدند اما هرگز راه به جایی نبردند. کره جنوبی با وجود تسلط بر بازی در نیمه نخست، در خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه ایران مشکل داشت به خصوص در نیمه دوم که ایران بازی را با انگیزه‌تر شروع کرد و به لطف اشتباه کیم یونگ گیون، مدافع کره جنوبی توسط رضا قوچان‌نژاد به گل رسید.

فیفا همچنین نوشت: ازبک‌ها در نیمه دوم بازی با قطر 5 گل به میهمان خود زدند اما باز هم نتوانستند به هدف خود که زدن 7 گل و کسب تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی بود برسند تا چشم به مرحله پلی‌آف و بازی با تیم سوم گروه B بدوزند. به این ترتیب غول‌های آسیا، ایران، کره جنوبی و استرالیا در کنار ژاپن که دو هفته پیش صعودش را قطعی کرده بود، به عنوان تنها تیم‌هایی که تاکنون صعودشان به مرحله نهایی جام جهانی 2014 را قطعی کردند، بلیت سفر به برزیل را به دست آوردند.

سوپرواکنش رحمان احمدی و استحکام خط دفاعی عامل برتری ایران مقابل کره

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، گلی که رضا قوچان‌نژاد در نیمه دوم بازی کره‌جنوبی - ایران به ثمر رساند باعث برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش شد تا این تیم به همراه کره راهی جام جهانی 2014 برزیل شود.

قوچان‌نژاد در حالی که یک ساعت از این بازی در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان می‌گذشت از اشتباهی که کیم یانگ جوون، مدافع کره مرتکب شد نهایت استفاده را کرد تا سومین گل خود را در سومین بازی ملی متوالی‌اش به ثمر برساند و ایران با صدرنشینی در گروه A این مسابقات به چهارمین حضورش در جام جهانی برسد.

کره‌جنوبی پس از اتمام این دیدار و قبول شکست مقابل ایران لحظاتی عصبی و استرس‌زا را دنبال می‌کرد، زیرا ازبکستان در بازی همزمان دیگر با نتیجه 5 بر یک از قطر جلو بود و با پایان این دیدار کره‌ای‌ها نیز به لطف تفاضل گل بهتر به مرحله پایانی این رقابت‌ها صعود کردند.

کره که تنها با یک تساوی به جام‌جهانی صعود می‌کرد بازی را بهتر آغاز کرد و با شوتی که لی دونگ گوک در دقیقه 13 بازی به سمت دروازه ایران زد رحمان احمدی را مورد آزمایش قرار داد.

در حالی که ایران با تک مهاجم خود رضا قوچان‌نژاد بازی می‌کرد و با چندین دفاع به دنبال محافظت از دروازه خودی بود، سونگ هئونگ مین دومین موقعیت جدی کره‌ای‌ها را در دقیقه 21 بازی هدر داد.

بهترین موقعیت کره در نیمه نخست و در فاصله 2 دقیقه مانده به پایان وقت‌های قانونی بازی توسط لی میونگ جو رقم خورد که خط دفاعی ایران به کمک رحمان احمدی، سنگربان خود توپ را دفع کردند.

کره در نیمه دوم نیز به برتری خود ادامه داد اما در حالی که یک ساعت از زمان بازی می‌گذشت قوچان‌نژاد با اشتباهی که کیم یانگ جوون انجام داد توپ را به گوشه دروازه جونگ سونگ ریونگ فرستاد تا برتری از آن ایران شود.

تیم میزبان در حالی که 13 دقیقه به انتهای بازی مانده بود با 2 سوپر واکنشی که رحمان احمدی، سنگربان ایران از خود نشان داد در به تساوی کشاندن بازی ناکام ماند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 221
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • میترا ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    افرین تبریک . وقتی احمدی نژاد رفت دیدارشون گفت به مرحله دوم تو جام جهانی فکر کنید . مرسی از همه تبریک به همه
  • ANK ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کیروش اون آخر بازی رفت جلو چی گفت ؟؟؟
  • ناشناس ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تبریک میگم به هموطنای گلم همه کسانی که حماسه رو کامل کردن به امید پیروزی ایران اسلامی عزیز در همه عرصه ها بزن دست قشنگه رو................
  • ایرانی باغیرت ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    درودبرغیرتتون آقای چوی ماایرانی هستیم باغیرتمون بازی میکنیم فوتبال ایرانی این بود
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ایران شیرررررررررررررررررررررررررررررره
  • الله اکبر ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شیر مادرتون حلالتون خدا پشت ما بود
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مبارکهههههههههههههههه هوراااااااا بچه ها متشکریم
  • میترا ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حماسه فوتبالی را بعد از حماسه سیاسی به رهبر عزیزم و ملت خوبم تبریک میگم .به امید حماسه های بیشتر
  • آهای ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خداییش بچه ها خیلی باغیرت بازی کردند دستشون درد نکنه . هر چند کره سر تر بود ولی باور کنید و باور کنید خدا خواست ایران نبازه و خواست نشون بده توهین و بی اخلاقی نتیجه ی بدی داره. باور کنید این کار کار خدا و بود و حرکت بچه ها. از خدا برکت از بچه ها حرکت. و صد البته که دعای مادر من فوق العاده تأثیر گذار بود. خدایااااااااااااااااااا شکرت. حتی اگر هم نمی بردیم بازم خدااااااااااااااا شکرت اینو نه الان در حین بازی هم می گفتم.
  • مصطفی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دست خوش ، شوری به پا کردی .
  • علی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آفرین بالاخره رفتیم... به آرذومون رسیدیم
  • محمد ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    زنده باد رحمان بوفون!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    شیرمردان پارسی !پس بقیه ملت ایران آدم نیستند؟
  • حسین غلامحسینی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام و درود بر بازیکنان با غیرت و تعصب تیم ملی و تبریک به تمام ایرانیان، صعود مقتدرانه و مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل مبارکباد...
  • سیمای آبی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من یقین پیدا کردم که خدا خواست ما کره را ببریم. چون بچه ها هم غیرت به خرج دادند و خدایی زحمت کشیدن. دست مریزاد. ولی حرکت آخر کی روش به چو ایرانی نبود و ایرانی پسند هم نبود. ما نمونه و الگوی اخلاقیم پس نباید هیچ اینطور جو گیر شیم . ولی بازم تبریک
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا مظلوميت احمدي نژاد را نشان داد- فقط تبريك به امدي نژاد و بس
  • سرشناس ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مثل اینکه خیلی خوشحالی... آرزو
  • سایه ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آفرین شیر مردان ایرانی ! شادمون کردین خدا شادتون کنه!
  • زهرا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    4 0
    یکی منو بگیره مردم از خوشی
  • جام آبی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    خواهشن اینجا دیگه استقلال و پرسپولیس بازی در نیارید. رحمان احمدی ، حسینی ، صادقی ، جباری همه خوب بودند پس تبریک به آبی و قرمز و زرد و همه تیمها مخصوصاً هموطنای عزیزم.
  • محمد ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    ایران ما همه ایرانی هاست شیر مردانش هم از همه جای ایران عزیز هستند سردبیر نژاد پرست این پیروزی واسه من آذربایجانی تلخ کردی
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    لایک دمتون گرم دولت تدبیر و امید ایولا
  • حمید ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مبارک باشهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    اقا واقعا اعتراف می کنم که روحانی قدمش مبارکه فقط این را در نظر داشته باشید که هنوز رسما رئیس جمهور نشده وفتی رئیس جمهور بشود چی می شه . روحانی دمت گرم
  • مهدی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مرحبا به غیرتتان.دل یک ملت رو شاد کردید.
  • هیچکس ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا، اول خدا بعداً همت بچه ها ، بعدشم به خاطر بی اخلاقی چو و دعای مردم بردیم یادتون نره باید سجده ی شکر به جا بیاوریم و هرگز ما توهینی به کره ای ها نکنیم
  • مهدی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    زنده باد ایران ... بلاخره رفتییم به جام جهانی..........
  • بنده خدا ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خداراشکر امروز رنگ ها رنگ باخت امروز قرمز و ابی سفید بودند امروز78 میلیون 1نفر بودن امروز همه ایران بودند سلام برزیل زنده باد ایران اسلامی
  • علیرضا ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تبریک میگم به همه هموطنانم.ایشالا یه روزی برسه که انقد جام جهانی رفتن برامون عادی شده باشه که دیگه تبریک گفتن نیاز نباشه.ایران و ایرانی همیشه سربلندن به لطف خدا.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خرداد ماهي به بلنداي هزاران سال تمدن خرداد ماهي به بلنداي زمان خرداد ماهي به بلنداي دماوند خرداد ماهي به بلنداي نام ايران حماسه سازي خرداد از صندوق تا چمن مبارک باد
  • بستان ابادي ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حلالتون باشه اون شيري كه خودرين --ممنونم هزار ان بار--شما 70 ميليون را خوشحال كردين دمتون گرم
  • علیرضا ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تبریک میگم به همه هموطنانم.ایشالا یه روزی برسه که انقد جام جهانی رفتن برامون عادی شده باشه که دیگه تبریک گفتن نیاز نباشه.ایران و ایرانی همیشه سربلندن به لطف خدا.
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    خوشم اومد سرمربی کره به آرزوش رسیدو ازبکستان به جا جهانی رفت قطر هم خودشو جر داد که ایران نره ولی رفت ....
  • مهدی ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    *** یا علی ***
  • محمدصادق ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حماسه سیاسی اینک حماسه ورزشی، به امید حماسه اقتصادی
  • مصطفی ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دست خوش ، شوری به پا کردی .
  • حسام ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تبریک به ایران وایرانی دلم می خواست گریه ی مربی کره ببینم
  • نجمه ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دست همشون درد نکنه ای ول قوچان نژاد ای ول به غیرت احمدی
  • مصطفی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دست خوش ، شوری به پا کردی .
  • ایرانی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    زنده باد ایران زنده باد ایــــــــــــــــــــــرانی بچه ها متشکریم بچه ها عاشقتونیـــــــــــــــــم باریکلا بچه ها باریکلا قوچان نزاد
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    هم گرونی یادم رفت هم تورم احمدی نزاد ممنونیم دمت گرم توبودی که بودجه رو تامین کردی برای کیروش وتیم دمت گرم دوست داریم
  • ساناز ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    هورااااااااااااااااااااااااااااااااااا بردیم متاسفانه من نتونستم بازی رو ببینم و مجبور بودم با رادیو دنبال کنم ولی عالی بود کیف کردم خدا پشت و پناهشون
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط روحانی
  • علی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    لاحول ولاقوة الا بالله
  • اذري ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    غيرت مگه پوله .....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ;كسي كه منفي داده بويي از غيرت ايراني نبرده . دردود بر شرف و غيرت ايران و ايراني
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پارسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه تیتری است؟ مردان ایران والسلام
  • حیدر ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من یه پرسپولیسی ام اما امروز شنیدم بازیکن کره گفته بود کاری می کنیم کاپتان ایران خون گریه کنه نکونام ما جوابش را داده بود: خون که چیزی نیست من حاضرم جانم را برا وطنم بدهم آفرین بر کاپتان نکو! درود بر شرف و غیرت ایرانی مسلمان!
  • سید محمد جواد صادقی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بهترین بازی کن تیم ملی تو حمله قوچان نژاده باریکلّا رضا
  • ناشناس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پاداش خداوند به محمود احمدی نژاد که با حضور در تمرین تیم ملی از خدا خواست مبارک ملت ایران وهمه شهدا وجانبازان وخانوادهای محترم انها
  • اذري ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 2
    عين همين صفحه را به وزارت ارشاد تقديم نمودم. حالا عوض نكن.تا اخرش ميرم نژاد پرست
  • کرمانشاهان ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بعد از کشف نفت بزرگترین کشف قرن برای ایرانیان کشف گوچی بود
  • امید ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دمشون گرم
  • سام ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این است غیرت مردان پاک ایران زمین
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شماها دیگه چقدر رو دارید. آخه چه ربطی به روحانی داره؟ بازی رفت با کره رو که تو تهران بردیم یا بازی با قطر اونم پا قدم روحانی بود؟ لابد اگه می باختیم تقصیر احمدی نژاد بود. خوبه هنوز تو دوران ریاست جمهوری احمدی نژادیم.
  • امید ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دمشون گرم
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جسارتا کلمه حماسه را لوث نفرمایید متشکرم :|
  • صداقت ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    رضا، یـــــــــــــــــــره زنده باشی. ملبورن خداداد دین خراسان به ایران را ادا کرد ،امروز رضا قوچان نژاد، همه به فدای نام ایران
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    بازهم میگم زنده باد احمدی نزاد با غیرت.
  • کارگر ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بعد از پیروزی اصلاحات برد تیم ملی ایران مبارک
  • عباس ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    2 0
    با عرض تبریک پیروزی تیم ملی،روی مربی بی اخلاق کره کم شد.از مشرق خواهشمندم واکنش مردم کره و رسانه هایشان به این باخت را منعکس کند.
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باز تيتر نژاد پرستانه ايران تك قوميتي و متعلق به پارسيان نيست به احترام ملل تورك و عرب و بلوچ و كرد و ... اين تيتر نژاد پرستانه رو تغيير بدين
  • حسن ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    لعنت به اين شغل حسابداري که در اين موقعيت در حال بستن حسابهاي آخر سال و تهيه صورت هاي مالي هستم و مجبورم فوتبال را در سر کار آن هم با اينترنت ببينم که اصلاً فاز نميده ولي از ته دل خوشحال شدم وبه تمام مردم تبريک مي گويم
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دوستان فحش کیروش و مربیان رو به نیمکت کره جنوبی دیدید؟
  • سهراب ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دفاع آهنین ما در این سه بازی آخر ضامن صعود ما شد....دمه همه بچه گرم که باغیرت و تعصب ایرانی بازی کردن....دمه تیمای لیگ گرم که با همه کمبودها بازیکنان رو آماده کردن و ثابت کردن انقدر که میزنن تو سر لیگ هم لیگ بدی نداریم و اگر نگاه درستی بشه از همین لیگم میشه بازیکن خوب پیدا کرد
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود آفرین قوچان نژاد قدرتت رو توی PES میذارم روی 109 عااااااااااااااااااااالی بود گلی که زدی
  • رسول ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا براتون متاسفم با این پارسی گفتنتون . ما آذری هستیم و از اول بازی داریم دعا می کنیم که کشورمون بره جام جهانی الانم اومدیم شادیه مردمو ببینیم این تیتره مطلب شما رو می بینیم . یا علی
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه ها متشکریم ... دومین قفل رو هم شما باز کردید
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    پارس یه اصطلاحه و الا بعضی هاشون که اصلا بازرا مشترکند
  • مامی ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باریک بچه ها.
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    :)))))))
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس دومي بدان كه اين طرز فكرت حتما نتيجه معكوس ميده
  • ع ي ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    هنكام كل اول: اول ذوق مرك شدم دوم سجده شكر كردم سوم دو ركعت نماز نذر كردم كه كل نخوريم جهارم فكر كردم كه قرار داد كي روش بايد تمديد بشه بنجم به اين فكر كردم كه اين اتفاق در دولت احمدي نزاد افتاد و بايد قدردان محمودخان باشيم و بي انصافي نكنيم حتي اكر مثل من بهش نقد جدي داريم ششم به اين فكر كردم كه حماسه سياسي بركزار شد.حماسه ورزشي هم انجام شد و فقط مانده حماسه اقتصادي كه اون هم به اميد خدا و نظر خير امام زمان و رهبر عزيزم و تلاش مسئولان و همدلي مردم انشالله و به كوري جشم انكليس و بجه هاش حتما انجام خواهد شد برسبوليسي هستيم ديكه شيشتا فكر بيشتر نميكنيم :))))))))))))))))))))))))))))) خدايا شكرت
  • یاسر ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    الحمدلله خدایاشاکر وسپاسگزارت هستیم که ملت سربلند ایران اسلامی را درمقابل حجمه شیعه ستیزی دشمنان بابردشیرین فوتبالیستهای قهرمانمان سرفرازنمودی
  • آزاده ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه ها مچکریم
  • علیرضا ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اوه!اوه! از اتمسفر زمینم این بابا زده بیرون؟؟؟
  • محسن ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    جبهه نگير هموطن اين لقبيه كه فوتباليست هاي ايراني در سطح بين الملل با اون شناخته شدن وگرنه ايراني يعني ترك و لر و كرد و بلوچ و .. همه اعضاي يك پيكريم آقا رضا مخلص شما
  • بهزاد ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    تو رو خدا از این افکار فاشیستی دست بردارید. ملت ایران که همشون فارس نیستند مثلا مشرق یک خبرگزاری حزب الهی است این اختلاف افکنی دیگه چیه. ملت ایران نه کشور تورک و فارس و کرد وبقیه اقوام عزیز کشورمان ملت متحد با نام ایران اسلامی. دیگه حسته کردید ما رو . گفتم بدونید که یک نفر از بازدید کننده ها تون کم شد و میگم به دیگزان که چه تیتیری گذاشته بودیید. بسیج دانشچویی این حرفارو نداشت نمام
  • محسن ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    با محاسبات شما قهرمان جام جهاني برزيل ما هستيم ديگه؟
  • علیرضا ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دفعه پیش غزال تیز پا و اینبار قوچی!!
  • دوست ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    الان کسی از آبی و قرمز حرف زده که تو اینو میگی ؟ تازه خودت گفتی جام آبی !!!!!!!!!!! مطمئنی حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • علی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    انشاالله ، به امید خدا .
  • سوسان ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    5 - 6 تا میخوره برمیگرده
  • سیاوش ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ولی خودمونیما ، هیچی ایران - استرالیا نمیشه . یادش بخیر ، عجب روزی بود . یکشنبه بود .
  • مهدی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد... دوستت داریم دکتر
  • سهراب ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دفاع آهنین ما در این سه بازی آخر ضامن صعود ما شد....دمه همه بچه گرم که باغیرت و تعصب ایرانی بازی کردن....دمه تیمای لیگ گرم که با همه کمبودها بازیکنان رو آماده کردن و ثابت کردن انقدر که میزنن تو سر لیگ هم لیگ بدی نداریم و اگر نگاه درستی بشه از همین لیگم میشه بازیکن خوب پیدا کرد
  • Hossein ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پرچم مشهد همیشه بالااااااست :-)
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چه ربطی داشت الآن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آروین ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    من ایرانیم و ترک هستم، پارس نیستم ... تیترتون رو عوض کنید، مادر قوچان نژاد تبریزی هست ... یاشاسین ایرانین بوتون میلتی
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اتفاقا این از معدود تیترهای خوب مشرقه ناشناس جان!
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    به نام خدا این پیروزی رو به ملت حماسه افرین و مقام معظم رهبری تبریک میگوییم از کار قطریها نمیشه گذشت که خدا مکر حیله گران رو به خودشان بر میگردونه! تبریکی هم به اقای دکتر محمود احمدی نژاد اگه نتیجه نمی گرفتیم علتش ایشون و وزیر و کفاشیان بود حالا شده که میگن روحانی ! عجب روزگار غریبی است ! احمدی نژاد کسی است که ارزش های انقلاب رو زمانی که امام به موزه پیوسته بود زنده کرد! احمدی در قلب ما می مانی ما سه تیر رو فراموش نمیکنیم! کفتمان عدالت زیبا بود زمانی که امام زمان ظهور کنه این گفتمان محقق میشه
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آفرين قوچان ن‍ژاد مرحبا به تيموريان مشهدي ها گل كاشتن
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آفرين قوچان ن‍ژاد مرحبا به تيموريان مشهدي ها گل كاشتن
  • ایران ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عالی بود سلام برزیل ایران امد.
  • روح الله.م ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    انصافا چه ربطی داره؟
  • محمد ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    دمتون گرم بابا
  • مجتبی ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    خداراشکرایران سعودکردولی بایدقبول کردفوتبال ایران ازفوتبال کره وژاپن ضعیف تره خداوهم دلی بچه های تیم ملی کمک کردایران به جام جهانی رفت انشاالله این یک سالی که وقته ایران برنامه های خوبی راداشته باشه که توجام جهانی خوب بازی کنه وازحالایک برنامه چندساله بریزیم تادیگه راحت به جام جهانی بریم ومثل ژاپن که راحت به جام جهانی میره وبرنامش درخشیدن تواون جامه بشیم انشاالله
  • حیدر ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما ایرانیها هرچی داریم لطف امام رضا(ع) است و بس! صلی الله علیک یا ابالحسن رضا
  • کمیلم ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    روحانی متشکریم !!!
  • برزیل ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    علیک السلام خوش آمدید بفرمایید با آرژانتین و ساحل عاج و پرتغال همگروه بشین!
  • علیرضا ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ای ول مشرق با این تیتر، داره مثل قبل ازت خوشم میاد
  • محمدحسین ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عجیب چرت گفتی داداش !
  • محمدحسین ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باحال گفتی ! ایول!
  • محمدحسین ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حماسه نبود ؟ همین که آقا تبریک گفتن اهمیتشو نشون میده ! ورزش جزئی از سیاسته ! اینم یه جور حماسه سیاسی بود !
  • شهدادی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    احسنت.ایول ایران وایرانی
  • لرستان ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق با اين كارت تو به اقوام توهين كردي .نژاد پرستي -تيترت مثل خودت مضخرفه
  • میثاق ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق خواهشا تیتر را عوض کن/ بعضی هموطنان ناراحت میشن/ یا حداقل چند تا دیگه بهش اضافه کن.
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    یعنی من تالش تو این برد سهمی ندارم که منو از لیست انداختین این برد شیر بچه های آریایی ایران زمین بود چه پارس چه آذری چه تالش چه کرد چه بلوچ و ...... چند چه دیگه در یک کلوم برد شیر بچه های پاک آریایی ایران زمین بود
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چیزی نگفت. دستش رو مشت کرد و رو به مربی کره نشون داد یعنی .... گرفتی؟
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چه گیری دادید شما؟ اینقدر تعصبی نباشید. من خودم آذری زبانم. منظور از پارس سرزمین است نه زبان. تمام اقوام ایرانی در این سرزمین ساکن هستند.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کجایی؟
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    وای که بعضی از شما همزبون های ما چقدر قومی قبیله ای به همه چی نگاه می کنید. عزیز من پارس یه سرزمینه. همه ایرانه. تمام طوایف و اقوام در این سرزمین ساکنند.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پاشو صبح شد
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    ملل چرند نگو !! شما لازم نکرده از جانب بلوچ ها وکردها صحبنت کنی
  • علی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کره دوتا باهت داره هر دو ار ایران
  • محمد ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    به مربی كره گفت ديدی پوزتو زدم!!!
  • lمیلاد ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ماشااله ایران ماشااله اسسسسسسسسستقلال
  • عشق فوتبال ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عجب بازی باحالی بود . به قول مزدک دفاع بتنی بود ها در ضمن عربده کیروش بعد از سوت پایان به سمت نیمکت کره جوگیر بود.
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق خیلی دوست دارم اولین بار هستش که از نام پارسی استفاده میکنی مطمئنم که خواب نمیبینم دست درد نکنه مردان پارسی چه واژه زیبایی
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دوست من من شما از یک نسل هستیم (آریا) پدر پارسیان کوروش، از مادری اذری (ماد) پدید آمده است تو را خدا جبهه نگیرید
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چرا شما فکر میکنید پارسی نیستید فقط به خاطر زبانتان بابا همه ی ما از نژاد اریا و همه ی ما نوادگان افرادی چون کورش پارسی- مادی بوده ایم ماندانا از نسل اذریان امروزی و مادهای سابق مادر کوروش کبیر
  • محمدعلی جان ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    نخیر تو آذر بود
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقا یکی جمعیت دقیق ایران رو بنویسه. اون بالا یکی میگه 78 میلیون این یکی میگه 70 میلیون
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پارس ماد نداره که شما جبهه گرفتید
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شادی ملت خودمون رو ببین
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بابا پارس اصتلاحه شیر پارسی یک واژه معروفه چرا جبهه گرفتید
  • محمدعلی جان ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    به مادرش چکار داری؟ خودش مشهدیه
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    افرین ناشناس 22.12 گل گفتی منظور خا ایران است که زمانی با پارس شناخته میشد وضمنا ما همه از یک نسل بزرگ هستیم و دارای ریشه ای مشترک
  • حیدر ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    سیاوش جان محمدعلی جان راست میگه! آذرماه که اصلا یکشنبه نداره!!!
  • حسن ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عیول به هر چی مشهدیه بازم یک مشهدی کار رو تمام کرد البته به اتفاق بقیه
  • ساسان ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باخت قطر به ازبکستان خیلی عجیب بود بوی تبانی میداد
  • آرش معینی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بابا شما هم آره؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    افرین اقای مشرق عزیز بنویس شیر های آریایی دمت گرم بنویسا
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کجا کار میکنی داداش؟ الآن دارید حسابهای آخر سال رو می بندید؟ یه کم زود نیست؟
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    نه. تلویزیون ما مودبه خودش سانسور میکنه
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    نخیر تو ملبورن بود
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این چه حرفیه رضا من کرد هستم ولی خیلی دوست دارم به ایران همان وازه پارس را لقب دهند چه اشکالی داره ؟ افتخار میکنم که مردانی چون کوروش داریوش انوشیروان شاهپور و.... و..... در ابران بوده اند اگر ماها قومیت گرایی نکنیم هیچکس در ایران قومیت گرایی نخواهد کرد
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چی داشتی نگاه می کردی؟ سی دی گذاشته بودی؟
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کره دوتا باخت داره هر دو از ایران. خیلی ذوق زده شدی ها
  • محمد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    آرزوی قطری ها به گور رفت . اینا همیشه توبازیاشون با ایران نا مردی کردن . حتی باختشون هم رو میتونیم بگیم با برنامه بوده.
  • محمد ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    حال کردم با اون حرکتش. خوب حال اون مربی بی صفت و نامردشون رو گرفت
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به خدا خجالت داره درهمچين موقعيت و شرايط سربلندي ايران وايراني به فكر قوميت و نژادولنگ و...هستين شادباشين خيلي خوش شانس باشيم 4سال ديگه همچين تجربه قشنگي راخواهيم داشت انشااله
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    1 0
    دلم برات میسوزه لنگی خیلی نگاهت تنگ نظرانه وقدیمیه کی شما افکارتون به روز میشه.؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مکه ایرانی نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اگه احساسی نباشیم و با انصاف باشیم، تیم ایران از نظر فنی بسیار ضعیف تر از تیم کره بود و برد ایران در این بازی فقط یک حادثه بود. این تیم در جام جهانی حرفی برای گفتن نداره. امیدوارم تیم ایران در جام جهانی برزیل تبدیل به زنگ تفریحی برای بقیه تیمها نشه!!!
  • ALI ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مرگ بر پان فارس احمقهای پان فارس
  • کردان ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اینهایی که میگویند چرا گفتی پارس! من خودم کرد هستم بدانید که پارس یعنی ایرانی ! این اعتراض نشانه کم سوادی و بی منطقی شماست
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق این تیترو عوض کن . از تو بعیده این کارا . همه ما ایرانی هستیم .
  • ایرانی آذری ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یه کمی در انتخاب تیتر مطالبتون دقت کنید وقتی میگین مردان پارسی بحث قومیت جلو میاد . یعنی تو این تیم فقط فارس ها بودن ؟!!! بگین مردان ایرانی
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    این برد مرهون دعای خیر مردم است والا به لحاظ فنی ما حرفی برای گفتن نداشتیم
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تیتر بکن پارسیان و پارسی زبانان.مهم اینه ما رفتیم برزیل ای هوایی داشت انشاالله نصیب شما هم بشه با خانواده تشریف ببرین
  • بهزاد ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یارس سرزمین نیست قوم هس پارس . پارت و بقیه . 2500 سال قدمت قوم آرساسس هست پس چرا میگن تاریخ 7هزار ساله بخاطر ماد هاست ترک های آذری از این قوم هستند.
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    :))
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بازم دارن سیاسیش می کنن!!! اه!
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    متاسفم واسه بعضیا که اینقدر جوگیر هستن!!!
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    حالا تو چه گیری دادی؟؟؟؟ :)) مگه آمارگیری ِ؟؟! :))
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    علی یارت داداش...
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    باشه بابا! چندبار میگی؟!؟!؟!؟
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی جاها بله جناب آذری! خیلی وقتا غیرتشون رو با پول خرید و فروش می کنن!!
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یـــَـــــــــره رو با حال و به جا اومدی... :)) مرسی...
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اه! گندت بزنن!
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خسته نباشی داداش...
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق جان طرفدار کره ای ام داری؟ این منفی هارو کی میده؟
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    پاسخش جالب بود!
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    4444444444444444
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    نخیر! من که توو خونمون نیگا کردم! :))
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یعنیاااااااااا :)))))))
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    نخیر برزیل که فارسی حرف نمی زنه!!!
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    بس کنید دیگه! این برد چه ربطی به روحانی ِ تازه از راه رسیده و البته تازه به دوران رسیده داره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    :))))))))))) مرسی که ترجمه کردی چلنگر!!! :)))
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    444444444
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    عیول؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟؟!؟!؟!؟! :))
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    مام آره...
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    باز هم خرافاااااااات. من به روحانی رای دادم ولی از این خرافات متنفرم.
  • .... ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    توی جام جهانی آلمان این اسم مد شد ولی فورا با آن مخالفت شد و قرار شد از این پس از واژه ی ایران عزیز استفاده شود در ضمن ما فرزندان کوروش نیستیم.ما خاک پای حیدریم.و مخلص حضرت سیدالشهدا و اون قهرمانان یهودی در آورده رو هم نمی شناسیم.توکلمان به خدا و توسلمان هم به حضرت ثامن الحجج است.ختم کلام
  • ... ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    جبهه نگرفته خودتو بذار جای اون!بعد قضاوت کن.مگه کلمه ی قشنگ ایران چشه؟
  • s ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    به خاطر همونه که کمترین یار رو توی تیم ملی دارین دیگه.در ضمن ما هم اس اسی هستیم دیگه 25 تا بیشتر فکر نمی کنیم...(به یاد 25 برد استقلال مقابل تیم بعضی ها)
  • هو ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    خندوندی ما رو حیدر. خدا بخندونتت
  • هو ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    منفی چرا؟گفته زنده باد ملت ایران.منفی داره؟بعضیها درگیرن ها
  • اس اس ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    استقلال1قطر0 استقلال4لبنان0 استقلال1کره جنوبی0
  • غیرت ایرانی ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    باید کی روش در مصاحبه اش از چوی تشکر می کرد که به عنوان دستیار سرمربی و یار دوازدهم تیم ملی ، وظیفه اش را بخوبی انجام داد و انگیزۀ کافی را به بازیکنان ایرانی تزریق کرد. کی روش باید می گفت: اگرما چندین روانشناس هم برای کار روی بچه هایمان به خدمت می گرفتیم، نمی توانستند مثل آقای چوی بازیکنان ایرانی را کوچ کنند.
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    تبريك به احمدي نژاد كه مردانه كار كرد
  • هشترود ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    اینها نتیجه زحمات و سرمایه گذاریهای احمدی نژاد است
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    اين راهيابي به جام جهاني چند نكته داشت: 1-مربي خارجي با بازيكن سالاري مقابله كرد و باعث ايجاد اتحاد بين اعضا تيم ملي شد چون هر مربي ايراني ديگري بود در اين شرايط تسليم مي شد. 2-با توجه به سطح پايين ليگ ايران اين مربي به دنبال بازيكنان دورگه شاغل در اروپا رفت تا با اين بازيكنان حداقل مقداري سطح كيفي تيم ملي را افزايش دهد 3-آموزش اصول اوليه فوتبال از نوجواني مهم است را در گل قوچان نژاد مي شود فهميد(سرعت-با دو ضرب گل زدن-دو پا بودن....) 4-مربي بزرگ در لحظه حساس خودش نشان مي دهد نه اينكه ما همش دنبال مرخصي هاي كي روش بوديم و در آخر استفاده از نظرات كي روش در تمام زمينه هاي فوتبالي
  • هموطن ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    دوستان عزيزم كه با كلمه پارس مشكل داريد نكنه مثل كشورهاي عربي باخليج فارس هم مشكل داريد؟؟؟ هموطن عزيزم ماهمه ايراني هستيم ودرجهان به مردم پارس شهرت داريم ؛اين كارشماخيلي زيبا نيست ببخشيدا
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    تیموریان مشهدی نیست مشتی
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    آقای ترک پارس نام سرزمین پهناوری بود که دشمن جدا کرد وگروهی شدند لر وترک وعرب وفارس وبلوچ و.. وگرنه در نام پارس همه ابهت است
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    گل میگه گفته: گو تو هل (برو به جهنم)
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    حماسه ی فوتبالی!
  • حسین ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    افرین بر فرانچسکو توتی ایران رضا قوچان نژاد وتمامی بازیکنان با غیرت وتبریک به ایرانیان عزیز سراسر ایران.سربلند باشید
  • مهدی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    دستشو مشت کرد گفت بووووووووووووووووووق
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    اول حماسه حضور درانتخابات دوم حماسه انتخاب روحانی سوم حماسه برد ایران چهارم حماسه...
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    اول حماسه حضور درانتخابات دوم حماسه انتخاب روحانی سوم حماسه برد ایران چهارم حماسه...
  • بنده خدا ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    زنده باد ایران و فوتبال ایرانی. دم فوتبالیستها و کی روش گرم که بار دیگر حماسه آفریدند و کره رو تو کره بردند. انشا الله با برد والیبالیستهای کشورمان حلقه شادیها کامل بشه.
  • ايراني ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    داداش حالت خوبه؟ تب نداري؟ اين ....ها چيه ميگي؟ خدا شفا بده.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    غيرت خالي به چه دردي ميخوره
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    عجب!!!!
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    خدا رو شکر
  • راحله ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    بر همه ایرانیان مسلمان شاد باش و تبریک عرض مینمایم
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    دوامتان را خواستاریم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    خاک بر سر الکی خوش ها .. میوریم جام جهانی برای زنگ تفریح بقیه تیم ها
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    نه بابا
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    پارس مال يه دوره زماني ومكاني هست چرا نميفهمي منم اهل اردبيل هستم اگه يه خورده مطالعه و فكر كني متوجه ميشي
  • سامان ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    همتون الکی خوشید ها.داستان اون دوتا خیاط شیاد و اون پادشاه و مردم رو که شنیدید حکایت فوتبال در زمانه ماست .منظورم فوتبال حرفه ای امروزه وگرنه من خودم به عنوان یه ورزش فوتبال زیاد بازی میکنم . دوستان احساساتی برخورد نکنید .اه
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    کاش می نوشتی مردان ایران زمین پارس چرا نوشتی جانم مگه نمی دونی ترکهای ایران زمین به این کلمه حساسیت دارند تیتر را عوض کن جانم
  • بهنود ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    میترا برو ظرفت رو بشور به سیاستو ورزش چیکار داری. یادت هست این احمدی نژاد یه وزیر زن انتخاب کرد همه مراجع انتقاد کردن اخرش مجبور شد بیرونش کنه. حالا تو امدی برای ما سیاسی شدی؟
  • من ایرانیم نه پارسی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    باز هم کلمه پارسی را استفاده کردید آیا از گذشته درس عبرت نگرفتید آیا کل ایران فقط فرسها هستند باز هم یک عمل نسمجیده لطفا همه الان آن را ( پارسی ) را با کلمه مردان ایرانی عوض کنید به فکر تمام مردم و امنیت عمومی کشور هم باشید مردی از تبار آذربایجان و همشهری باکری
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    خیلی هم غرور نداشته باشیم کره اییها هردوره می روند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    واقعا برای این طرزفکرت متاسفم. من یه آذری زبانم اما حالم از این تعصب جاهلانه و کورکورانه بعضیها بهم میخوره. همه چیز رو قومی قبیله ای کردید. نه ایران براتون مهمه نه اسلام. الله شفا ورسین
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    تو جام جهانی هم همین ایده رو قبول داری؟
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    پنجم برو پی کارت. هی به زور میخواید یه جوری ربطش بدید به روحانی. الان اگه خدای نکرده تیم ملی باخته بود همتون اینجا صف می بستید هی پشت سر هم کامنت میذاشتید که تقصیر احمدی نژاد شد و پا قدمش نحسه و آخر دورانش هم با نکبت تموم شد و یه مشت از این چرندیات. اما حالا که بردیم و رفتیم جام جهانی انگار نه انگار که رئیس جمهور این مملکت هنوز احمدی نژاده نه روحانی
  • مهدی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    دورد بر احمدی نزاد دوست دارم احمد ی نزاد به همین زودی مردم بهتون دلشون تنگه میشه
  • روح اله ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    بهنود جان مزخرف نگو مزخرف میگی مستند بگو مستند مزخرف میگی سیاسی نباشه مستند مزخرف سیاسی میگی تو قسمت فوتبالی نباشه اگه میخوام مستند مزخرف سیاسی تو قسمت فوتبالی بگی که راحت باش حالیت نیست دیگه لابد D:
  • تاسف ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    باتبریک پیروزی دلیر مردان ایرانی از عنوان این خبر "حماسه مردان پارسی " متاسفم که ایران را فقط متعلق به یک قوم خاص میکنن و بعد از اتحاد و حماسه کشوری سخن میگویند .
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    دوستان عزیز یک چیز را فراموش نکنیم : تشکر از خداوند .
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 1
    عزیزم برخی دوستان در بالا جوابتان را دادند . چرا باز تکرار می کنید . ترک و لر و عرب و فارس و بلوچ و....... در دنیا به پارس شناخته می شویم . " ملت ایران " persian ok ?
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    پنجم رو خوب اومدی... حقش بود! :))
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    یه بار گفتی خوندیم، جوابتم دادیم باباااا! بسه دیگه!
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    بابا منطقـــــــــــــــــــــی...
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    نه داداش یادم بود...
  • يك كرد اريايي ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 1
    نظر دوستان بالا درسته دنيا ايرونيها را به نام پارس ميشناسه از زمان رضاشاه به اين سمت درخواست شد در مجامع بين المليي ما را ايران و ايراني خطاب كنند . جبهه گيري نيست ولي ميتوانيم با برخورد اگاهانه تر اتحاد را بين خودمان بيشتر كنيم وگرنه خرده اي به اين تيتر نميشه گرفت . اين برد متعلق به تمام ايرونيهاي عزيز اريايي از هر قوم و نژاد ايراني از پارس و پارت و ماد است متعلق به هر هر ايراني با هر لهجه و زبان اريايي با هر عقيده و مذهب و دين است . ايران يعني همه ما و تيم ملي متعلق به همه ايرانيها است معناي اين اتحاد را ميشد در شب پيروزي ايران در همه جا از نزديك ديد . بياييد با هم متحد باشيم ما همه اريايي هستيم تفكيك شده در سه قوم پارس و پارت و ماد همه ما اگر ميگوييم خليج پارس چون پارسها همه از ما هستند و درياي جنوبي ايران زمين محل سكونت پارسها بوده است كه همه از ان حمايت ميكنيم . اين برد را به همه تبريك ميگويم جاودان باد ايران و ايراني

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس