نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مصباح یزدی هم گفتند که جلیلی اصلح است و ما هم تردیدی بر روی این مسئله نداریم زیرا تمام معیارهای مورد نظر رهبری را در وی دیده ایم.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در نخستین همایش مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب عینی است اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

وی افزود: شور انتخاباتی باید با روش های حلال در کشور ایجاد شود و نیازی به دروغ و تهمت نیست؛ همه باید در انتخابات شرکت کنند و اگر آرا به چند ده میلیون برسد بهتر خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطره ای از سعید جلیلی خاطرنشان کرد: او می گفت هرگاه مردم با جدید به داستان هسته ای وارد می شدند و حمایت می کردند آنگاه در مذاکرات به پیروزی می رسیدیم وگرنه برهان قاطع داشتن عامل اصلی موفقیت نبوده است.

وی ادامه داد: جلیلی خود می گفت وقتی حمایت مردم از حقوق هسته ای را در قالب امضای نمایندگان در مجلس در مذاکرات مطرح کردم زبان آنها بسته می شد و دیگر نمی توانستند در حمایت از مردم ایران چیزی بگویند.

آقاتهرانی با اشاره به انتخابات مجلس و تلاش گروهی انحرافی برای ورود به خانه ملت عنوان داشت: احساس می کردیم برخی افراد به نام اصول گرایان قصد ورود به مجلس را دارند در حالیکه کارهای اصول گرایی را انجام نمی دادند به همین دلیل جبهه پایداری تشکیل شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد با اینکه ولایت مدار هستند اما در این مسیر ثبات قدم ندارند گفت: جبهه پایداری در انتخابات مجلس موفق بود و به وظیفه خود عمل کرد و علاوه بر این تجربه خوبی هم کسب کرد زیرا مردم هم اعتماد بسیاری به این جبهه داشتند که بخش عمده ای از آن مربوط به حضور آیت الله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله خوشوقت بود.

وی گفتمان دینی اسلامی و انقلابی را کار اصلی جبهه پایداری دانست و افزود: سیاست ما عین دیانت ماست و سیاست باید در راستای دیانت برنامه ریزی شود؛ در زمینه ریاست جمهوری باید از مدت ها پیش وارد عمل می شدیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه جبهه پایداری در انتخابات مجلس به خوبی عمل کرد و از مدت ها قبل افراد شایسته را انتخاب کرد گفت: از هفت یا هشت ماه قبل به فکر این بودیم که چه افرادی برای ریاست جمهوی مناسب هستند و حدود 20 نفر در این زمینه انتخاب شدند که امکان ورود آنها به عرصه بود؛ کسانی که از هشت سال پیش تبلیغات را شروع کرده اند خودشان می آیند، آیا این افراد صلاحیت دارند؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایت های مختلفی در تهران راه اندازی شده و پول های زیادی هم در این زمینه خرج شده است افزود: کار برخی افراد فقط این بوده که مخالفان را سرکوب کنند.

وی بیان داشت: از بین 20 نفری که انتخاب شده بودند شروع به امتیاز دادن بر اساس ولایت مداری و کارآمدی کردیم و برخی همان ابتدا ریزش داشتند.

آقاتهرانی با بیان اینکه افرادی چون معین و عارف را هم خودمان به لیست اضافه کردیم و پنج نفر در نهایت صالح دیده شدند افزود: میرکاظمی و زارع که کاندیدا نشدند؛ جلیلی هم که هنوز به جمع بندی نرسیده بود و باقری لنکرانی و فتاح هم جزو این پنج نفر بودند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صحبت هایی با این پنج نفر انجام شد؛ در نهایت به باقری لنکرانی رسیدیم و وقتی این مسائل خدمت آیت الله مصباح یزدی مطرح شد ایشان گفت اکثریت آرا کافی نیست و باید به اجماع رسید به همین دلیل بر روی لنکرانی به اجماع رسیدیم و این امر به صورت رسمی در تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: حقیقت این بود که همه به ما اعتماد نداشتند وگرنه لنکرانی کنار نمی کشید؛ حال همان افرادی که بر روی شخص دیگری نظر داشتند امروز بر روی همان فرد بحث دارند.

آقاتهرانی با اشاره به کناره گیری لنکرانی از انتخابات عنوان داشت: آیت الله مصباح یزدی تاکید بر سکوت در این زمینه داشت و ما هم تبعیت کردیم؛ حال باید می نشستیم و باز هم تصمیم می گرفتیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برنامه محور بودن رئیس جمهور با توجه به شاخصه های تعیین شده توسط رهبری گفت: یک هفته پیش از انصراف باقری لنکرانی جلسه ای در تهران داشتیم و از کتاب برنامه جدید ریاست جمهور رونمایی شد و قرار شد از اساتید دانشگاه و وزرای موفق در دولت های گذشته برای تدوین برنامه جدید استفاده شد.

وی با بیان اینکه پس از کناره گیری لنکرانی باید باز هم بر روی همان چهار نفر دیگر بحث می کردیم تصریح کرد: در جلسه ای که گرفته شد برخی دوستان ابهاماتی در مورد جلیلی داشتند و به همین دلیل از وی خواستیم به این ابهامات جواب دهد.

آقاتهرانی عنوان داشت: باز هم توافق بر روی جلیلی با اجماع صورت گرفت و پس از مطرح شدن در نزد آیت الله مصباح یزدی کاری که ما باید انجام می دادیم صورت گرفته بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلیلی بر اساس احساس تکلیف وارد عمل شده است افزود: جلیلی وظیفه مدار و وظیفه گراست؛ او در جلسات مختلف با موضوعات گوناگون با جبهه پایداری به گفت‌وگو نشست و امیدواریم کار با موفقیت ادامه یابد و آیت الله مصباح یزدی هم گفتند که جلیلی اصلح است و ما هم تردیدی بر روی این مسئله نداریم زیرا تمام معیارهای مورد نظر رهبری را در وی دیده ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل انصراف باقری لنکرانی گفت: لنکرانی پیش از اعلام شورای نگهبان انصراف داد و دلیل آن فشارهایی بود که برخی به انسان وارد می شود.

آقاتهرانی در جواب به سوال دیگری که پرسیده بود چرا با یک کاندیدای خاص مخالف هستید بیان کرد: به این دلیل که کارهایش درست نیست و از نظر مالی نمی دانیم وضعیتش چطور است؛ در ولایت مداری او تردید داریم و در داستان فتنه هم باید دید کدام طرف بوده است.

سوال بعدی با این مضمون بود که با توجه به عدم شفافیت موضع جلیلی نسبت به حلقه انحرافی نظر جبهه پایداری در این زمینه چیست و آقاتهرانی هم خاطرنشان کرد: ما هم بارها گفته ایم که با انحراف کاری نداریم اما برخی افراد شایعاتی می سازند؛ آیت الله مصباح یزدی نخستین کسی بود که در مقابل انحراف ایستاد اما هرچه می گوئیم با انحراف مخالف هستیم بعضی اشخاص خلاف آن را می گویند و عنوان می کردند که در این انتخابات جبهه پایداری و انحراف با هم یکی می شوند در حالیکه این سخنان نشانه بی سوادی است و ما هرچه دلیل می آوریم قبول نمی کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد هرچه مراجع تقلید چون آیت الله جوادی آملی و سبحانی به آنها گفتند درس بخوانید گوش ندادند و امروز می گویند جبهه پایداری با حلقه انحراف در ارتباط است؛ آیا روزی خواهد آمد که آیت الله مصباح یزدی بگوید دوران اسلام گرایی گذشته است؟

آقاتهرانی با بیان اینکه برخی شایعه می سازند و می گویند آیت الله مصباح یزدی به دنبال کسب جایگاه رهبری است گفت: آیا این افراد آیت الله مصباحی را که به دنبال بوسیدن زانوی رهبری است با خاتمی یکسان می بینند؟ این سخنان نشان دهنده بی سوادی افراد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس