گوگل در حال بررسي سرويسي است که با شناسايي سابقه هر کاربر و ويژگي هاي او، اطلاعات را قبل از اينکه کاربر شروع به جستجوي آن کند، برايش ارسال پيش دستانه مي کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم  مشرق، گوگل در حال بررسي سرويسي است که با شناسايي هر کاربر و ويژگي هاي او، اطلاعات را قبل از اينکه کاربر شروع به جستجو درباره آن کند، پيدا مي‌کند. اين سرويس که بر اساس "کشف متني" عمل مي کند؛ گوشه اي از اطلاعات جمع آوري شده ي گوگل از هر کاربر را مشخص مي کند و بر اساس اطلاعات بايگاني شده ي شخصي و جستجوهاي قبلي هر کاربر، اطلاعات ويژه اي را براي او به صورت پيش دستانه ارسال مي کند. امپراطوري گوگل به ظهور تمام عيارش نزديک شده است.
"ماريسا ماير" معاون سرويس‌هاي جغرافيايي و محلي گوگل در يک کنفرانس اينترنتي در پاريس در هفته گذشته گفت: "اين سرويس راجع به هل دادن (ارسال) پيش‌دستانه اطلاعات به کاربران قبل از اينکه آنها بدانند به چه اطلاعاتي نياز دارند، است.
ماريسا ماير ، ملکه گوگل نيز گفت: گوگل به دنبال سرويس "جستجو بدون جستجو" است.

ماير افزود: "گوگل به دنبال چيزي به نام "کشف متني" است، که روشي براي تکامل جستجوي اطلاعات است که طي آن افراد قبل از اينکه شروع به جستجو درباره اطلاعات مورد نظر خود کنند، اطلاعات را به سوي کاربران هل مي‌دهد! اين سرويس بر اساس فاکتورهايي از قبيل تاريخچه گشت و گذارهاي اينترنتي کاربران يا بر اساس موقعيت و مکان آخرين اطلاعاتي که جستجو شده، طراحي خواهد شد."
وي همچنين در ادامه گفت: "ما بازي با مفاهيم جديد را براي فهم اينکه چگونه اطلاعات را کشف کنيم، شروع کرديم. آيا ما مي‌توانيم موقعيت و سابقه کاربران را کشف کنيم و بخش‌هايي از اطلاعاتي که آنها نياز دارند را شناسايي کنيم؟ اين مدل "جستجوي بدون جستجو" ناميده شده است."
او اضافه کرد: "ايده ما هل دادن اطلاعات به سمت مردم است."
ماريسا ماير معتقد است که جستجوي پيش‌دستانه، مي‌تواند جستجوهاي اينترنتي سنتي را تکميل کند.
ماير اين هل دادن يا جستجوي پيش‌دستانه اطلاعات را به عنوان تکميل کننده سيستم جستجوي سنتي اينترنت مي‌داند؛ شايد به صورت جستجوي زنده اينترنتي که به کاربران روش ديگري، براي يافته‌هاي مرتبط يا اطلاعات به موقع، را ارائه مي‌دهد.
وي همچنين گفت: "توصيه‌هاي اجتماعي يک بخش کليدي در نسل بعدي جستجوگرهاي اينترنتي خواهد بود. شرکت گوگل شکلي از جستجوي اجتماعي را در سال 2009 راه‌اندازي کرد."
ماير اضافه کرد: "من فکر مي‌کنم با استفاده از اطلاعاتي در مورد مکان‌‌هاي ضمني و صريح کاربر مي توان کارهاي بيشتري انجام داد تا سابقه کاربر."
در پاسخ به عدم موفقيت نسبي گوگل در رسانه‌هاي اجتماعي مثل شبکه اجتماعي فيس بوک و بازي زينگا، ماير گفت: "اين حوزه‌ها همان حوزه‌هايي هستند که شرکت ما به دنبال بهبود آن در آينده است."
ماير در بخشي ديگري از سخنان خود اظهار داشت: "در اينترنت چهار خط مشي کليدي وجود دارد: حوزه جستجو، حوزه ويدئو، حوزه اجتماع و موبايل. گوگل سه تا از اين چهار حوزه را محقق کرده و ما سخت در حال کار بر روي حوزه چهارم هستيم. ما متعهد هستيم که آن را بخوبي انجام دهيم."
طبق گفته ماير؛ يکي ديگر از بخش‌هايي که در اولويت‌هاي گوگل است و شرکت به دنبال توسعه آن تا سال آينده است، اضافه کردن مکان ياب با سرويس‌هايي از قبيل "نقشه گوگل" و نرم افزار "عرض جغرافيايي" است که با نرم افزار رقيبش مانند چهار ضلعي (Foursquare) نقطه اشتراک کمي دارد.
وي گفت: "عرض جغرافيايي" براي زيرمجموعه‌هاي کوچکتري از مردم قابل استفاده است.
ماير در ادامه تصريح کرد: "اضافه کردن لايه‌هايي به "عرض جغرافيايي" اجازه مي‌دهد عبارات ضمني و صريح از موقعيت مکاني کاربر تحت کنترل چک و بررسي شود و اين همان چيزي است که گوگل مي‌خواهد آن را عملي کند. در حال حاضر چند مکان وجود دارد که ما به طور طبيعي مي‌توانيم آن را چک کنيم بنابراين ما در تلاش هستيم که اين مکان‌ها را افزايش دهيم."
ماير همچنين بعضي از ويژگي‌هاي جديد نرم افزار "گينگربرد"، آخرين ورژن سيستم عامل تلفن همراه گوگل که بر روي تلفن هاي هوشمند نصب مي‌شود، و سيستم عامل "نکسوس اس" (Nexus S) گوگل را تشريح کرد. اين نرم افزار شامل طراحي نقشه ديناميک و يک نقشه سه بعدي است که اطلاعات و مختصات هندسي ساختمان را نمايش مي‌دهد و به کاربران نقشه کمک مي‌کند که موقعيت خود را در سطح خيابان جهت‌يابي کنند. اطلاعات هندسي ساختماني در حال حاضر 100 شهر را پوشش مي‌دهد.
ماير گفت: "گوگل همچنين قابليت اعتبار نقشه‌ها در حالت آفلاين را، از طريق استفاده از مسيرهايي براي کاهش مقدار داده‌هايي که بايد بر روي تلفن همراه دانلود شوند، بهبود بخشيد. اين اقدام لغزش تصاوير (روشى براى نمايش تصاوير بزرگ تر از محدوده نمايشى صفحه نمايشگر است که در آن تصوير به آرامى به يکى از چهار جهت اصلى لغزانده مى‌شود تا محدوده‌‎هاى خارج از پنجره نمايشى قابل رؤيت گردند)، و ذخيره آن بر روي موبايل، را ميسر مي‌سازد.
ماير همچنين در انتهاي سخنانش افزود: ما سعي مي‌کنيم يک آينه واقعي از جهان در همه زمان‌ها بسازيم، بنابراين ما بايد خيابان‌ها، ماشين‌ها و هواپيماهاي در حال پرواز را ببينيم. اين يکي از سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ گوگل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس