کد خبر 217479
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه اذعان کرد آن دسته از نظامیانی که در ارتش آمریکا به تعرض جنسی متهم شده اند، می توانند جو اعتماد در ارتش را خراب و وجهه نیروهای مسلح آمریکا را در جهان خدشه دار کنند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا در جمع نمایندگان نیروی دریایی کشورش در آناپولیس واقع در ایالت مریلند در شرق آمریکا، گفت:« آن هایی که دست به تعرضات و خشونت های جنسی می زنند، نه تنها مرتکب جنایت می شوند بلکه اعتماد و انضباط در ارتش را که از مولفه های مهم و تعیین کننده نیروهای مسلح محسوب می شوند، به خطر می اندازند. به همین علت همه ما باید اراده قویی برای پایان دادن به این جنایات داشته باشیم چرا که چنین وضعی وجهه ارتش آمریکا را خراب می کند.»

باراک اوباما در حالی بر ضرورت برخورد جدی با تعرضات جنسی در میان نظامیان آمریکایی تاکید کرد که در این اواخر رسوایی های مربوط به تعرضات، خشونت ها و حملات جنسی در ارتش آمریکا به طور چشمگیری افزایش یافته و موجب نگرانی مقامات آمریکا شده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نیز در گزارش اخیر خود از گسترش این پدیده در میان نیروهای مسلح آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد:« ما باید به این مسئله آگاهی داشته باشیم که رفتار نادرست یک عده در ارتش می تواند آثار مسری به همراه داشته باشد و به قسمت های دیگر نیز سرایت کند.»

باراک اوباما در عین حال درباره پیامدهای انتشار تصاویر مربوط به رفتار مجرمانه نظامیان آمریکایی که مرتکب تعرضات جنسی شده اند، هشدار داد. وی گفت:« در عصر رایانه، انتشار تصویر از چنین رفتاری می تواند نیروهای نظامی آمریکا را به خطر اندازد و تلاشهای ما را برای برقراری امنیت مختل کند.»

باراک اوباما از چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و همچنین ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواست برای پدیده تعرضات جنسی در ارتش آمریکا که به معضلی برای ارتش و دولت تبدیل شده است، راهکار موثری پیدا کنند. وی همچنین از همه مسئولان شاخه های مختلف ارتش آمریکا خواست برای پایان دادن به این معضل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ارتش آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد یک گروهبان آکادمی نظامی آمریکا در منطقه وست پوینت به طور پنهانی تصاویری از افسران دانشجو که در حال دوش گرفتن بوده اند، گرفته و به همین علت تحت پیگرد قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس