سخنگوي وزارت خارجه پاکستان امروز ( پنجشنبه ) در پاسخ به سووال ايرنا در خصوص بازداشت 'عبدالرئوف ريگي'که رسانه هاي اين کشور جزييات آن را منتشر کرده اند، گفت:درباره بازداشت برادر ريگي اظهار نظر نمي کنم.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا 'عبدل بسيط'در حالي از موضع گيري درباره بازداشت سرکرده گروهک تروريستي جندالشيطان طفره رفت که 'حامد مير' - فرد نزديک به سازمان هاي اطلاعاتي پاکستان - شنبه گذشته در خبري که روزنامه 'نيوز اينترنشنال' آن را منتشر کرد، جزييات دقيقي از چگونگي بازداشت عبدالرئوف را فاش ساخت.
روزنامه 'پاک تريبون' پاکستان نيز اين خبر را منتشر و بازداشت اين عضو گروهک تروريستي جندالشيطان از سوي نيروهاي امنيتي اين کشور را تاييد کرد.
عبدالرئوف ريگي پس از بازداشت و اعدام عبدالمالک ريگي در ايران، جانشين برادر بزرگترش شد.
به نوشته روزنامه 'نيوز' مقام هاي امنيتي پاکستان، 'عبدالرئوف' را از طريق فرستنده راديويي بي سيم هنگام برقراري تماس از مخفيگاه خود در منطقه مرزي ايران - پاکستان در بلوچستان با روزنامه 'الشرق الاوسط' در لندن، ردگيري کردند.
حامد مير افزوده است: آژانس هاي اطلاعاتي پاکستان به تلاش هاي بي امان براي ردگيري ريگي به ويژه پس از بمبگذاري مرگبار در شهر چابهار ايران که 40 کشته برجاي گذاشت،اقدام کردند.
اين منبع معتبر پاکستاني ادامه آورده است: برادر ريگي درجريان يک عمليات سريع کماندويي بازداشت شد و قرار است اندکي پس از بازجويي توسط آژانس هاي اطلاعاتي و امنيتي پاکستان به ايران تحويل داده شود.
ريگي بزرگتر فوريه 2010 (بهمن 1388) در جريان ي عمليات توسط نيروهاي امنيتي ايران در حالي که در پروازي از دوبي به قرقيزستان سفر مي کرد، به دام افتاد و سپس هواپيماهاي جنگي اين هواپيماي تجاري را به نشستن در خاک ايران مجبور کردند.
نيوز افزوده است: 'آصف علي زرداري' يک روز بعد از حمله تروريستي چابهار در تماس تلفني با محمود احمدي نژاد، ضمن اظهار تاسف از وقوع چنين حادثه اي، متعهد شد 'تروريست هاي شناخته شده' بعد از بازداشت به جمهوري اسلامي ايران تحويل شوند.
رييس جمهوري پاکستان به همتاي ايراني خود اطمينان داد که اسلام آباد از هيچ کمکي براي از بين بردن تروريسم دريغ نخواهد کرد.
جمهوري اسلامي ايران از پاکستان استرداد عوامل اين گروهک تروريستي را خواستار شده است.
گروهک تروريستي جندالشيطان معروف به گروهک ريگي با حمايت سرويس هاي اطلاعاتي غرب و منطقه، تاکنون با انجام عمليات متعدد تروريستي از جمله تاسوکي، دارزين کرمان، مسجد علي ابن ابيطالب (ع)، مسجد جامع زاهدان، همايش سران طوايف در پيشين، گروگانگيري، راهبندي و راهزني مسلحانه، شهادت ماموران انتظامي، خلع سلاح چند پاسگاه و گروگان گيري ماموران و آخرين آن نيز تاسوعاي خونين چابهار'، ده ها نفر از مردم شيعه و سني را شهيد و زخمي کرده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس