
به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجتالاسلام محمدحسن رحيميان در برنامه ديشب "ديروز، امروز، فردا " با اشاره به اينکه دشمني و فتنهگري از ناحيه دشمنان نسبت به اسلام و انقلاب امر مترقبهاي نيست، اظهار داشت: در زمان همه انبياء، اين فتنهها از ناحيه فتنهگران و مستکبران وجود داشته و تا زمان پيامبر اکرم (ص)، انقلاب اسلامي، پس از آن و تا ابد، جنگ ميان حق و باطل وجود دارد و خلاف توقع نيست.
وي با تأکيد بر اينکه آنچه که خلاف توقع است حضور کساني در فتنه 88 بود که مردم انتظار ديگري از آنها داشتند اما آنها در بطن جريان فتنه بوده و نقش بسيار منفي و زشتي را ايفا کردند، تصريحکرد: پرچمي که سال گذشته توسط سران فتنه بلند شد آمريکا، انگليس و تمام ضد انقلاب براي نخستين بار پس از سالهاي اول انقلاب در زير آن قرار گرفتند.
نماينده وليفقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اينکه در هر جامعهاي درصدي انسانهاي شر وجود دارند، افزود: در زمان امام(ره) نيز بهاييها، خانواده ساواکيها، افراد شرور و همه زخمخوردههاي انقلاب وجود داشتند اما آنچه که در قضيه فتنه رخ داد اين بود که دشمن با استفاده از عناصر مرتبط با آنها مجالي براي اظهار وجود آنها رقم زد.
حجتالاسلام رحيميان با تأکيد بر اينکه فتنهگران خود تقلب را رمز آشوب ميدانستند، يادآورشد: بنده خود يکي از هيئت 6 نفره بازشماري آراء انتخابات بودم و به لحاظ علمي به هيچ وجه مسئله تقلب به نحوي که آقايان مطرح کردند امکانپذير نيست و آنها خود نيز اعتراف کردند که تقلب بيش از 500 هزار نفر ممکن نيست.
وي بر همين اساس متقلبان اصلي را خود آقايان دانست که با نام امام(ره)، التزام به قانون اساسي و پيروي از ولايت فقيه مردم را فريب دادند و گفت: 13 ميليون رأي آنها تقلبي بود اما زماني که مردم متوجه فريب آنها شدند به درياي بزرگ ملت بازگشتند.
نماينده وليفقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در عين حال به مسئله آزمون نخبگان و خواص اشاره و اظهارداشت: قرآن کريم در ارتباط با آزمون و امتحان آيات فراواني دارد؛ اين سنت الهي است که بايد همواره آزمونها و امتحانات باشد تا خبيث از طيب و صادق از کاذب متمايز و شناخته شود.
*فتنه 88 از جنگ تحميلي هم خطرناکتر بود
وي با تأکيد بر اينکه آنچه بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد مسئله نخبگان و خواص است که ذهن را به طرف چهرههاي مشهور متمايل ميکند، يادآورشد: امام(ره) ادبيات جديدي در اين خصوص دارند؛ امام راحل ميفرمايند«من دست و بازوي آنها را ميبوسم».
حجتالاسلام رحيميان بر همين اساس خواص واقعي را کسي دانست که يک لحظه نتوانست امام(ره) را زيارت کند و با آرزوي ديدن ايشان به شهادت رسيد اما نخبه و خواص به صورت متعارف به چهرههاي معروف نظام گفته ميشود.
وي در عين حال مهمترين ويژگي فتنه 88 را اين دانست که از حادثه انقلاب و جنگ تحميلي نيز بسيار خطرناکتر و پيچيدهتر بود چراکه در زمان انقلاب شاه و وابستگي آن به آمريکا و در جنگ تحميلي نيز صدام متجاوز قرار داشتند اما در فتنه 88 دشمن با استفاده از عناصر داخلي با پرچم امام(ره) به جنگ امام(ره) آمده و قرآني را براي از بين بردن قرآن ناطق بر سر نيزه کردند.
نماينده وليفقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأکيد بر اينکه فتنه 88 باعث شد جمعيت نسبتاً متنابهي به آنها رأي دهند، افزود: فتنهگران تصور ميکردند که مردم را فريب دادهاند در حالي که آنها فريب مردم را خوردند چراکه تصور ميکردند مردم با آنها خواهند ماند اما پس از چند روز از آشکار شدن ماهيتشان مردم از آنها رويگردان شدند.
وي با بيان اينکه ماهيت فتنهگران در روز قدس و عاشورا آشکار شد، ادامه داد: امام(ره) با فتنهگران همان کاري را ميکردند که با منافقين، آيتالله شريعتمداري، جبهه ملي و در نهايت نزديکترين و محبوبترين شاگرد خود يعني منتظري انجام دادند.
* حماسه 9 دي مُهر تأييدي بر ولايت پذيري و بصيرت مردم بود
حجتالاسلام رحيميان با تأکيد بر اينکه نبايد اين تصور به وجود آيد که امام(ره) شخصيت خشني داشتند، اظهارداشت: حاج احمد آقا نقل ميکند روزي که امام(ره) نامه عزل منتظري را مينوشتند 2 بار اشک ريختند اما چارهاي جز انجام تکليف شرعي نداشتند؛ در برخورد با نوه خود نيز به همين شکل برخورد کردند.
وي در ادامه به نامه سيد حميد روحاني به کروبي اشاره کرد که در آن نوشته شده بود اگر امام(ره) زنده بودند همان کاري را با کروبي ميکرد که با منتظري انجام دادند و اضافه کرد: اگر همان روز اول با فتنهگران برخورد ميشد شايد مردم به گونهاي ديگر فکر ميکردند اما اکنون ماهيت آنها به خوبي آشکار شد.
نماينده وليفقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران بر همين اساس به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينکه «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبي نرسد» اشاره کرد و گفت: شهدا و همه ملت ايران پشت ولايت فقيه ايستادهاند و با جان و دل از مقام معظم رهبري حمايت ميکنند و حماسه 9 دي مُهر تأييدي بر ولايتپذيري و بصيرت مردم به شمار ميرود.