مدير امور تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قدرداني از هنرمنداني که براي نظام و انقلاب اسلامي فعاليت کرده‌اند، را وظيفه مسئولان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر منصور مير مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تقدير از هنرمندان ايثارگر و شاهد که عصر روز گذشته، هفتم دي‌ماه در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد، گفت: مايه مباهات است که ايثارگران ما در شاخه‌هاي مختلف هنري به اين حد از پيشرفت و تکامل رسيده‌اند.

وي با بيان اينکه معرفي توانمندي‌هاي ايثارگران در داخل کشور وظيفه تمام ارگان‌ها است، افزود: اين هنرمندان کساني هستند که تا ديروز در زمينه‌هاي جنگ و جهاد افتخار آفريدند و الان در عرصه‌هاي فرهنگ و هنر يد طولاني پيدا کرده‌اند. به همين دليل شايسته است که معرفي شوند.

مير يکي از اولويت‌هاي وزارت ارشاد را توجه به هنرمندان شاهد برشمرد: قطعا در برنامه‌هاي آتي وزارت ارشاد براي معرفي و در اختيار قراردادن امکانات در داخل و خارج از کشور اين نوع هنرمندان در اولويت قرار دارند.

همچنين محمود شالويي، مدير امور تجسمي وزارت ارشاد هم در مورد هنرمندان جانباز و ايثارگر افزود: در بيشتر برنامه‌هاي ارزشي که برگزار شده، حضور جانبازان و هنرمندان بسيار مشهود بوده است. در جشنواره هنرهاي تجسمي فجر حضور آنها گرم و صميمانه بود.

شالويي در مورد حمايت از اين هنرمندان گفت: وظيفه ما است از اين عزيزان که وجود خود را براي نظام و انقلاب گذاشته‌اند، قدرداني کنيم. آنها هيچوقت انتظاري از ما ندارند و تنها با يک نفر معامله کرده‌اند اما ما وسيله‌اي هستيم که بايد خودمان را به درجه متعالي برسانيم.

وي افزود: در مرکز هنرهاي تجسمي و موزه هنرهاي معاصر براي حضور اين عزيزان تلاش‌هاي بيشتري صورت مي‌گيرد. البته تاکنون برنامه‌هايي صورت گرفته که در شان اين افراد نبوده است.

مدير امور هنرهاي تجسمي در مورد اعزام اين هنرمندان به خارج از کشور عنوان کرد: سال گذشته گروهي از اين هنرمندان ايثارگر براي اعزام به دوسالانه ونيز انخاب شدند و اميدواريم بتوانيم براي سال آينده هم گروه ديگري را به ونيز بفرستيم. يکي از اولويت‌هاي ما براي اعزام به سيته فرانسه خانواده شهدا و ايثارگران هستند.

اسماعيلي، مديرکل امور ايثارگران بنياد شهيد در بخش ديگري از اين مراسم گفت: ما 47 تشکل و انجمن از نخبگان و سرآمدان داريم و اميدواريم اين نشست‌ها در قالب يک برنامه مدون تداوم پيدا کند.

در ادامه هم از محمد کريمي، حميد اعتماد، غلامرضا قلي‌پور، داود ميري، نويد سين‌ور، مازيار ميثمي‌فر، حسين طاهري، عباس آراني، محمد تقي‌زاده، ناصر تقي‌زاده، علي عباسي، فرحناز قلي‌زاده، زهرا باقري، مجيد فراهاني، محمد افسانه، اردلان منظم، سهيلا نصرتي، فرحناز اسماعيل‌لو، ناديا حبيب‌وند، سميه اسماعيلي، عباس برزگر گنجي، محمد باقرعنايتي، خديجه حاجي‌لو، مصطفي ميرزايي، علي تن و سيدرضا حسيني به عنوان هنرمندان جانباز و ايثارگر تقدير شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس