کد خبر 212639
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه، با تشریح اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به دمشق، و حوادث اخیر را به مثابه اعلان جنگ آشکار علیه سوریه خواند.

به گزارش مشرق، حسین رویوران در گفت‌وگو با فارس، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به برخی از مراکز علمی و نظامی دمشق را اعلان جنگ آشکار و رسمی توصیف کرد و افزود:‌ گرچه سابقاً رژیم صهیونیستی حملاتی کوچک به مناطق مرزی سوریه داشته است، ولی حملات اخیر به پایتخت این کشور صورت گرفته و معتقدم که صهیونیست‌ها در ایجاد ناامنی در سوریه به جمع بندی رسیده‌اند.

 
وی با اشاره به موضعگیری‌های مسئولان رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت: تقریباً یک هفته پیش رئیس ستاد مشترک این رژیم، سرنگونی نظام بشار اسد را اولویت رژیم متبوعش اعلان کرده بود. لذا معتقدم که حملات اخیر به دمشق در همان راستا صورت می‌گیرند.

 
رویوران از دخالت‌های رژیم صهیونیستی در امور داخلی سوریه به نفع مخالفان نظام دمشق سخن گفت و تاکید کرد که صهیونیست‌ها به دنبال رفع کاستی‌ها و نقایص معارضان سوری هستند تابدینوسیله روحیه نداشته آنان را تقویت سازند.

 
وی پیروزی‌های ارتش دمشق در چندین جبهه و پاک سازی بسیاری از مناطق سوریه از وجود تروریست‌ها بویژه در حومه دمشق و حمص را عامل تضعیف روحیه مجموعه‌های مسلح نامید و افزود: پس از شکست‌هایی که گروهک موسوم به ارتش آزاد از ارتش سوریه متحمل شد، اختلافات میان معارضان شدت گرفته و به تبادل اتهامات با یکدیگر پرداختند و حتی درگیری‌هایی نیز میان آنان صورت گرفت.

 
وی با بیان اینکه مخالفان نظام بشار اسد از سر درگمی بسیار بالایی رنج می‌برند، یاد آور شد که دخالت رژیم صهیونیستی در تحولات سوریه کاملا هدفمند است زیرا صهیونیست‌ها گمان می‌کنند که به علت درگیر شدن دمشق در تحولات جاری و همچنین مشغول بودن ایران - به عنوان یکی از حامیان سوریه در موضوع انتخابات پیش رو- و مشغول بودن حزب الله لبنان - به عنوان حامی دوم دمشق - در امور داخلی کشورش،‌ این حملات بدون پاسخ می‌مانند ولی معتقدم که سخت در اشتباهند.

 
این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی چندین هدف را از حمله دمشق دنبال می‌کند، افزود:‌ یکی از این اهداف تغییر معادله قدرت به سود گروه‌های مسلح در سوریه است، تا نظام دمشق را به سمت تضعیف و سرنگونی سوق دهد. ولی معتقدم که در صورتی که پاسخی به این ماجراجویی‌ها داده شود، ‌همه محاسبات رژیم صهیونیستی نقش بر آب خواهند شد.

 
وی با اشاره به هتک حرمت تکفیری‌ها به بارگاه صحابه پیامبر گفت:‌ غرب که از بیداری اسلامی ملت‌های منطقه غافلگیر شده بود،‌ سعی کرد دشمنی ملت‌های عربی و اسلامی با غربی‌ها به درگیری و اختلاف شیعی و سنی تبدیل سازد تا بدینوسیله با صف بندی شیعه و سنی، رژیم صهیونیستی از دایره خطر و طرف نزاع و درگیری خارج سازد و لذا معتقدم که جنایت‌های اخیر علیه صحابه‌های پیامبر نیز در همین راستا صورت گرفته‌اند.

 
رویوران اختلافات بوجود آمده میان شیعه و سنی و دامن زدن به این اختلاف نظرها را توطئه‌‌ای غربی خواند و از اینکه تکفیری‌ها که خود را وابسته به مسلمانان می‌دانند و سرباز کشورهای غربی‌ در اجرای سیاست‌های تفرقه انگیزانه میان ملت‌های مسلمان شده‌اند ابراز تاسف کرد.

 
وی یاد آور شد که شیعیان به رغم مصیبت‌های بسیاری که به از دست دادن عزیزانشان در پاکستان و افغانستان و عراق شده‌اند ولی هیچ گاه دشمن را شاد نکرده و وارد بازی صف بندی میان شیعه و سنی نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    اسرائیل رژیمی نیست که بتوان دوامی طولانی مدت برای آن تصور کرد ، اگر سیاستی عاقلانه داشتند با شرایط امروز شاید می شد 20 سال دیگر موجودیتش را حفظ کنند ولی با این حماقتهایی که مرتکب می شوند به خواست خدا همین امسال یا سال دیگر از صفحه روزگار محو می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس