يک روزنامه اردني، در خبري اختصاصي، از سفر وزير امور خارجه کشورمان به اين کشور طي دو روز آينده خبر داد و اين در حالي است که هيچ منبعي در داخل کشور، از چنين موضوعي خبردار نشده و واکنش مجلس شوراي اسلامي به انجام اين سفر نيز هنوز رسانه‌اي نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه بين‌الملل مشرق، يک روزنامه اردني، در خبري عجيب، از سفر "علي‌اکبر صالحي" وزير امور خارجه کشورمان به اردن طي دو روز آينده خبر داد و اين در حالي است که هيچ منبع يا رسانه‌اي در داخل کشور، از چنين موضوعي خبردار نشده است.

به نوشته روزنامه اردني "الرأي" علي‌اکبر صالحي، وزير امور خارجه، فردا 16 ارديبهشت، در ديداري دو روزه به "عَمان" سفر مي‌کند و با مقامات بلندپايه اردني ديدار خواهد کرد.

به گفته يک منبع ديپلماتيک که نام وي فاش نشده است، صالحي در اين ديدارها مذاکراتي درباره روابط دوجانبه و اوضاع منطقه‌اي و بين‌المللي خواهد داشت.

بر اساس اين گزارش، صالحي با "ناصر جوده" همتاي اردني خود مذاکراتي درباره آخرين اوضاع سياسي و بين‌المللي و بحران سوريه خواهد داشت.

به گفته اين منبع ديپلماتيک، صالحي با اصحاب رسانه در اردن نيز ديدار خواهد کرد.

اين خبر در حالي منتشر مي‌شود که وزارت امور خارجه، تا هنگام انتشار اين خبر، از هر گونه اطلاع‌رساني قبلي درباره انجام اين سفر خودداري کرده بود اما به محض افشاي آن از سوي روزنامه "الرأي"، ناچار شد خبر کوتاهي را به چند خبرگزاري اصلي کشور نمابر کند.

اين در حالي است که حلقه انحرافي در دولت نيز از چند سال پيش، تلاش فراواني براي تقويت روابط با پادشاهي اردن داشته و در اين راستا، نفر اول اين حلقه، ديداري ويژه با عبدالله دوم، پادشاه اين کشور برگزار کرد که با واکنش شديد رسانه‌اي در داخل و از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و کارشناسان مسائل امنيتي و استراتژيک در داخل کشور مواجه شد.



خبرنگاران ما براي اطلاع از درستي خبر منتشرشده در برخي رسانه‌ها، موضوع را به‌طور شفاهي از چند ديپلمات ارشد جويا شد که با پاسخ‌هاي مبهم مواجه گرديد.

خبرنگار مشرق، همچنين در تماسي با "سفارت پادشاهي اردن در تهران"، از صحت و سقم خبر منتشرشده درباره سفر صالحي به اين کشور جويا شد که مسؤولان اين سفارتخانه پس از کسب اطلاع از دفتر سفارت، از اين خبر ابراز بي‌اطلاعي کردند که سند صوتي اين مکالمه نيز در اختيار پايگاه خبري ـ تحليلي "مشرق" است.

بر اين اساس، به نظر مي‌رسد که مسؤولان دستگاه ديپلماسي به دلايلي که براي افکار عمومي چندان واضح نيست، در زد و بندي با ديپلمات‌هاي اردني، تصميم گرفته‌اند اين خبر، تا آخرين لحظات فاش نشود تا مانند دفعات پيشين، شاهد موضع‌گيري‌هاي مقامات کشور و اعتراضات رسانه‌اي و کارشناسي به اين اقدام نباشند.



اين در حالي است که طي ماه‌هاي گذشته اخباري در برخي رسانه‌هاي اردني و همچنين داخلي منتشر شده که نشان مي‌دهد برخي جريانات در دولت، قصد دارند موضوع صادرات نفت و گاز به اردن را اجرايي کنند در حالي که طبق محاسبات منتقدان رسانه‌اي در اردن، ميزان در نظر گرفته شده براي صادرات اين توليدات استراتژيک از ايران به اردن، به مراتب بيش از نياز اين کشور است و اين در حالي است که برخي خبرها حاکي است اردن قصد صادرات گاز به رژيم صهيونيستي را دارد.

موضوع جالب ديگري که توجه رسانه‌هاي منطقه‌اي را جلب کرده و مي‌تواند موضوع سفر صالحي به اردن را عجيب‌تر کند سفر همزمان مخفيانه "بنيامين نتانياهو" در رأس يک هيئت بلندپايه به اردن است که اين سفر نيز امروز يا فردا به‌مدت دو روز انجام خواهد شد و مشخص نيست در صورت صحت انجام اين سفر، وزارت امور خارجه کشورمان چه پاسخي براي انجام سفر همزمان صالحي با اين سفر مخفيانه در چنته خواهد داشت.

رسانه‌هاي اردني همچنين گزارش داده‌اند که يک هيئت 30 نفره از ديپلمات‌هاي بلندپايه رژيم صهيونيستي، ظرف هفته گذشته به‌طور مخفيانه از اين کشور ديدار و با مقامات بلندپايه اردني گفت‌وگو کرده‌اند.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا نيز اواخر پارسال نيز در سفري به اردن، با پادشاه اين کشور درباره راه‌هاي تضعيف و سرنگوني نظام سوريه گفت‌وگو کرده بود.

از سوي ديگر، رسانه‌هاي منطقه ديروز نيز گزارشي از حمله وهابيون اردني در سکوت دولت اين کشور به منزل مبلغان شيعه در منطقه "الکرک" و قتل عام خانوادگي اين مبلغ مذهب اهل بيت و به آتش‌کشيدن خانه و خانواده وي منتشر کردند که سفارت جمهوري اسلامي در اردن تا اين لحظه در قبال اين اقدام شنيع سکوت اختيار کرده است.

اردن طي دو سال اخير، در رأس کشورهاي همسايه سوريه قرار داشته که بيشترين لجستيک نظامي و امنيتي و سياسي را براي سرنگوني بشار اسد، به کار گرفته است.

بر اساس گزارش‌هاي دقيق نظامي، ميزان نيروهاي مسلح ارتش‌هاي غربي، عربي و حتي صهيونيستي موجود در مرز اردن با سوريه، به مراتب بيشتر از نظاميان خارجي حاضر در مرز ترکيه با سوريه است.

رسانه‌هاي رسمي اردن نيز اعلام کرده‌اند که اين کشور، به‌زودي شاهد برگزاري بزرگترين رزمايش بين‌المللي منطقه با عنوان "الأسد المتأهب2" با حضور ارتش‌هاي بيش از 20 کشور غربي و عربي در مرزهاي سوريه خواهد بود که همه آنان در زمره مخالفان بشار اسد دسته‌بندي مي‌شوند.

اردن طي ماه‌هاي اخير به پشتيبان اصلي تحرکات خطرناک عليه نظام بشار اسد تبديل شده و همان‌گونه که ديروز نيز اعلام شد، گروهک تروريستي ويژه‌اي زير نظر اردن به آموزش روش‌هاي ترور رئيس‌جمهوري سوريه مشغول است.

روابط اردن با جمهوري اسلامي ايران نيز طي دو سال اخير به علت حمايت‌هاي همه‌جانبه مقامات عالي‌رتبه کشورمان از نظام سوريه، بيش از پيش به تيرگي گراييده و به همين دليل و دلايل متعدد ديگر، اردن از اعزام سفير به جاي کاردار به کشورمان خودداري مي‌کرد و اين در حالي است وزارت امور خارجه، به جاي کاهش سطح روابط از سفير به کاردار، همچنان "مصطفي مصلح‌زاده" را به عنوان سفير در پايتخت اردن نگه داشته است!

رسانه‌هاي دولتي و غير دولتي اردن نيز، طي ماه‌هاي گذشته بيشتر حجم حملات رسانه‌اي را عليه مسؤولان کشورمان داشته‌اند به حدي که يک شبکه تلويزيوني اين کشور، چندي پيش در برنامه‌اي تمسخرآميز، با ساختن مترسک مصلح‌زاده، اظهارات وي درباره صادرات نفت ايران به اردن را در برنامه‌اي مفصل به سخره گرفت.


تمسخر سفير کشورمان در برنامه مفصل تلويزيون اردن در سکوت وزارت خارجه و سفارت ايران


در اين شرايط، معلوم نيست وزير امور خارجه کشورمان، بر چه اساسي تصميم به سفر به اردن گرفته است و آيا علاوه بر ديدار با همتاي خود، برنامه‌اي هم براي ديدار با پادشاه اين کشور که به‌تازگي از سفر آمريکا و ديدار با "باراک اوباما" رئيس‌جمهور اين کشور براي انجام هماهنگي‌هاي لازم براي حمله به سوريه و سرنگوني نظام اين کشور بازگشته است، دارد يا خير؟

آيا مسؤولان دستگاه ديپلماسي به اين احتمال انديشيده‌اند که همان‌گونه که ديروز رژيم صهيونيستي، اقدام به مداخله نظامي در خاک سوريه کرد، اگر نظاميان حاضر در خاک اردن، پس از سفر صالحي به اين کشور، اقدام به تحرک نظامي عليه سوريه کنند، بازتاب سياسي و تبليغاتي و استراتژيک آن چقدر ويرانگر خواهد بود؟

افکار عمومي و رسانه‌ها در انتظار پاسخ قانع‌کننده حلقه انحرافي دولت و وزارت امور خارجه خواهند ماند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    الآن در رسانه های جمهوری آذربایجان افغانستان اکثر کشورهای عربی و تقریبا تمام آنها و.....ایران و مسئولین آنها تمسخر میشه بعضی جاها هم که پاره کردن عکس های ........
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    تو این شرایط که نیاز به وحدت از همیشه بیشتره و اینهمه بر علیه کشور ما و مسلمانان دنیا جنایت و فتنه میشه٬ جناب فتنه گر و رییس حلقه انحرافی حواست باشه خون امت اسلام که بیگناه کشته میشن گردنت نیفته. مانند فتنه قبلی که دست سران رو سیاهش به خون و جنایت رنگین شد. از ما گفتن بود
  • روح الله ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    عکسها بیشتر نشوندهنده منظورشما بود تا مطالب مشایی... وزیر خارجه هم که .... و مشاییه!
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    یعنی این کسی که ایشون رو میفرسته اینور اونور خودسره؟؟؟ نباید مشورتی چیزی تو رابطه ها باشه؟
  • albert ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    عکسات مشکوکه?!!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    احتمالا مجوز ملاقات نماينده جريان انحرافي با مقامات كشوري كه نقش اصلي پشتيباني از تروريست هاي وهابي در سرزمين شام را دارد و نيز احتمالا مقامات رژيم صهيونيستي در آسمانها صادر شده است . البته توسط ابليس .
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ای بابا!! روابط خارجی که خارج از دید حضرت اقا نیست شاید پیامی محرمانه در کار باشه شاید مصلحتی باشه که نباید این خبر منتشر میشد چرا شما رسانه ها اینقد خاله زنک هستید!!!
  • علی کاشانی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    الان بهترین کار توسعه روابط با اردن است. در عجب هستم که ....
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    امان نه عمان
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    مشرق حالابنظر خودت افشاگری کردی مثلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    نتان یاهو که به چین و هند سفر کرده چرا دروغ می نویسید
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    داداش! گفته ظرف 48 ساعت آينده. چرا خبرو نميخوني
  • میثم جلیلی ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ملاک سیاست خارجی با حب و بغض شخصی متفاوت است. گزارش شما سطحی و عوامانه است.ش
  • محمد رضا ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ایران و اردن دشمن مشترک دارند. اخوان المسلمین ( همان کسانی که در سوریه میجنگند و در اردن نیز با دولت اردن میجنگند و شیعه را هم دشمن درجه یک میدانند) . بنا بر این دوستی ایران با پادشاه اردن استراتژیک است.
  • آلبرت کش ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    به تو ربطی نداره!
  • علی ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    عربستان وهابی 300 حاجی ایرانی را شهید کرد. چرا در باره سعودی چیزی نمیگید؟؟؟
  • ابوذر ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    مرسی برای نتانیاهو نامه فدایت شوم نوشت. حالا با مرسی سلفی فراماسون رابطه داریم اما نباید با اردن داشته باشیم ؟؟
  • سپهری ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر دیدار با اردن باعث کاهش فشارها به سوریه بشه چه اشکالی داره؟ اشکال که هیچ، ضروریه که انجام بشه.
  • خبرنگار ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    مطلب جالبی بود که بابتش وقت گذاشتید ای کاش این مطلب عربی ترجمه می شد و منتشر می شد بازتاب به مراتب بهتری داشت از برادران گرو.ه بین الملل مشرق نیز کمال تشکر را داریم
  • سلام ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    متاسفانه جریان انحرافی که پشت پرده با جریان فتنه کاملا هماهنگ هستند به موقع ضربه کاری به دولت انقلابی و مردمی زد و ان را به جاده خاکی برد و منحرف کرد در اوج بیداری اسلامی انها این انحراف را ایجاد کردند ....
  • سحر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    توی تلویزیون نشون میداد که مشایی داشت نماز میخوند. مشرق جان لطفا از مردم بخواهید دیگه نماز نخونند. اخه همین کارها از علائم انحرافه
  • albert ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    ربطش میدم البرت کش..بابا خنده بازار..
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    حکم کلی دادن یعنی عوام گری. شما کی به همه یا اکثر این کشورها سفر کردی؟ ضمنا کی رسانه های دولتی برخی کشورها معرف افکار عمومی آنها هستند؟ راستش را بگو ناراحتی که مردم آنها به ایران عشق می ورزند در حالی که دولت هایشان عاشق آمریکا و اروپا هستنند. عکس پاره کردن هم که میتونه کار اراذل و اوباش دولتی باشه. زیادی خودت را ناراحت نکن.
  • yaser ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 0
    چه خشن D:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس